Jump to content

3.0 тди Ауди А6 2005г.


alosi

Recommended Posts

  • 6 months later...

Привет на всички!

От скоро станах член на клуб "Черен Облак", т.е. колата почна да пуши като Вартбург :hilezh: Колата е Ауди А6 Авант 3.0 ТДИ, тази от снимката... Закачих я на VCDS-а и това са ми таймингите на дюзите:

 

14:07:30 Group 072
  -28.0 ms  Time Corr. 
  -8.0 ms  Time Corr. 
  -2.0 ms  Time Corr. 
       

14:07:30 Group 073
  -8.0 ms  Time Corr. 
  -4.0 ms  Time Corr. 
  0.0 ms  Time Corr. 
       

14:07:30 Group 074
  -14.0 ms  Time Corr. 
  -4.0 ms  Time Corr. 
  -2.0 ms  Time Corr. 

 

14:07:58 Group 075
  -6.0 ms  Time Corr. 
  -6.0 ms  Time Corr. 
  -6.0 ms  Time Corr. 
       

14:07:58 Group 076
  -4.0 ms  Time Corr. 
  -6.0 ms  Time Corr. 
  -2.0 ms  Time Corr. 
       

14:07:58 Group 077
  -22.0 ms  Time Corr. 
  -16.0 ms  Time Corr. 
  -6.0 ms  Time Corr. 

 

Като гледам първа и шеста дюзи май са пътници, какво е Вашето мнение?

 

След диагностиката сипах в резервоара добавка за почистване на горивната система BARDAHL и след 1 час бръмчене на място пушенето спря, днес мисля да я изпържа по магистралата на високи обороти с добавката да продуха системата :hilezh:. И дано да мина само с добавката.... :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен времената бяха доста по-лоши. Пушенето, мисля е от опита за автоматично почистване на DPF-а, само дето моят пушек не беше черен, а нещо, като бяла пара, воняща на нафта.

Затягането се получава в интервала от около 10 мин. до около 30 мин. след като двигателя е бил спрян (топъл) и се опиташ да запалиш. Според kpematop, понеже дюзите пикаят се получава нещо като малък хидро удар от изпуснатата нафта в цилиндъра, който е в такт на компресия. Със сигурност с добавката няма да си помогнеш. Най-много да ускориш момента на смяна на дюзите. Аз смених моите направо в комплект, защото, ако смениш само 1-ва и 6-та компютъра ще се опита да направи други корекции спрямо тях и не е ясно какво ще се случи с другите. Не пречи да пробваш, де.

За съжаление дюзите се рециклират само в завода производител. Аз намерих най-евтино директно от БОШ - с "изкупуване" на старите.

Kpematop предлагаше някакъв вариант за полиране, който е по-евтин (мисля, че около 300 лв./дюза).

Нищо, обаче не пречи да пробваш полиране или замяна на 2-те, които са най-зле, въпреки че според мен спокойно може да ги търкаляш поне още 20-30000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затягане се случи само веднъж за 4 месеца, но си мисля че стана защото не натиснах старт бутона за запалването както трябва, много за кратко го натиснах. Иначе пали топла, студена, няма да изтраква... но пуши и мирише... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да карам извънградско, за три месеца съм навъртял 10 000 км. :hilezh:

Като изгоря резервоара с добавката че е почти пълен, и ако не спре пушенето съм говорил вече с тези момчета: http://www.remontdiesel.com/index.htm да мина да погледнат, чувам добри отзиви за тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите бях подобни минуси,. Цяла година ги гледах и се чудих дали да правя само някои или всички, и то защото нямах никакви други признаци.

Сега ги пратих на Петарик на порции и са били доста пикаещи. Беха изядени дихтунгите. Днес сменям последните 2.

 

Прави ги всичките, защото мориш мотора така, а и би трябвало да ти падне малко разхода, защото сега пуска повече и не добре разпръсната нафта за единица мощност.

 

Препоръчвам ти петарик, много е точен. Или иди при него, или му ги прати. Доста хора от форума са ги правили при него и не съм срещнал оплакване, а чета редовно.

 

С добавката ще ги докраш до -50 някои.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги подновявам темата. От както паднаха температурите наблюдавам следния ефект когато паля колата сутрин на студа изпушва в първия момент за около 3-4 сек. и спира. бял дим миришещ леко лютиво като на неизгоряла нафта. След това колкото и да я паля през деня няма го това нещо и не всяка сутрин се получава но когато е стояла няколко дена без да е палена се случва със сигурност. Та реших и аз да проверя да не е някоя дюза, но от прочетеното до тук и това което видях на VCDS-а моите дюзи са всичките с положителни стойности, може да видите от приложените снимки. Та понеже всеки е писал когато е имал проблема, а много малко са написали как са решили проблема и какви са били резултатите от добавки и други процедури. Молбата ми е да споделят какво се случва след това? Та аз си взех добавка на бардал за почистване на команреил системата и инжекторите, като след седмица имам път към Пловдив и ми се очертава по-дълго каране, та тогава ще я сложа както е написано в 20л. гориво и ще споделя резултата. По сриншотовете които съм направил ако има някой да даде съвет или акъл благодаря предварително.

П.С. От диагностиката на колата ми излиза изгоряла свещ на 3-ти цилиндър. и още една грешка която не се е появявала, а именно 001025 - EGR System  P0401 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent  Ако може някой да помогне с втората грешка?

 

Capture.JPGCapture1.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам ДПФ и последната една седмица не го е правила, но и грешката за свеща не се е появявала така че за сега съм набедил свеща, но въпреки това ще сложа добавката другата седмица и след това ще видим дали има промяна в тайминга на инжекторите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз добавката ще я сложа не заради това че пуши а заради време-корекциите които съм качил на скрийн шот. Но ако имаш нещо друго в предвид сподели? Свеща ще я сменя другия месец най вероятно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Време корекциите не са ти страшни, с изключение на 5ти цилиндър където ти бяга към гранични стойности. Ако нямаш оплаквания от дюзите, по-добре не ги товари излишно с добавки и други глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом ти изпушва, на палене студена може да е от подгревната свещ. Това, че времената на дюзите са положителни също нищо не значи. Моята има само една -6 в ниското налягане и една -2, всичко друго е плюс и то не повече от 6 и от време на време се разпушва на загряла кола, в общи линии когато си реши. Питай ако искаш Петарик, да ти каже случаи, как положителна дюза при тест пикае като лейка. Ескпериментите с добавките са също много рисковани, защото това са пиезо дюзи и може да стане по зле. Най-добре е първо да имаш готовност за нови дюзи или рециклиране и после да слагаш силно почистващи добавки и най-добре направо при филтъра, за да не обират боклука от резервоара. Иначе за всекидневна употреба няма проблем да слагаш някоя поддържаща добавка, но не толкова агресивна и по-възможност за повишаване на цетановото число. Другото което научих е зимата да се стремиш да държиш резервоара максимално пълен.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Едно питане и от мен.Колата започна да пуши и мирише на празен ход,иначе си върви.Прилагам стойностите на дюзите.Моля за мнение.

72к.   -4.0ms/0.0ms/-2.0ms

73k.   -12.0ms/-2.0ms/-6.0ms

74k.   +8.0ms/+8.0ms/+8.0ms

75k.   +30.0ms/+32.0ms/+18.0ms

76k.   +26.0ms/+32.0ms/+18.0ms

77k.   -14.0ms/0.0ms/+2.0ms

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези плюсовите ме притесняват.Също и пушенето и миризмата на празен ход.

Как да ги ресетна?

Редактирано от slance9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята с драмите покрай акумулатора     и я оставях да работи на място  за го зарежда  примерно около час  и беше почнала да намирисва  нещо ..  е и температурите бяха -12 ;)..   Сложих новия акумулатор  . изчистих всички грешки  , спрях да сипвам bdc  :)    смених бензиностанцията :) и сега още като я запаля  започва съвсем лек такъв аромат като на озон ли  и аз не знам хахаха ,  т.е всичко е ок.  Предполагам са се ресетнали  и при мен  защото  първите 100км беше с доста  висок разход  и  сега всичко е ок :). Другия вариант  да се  сменят кодовете на дюзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш дпф може да е регенерирала като мирише.

 

Не знам на аудито на кой канал, но има 1, където се вижда в какъв режим е - регенерация или не. Може би е 102

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ivo.petkov написа:

Моята с драмите покрай акумулатора     и я оставях да работи на място  за го зарежда  примерно около час  и беше почнала да намирисва  нещо ..  е и температурите бяха -12 ;)..   Сложих новия акумулатор  . изчистих всички грешки  , спрях да сипвам bdc  :)    смених бензиностанцията :) и сега още като я запаля  започва съвсем лек такъв аромат като на озон ли  и аз не знам хахаха ,  т.е всичко е ок.  Предполагам са се ресетнали  и при мен  защото  първите 100км беше с доста  висок разход  и  сега всичко е ок :). Другия вариант  да се  сменят кодовете на дюзите.

Дюзите не се ресетвaт сaми, прaви се с vcds

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...