Jump to content

Как постигнах 4 лв. /100 км с В3 на газ!


Recommended Posts

Sory за предния пост - моля да бъде изтрит от админа - пуснах го без да искам преди да съм го довършил! :(

Здравейте,

провокиран от доста постове на темата - КАК ДА СЕ ДВИЖИМ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ИКОНОМИЧНО реших да споделя и моя скромен опит, с който постигам среден разход от 4лв. / 100 км. при инсталирана газова уредба на пропан-бутан.

Автомобилът - Ауди 80 В3 - 1989 година с двигател 1.8 - 90 коня моноинжекция. Закупен е от Германия 1 ръка през 2000 година на 218 000 км. Колата се търкаля почти безпроблемно по нашите лунни пътища вече 6 година и в момента е на 334 000 км.

Като изключим обичайните ремонти по ходовата част - накрайници, амортисьори, тампони и т.н досега не е имала големи проблеми. Двигателят не е пипан с изключение на сменени гумички и гарнитура поради повишен разход на масло при 280 000 км. От 2002 е инсталирана АГУ, която след малки модификации поради проблеми с оборотите (един баш-майстор ми отряза няколко кабелчета на компютъра под жабката) и от тогава работи също безпроблемно.

Та .. по същество ... в какво се състои моята тактика. Без да стигам до крайности за намаляне на общото тегло на автомобила (сваляне на резервната гума, демонтаж на седалки и облицовка, каквито съм виждал, че правят колеги по немските форуми) аз просто взаимствах една идея от тях и освен да изключвам от скорост от далече преди светофара реших да пробвам какво ще стане ако директно гася мотора и оставя колата да се търкаля по инерция.

Резултата: Пловдив жк.Тракия - София (централна гара) - Пловдив жк. Тракия - общ километраж по карта приблизително 320 км. С моята технология километража на аудито ми показва 212 км. (разликата идва от факта, че при изключен контакт километража не върти! Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.

Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км. до достигане на 60 км/ч след което вкарвам 4-та (автомобила е с 4 скоростна кутия - нямам даже 5-та) завъртам ключа на контакт и отпускам плавно съединителя - двигателят пали като коте без сътресения или спънки. Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София и гасене на мотора по инерция се изминават над 6 км. до възвишението при отбивката за Ихтиман а в обратна посока се изминават на 11 км. до възвишението преди Калугерското ханче. Ето така с лекота при средна скорост около 100 км/ч и общо време за път 1.45 ч. се стига София за 4.5 лв. Икономия от близо 33% километраж. Който има нерви може да го пробва.

При градско разбира се е малко по-сложно, защото трафика по булевардите е доста по-натоварен, а при изключен двигател сервото на волана не работи и което е още по-лошо сервото на спирачките също, но аз вече имам опит и мога да кажа, че до 3 натискания на педала няма да имате проблем - след това трябва да имате развит рефлекс доста бързо да запалите двигателя или да се изправяте с цялата си тежест на спирачките и ръчната. Ако се кара внимателно и добре преценяте пътната обстановка може да избегнете такива екстремни ситуации - на мен лично не ми се е налагало да дърпам ръчна досега, а и гася само на дългите булеварди след като ускоря до 80 - 100 км/ч.

Опитът ми показва, че на някои извънградски отсечки може да се постигне и по-голяма икономия, като за пример мога да дам близкото до Пловдив село Крумово, което е на 8.5 км. разстояние,а аз ежедневно го изминавам за 2.5, което е близо 70% икономия.

Засега единствения недостатък е, че при вечерно каране угасват и късите светлини и оставате на габарити.Разбира се ако няма насрещно движение може да карате на натиснат превключвател на дългите ( но това е вече наистина само за напреднали :P или да си направите модификация и късите да ви работят заедно с габаритите (това предвиждам да направя скоро).

Сега някой може да ме помислят за луд, но така си карам близо 2 години и съм много доволен - бюджета ми за гориво е почти на 75% по-нисък от разхода при бензин и с 50% по нисък от нормалния разход на газ - на практика е равен с разхода на МЕТАН. ( хи хи ... като се замисля, ако сложа метан ще се движа почти без пари - 2 лв. / 100 км. ;) хаха тука даже и хибрдните коли не могат да ме бият!

Не съм технически много грамотен, но се консултирах с някой и друг механик и ме увериха, че за автомобила няма големи последици от факта, че често го паля на в движение на 4-та или 3-та. Единствено мога да кажа, че след 1-та година клемореда на контактния ключ сдаде багажа и се наложи да го сменя - 40лв. Може и да е бил вече износен, но определено по-честото въртене на ключа също си казва думата и затова възнамерявам скоро да си направя модификация и да изведа един външен бутон, който да изключва контакта без да се налага да въртя самия ключ. Ако успея да го монтирам някак си на волана ще е много удобно и ще ме улесни доста при градското каране особено, където се изисква бързо извършване на всичките манипулации (завъртане на ключа в нулева позиция, изключване от скорост - завъртане на ключа на контакт, включване на 4-та , отпускане на съединителя) .... както казах ... само за маниаци ;)))

Поздрави на всички ... дано ви е било интересно и се надявам да споделите и вие вашия опит!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 279
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Нищо лично, ама заради такива като теб ми се губи половината удоволствие от шофирането, колега... Постоянно трябва да е нащрек човек за някой експериментатор с гениални идеи в съседната лента или още по-лошо - зад мен, в моята... Не знам с какви рефлекси и с каква тежест ще скочиш на спирачките, ако съм се заковал пред теб на пешеходна пътека например (а аз обичам да спирам на такива места, колкото и ненормално да звучи)... Да не давам примери за магистралата, че ще ми се отвори приказка и после като ми падне кръвното до нормални показатели ще ме е яд за някои изрази най-вероятно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това казах, че е само за напреднали - не го препоръчвам на всеки!

При градски условия гася само на булеварди при минимум 100 метра свободно пространство пред мен (дистанция до друг автомобил) - в София няма такива положения, но в Пловдив не е толкова натоварен трафика и не е проблем!

За магистралата пък не виждам никаква опасност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай си моля номера и какъв е цвета на колата, че да отбивам като те видя. Ти акъл имаш ли как се върти волан без хидравлика? Не ми се мисли как ще спреш бързо ако се наложи. Ти си опасен за движението. Моля те не прави това по магистралите, а в града не си го и помисляй :( , че ще ти излезе едно дете на пътя и ще стане една :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли като чете това по-горе..... :( Аман от камикадзета!Не, на магистралата няма опасност, ами ако ти се наложи да спреш както си караш с 150?!Предлагам ти една нова тактика-да вадиш и ключа, за да може да ти се заключва волана и да е още по -екстремно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе пич ти за 1 лв. на 100 км. ще се пречукаш някъде бе

как може на магистралата да си гасиш мотора и по тунели, ти си доста опасен и за другите, а да не говорим че му еб...ваш майката с това палене на скорост 10 пъти до софия и по светофарите и амортизацията ще ти излезе през носа ако я съпоставиш с тези спестявания дето си направил ама ти си знаеш. Ако искаш да ти е съвсем без пари карай колело за 8 часа си до софия от пловдив 150 км. х 0 лв. на 100 = 0 лв. ето това е икономия. айде със здраве и дано никога не късаш ангренажен ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това казах, че е само за напреднали - не го препоръчвам на всеки!

При градски условия гася само на булеварди при минимум 100 метра свободно пространство пред мен (дистанция до друг автомобил) - в София няма такива положения, но в Пловдив не е толкова натоварен трафика и не е проблем!

За магистралата пък не виждам никаква опасност!

то това е за напреднали ама в психическите заволявания :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересен опит колега.Като начин на каране,въпреки че е малко усложнен и изисква създаване на определени рефлекси,би могъл да се използва като база за сравнение.Обаче така,както си го описал влиза в противоречие с правилата за движение по пътищата и елементарните правила за безопасност.Например излизането със 150 от тунел ти носи загуба на контролни точки и някой лев глоба.Управлението на автомобил със сервоусилвател на волана и най-вече на спирачките със неработещ двигател е опасно приключение и не бих го препоръчал.И не на последно място постоянното палене на скорост съкращава живота на агренажа доста.Като пресметнем всичко това,а и други такива в парично изражение,се получава доста различна картинка.Въпреки това ми беше интересно да прочета твоите резултати. :(

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Така както и предполагах ще има много критика ... но по ред:

към martinich - волана без сервото се върти както на 90% от автомобилите по българските пътища - малко по-трудно в движение и много по-тръдно на място, но както описах по-горе аз гася на прави участъци, а не на завои от 9O^ градуса (такива по магистралата няма)

към shavo - ако ми се наложи да спра рязко нямам проблем, защото сервото на спирачките работи до 4-то натискане.

Виж тва с ваденето на ключа съм го пробвал на москвича на баща ми още в ранните години на кариерата ми, но за малко не отнесох едно дърво пред къщата на село и знам какви са опасностите, ако извадиш ключа ... не се безпокой ... както казах имам дълга практика зад гърба си ... и то безаврийна да чукна на дърво :(

към vladi di - това за излизането от тунела с 150 беше малко неточно - по-скоро след като изляза от тунела в следващите 200-тина метра по склона ускорявам. Не бих искал да кацна на куките на изхода :P

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:( всякакви хора съм срещал по пътищата - всеки следващ ми е по-забавен. Това което казваш се практикува от доста хора - обикновенно с жигули, москвичи и т.н. Хората в тях са всякакви - мангали, пенсионери, младежи - въобще всякакви. Сега се сетих че веднъж и една патрулката на междуградски път настигнах дето караше така.

Ама какво да се прави, такъв е живота. Аз в началото се ядосвах на такива хора, ама вече почти не се ядосвам като карам, само жената мрънка, аз гледам да си карам. То за мене карането е и преди всичко справяне с препятствия, така че на мене не ми пречиш - карай си, щом така си сметнал за необходимо, надявам се си преценил (преценяваш) всички фактори.

А, нещо в допълнение - на мойта кола като дам на конктакт ключа, ама без да паля - тогава имам ток по цялата кола - табло, фарове и т.н. е, верно че тока е директно от акомулатора. Ако и при тебе е така - помисли дали след като изгасиш да не го завъртиш на контакт без да палиш - поне така километража ще ти бачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lllubo - тва за контакта е верно, но когато е на контакт доколкото знам отваря клапана на газта и изпарителя се пълни с газ, а това мисля не е добре ако не запалиш в близките няколко секунди.

Смея да твърдя, че досега не съм застрашил никога други участници в движението, но именно фаровете бяха причина веднъж на сдрачаване да ме спрат на булеварда пред вкъщи. Бях си изключил и се търкалях спокойно към блока на габарити, когато едни куки ме спряха. Аз обаче невъзмутимо се дотъркалях до патрулката и спрях. Те естествено се направиха на отворени и ме питаха на какви светлини трябвало да се движа и аз им отгорових: "на къси естествено, но както сте забелязали автомобила ми изгасна при превключване от бензин на газ и затова останах на габарити". ОК казаха и ме пуснаха по живо, по здраво :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брато ти не си нормален  :D

Ама трябва да се признае, че с едно малко изключение това е изцепката на форума за всички времена :D:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо рязане на некви жици към компютъра, после гасене, палене на 4-та....абе шемет пълен!!!! гасенето и движението и то с висока скорост е АБСОЛЮТНО забранено от гл.т. на личната ти безопасност! прочети малко книги и ще видиш за какво иде реч. но нищо...ти като се водиш от икономичност точно с тоя маниер на каране ще изплющиш я ремък я нещо друго и като стане половината мотор на салата ще си ебе и икономията и лелята!

Ти ми пишеш че до 4-тото натискане има вакуум в сервото- ТИ СИГУРЕН ЛИ СИ БЕ ПИЧ? айде да порбваме- аз спирам от 100-0 и после ти от 100-0 по твоя си начин и мерим пътя...или имам още едно още по-добро предложение към теб- като не хванат спирачките при 80-90 км на некой завой- тегли резко една ръчна - те немците са ги придвидили тия коли по тоя начин да се карат! НЕМА СЕ ШАШКАШ, КОПЕУЕ!, както се пееше в една песничка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lllubo - тва за контакта е верно, но когато е на контакт доколкото знам отваря клапана на газта и изпарителя се пълни с газ, а това мисля не е добре ако не запалиш в близките няколко секунди.

може, не знам - нямам идея как е на газ, аз карам само на бензин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shavo изпревари ме с малко уточнение, златен фонд с обратен знак /какво не трябва да правим/

П.С. моля това да се вземе като предложение за нов форум

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,мисля че сте малко крайни в оценките си.Едва ли авторът на темата приема опита си съвсем сериозно.Не видях колко е възрастен,но съм склонен да мисля ,че това е било само експеримент.Ако не,то е притеснително,че има на пътя такива колеги.

Тази тема ще прескочи онази с двестате километра май. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо- никой със всичкия си не пали такива коли ДИРЕКТНО на газ!

второ- всеки читав майстор газаджия монтира рела за време и ако решиш да палиш на газ трябва от една страна да натиснеш едно спец копче а от втора да запалиш наистина в следващите няколко секунди, щот иначе може и да стане БУМ

трето- нали го чу образа че немало никви проблеми! четвърти зъб със 80 км/ч плавно на съединителя и си в играта....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя колега ако го срещна някъде с джипа ще му приключи кариерата на шофьор спестител, ще му направа такъв разход че ще почне безплатно да се вози с градския транспорт. направо се изнервям зверски от такива идиоти по пътищата, или някой ще кара с 200 или друг ще изпреварва с 50 в най-ляво или па сега ще гаси колата, абе направо спирам да пиша че си строших клавиатурата. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа... Моят опит е следният: 0 лв./100 км... Оставям колата пред нас  :(

Ааааа,грешка! Къде са стоте километра? На колата имам предвид. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да започвам и моя пост колко безрасъдно е да правиш такива неща и да застрашаваш останалите хора по пътя.

Другото е един съвет, защо просто не си натиснеш копчето на газовата на неутрално положение и не си караш на скорост. - Хем не си опасен защото цялата електроника и хидравлика работят, хем си пестиш горивото

:(

И още нещо, не мога да разбера смисъла от това да превръщаш една кола от висок клас в касичка за стотинки ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...