Jump to content

3.0 TFSI vs 3.0 TDI


Recommended Posts

Не сравнявай 4 целиндровият с шестака .....

Сравнявам 6-те цилиндура на един премиум автомобил с 4-те на един нискокласен кореец. И съм крайно разочаворан от любимата марка! Да не говорим и аз японските 4 цилиндрови дизели... :steinigung:

Не всичко е проблеми, като съм купил премиум очаквам и да се чувствам като в такъв.

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 192
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Честно казано не се сещам къде дизелът е по-евтин от бензина, а и ако има такива държави те ще са някакво изключение с единични бройки.

Ето виж тук колко са повечето страни с по-скъп дизел ... броят се на пръсти.

В момента плащаме рекордни цени на горивата в БГ, но международните цени са далеч от рекордите. Та чудя се докъде ще стигне наглостта на управляващите и колко още ще се оправдават с международните цени, без да кажат истинските причини.

Редактирано от Legendata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах 50% от цената на горивата в БГ са акциз и ДДС!Трябва да внесем искане до Европейския съюз, като най-бедна държава членка, да ни позволят да намалим акциза за горивата минимум с 20% от сегашния, защото работата отива на зле! Горивата гонят европейските цени, а заплатите не! Как може на Гърция такива спасителни мерки и такива пари да им се наливат, да им се опростяват част от дълговете, а за България, която издиша и се вижда, да няма някакъв компромис да ни се помогне!

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснено много просто звучи така:

"вибрациите" идват от броя и времето м/у взривяванията.

За да поддържа 720об/мин един 4-цилиндров двигател прави по-чести взривявания в цилиндрите, който взривявания отнесени по Х са по-гъсти от тези на един 6-цилиндров двигател.

Това създава илюзия за по-спокойна работа на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не се сещам къде дизелът е по-евтин от бензина, а и ако има такива държави те ще са някакво изключение с единични бройки.

това ми попадна на първо четене http://www.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснено много просто звучи така:

"вибрациите" идват от броя и времето м/у взривяванията.

За да поддържа 720об/мин един 4-цилиндров двигател прави по-чести взривявания в цилиндрите, който взривявания отнесени по Х са по-гъсти от тези на един 6-цилиндров двигател.

Това създава илюзия за по-спокойна работа на двигателя.

Всички знаеме колко са готини дизелите, сега няма нужда да ни убеждавате че е нормално и готино да има вибрации на прзен ход. Виж ако си мазохист става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

baba, сметките изобщо не са така - 6-така се очаква да работи много по-гладко винаги просто защото баланса е винаги по-добър, ако си мислиш че усещаш самото запалване на нафтата си много в грешка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може на Гърция такива спасителни мерки и такива пари да им се наливат, да им се опростяват част от дълговете, а за България, която издиша и се вижда, да няма някакъв компромис да ни се помогне!

Това не вярвам да си го написал сериозно!

Представи си една спирала. Ние сме по-ръба и може и да се подхлъзнем, а гърците отдавна с в процес на свободно падане. Още ли искаш да сме в тяхното положение и да ни помага някой.

Радвай се, че не вземаме още заеми, защото най-големият им неодстатък е......че трябва да се връщат!

Съжалявам за спама. По темата:

Не съм карал 3.0 ТФСИ, но според данните които му дават изглежда перфектно. Аз лично бих си купил бензин само като погледна през прозореца (студ и кофти нафта)!

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен. Всеки дизел над 4 цилиндъра е безмислен ако си го взел за икономия.

но тук няма как да не се съглася с теб.

:hilezh:

Който иска да пЕсти - до 2.0 тедеи - 3.0 си Арчи юнашки. За да е икономичен трябва да караш с 80 по магистралата без газ и по надолнищата да пускаш по инерция, което автоматично поставя въпроса защо, по дяволите, си си купил скъпа и относително мощна кола, ако я караш "дизелистки". :hilezh:

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не вярвам да си го написал сериозно!

Представи си една спирала. Ние сме по-ръба и може и да се подхлъзнем, а гърците отдавна с в процес на свободно падане. Още ли искаш да сме в тяхното положение и да ни помага някой.

Написах го в смисъл, че спокойно за България акциза на горивата може да се намали, ако искат от Европейския съюз да ни помогнат малко, иначе заеми да ни дават, аз също съм против!

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки дизел над 4 цилиндъра е безмислен ако си го взел за икономия.

Не е точно така, защото тия параходи се правят основно за страни в които се кара с високи скорости. Няма четирицилиндров мотор, който да може да влачи тоя шлеп по икономично в диапазона 140-200 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цони, знаеш ли колко харчи 6цил дизел със 180-200 по магистрала и колко 6цил бензин ? Знаеш ли по белия свят колко млн хора всеки ден навъртат десетки км с такива скорости ? А сега събери 2+2 и силно се надявам, че ше получиш 4 ... клел съм се в теб :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цони, знаеш ли колко харчи 6цил дизел със 180-200 по магистрала и колко 6цил бензин ? Знаеш ли по белия свят колко млн хора всеки ден навъртат десетки км с такива скорости ? А сега събери 2+2 и силно се надявам, че ше получиш 4 ... клел съм се в теб :D

Ми я ти да ми кажеш, че не знам...

колко харчи ТУРБОдизел

и колко харчи ТУРБОбензин

А - и къде по белия свят (освен по НЯКОИ отсечки в Германия) можеш да караш с над 120-130-140, без да ти счупят от снимки и глоби? :rolleyes:

кАжи ми да си не одим глуп. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да рефрешнем малко темата. При мен избора на кола се определя от екстрите. Мисля, ще се съгласите с мен, че премиум марка без екстри не е оферта. Губи се смисъла да дадеш 100к лв за нова базова при положение, че за 60к лв ще вземеш Волво/Опел пълни с екстри. Та при 4F, като търсих нямах много избор от към двигатели. Всичкото беше с 3.0 ТДИ за да има прилични екстри. Оставам на страна за нова от магазина, защото аз такава няма да си купя. Обезценяването е доста голямо и са пари на вятъра.

Сега обаче с 3.0 ТФСИ избора е доста голям, защото двигателя се предлага с доста екстри. Аз правя по 10-15к км годишно и не ме бърка разхода на гориво. Отделно през зимата дизела си харчи доста на къси разстояния. Все ми се струва, че 3.0 ТФСИ няма да дава повече от 16-18 градско. То старото ми ауди правеше 12-14 разход и беше 1.8 и бях си му свикнал. Аз съм далеч от мисълта, че новия дизел ще падне под 10 градско, както и да го караш.

Не гледам на двигателите като евентуален чип тунинг и какво още може да се модифицира. Сегашните 225 коня са ми предостатъчни. Това, че бензина е 300 коня е само в плюс, но не ми е целта многото коне. Това, което ми липсва при дизела е до ускорението след 160-180 км/ч. Е ще кажете сложи си чип нали. Не искам да правя нещо, което може да има последствия след време. Е да едва ли ще съм аз собственика... Това А7, което карах беше брутално. Дърпаше навсякъде по диапазона. Разхода по борд беше 13-15/100, но ние си я ръчкахме отвсякъде. Предполагам със спокойно каране, ще падне под 10 за извънградско.

Ако сравняваме 3.0 ТДИ 313 коня с 3.0 ТФСИ определено бих си взел бензина. Причини много, но 2 от тях - Същите коне, сходно вървене, нямаш 2 турбини да трепериш, по-евтино обслужване и по-евтина цена. Разликата е 5к евра. Та тук нямам дилема.

Не така стои въпроса при 3.0 ТДИ 245 коня. Там нещата са на кантар от към обслужване и цена на базов модел. Е верно дизела ще върви по-малко, но не ми е това целта. Целта ми е да взема двигател, който ще ми прави по-малко проблеми.

Давам пример - Ако бензина ми дава на всеки 40к проблеми с бобини, компресор, свещи и свързаното покрай тях проблеми, веднага вземам дизела. При дизела знам, че проблемите идват след 180к км. Поне това виждам от 4F. Трябва да отбележим факта, че примерно цената на една бобина, не е като цената на една дюза (поправете ме ако греша). Всъщност не съм запознат при бензина има ли дюзи също и те ли са така скъпи като при дизела.

Ако го погледнем сумарно за пробег от 200к км (пробега е примерен. Може да се случи в рамките на 100к или 50к км) и дръпнем чертата и за бензина съм дал примерно 3к лв за бобини, дюзи, компресор, а за дизела 6 дюзи и турбо 10к лева, то аз се мятам с 2 ръце за бензина. Но ако е обратното...? Ето такива отговори/мнения целя с тази тема.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Ако го погледнем сумарно за пробег от 200к км (пробега е примерен. Може да се случи в рамките на 100к или 50к км) и дръпнем чертата и за бензина съм дал примерно 3к лв за бобини, дюзи, компресор, а за дизела 6 дюзи и турбо 10к лева, то аз се мятам с 2 ръце за бензина. Но ако е обратното...? Ето такива отговори/мнения целя с тази тема.

не виждам как ще ги получиш в тази тема, в този форум, в тази държава тези отговори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колко харчи ТУРБОдизел

и колко харчи ТУРБОбензин

А - и къде по белия свят (освен по НЯКОИ отсечки в Германия) можеш да караш с над 120-130-140, без да ти счупят от снимки и глоби? :rolleyes:

за 4цил турбо дизел и турбо бензин разликата почва от 3л гориво, при сегашните цени там е мин 4-5Euro/100км разлика, т.е. в масовия случай това е за ден, за круизерите е по-голяма със сигурност, предполагам, че някой стиснат германец я е сметнал отдавна :hilezh:

колкото до снимките, в Германия ограниченията са малко или така съм чувал поне, в Италия масово си карат със 140+, дори и въшките :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 4цил турбо дизел и турбо бензин разликата почва от 3л гориво, при сегашните цени там е мин 4-5Euro/100км разлика, т.е. в масовия случай това е за ден, за круизерите е по-голяма със сигурност, предполагам, че някой стиснат германец я е сметнал отдавна :hilezh:

колкото до снимките, в Германия ограниченията са малко или така съм чувал поне, в Италия масово си карат със 140+, дори и въшките :D

Чеки сега - ти първо ме питА за 6-цилинтрови агрегати, казАх, че не знам, а ти нещо май почна да шикалкавиш и се объркА... :hilezh:

Мани ги 4-цилиндровите - нали за 6 идеше реч...ти по тая логика ше почнеш да сравняваш Фиат Панда 1.0 бензин с Фолксванен Лупо - 1.2 дизел - да видим как са нещата и при трицилиндровите... :hilezh:

Тия 3 литра горница не знам как ги сметнА, ама щом казваш - все пак ще бъда скептично сдържан и не на 100% вярващ. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цони, знаеш ли колко харчи 6цил дизел със 180-200 по магистрала и колко 6цил бензин ? Знаеш ли по белия свят колко млн хора всеки ден навъртат десетки км с такива скорости ? А сега събери 2+2 и силно се надявам, че ше получиш 4 ... клел съм се в теб :D

Ми колко де, вземи кажи кво само си лалаш като че ли си чул от некоя тетка пред блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-те литра гориво разлика съм я сметнал по моя джоП, за достатъчно дълъг интервал от време, за да няма разни грешки от паралакс :hilezh: по горе, ако четеш внимателно, съм написал на приличен български език, че при круизърите, т.е. 6цил мотори, разликата, според мен, е по-голяма. Приеми, че съм имал предвид 3-4л, вече можеш и сам да смяташ нататък, ако не верваш, че германците са стиснати :hilezh: повече няма кво да ти кажа по темата що се продават в пъти повече големи дизели от големи бензини, може продължиш си чешеш езика с някой миришещ на чесън трол, гледам, че не липсват и такива :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бързо се изчерпахте...

А ти какво очакваш при положение, че никой не е карал 3.0 TFSI как да го сравнят, може и той да даде някой дефект след определени километри! Всичко остава в сферата на догадките и предположенията! Може би след 2 - 3 години някой ще има пълна представа за разходите по мотора!

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Оставам на страна за нова от магазина, защото аз такава няма да си купя. Обезценяването е доста голямо и са пари на вятъра.

А не си прав. Ако я вземеш кеш да, ама хората са измислили лизинга. Там хем караш нова (не и трепериш че ще сменяш дюзи за 10клв и т.н.), хем когато излезе новия модел можеш да я замениш и да продължиш лизинга и пак да не трепериш за нищо, и в същото време да си първия пръднал на седалката и колата да е конфигурирана точно по твой вкус(нали избора ти на кола се определя от екстрите).

Иначе веднага се почва със сичките тия сметки дето са в останалите 100 реда от поста ти, без в тях да си включил нервите, които са безценни. ;)

И за да е по темата, 3.0 ТФСИ куатро автомат - 22.5 на 100 Софииско градско (27л за 120км). Това не е никак малко, но пък си беше настъпване и кефене всичките 120км. :rolleyes:

Редактирано от limona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...