Jump to content

Съвет за газова


Recommended Posts

Здравейте колеги, предстои ми покупка на газова уредба за 8 цилиндров двигател. От газови почти нищо не разбирам, въпреки че попрочетох някоя друга препоръчана тема, но като цяло каквото кажат майсторите за конкретна система това получавам като информация, а всеки си хвали стоката и монтажа.

Опитът ми с газовите системи се свежда до това, че малкото ми чероки с 4.0 6-цилиндров двигател го купих с монтиран газов инжекцион BRC Plug & Drive за 2300лв преди 5 години. От тях 2 години колата е при мен. Не чувствам никакъв дискомфорт и нямам оплаквания към газовата инсталация, което ме накара да усмисля досегашните ми предубеждения към газовите. Най-приятно е на колонката за зареждане, защото сега цената на литър газ е 1,13лв.

Колата върви супер на газ , а същевременно и на бензин и аз само сменям филтри периодично. Знам в кой сервиз е направен монтажът, който разбрах от множеството теми, че е доста важен за това да нямаш проблеми.

Сега трябва да монтирам газ на 180 Квт двигател с 8 цилиндъра. Естсетствено първото място, където попитах е в сервиза, който е монтирал BRC-то на малкото ми чероки. Там ми казаха, че най-доброто което могат да ми препоръчат е BRC Plug & Drive, като цената за моят двигател е 3100лв. Дават 1 година гаранция. Бутилката била 60литра, което всъщност ми е малко, но казаха че не могат да ми предложат по-голяма. Монтажът става за един ден.

Предложиха ми и алтернативен варинат за 2000лв, някаква Tamona. Всичко било италианско с изключение на компютърът, който бил Латвийски, и бутилката която май навсякъде е българско производство. Казаха, че отскоро я предлагат и нямали много отзиви как се държи във времето. Един вид все още не е тествана достатъчно.

Попитах и майстора , който ми поддържа джиповете. Той ми даде телефон на негов познат. Звъннах и питах. Офертата е следната:

Mega Jet газов инжекцион, български компютър (вероятно копиран италиански), италиански части, българска бутилка. Дюзи Rail 3ohm, изпарител за 400 коня. Това всичко за цена 1500лв.

Честно казано малко се стреснах от ниската цена.

Говорих пак с майстора си, разказах му какво ми предлагат и той ме посъветва да поискам компютър BSM и OBD съвместимост.

Последното ми обясни, че всъщност компютърът на газовата се връзва с компютъра на двигателя и чете данните от него.BRC мисля е точно така. Каза, че ще струва малко по-скъпо но било по-добър вариант. Не съм питал още колко точно е цената.

Имат опция за по-голяма бутилка. Дават гаранция 1 година или 40000км.

Казват, че колата щяла да върви като на бензин, но ще харчи 20% повече и ако някой ми кажел, че разходът на газ може да бъде 1:1 с този на бензин да не му вярвам. Всъщност аз винаги така съм си калкулирал разхода на газ. Не очаквам нещо друго.

Сега следва един въпрос, на които се надявам да получа отговор, но ако може с по-прости думи.

Откъде идва разликата в цената между Mega Jet и BRC Plug & Drive, 1500 срещу 3100лв.?

Като цяло съм по-склонен към BRC отколкото към друга уредба, въпреки че разликата в цената е двойна, защото с такава си имам работа ежедневно и оплаквания нямам, а и при положение че хората монтирали я са още на работа има голяма вероятност монтажът да ми е толкова добър. Все пак, обаче не съм и светил първите три години на газовата и нямам представа дали е искала настройки и дали е давала проблеми.

Дайте по някоя мнение, моля!

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че BRC дюзите са много по-добри от Rail ли?

Тук с един колега това коментираме на лични, че една дюза BRC ако трябва да се смени е 200лв.

Четох, че имало разглобяеми и неразглобяеми такива. На BRC мисля не подлежат на ремонт, но въпросът е колко издържат.

Добре, как тогава ме уверява майсторът , който ми предлага Mega Jet, че колата ще върви на газ както и на бензин?

Плакне ме или е възможно да е така, дори с по-лоши дюзи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай автора на тази тема http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=125244 дали е останал доволен от сервиза който е посочил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, как тогава ме уверява майсторът , който ми предлага Mega Jet, че колата ще върви на газ както и на бензин?

Това не съществува дори теоретично като постановка. На газ на празен ход мотора ще работи по-спокойно, за сметка на леко намален тротъл респонс.

В случая вероятно ще минеш с всякакви дюзи. При турбо коли с чип и по-агресивен аванс дюзите са важни.

Искай и оферта за Бигас - техните дюзи са маркови и са разглобяеми... виждал съм Тундра (мисля, че и най-малките са В8) с такава уредба - значи имат възможност за по-голям мотор. Има и монтаж чипнато 2.2Т и 2.7Т, където вече изсикванията към дюзите са много по-големи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На баща ми Пасат-а с АДР е с ГИ, при който компютъра е латвийски , а останалите компоненти италиански без бутилката. Дадоха му 1г. гаранция. За сега е минал само 6000 км. и няма ядове, майсторите казват, че работели с тези системи вече 3г. и били много сполучливи.

Та в твоя случай при разлика в цената два пъти не виждам какво се чудиш. Слагай по-евтиния вариянт и пак ще си караш без проблеми. Ако пък имаш доверие и на майстора, няма какво да се притесняваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един глас за BRC или друга маркова уредба - Landi, BiGas, и т.н. Още повече, че си доволен от сегашната и нямаш ядове, а това е най-важното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, гледам че Mega jet е позициониран като среден клас в каталога на Фобос, интересувал ли си се от топ предложенията им с гаранция от три години? На мен ми допада възможността за избор на режим (икономичен, динамичен и т.н.), което би компенсирало евентуалната загуба на мощност заради спецификите на това гориво. Гледай за изпарители с достатъчен дебит; компютър, чийто софтуер е добре разпространен и познат на газаджиите, и на трето място кадърен монтаж. При BRC шансът за издънки при целия процес на монтаж и настройка е по- малък, за което се плаща съответната цена. Ако наистина мислиш да притежаваш джипа дълго време, според мен си струва инвестицията.

Редактирано от _koko_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпа и маркова уредба задължително.Все пак 1500лв е цената за 4 цилиндрова маркова,така че е нормална цена 3100лв.Бутилка минимум 80л,то на моето 1.8т е 80,да не говорим за някакъв голям осмак :dance: .Такива сбирщайни не ме кефят,българска бутилка,идокитайски компютър :hilezh: :hilezh: и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Verter много марки газови инжекциони ще ти свършат работа. Тия американски мотори едва ли имат кой знае какви изисквания към бързината на дюзите или настройките на компютъра. Моя съвет е да намериш майстор който реално е слагал газова на този мотор а не някой с голяма паница обещания да се учи на тебе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Verter много марки газови инжекциони ще ти свършат работа. Тия американски мотори едва ли имат кой знае какви изисквания към бързината на дюзите или настройките на компютъра. Моя съвет е да намериш майстор който реално е слагал газова на този мотор а не някой с голяма паница обещания да се учи на тебе.

Напълно се присъединявам. Довчера исках BRC, но се оказва, че всичко зависи от майстора.

Ако ще да е Prins ако майсторът се учи на твоята кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно се присъединявам. Довчера исках BRC, но се оказва, че всичко зависи от майстора.

Ако ще да е Prins ако майсторът се учи на твоята кола...

Тамоната според мен няма да се справи!Провери и други марки как стоят ценово като Ланди,Романо или нещо друго.Имат и ОБД комуникация.Брц също е добро решение.Слагай изпитаното все пак не е Дачия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BRC дюзите, поне по изказвания на майстори, карат 100 000 без проблем, че и повече. Какво да и се разглобява? За Rail има доста реване из нета, основното е за живот от 20 000 км. Почвали да засичат или на отворено или на затворено положение. Една по една. Но ти си с осмак, все ще се прибереш :hilezh: . Е, успокоителното е, че май се разглобяват и ремонтния комплект бил евтин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да, наистина 20000 км са малък пробег за какъвто и да е ремонт и няма да е никак приятно да почна да посещавам често газаджиите с проблеми. Спестените парички от първоначалната инвестиция ще започнат да се топят бързо бързо, а нервите от самата разправия са още по неприятни. Започват да ми се изясняват нещата...

Значи казвате, BRC при монтажа са с най-голям шанс да стане добре, може би има нещо специфично в самия монтаж.

Компонентите са качествени, изкарват много км без проблем, но са скъпи. Нормално.

И според мен ако BRC дюзите изкарват 100 хил.км няма значение дали се ремонтируеми и това, че струват 200лв бройката. Стига да се продават след години от този пробег на газ ще се спестят десетки хиляди левове.

Моят двигател наистина е прост и не вярвам да има някаква пречка за каквато и да е газова. Искам обаче да стане хубаво като на малкото ми чероки, защото това разбирам под безпроблемност и качествена работа.

Специално този майстор, който ми предлага Mega Jet казва, че е монтирал на такива двигатели и хората са доволни. Затова ме разколеба да пусна тази тема.

Колега от форума ме запозна малко с бюджетните системи подобни на този Mega Jet. Определено не намирам удоволетворение освен ниската цена. Това на приказки де, може и дълбоко да греша. В крайна сметка ще постъпя така както бих бил се чувствал добре след покупката.

Засега със сигурност искам компютърът на газовата да е OBD съвместим и да се синхронизира с компютъра на двигателя. Звучи добре и предполагам постига оптимална динамика/разход с това.

На Mega Jet се оказва, че такава екстра няма.

Изчетах една тема с множество коментари на shpeksi и robobug касаещи газова на двигател 2.7 bi turbo, но моят мотор едва ли има много допирни точки с този на ауди.

Какъв е проблемът според вас да не могат да ми предложат по-голяма бутилка от 60 литрова тези, които ми предлагат BRC-то?

и още един въпрос: температурата в двигателния отсек доколко е фактор за компонентите и работата на газовата, защото моят двигател е огромен, кошът малък и охлаждането му става по няколко начина фабрично, което говори че има голямо отделяне на топлина.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно защо не предлагат по-голяма бутилка тези от БРЦ. Сондата би трябвало да е стандартна а бутилки на пазара се предлагат каквито искаш размери :gruebel:

Колкото за топлината в двигателния отсек може да е фактор само за компютъра, но него могат да го монтират където си искат, дори в купето. За другите неща, колкото по-топло толкова по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На малкото ми чероки същите монтажници са инсталирали 80 литрова бутилка преди 5 години.

Сега ми казаха само, че над 60 литрова бутилка ВЕЧЕ се водило контейнер или цистерна (нещо такова) и се правило само по поръчка, но те не можели да ми предложат дори с поръчка.

Сещам се и за една особеност на газовата на малкото ми чероки с 80литрова бутилка. Като падне количеството газ под средата и особено като остане малко това ми влияе на мощността. Тя намалява.

На пълна бутилка от средата на горе върви супер - много близко до вървенето на бензин.

Питах разни газаджии, за това поведение и те казаха, че или сондата не била достатъчна или трябвало да се ревизира, но не било нормално и не трябвало да е така.

Притеснява ме, ако наистина се принудя да сложа 60 литрова бутилка на по-голям и харчещ двигател от този на малкото чероки да не се получи същото, защото то редовно ще съм около и под средата на капацитета на бутилката, защото няма да зареждам ежедневно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че топлината е проблем. Пак примера с 2.7 - занеш ли как греят две малки турбиники?

Провери дали този мотор може да се захрани с една магистрала от 8мм между бутилката и редуктора (това може да е една от причинините за странното поведение при старото ти чероки) или ще трябва двойна магистрала. Как да провериш - честно не знам, но примерно може да питаш за монтажи на същия мотор в офроуд форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи две по-малки, една пура с малък диаметър под задната броня и една в купето.

Погледни линка по-долу има снимки на няколко Гранда със ГИ

Jeep LPG

Jeep- LPG2

Jeep- LPG3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то днес се оказа, че повече от 60литра няма как да сложа в багажника. Резервната гума пречи.

60 литровата бутилка била 32см диаметър на 67см, 70-литрова на 77см и т.н. Аз мога до 70см дължина да вмъкна напречно. Надлъжно не искам, защото не ми остава багажник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно размерите на бутилките погледни тук, нещо не ми се връзват тези размери, но пък знам ли може да се някакви по-специални бутилките които ти предлагат.

Иначе аз лично съм решил да заложа на Romano най-вече заради 5 годишната гаранция (или 150 000 км).

Справка за цена тук, монтажа е в Каравелгаз, а тук може да прочетеш за впечатленията ми от тях.

Принципно във Форума на Субару има доста добри отзиви за Romano-то, аз и от там разбрах кой ги монтира.

п.с. Това са ми лични впечатления да не се приема като рекла или нещо подобно.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за линковете.

Сега мерих внимателно багажника и мисля бутилка 80 x 40 см мога да събера, което автоматично значи поне 70 литра.

Има шанс и за по-голяма, защото зад резервната гума до гърба на седалките продължава да има поне 30см място. Ако успея 80 литрова да събера ще съм много доволен.

027471655.jpg?r=0

За гаранцията, където съм питал до момента все 1 година ми дават.

Има малко спор и дали имам OBD шина, така че да ползвам OBD съвместимост на газови компютър, за което се доплащат едни 200-300лв.

Питах майсторът ми и той категорично каза, че имам. Имам и диагностична OBD букса.

Остава да се провери дали може да се върже даден компютър без проблеми.

Малкото ми чероки е 1993 и едва ли има OBD, и предполагам там са изгорели едни пари за тази екстра или греша.

Не ми става ясно и какво печеля от OBD съвместимостта. Според един майстор газаджия разлика няма или по скоро файда няма.

Според друг пък помага за по-лесното настройване на газовата, но излиза, че ако газаджията се потруди с найстройките ще ми спести едни 200-300лв. Това така ли е наистина?

За BRC от множество коментари и разпитване оставам с убеждението, че са безпроблемни уредби и изкарват доста пробег без допълнителни намеси. Комплектацията е качествена и не е сбирщайн като повечето други евтини варианти.

При по-ниско бюджетните предложения разбрах, че всичко опира до добър подбор на компоненти , след това монтаж и най-вече настройки от газаджията. След това остава висящ въпроса (поне за мен) колко изкарват дюзите и рейката като пробег, колко често се ремонтират, какво им се ремонтира и т.н. Едни казват едно, други друго.

Дотук се сблъсквам все с Rail рейка при евтините варианти. Има и предложение за Waltec, която пак била Rail, но под друга търговска марка и уж по добра.

Днес ги чух как работят и поне на звук не чукат повече от тези на BRC, демек съвсем слабо и доловимо само на отворен капак. Но тук отварям скоба, че моите BRC са вече на 5 години и сравнявам с тяхната работа.

Хубавото на Rail e, че се ремонтирали и ремонтния коплект е 5-10лв на дюза. Обаче , ако ще се развалят често и ще създават проблеми лично аз не мога да се метна с лекота на тях. Не обичам да се занимавам с двигатели и сервизи.

Колкото повече питам , толкова повече се обърквам. Това го очаквах, но поне научавам това онова за газовите инсталации. Засега не бързам с избора и монтажа и ще чакам и питам докато сам не реша какво да бъде.

Хубавото е, че в коша има място за всякакъв окомплектовка и това не е проблем с който да се съобразявам.

Проблемите ми идват от незнанието коя марка компонент колко е качествена, колко изкарва и колко често ще посещавам сервиза след монтажа. Засега с БРЦ-то само пожеланияе се отбивам отвреме на време и за смяна на филтър.

Иска ми се да намеря нещо конкретно за показателите на моя двигател, без излишно застраховане от рода на 400 коня изпарител.... сънувал ги е тези коне моя мотор или супер чувствителни дюзи покриващи изскванията на някой модерен двигател, които пак с моя мотор няма да имат възможност да си постигнат капацитета.

Търся нещо здраво и безпроблемно, но да не е максимално скъпо. Това при положение, че има такова.

В краен случай, ако не намеря точната система отивам и си монтирам БРЦ. Това си знам, това ще си карам.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...