Jump to content

Смяна на спирачна течност


ivo marinov

Recommended Posts

Здравейте , колеги мисля да отида да ми сменят спирачната течност и хидравличното масло в Сервиз на "Валксваген".Нямам никакви оплаквания от спирачките и от хидравликата, просто искам да направя тази смяна профилактично, защото от както съм собственик на автомобила от консумативите не съм сменял само това.Въпросът ми е следния: доста четох от темите поместени във форума как колеги които са отишли профилактично да направят тези смени на консумативите са се получили някакви неприятности от сорта на потъвъщ педал на спирачките, постоянно светещ АВС на таблото и други такива негативи, относно хидравличното масло също са имали проблеми, като виеща рейка и др.неща притеснението ми е, че искам да направя само профилактика а не да се "Вкарам в някакъв филм за излишен ремонт в последствие".Посъветвай те ме как да постъпя, зощото не искам насила някой да ми съсипе колата, чувал съм че се пукали казанчета на спирачната течност при машинно пълнене на сп.течност.Сервизът в който мисля да отида е "Авточойс-В.Търново" специализиран сервиз на Фолксваген, ако има колега от региона и ходил там нека сподели мнения и отзиви.Ще очаквам коментарите Ви, защото в понеделник сутринта имам записан час за това обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, особено смяната на спирачната течност е специфична процедура и си трябва помпа и читав майстор. Аз поради тази причина обаче не смея да я сменя в Карнобат....Сега за хидравликата ще ти кажа един перфектен метод, който можеш сам да си приложиш и ще останеш доволен. Първо виж какво количество ти е хидравличното масло? Ако е например 1,5 л. ти си вземаш естествено 2л. За твоята кола, ако не се лъжа е зеленото масло G0002 ли се водеше не помня, но е от зеленото май....Та...вадиш цедката от казанчето и с една пипета за антифриз или голяма спринцовка си изтегляш маслото в казанчето и сипваш новото. Караш така примерно един ден или там няколко км. безцелно и повтаряш пак процедурата. Старото с новото масло се смесват, защото помпата върти...Пак така източваш казанчето и доливаш новото масло. Така по-голямата част от старото масло си го сменил без да отвиваш нищо, да ходиш по сервизи и да вземе нещо да вие. За мен това е перфектна процедура и аз преди 10-ина дни я правих и съм доволен от резултата :zustimm: След едни 50 000 км. пак :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Казаха ми че на коли с АБС, трябвало да се почне да се източва от предно ляво, дясно и така до края когато се сменя спирачна течност. някой знае ли каква е логиката на това нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде какво са ти казали...но според инженерите(какъвто съм и аз) е така: 1.задно дясно;2.задно ляво 3.предно дясно ; 4. предно ляво. Логиката(според мен) е да се почне от най-далечното...т.е. с най-много течност по тръбичките и се стигне до най-близкото. Процедурата е елементарна. Източваш казанчето с пипетка...или спринцовка....до 10 мм над нулата. Запълваш с нова до макс. Караш някой помощник да помпа на педала а ти отвърташ пробката. От всеки апарат трябва да източиш около 400-500 куб см(половин литър). Доливаш постоянно в резервоарчето, за да не вкараш въздух в системата. Ако имаш неясноти и съмнения по-добре отиди в сервиз....че може да вкараш въздух и да оакаш нещата и да ти омекне....педала :)! Имам подробно описание на процедурата, но е на руски...ако имаш интерес, може да ти го пратя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми че на коли с АБС, трябвало да се почне да се източва от предно ляво, дясно и така до края когато се сменя спирачна течност. някой знае ли каква е логиката на това нещо?

На мен майстора ми твърди същото. И му вярвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги по темата за смяната на спирачната течност да ви кажа:Ходих в сервиз на "Фолксваген и Ауди"-"Авточойз" във В.Търново промиха ми цялата сп.система и ми наляха нава сп.течност, смяна на хидравлично масло, всичко това за цена:80.00 лева.Доволен съм от услугата всичко стана много бързо и прецизно.Спирачната течност се пълни със машина под налягане и всичко е ОК! След процедурата приемчикът заедно със мен изпробва автомобила, като ми каза че ако установя нещо нередно по автомобила в близките 2-3 дни да им се обадя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

80лева е много прилична цена при положение че литър сп.течност Текстар е към 16-17 лв... колата ти не събира повече от толкова... ти си вади иводи

Редактирано от stingray
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колега Иванушка така както си го написал няма разлика дали колата има АБС или не в реда на смяна?

До колкото знам има тръба от спирачното казанче която ходи до помпите на съединителя и там сигурно е необходимо да се барне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали си с АБС или без, няма значение.Колегата го е написал по-нагоре, почва се от най-далечния и се завършва с най-близкия спирачен апарат.Преди 2 месеца направих процедурата на моята каляска с помощта на помпата под налягане, за да елиминирам излишното натискане (помпане)на педала, а и за да не ангажирам 2-ри човек който да ми помага.Никакво потъване, всичко е ток по спирачките.Ама да източваш по 4-500мл ми се вижда доста пресилено.Течността трябва да се вижда че е бистра т.е от новата и да няма въздух докато излиза от щуцера.Изпълнени ли са тези условия затягаш и минаваш на следващия апарат.НИщо сложно.Няма никакви филми и театри при процедурата и след нея ако знаеш какво правиш.Ако нямаш помпа просто следи постоянно нивото на казанчето и не го оставяй да е празно, щото тогава става кофти докато обезвъздушиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, плагиатствам най-нагло от колега от форума: "Сменя се спирачното на две години (поема влага, губи свойства и корозира спирачните магистрали и елементи), но хидравличното предвид близостта до двигателя и оттам доста широкия температурен диапазон на който е подложено е добре да се сменя по-начестичко, а кога е това..... ами добре е течността да е бистра, ако не, я сменяй, кога ще стане това е Божа работа!А между другото нивото на хидравликата се проверява само при включен двигател и волана в неутрално положение.Колега......, за другия път да знаеш как и какво ако пак ще се мъчиш сам на паркинга....., та ето как се сменя на полеви условия хидравлична течност - вдигаш предницата на колата на трупчета (задължително вдигаш!!!),като се подсигуряваш с ръчната и с дървени стопори зад и пред задните гуми. После се ръгаш отдолу и ако кората ти е там я сваляш.Помпата ще я видиш така легнал, приготвяш си едно отрязано на две пластмасово шише от нещо си,подлагаш го под помпето и развиваш шланговете..., почва да тече масълце - ти събираш да се не олееш. А да, добре е колата да е добре загряла предварително.При всички манипулации със шланговете спазвай ИЗКЛЮЧИТЕЛНО добра хигиена!!!После влизаш вътре и почваш да въртиш волана колкото ти душа сака,а то добре е да имаш помощник да ти казва когато вече нищо, или почти нищо не излиза (капе, църцори) от маркучите. Монтираш ги на място (забравих да уточня да развиеш още в самото начало капачката на хидравличното казанче) шлангчетата (ХИГИЕНА!!!), наливаш до MAX новото масло САМО ПРИ ИЗПРАВЕН ВОЛАН (колелата сочат напред),шибваш в колата помощника и го караш да върти от край до край волана не много бързо и доливаш масълце докато спре да излизат мехури и нивото да пада. Продължавате още десетина пъти с врътките и си готов ТОГАВА ЧАК да запалиш двигателя!!! Палиш и повтаряте врътките десетина петнадесет пъти. Гасиш, слагаш капачката на казанчето и кората, вадиш нежелания помощник от вътре и го мяташ да върти крика за да изкарате трупчетата и си готов.Вадиш я на пробно кръгче и параноично проверяваш за нивото и за несвойствени шумове, но ако помпето не е тръгнало към, или по-лошо не е стигнало до края на дните си,не бива да имаш проблеми." Аз следвах инструкциите и нямам проблеми.Вида хидравлична течност трябва да съоветства на написаната на капачката.Ама в тоя студ... За спирачната течност съм некомпетентен, ако търпи отлагане - Пепи от София. Той не е не просто най-добрият, а най-добрият от най-добрите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спирачната течност и аз съм чел ,че има разлика от къде се почва когато се сменя, при коли с и без АБС.

При тези без АБС по класическия - задно дясно , зл,пд, и пл. А за колите с АБС друг беше реда не си спомням , но и аз се чудех куде е логиката. Авно заради хидро помпата на АБС :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... И от съединителя трябва да се пусне течност, докато излезе чисто!

Точно така, след което се обезвъздушава и там, но процедурата е малко по-различна от тази на спирачните апарати.

Удаление воздуха из гидравлической системы сцепления

Тот, у кого нет обычного для мастерской прибора для откачки воздуха, удаляет воздух из гидравлической системы сцепления так же, как из тормозной – почти безошибочно – следующим способом:

ПОРЯДОК ВЫПОЛНЕНИЯ

1. Откройте ниппель для выпуска воздуха на тормозе переднего колеса и ниппель на главном цилиндре сцепления примерно на 1,5 оборота каждый.

2. Соедините оба ниппеля шлангом.

3. Теперь несколько раз медленно и осторожно нажмите на педаль тормоза для того, чтобы гидравлическая жидкость от тормоза переднего колеса была отжата через гидравлику сцепления.

4. Не давите на педаль с силой, иначе шланг сорвется!

5. Не упускайте из виду уровень жидкости в расширительном бачке.

6. Если в расширительный бачок больше не поступают пузырьки воздуха из гидравлической системы сцепления, то оба ниппеля завинчиваются и шланг снимается.

7. Проверьте уровень тормозной жидкости!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушаването на спирачната система има своите особености. И така върху щуцера за обезвъздушаване се "нахлузва" прозрачен маркуч и неговия край се потапя в съд със спирачна течност. Натиска се педала на спирачката, охлабва се щуцера и се включва запалването. При това започва да работи помпата на ABS, която обезвъздушава системата.

Когато в съда престанат да излизат мехурчета, педала на спирачката се отпуска, завива се щуцера за обезвъздушаване и се изключва запалването.

Това е цитат от една тема във форума .

Само не пише какъв е редът за обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...