Jump to content

Искам помощ за марка свещи!


Recommended Posts

Упорито ме убеждава майстора на колата ми, че марката шампион е единствената много добра, за моя двигател, който 85% от времето си работи на газ. В момента съм с Бош, с който си внесох колата и не си знае ни годинките, ни километрите, та реших да им дам почивка. Докато карах на бензин не съм имал абсолютно никакъв проблем с тези свещи, но откакто съм на газ, най-вече в летните месеци, когато температурата на двигателя е по висока и често се вкл. охлаждащата перка - започва леко да прекъсва двигателя ми и имам леко придръпване в ниските обороти.

Та за 3-та година правя това упражнение със сваляне ня свещи, регулиране на разстоянието и качване отново....

Не мога да намеря нищо в нета за тях, ако може малко помащ, ако на някой му е попадало нещо нека да постне линкче.....pls :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не ми помага, ама нищо де открих някоя и друга статия и виждам, че не са толкова зле - Класация по различини показатели Ша купувам... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Много полезен материал - научих сума ти неща! И явно съм уцелил свещите NGK BUR6ET :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа Ауди слизат от поточната линия точно с NGK. Или поне това пише в някои бази данни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като тръгнеш от кошарите към хладилника от дясно след Ауто + има един магазин, те май само NGK продават... Ама това беша лани...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не ми помага, ама нищо де открих някоя и друга статия и виждам, че не са толкова зле - Класация по различини показатели Ша купувам... :hilezh:

Сайта който е дал колегата е фантастичен. Има тестове на какво ли не и то "по руски". Сиреч изпитания по ГОСТ. Много е сериозен.

Ето тест за акумулатори: Руските са най-яки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак искаш Шампион ще ти ги взема на най-ниската цена. :) Иначе съвет не мога да ти дам. :hilezh: Бензиновите ми автомобили са Форд и те работят отлично само със "своите" свещи Motorcraft. Факт проверен от всички "Фордаджии".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

КОКО благодаря за предложението, но вече (от снощи) си имам 4 броя Champion N9BYC. Цената им е сдоста ниска, но това е така, защото ги взех на доставна цена. Модела, които е за моя мотор NE е N7BYC:

Champion.doc

Този модел, който съм взел е с по-голямо топлинно число, заради работата на двигателя на газ.

Учудващото за мен е, че това е еднополюсна свещ и по принцип и модела N7BYC e такава. До сега бях с триполюсни на BOSCH - едната за съжаление е пак с увеличено разстояние, но електрода е вече триъгълен, а не кръгъл, та затова нови.

Пожелавам си новите да минат поне половината от това, което са успяли да минат старите - пък да видим.....

Champion.doc

Редактирано от Lyubo_Toshev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Champion имат свещи които се сменят на 120К километра за 1.8т ии ги дават много добри ,за другите двигатели не знам ! :flehan:

инак и за мен свещите се казват NGK! :bia:

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОКО благодаря за предложението, но вече (от снощи) си имам  4 броя Champion N9BYC. Цената им е сдоста ниска, но това е така, защото ги взех на доставна цена. Модела, които е за моя мотор NE е N7BYC:

Champion.doc

Този модел, който съм взел е с по-голямо топлинно число, заради работата на  двигателя на газ.

Учудващото за мен е, че това е еднополюсна свещ и по принцип и модела N7BYC e такава. До сега бях с триполюсни на BOSCH - едната за съжаление е пак с увеличено разстояние, но електрода е вече триъгълен, а не кръгъл, та затова нови.

Пожелавам си новите да минат поне половината от това, което са успяли да минат старите - пък да видим.....

RS4-та е с еднополюсни BOSCH. Слагат се точно предписаните свещи, освен ако няма някакъв тунинг по запалителната система. Предполагам, 4е при каране на газ, може да се опита и с различно топлинно число.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще се опитам да споделя впечатлението ми за поведението на колата и работата на двигателя след смяната ( въпреки малкото време от снощи до сега). Значи, когато намалях скороста на колата на втора скорост до 1000 оборота на двигателя - най-вече при преминаването ми през легнал полицай или някаква неравност на пътя - в момента , в който подам газ, колкото и леко и плавно да го правех, имаше едно много слабо и едвам доловимо придръпване. Все си мислех, че просто предавателното число на втора скорост е просто неподходящо вече за толкова бавно каране. Това, което описвам се отнася за периоди, когато не съм имал проблеми със свещите и всичко си е наред. Напоследък ( или в моменти като този, когато се увеличи разстоянието между електродите) това придръпване се усеща значително по-силно и продължително.

Сега тези симптоми въобще липсват - извода - по-стабилна работа на двигателя в ниски обороти и по добро ускорение.

Паленето на двигателя вече става буквално на "един зъб".

По навик винаги (независимо от сезона) оставям колата да пренощува на бензин. Когато карам на газ и дойде момент за превключване на бензин - обикновенно това упражнение го правя в движение, малко преди да спра колата. Понеже колата ми е с карбуратор нещата по преминаването не са толкова гладки и плавни.

След като спря след такъв момент на преминаване от газ на бензин гася двигателя почти веднага, щом се убедя, че колата работи на бензин. Слизам, отварям гаража и след като се кача да я запаля и трябват около 3 - 4 развъртания на двигатела и чак тогава пали. Обяснявах си това с недостатъчното време на карбуратора да се изпълни с бензин.

Сега този проблем го няма - изглежда причината е била в самите свещи. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да разясни накратко какво се получава, ако се сложат свещи с по-голямо топлинно число от предписаните по каталог? Например за моята по каталог са NGK BUR5ET и точно такива сложих, но пък като я купих бяха сложили NGK BUR6ET и се чудя защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, я ме светнете за моето Б4/1.6/АДА мотор/10.1993г. какви свещи трябва да му купя??? - колата ми е пълна с разни сервизни книжки вътре, но нито в една от тях не е посочен моя мотор и не виждам по какво мога да се ориентирам.

карам отскоро на газ - мисля, че това има значение за избора.

от това, което се изписа тук напоследък, явно NKG е най-читавия избор - някой знае ли къде във варна могат да се намерят и кой е подходящият модел за моето возило...

Редактирано от jjj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да разясни накратко какво се получава, ако се сложат свещи с по-голямо топлинно число от предписаните по каталог? Например за моята по каталог са NGK BUR5ET и точно такива сложих, но пък като я купих бяха сложили NGK BUR6ET и се чудя защо?

Принципно нищо не се променя. Разликата е там, че заради по-голямия си октан пропан-бутана изгаря при по-висока температура от бензина и по този начин тези свещи (с по-голямото топлинно число) са по-устойчиви при една такава продължителна работа на двигателя с такова гориво :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно нищо не се променя. Разликата е там, че заради по-голямия си октан пропан-бутана изгаря при по-висока температура от бензина и по този начин тези свещи (с по-голямото топлинно число) са по-устойчиви при една такава продължителна работа на двигателя с такова гориво :hilezh:

искаш да кажеш, че, вместо фабрично предписаните свещи, е по-добре да си поставя такива с по-високо топлинно число - така ли да го разбирам?... и то заради това, че основно се джижа на газ..

ако е така, и ако съм се спрял на NKG, как да разбера кои са моите свещи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Принципно свещите ти са си същите, като тип и модел (давам ти пример със свещи Шампион, които са мойта кола - N7BYC (заводските предписани), а аз слагам N9BYC), като тези, които са си заводски предписани, но с тази разлика, че са с по-голямо топлинно число - самата цифра в примера, който ти давам е топлинното число на свеща т.е. режим, в които е нормално за нея да работи. Модела си е същия - режима на температурна работа на свеща е друг, който е по-подходящ при работа на двигателя на газ. Това е..... :hilezh:

Колеги не намирам никъде ръководство за В4 или нещо подобно - да помогнем на колегата с модел свещи за ADA мотор - помогнете!!!!! ;):)

Редактирано от Lyubo_Toshev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко линкове по темата :hilezh:

Същата класация само че за едноелектродни свещи.NGK-то пак рулира

Тест 1

Тест2

И видове свещи от NGK на БГ с цени и иписание Тук

А Тук има типа на свещите в зависимост от Аудьо :););)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...