Jump to content

ГИ за 1.8Т


Recommended Posts

Колега,може ли да те питам с какъв двигателси,че и аз съм с Бардолини на двигател 1.8Т 150 коня АЕБ и като питах майсторчето дето ми слага ГУ (СофГаз) дали ще може да ми я нагласи ако си тУрЯ и аз един чип и ми вика ,,По добре недей'' викам му що ве човек? ми ще има проблеми с временат за впръскване.Та си викам щом той ми го казава значи трябва да е запознат и направо ме Стопира от тази ми идея Газ/Чипunsure.gif/>

Двигателя е като твоя- АЕБ.

И друг път съм призовавал колегите от "Горна ланя"-дайте да Ви вдигнеме рейтинка в небето и да оправите няколко тръца, ма не нямали време....... 

тел.0898464934

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 105
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Двигателя е като твоя- АЕБ.

И друг път съм призовавал колегите от "Горна ланя"-дайте да Ви вдигнеме рейтинка в небето и да оправите няколко тръца, ма не нямали време....... 

тел.0898464934

Не те разбрах колега ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е като твоя- АЕБ.

И друг път съм призовавал колегите от "Горна ланя"-дайте да Ви вдигнеме рейтинка в небето и да оправите няколко тръца, ма не нямали време....... 

тел.0898464934

Айде недей се напъва, знаеш добре че няма да стане, сервизи за газ вече има на всеки ъгъл, какво сте се хванали за мен, айде без драми, става смешно вече ??? :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Знам, че няма да стане и за това Ви го пиша!!!

 

Ако сте толкова професионалисти и ги разбирате, няма само да писателствате ами и ще дайствате. Само вие се хвалите, че ги правите тея чипнати тръцове пък те може и сток да са били.....

Аз знам за моя и още два извънземни-с пикове 1.3-1.5бара които Ви се опънаха МАЛКО с настройките :Eyecrazy:

Тя вашата е малко като на един известен преди време "НАШ" чипьор-тежка категория, бля-бля и му залезе звездата........

Но щом Ви кефи тази форма на изява успех, само не се правете на голамата работа пред новобранците!

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз да споделя наблюдения за Еурогас. Първо, държа да уточня, че в сервиза не съм ходил, затова не гарантирам за пълна обективност на мнението ми, а и казаното важи за повечето газови сервизи. Разменял съм лични съобщения с Жоро и оттам съм добил някои впечатления. Така например всички газаджии се бият в гърдите как нямало да има никаква разлика между газ и бензин, що се отнася до ускорение, динамика, пъргавина и еластичност. Когато им напишеш съобщение обаче за монтаж на газов инжекцион при тях, започват да дават на задна и да се оправдават, че никога нямало гаранция, че вървежът ще е еднакъв, че няма гаранция, че разходът ще се вдигне само с 1-2 литра и т.н, че това било все едно да искаш гаранция на нероден Петко. Добре де, щом е така, защо давате гаранция в сайта ви и то за всички автомобили, без да сте ги видели и да сте монтирали ГИ? Значи какво се получава? Изнася се гръмка информация в сайтовете - ГИ е велик, няма разлика в ускорение, няма проблеми, няма висок разход, няма не знам си какво и при това забележете - за всички автомобили. Но като им пишеш за монтаж на нещо конкретно, почват да отстъпват и допускат всякакви варианти. Хем няма никакви проблеми, хем после като се решиш да монтираш почват условностите. Ако пък продължаваш да твърдиш своята версия, значи вече си внушаваш за ускоренията.

 

Просто газовите сервизи масово заблуждавате хората. Първо сте най-големите крале във всичко, после давате назад и вече допускате всякакви опции. Аз пък мога да ви кажа, че съм карал над 10 1.8Т-та, които никога и при никакви обстоятелства не са вървяли по същия начин на газ, както и на бензин.

Мога да ви кажа, че преди седмица карах 1.8Т, което е правено ЛИЧНО ПРИ ВАС и също усещах лека разлика с бензина. Защо така категорично заявявате неща, които не можете да изпълните и никой не може да изпълни?

 

Хайде, това не е измама, но е некоректна заблуда на потребителя.

 

Най-малкото, газта и бензинът са две коренно различни горива като калоричност, начин на изгаряне и т.н. Да, в някои ситуации газта е по-еластична и пъргава, но я опънете колата на 4000 оборота в някой баир и тогава вижте дали на бензин не е по-добре. 

 

Има и друго нещо - хората, които дълго време карат на газ, просто привикват и си мислят, че колата толкова си върви и всичко е наред. Обаче като им свърши газта в бутилката и покарат 30-40 км на бензин, после си викат - "яяя, по-пъргава е колата, и е по-нервна и нелагава от на газ".

 

Ясно е че който кара на газ прави компромис, но поне нека да е наясно с компромиса, който следва да направи, а не да се строят въздушни кули, които после рухват.

 

Защо не кажете нещо и за разхода? Можете ли да посочите 1.8Т, дори да е правено от вас, което да гори 7 на 100 газ на дълго? Питам, защото като карам на бензин, само с 80 и само на пета и по равно, съм засичал 6 на 100 бензин извънградско, по метода пълно-пълно и при прилагане на целенасочено икономично шофиране. Хайде някой да пробва да кара така и да видим дали ще му даде 6-7 извънградско газ. Масово хората споделят, че както и да карат, под 10 извънградско не виждат разход. Докато на бензин, ако си поставиш за цел, можеш да свалиш и до 6, 6.5 на 100. Къде отиде в случая минималната разлика в разхода, която е цели 4 литра на 100?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Audi A4 1,8Т с ГИ Бардолини съм докарвал разход на газ на дълго до 7,5 - 8 / 100,

но с поддържане на скорост около 80 - 90 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак карам 1.8 Q без "Т" и  харчи 12-13/100 с FOBOS. Не знам кво толква може да сбъркаш с монтажа,има си някои правила които трябва да спазиш и всичко ще е ОК.Вече с настройката е по сложно иска четене и няколко проби.Аз сам си сложих Г.И. естествено със съвети и напъствания на добър газаджия и след 16х всичко си е наред.Наи трудно ми беше разпробиването на колектора къде и под какъв градус да са дюзите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова има ГИ и ГИ - качеството си струва пари, но на фона на проблемите с бюджетните и по-нисък клас ГИ се потвърждава старата максима че "Евтиното винаги излиза по-скъпо".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 150 hp, ти не си наш клиент,  всъщност какво точно искаш от нас, да променя физичните свойства на пропан-бутана, ами официално ти казвам че НЕМОГА да го направя, единственото което мога да направя е качествен монтаж и грамотна настройка,  след това може и да има няколко стотни разлика  в ускорение, но без хронометър няма как да ги хванеш, в крайна сметка ние монтираме газ, а не продаваме НИТРО системи ??? 

 

А за разхода, вероятно елката ти е повредена, на тази кола като нова по каталог и дават 7.3 бензин извънградско, а всички знаеме че каталожния разход е недостижим,  още повече след 17 години търкаляне и износване, не е сериозно да твърдиш че ти харчи 6 на сто, просто си купи нов калкулатор.   :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам не само от вас, а от всички газаджии, да твърдите неща, които са реални и да не давате напразни обещания. Не можете да промените физичните свойства на газта, но пък за сметка на това можете да гарантирате наляво-надясно че няма да има никаква промяна в поведението на автомобила, без значение от това с какъв мотор и кой модел е. Не всичко е ускорение от 0 до 100. Има пъргавина, динамика, ускорение, еластичност, мощност, тяга, доускорение, които не са напълно еднакви с тези на бензин, а във вашия сайт пише, че клиентът няма да усети абсолютно никаква разлика между газ и бензин? Как става това? Първо заявявате, че не можете да промените свойствата на газта, после че може да има разлика няколко милисекунди и т.н. Какво означава за вас понятието "никаква разлика" и гореизброената разлика "никаква" ли е съгласно вашите критерии?

 

Жоро, искам да ме разбереш правилно. Нямам нищо против теб и сервиза ти. Работите здраво и сте добри и доказани професионалисти. Мой приятел също монтира ГИ при вас и е доволен. Но поводът да пиша тези мнения е този цитат от сайта ви, който основателно считам за неверен и хиперболизиран.

 

 

Ще се загуби ли част от мощността на колата ако монтирам газов инжекцион?

Не, няма да почувствате никаква разлика в мощността между двете горива, дори на газ ще имате по-добра еластичност при ускорение която се дължи на по-високото октаново число на газта, около 105 октанови единици. Ако усещате дори минимално понижение спрямо бензина, това може да се дължи единствено на неправилна настройка на газовия инжекцион и може лесно да се корегира.

 

 

Това е напразно обещаваща, заблуждаваща и подвеждаща информация. Често разликата наистина е минимална, но това не значи че е НИКАКВА или че я няма изобщо. Бензинът реагира по-нервно, по-пъргав е, скача и върти гуми повече, а на баирите между 4000 и 5500 оборота направо помита газта. Дори в градски условия между 1300 и 2000 оборота също се усеща, че газта е по-лагава, а най-видно е изражението в баир. Тогава самото чувство за тяга сякаш драстично се намалява и човек не може да усети въртящия момент така както при бензина. Като цяло нещата при бензина са много по-рязки и драстични и колата е доста по-жива. 

Разликата не е голяма, човек прави компромис, но е редно да знае че все пак я има, преди да направи този компромис.

И въпреки всичко това, да се твърди че клиентът няма да усети никаква разлика, предвид двете различни горива и техният отделен характер е некоректно, още повече, че сам казваш че имало минимална разлика.

 

При нормални условия разликата може да не е съществена, може да е 1 калник или половин кола разстояние, но я ИМА и е факт! Усеща се обективно, а не субективно. Затова мисля че една голяма и доказала се фирма, следва да твърди изцяло отговарящи на истината неща. 

 

Междувременно ще се радвам да греша и наистина да се намират и 1.8Т-та, които да вървят по АБСОЛЮТНО същия начин на газ, както на бензин. Аз такива още не съм виждал, а съм карал доста 1.8Т-та на газ. По форумите също не съм чел някой да споделя че ускорението е абсолютно еднакво.

 

Успехи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може да го прочетеш във всеки сервизен сайт, не само в БГ но и в чужди сайтове, маниаците като теб са под 0.1%, или на 1000 души само един мери с хронометър разлики от стотни в ускорение и еластичност, толкова пренебрежими разлики не се вземат под внимание, защото са несъществени, и не са повод за самоубийство, пък ако толкова не харесваш газта пробвай с течна фаза, там силата дори се повишава.

 

Освен това лично аз карам и настройвам всяка една кола която сме монтирали, и не съм усетил загуба на мощност в нито една, или при тези в които съм усетил нещо притеснително, веднага съм направил нужните корекции, а това че на газ всеки двигател е по-еластичен и работи по-гладко е факт, дължащ се на по-доброто смесообразуване и значително по-високото октаново число на газта.

 

Лично аз мисля че твоя ГИ си има някакъв проблем, пак казвам тя не е наш монтаж,  хубаво е да си провериш настройките, и ако искаш колата да лети, задължително да се пусне повечко гориво, може да се пробва с по-голяма дюза, да се види дали изпарителя успява да задържи налягането в пиковете, ако имаш спад на налягане в пиковете винаги се усеща загуба на мощност, това което казваш че усещаш осезаема разлика не е нормално, ако разликата е толкова чувствителна, закарай си колата да я видят монтажниците.

 

Газовите системи освен каране искат и обслужване, филтри, почистване на рейката, калибровка, настройка в движение през накакъв период от време, не е толкова просто колкото изглежда отстрани, особено ако държиш колата да ти върви на макс, знаеш как се поддържат бегачките, искат повече внимание, затова посещавай по-често майсторите си, и коментирай тези неща с тях ,   :zustimm:  

Редактирано от eurogas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви една проста сметка която доказва, че не е възможно рекламираното от газаджиите равенство във вървеж и разход между двете горива. Разбира се нищо против Eurogas нямам, съгласен съм, че повечето хора не усещат и не отдават значение. Самия аз 4 години карах коли на газ и съм доволен, не съм имал особени проблеми, смея да твърдя, че при моментното съотношение на цените е около 40% по изгодно да се кара на пропан-бутан.

Подчертавам, че не искам да кажа нищо лошо за Eurogas, напротив, поздравявам го, че е може би единствения занимаващ се с АГУ-та в момента с толкова много добри отзиви не само в АУДИ форума. В този смисъл, той не принадлежи към понятието "газаджии" което използвам.

 

Плътност на пропан-бутан (70/30): 524,02 кг/куб. метър

Плътност на бензин А95: 720 кг/куб. метър (дават я от 720 до 775, вземам най ниската защото така е по-благоприятно за резултата от гледна точка на газаджиите)

Долна топлотворна способност на пропан-бутан (70/30): 46,251 MJ/kg

Долна топлотворна способност на бензин А95: 44 MJ/kg

 

Пример при разход 10 литра бензин/100 км за да е по лесно съпоставянето накрая:

10л бензин са 7,2 кг което се равнява на 316,8 MJ енергия.

При равна ефективност на преобразуване на енергията в мотора, за същото количество енергия (мощност на колелата) ще са необходими 6,85 кг пропан бутан, което е 13,07 л.

Както Eurogas писа, поради ред причини пропан-бутана може да изгори по-ефективно от бензина. Ако приемем тази разлика за 10%, което е нереално много, ще излезе, че ни трябват 11,76 л пропан бутан.

Т.е. дори и в най-благоприятния за газта случай имаме почти 20% по висок разход в литри необходим за запазване на вървежа същия като на бензин. Подчертавам, същия вървеж.

Но, както знаем вървежа не е същия, и разликата не е в стотни а десети и дори цели секунди (който наистина е мерил знае, че е така).

Т.е. може поради тази причина реалният разход на газ да бъде с по-малка разлика спрямо бензина, не чак 20%. Обаче го има, дори и колата да върви по слабо. Независимо какви звезди ни свалят газаджиите.

 

ПП: Не е точно по темата за 1.8Т, но важи за всеки един двигател с АГУ газообразна фаза.

Редактирано от Vlado_193
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления, колега, радвам се че се намери вещо лице, което да обясни технически и обосновано откъде идват разликите между двете горива.  Приканвам някои хора като Еурогас, които си позволяват да ме квалифицират с обидни епитети като "маняк", да прочетат хубаво поста ти, като акцентират на последните редове от него. 

Еурогас, мога да ти напиша 2 тона информация, но ще се огранича само с долните няколко реда, формулирани като кратки въпроси.

 

1/ Взискателните си клиенти, който не искат нищо повече освен предварително поетото обещание и уговорка, също ли наричаш /обиждаш/ с епитета "маняци"

2/ Това че един на 1000 от тях мери с хронометър и иска да получи това, което му е обещано и респективно това за което е платил, не е ли похвално и не му ли се следва този резултат?

3. За трети път ще ти повторя че не става въпрос за засичане с хронометър от 0 до 100, а за цялостното поведение на колата като доускорение, моментно ускорение, чувство на тяга, ускорение при пълно натоварване, пъргавина, еластичност, динамика, специфична реакция на педала и хиляди други незначителни за теб признаци

4/ Понеже говориш за самоубийство - ако всички клиенти които имаха разлика в ускорението между газ и бензин се самоубиваха, сервизът ти отдавна щеше да е фалирал. Просто на хората не им дреме че не върви точно като на бензин и са се примирили, отвикнали са да карат на бензин, и дори да забелязват разликата, си трайкат, щото разликата в цената между газ и бенз е огромна. Но това не означава да се отричат реално съществуващи и доказани факти.

5/ Относно това, че моят ГИ не е ваш монтаж - прав си, но както ти споменах карах Ауди 1.8Т 180 коня, което е ваш монтаж. 

6/ Ти гарантираш че ще направиш грамотна, максимално ефективна и качествена настройка. Специалист си, правиш я и това не подлежи на съмнение. Но това не означава че като краен резултат, пренебрегвайки типичните и характерни свойства и качества на двете горива, ти можеш да игнорираш тази естествено дължаща се разлика и с огромна увереност и гордост да заявиш че нямало никаква разлика и при никакви обстоятелства в цялостно поведение на съответния автомобил. 

 

Вероятно сега ще си помислиш "този пък МАНЯК какво иска от мен и защо напада сервиза ми". Ще ти отговоря. Когато си купих колата, се колебаех дали да й слагам газ. След като прочетох по форумите множество подвеждащи и заблуждаващи мнения, авторите на които гарантираха че газта не води до никакви проблеми, няма никаква разлика в мощността и още хиляди подобни.....твърдения, категорично се реших да монтирам ГИ. Още след като го монтирах, установих че колата не върви точто както  на бензин и то в доста отношения. Реших, че може би причината е в газаджията или пък в избора на инжекцион и се примирих. Казах си, ще ми е евтинко, пък дори някой кон да го няма, не е болка за умиране. Не можах обаче да се примиря със създалата се ситуация и започнах да карам коли на приятели, които също са на газ и сред които са: 1.8Т 180 коня, 2.8 куатро 193 коня, 4.2 куатро 300 коня, 1.8 125 коня и още редица мотори. При всеки от тях разлика имаше, като се чувстваше особено много при изкачването по баир и при наложителните резки ускорения и спирания, където газта не може да избухне като бензина. Тогава прочетох още форуми, видях че има все пак и негативни мнения, касаещи някои вредни последици от газта за мотора, някои оплаквания за ускорението, прекъсвания и т.н. Тогава осъзнах че не съм единствен и че тази заблуда масово се рее из интернет пространството.

 

Това беше поводът, поради който реших да се включа и да заявя, че твърдяното е погрешно. Понеже не съм технически грамотен, се радвам, че колегата ме подкрепи и обясни една от съществените разлики, която провокира различното поведение в автомобила.

 

И в заключение - аз не съм маняк, а просто клиент, който иска да получи това за което е платил и това, което му е обещано.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви една проста сметка която доказва, че не е възможно рекламираното от газаджиите равенство във вървеж и разход между двете горива. Разбира се нищо против Eurogas нямам, съгласен съм, че повечето хора не усещат и не отдават значение. Самия аз 4 години карах коли на газ и съм доволен, не съм имал особени проблеми, смея да твърдя, че при моментното съотношение на цените е около 40% по изгодно да се кара на пропан-бутан.

Подчертавам, че не искам да кажа нищо лошо за Eurogas, напротив, поздравявам го, че е може би единствения занимаващ се с АГУ-та в момента с толкова много добри отзиви не само в АУДИ форума. В този смисъл, той не принадлежи към понятието "газаджии" което използвам.

 

Плътност на пропан-бутан (70/30): 524,02 кг/куб. метър

Плътност на бензин А95: 720 кг/куб. метър (дават я от 720 до 775, вземам най ниската защото така е по-благоприятно за резултата от гледна точка на газаджиите)

Долна топлотворна способност на пропан-бутан (70/30): 46,251 MJ/kg

Долна топлотворна способност на бензин А95: 44 MJ/kg

 

Пример при разход 10 литра бензин/100 км за да е по лесно съпоставянето накрая:

10л бензин са 7,2 кг което се равнява на 316,8 MJ енергия.

При равна ефективност на преобразуване на енергията в мотора, за същото количество енергия (мощност на колелата) ще са необходими 6,85 кг пропан бутан, което е 13,07 л.

Както Eurogas писа, поради ред причини пропан-бутана може да изгори по-ефективно от бензина. Ако приемем тази разлика за 10%, което е нереално много, ще излезе, че ни трябват 11,76 л пропан бутан.

Т.е. дори и в най-благоприятния за газта случай имаме почти 20% по висок разход в литри необходим за запазване на вървежа същия като на бензин. Подчертавам, същия вървеж.

Но, както знаем вървежа не е същия, и разликата не е в стотни а десети и дори цели секунди (който наистина е мерил знае, че е така).

Т.е. може поради тази причина реалният разход на газ да бъде с по-малка разлика спрямо бензина, не чак 20%. Обаче го има, дори и колата да върви по слабо. Независимо какви звезди ни свалят газаджиите.

 

ПП: Не е точно по темата за 1.8Т, но важи за всеки един двигател с АГУ газообразна фаза.

не са точни тези сметки и доста по елементарно може да се стигне до заключението ,

че няма как на газ да се постигне същата мощност , каквато се постига на бензин с едно и също количество, тъй като газта е по ниска калоричност .

 

 

 

 

Бензин.......91–98 октана (RON)....29.00 MJ/L

Газ - LPG...115 октана (RON).......22.16 MJ/L

 

от тук може съвсем елементарно да се заключи, че с литър газ и литър бензин , се постига различна енергия . 

разликата между двете горива е в рамките на 13 % което значи , че за да постигнем същата енергия с газ , която постигаме с бензин ,

трябва да изгорим 13 % повече газ . на 10 литра 13 % са литър и триста . тоест за да върви колата по начин който отговаря на вървенето на бензин ,

трябва да гори с литър и триста повече газ . 

 

или с други думи , не е невъзможно един автомобил на газ да върви така както върви на бензин, дори може да върви и повече на газ, но

това няма как да стане без да се завиши разхода на газ ! и без да се направят някой допълнителни корекции по горивната система . 

а обикновено газовия компютър копира мота мо настройките от бензиновия компютър и резултата обикновено е същия разход на гориво , 

но със спад в мощността на колата и като следващ резултат натискане на педала на газта малко повече за да компенсираме загубата на мощност , което пък качва малко разхода на гориво и така . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че е по-опростено да се смята с Q за литър, но по-подробното ми описание е с цел по добро разбиране, и от там по-ясно доказателство.

Разликата между 29,00 MJ/L и 22,16 MJ/L  не е 13%, а 30,87%, не зная как го сметна 13.

Ефективността на преобразуване на енергията в цилиндъра е различна за двете горива, а ти си го пренебрегнал.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не мога да разбера защо се заформя такава драма с тази незначителна разлика във вървежа. Дъфкано е многократно каква е разликата между двете горива - Nortikus, го е описал съвсем точно, средно около 10% завишен разход.

 

Основно разликата е в разхода на гориво, като при нормално каране в градски условия тази разлика е около 1л., а в извънградски около 2л. Това естествено се дължи на различната калоричост на двете горива, като колкото повече се натиска педала на газта толкова повече се увеличава тази разлика. От там се получава и разликата в показанията на борд-компютъра за разхода.

 

Има лесен, косвен начин да се провери дали ГИ е правилно настроено - в смисъл да е минимална разликата във вървежа на газ и бензин. Колкото е по-голяма разликата в показанията на борда на колата за бензин и текущия разход на газ толкова по-добре е настроена ГИ. Причината за това са времената на инжекторите по които смята компа в зависимост от натоварването. Ако показанията на борда за разход на бензин е почти еднакъв с този на газ това означава, че има недостиг на гориво (газ) и ЕКУ-то се опитва да увеличи бензиновите времена за да навакса загубата.

 

Рекламата за "еднаквия" вървеж на двете горива основно важи при "нормално" каране. Да не говорим, че много хора отиват на допълнителни настройки на ГИ за да им падне още разхода. Т.е., както съм писал много пъти - газта се слага за икономия, не за състезания. Съвременните ГИ от по-висок клас позволяват включването на бензиновите инжектори в паралел, ако газовите инжектори не успеят да  се справят и крайния резултат е, че наистина няма разлика във вървежа. Много важен е монтажа и настройката на ГИ. Ако всичко е настроено както трябва просто и да има някаква разлика, то тя е незабележима. Аз може и да съм лаик, но не усещам разлика в ускорението на колата на газ и бензин.

 

Много често за "невървежа" се обвиняват газаджиите, но често проблема се оказва в състоянието на самата кола. Специално за турбо моторите всичко е от значение.

 

@150hp: Честно казано не мога да разбера как сравняваш от едно каране кой двигател как върви и то модели различни от твоя :nixweiss:. Всяка кола върви по различен начин и това зависи не само от модела ГИ, но и от техническото й състояние. Сравнение може да се прави само при 2 еднакви коли (мотор, модел, тегло) с еднакъв ГИ при драг примерно. Но и там има една важна подробност -  шофьора. Така, че при всички случаи има и субективен фактор. Пък и много хора "свикват" с "вървенето" на собствения си автомобил и рано или късно почва да им малее. Затова като се качат на друга кола си мислят, че тя върви повече - но това си е чисто субективно усещане.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искаме да са еднакви бензин и газ нали ? 

22.16*100/29=76,41 значи до 100 % което е 29 за да са равни на газта й трябват още 23.6 % калоричност на литър 

като сложим 10 % по добра ефективност на газа 

"Както Eurogas писа, поради ред причини пропан-бутана може да изгори по-ефективно от бензина. Ако приемем тази разлика за 10%,"

 

и остават едни 13 % разлика . аз твърдя , че са даже по малко   :biggthumpup: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI, твърдя го, защото съм карал въпросните коли само на бензин и после само на газ и съм направил необходимата съпоставка между газта и бензина, а не между моята кола и техните.

 

Относно показанията на борда - не знам дали информацията е достоверна, тъй като когато ми бяха преобогатили сместа и кривите на газта и бензина се разминаваха драстично, борда ми показваше разход /при това смесен/ 4-5 литра на 100. Когато пък сместа беше обеднена, показваше цифри от рода на 12-15 на 100 смесен разход извънградско. В момента твърдя че е идеално настроена и борда на бензин показва смесен разход около 9 на 100, а на газ ми дава среден 12, т.е отклонението е само 2-3 литра.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 3 литра разлика в показанията борда свидетелства за добре настроено ГИ :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маниак не е обида а квалификация, и аз не съм обидил абсолютно никого,  за кого да ползваме тази дума ако не за хора като теб, които се вглъбяват до побъркване в неща които са дреболии за останалите хора, я се замисли малко над това, а защо си се заял точно с мен остава дълбока загадка, нямам никаква вина за твоята лична психологическа война която водиш с колата си и газовата си уредба, пак казвам че слава богу не си монтирал газовата си уредба при мен. :zustimm: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еурогас, щом си толкова уверен и твърдиш че това е вманячаване, хайде да качим някоя кола направена от теб на дино. Първо ще я замериме само на бензин, а после и на газ. Трябва да покаже напълно еднаква мощност и на двете горива, за да се постигне това, което твърдиш - еднаква динамика, мощност, ускорение, бързина, въртящ момент и т.н. Ако диното покаже 150 коня на бензин и 140 на газ, това не е еднакво вървене. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика при добре настроен ГИ  и бензин винаги има и тя не е незабележима, а пренебрежима :)

Не съм пробвал с ГИ, но обикновена уредба може да се настрои за по-добро вървене, на цената на излишно по-висок разход (затова казвам "добре настроен ГИ").

 

Сметките хубаво ги правите с газ и бензин, но къде се отчита състава на газта?

Лятото заредих газ в Гърция и на колата все едно и сипах авиобензин - чак промени звука и с всяко неволно по-рязко пипване на газта залепяше за седалката. После заредих на Лукойл  и всичко свърши :flop: Не, че и при бензина няма понякога такива разлики.....

 

Друг много важен фактор, който не се отчита от газаджиите, е по-високото октаново число на газта. При някои коли може да се врътне делкото или да се сложи аванс коректор....но в случая с 1.8Т какво правим? Само мапване на дино би помогнало или по-агресивен откъм аванс чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@150hp: Не мога да разбера защо продължаваш този безсмислен спор. Придържайте се към темата, споровете си ги решавайте на ЛС.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика при добре настроен ГИ  и бензин винаги има и тя не е незабележима, а пренебрежима :)

Не съм пробвал с ГИ, но обикновена уредба може да се настрои за по-добро вървене, на цената на излишно по-висок разход (затова казвам "добре настроен ГИ").

 

Сметките хубаво ги правите с газ и бензин, но къде се отчита състава на газта?

Лятото заредих газ в Гърция и на колата все едно и сипах авиобензин - чак промени звука и с всяко неволно по-рязко пипване на газта залепяше за седалката. После заредих на Лукойл  и всичко свърши :flop: Не, че и при бензина няма понякога такива разлики.....

 

Друг много важен фактор, който не се отчита от газаджиите, е по-високото октаново число на газта. При някои коли може да се врътне делкото или да се сложи аванс коректор....но в случая с 1.8Т какво правим? Само мапване на дино би помогнало или по-агресивен откъм аванс чип.

 

добри акценти даваш !

по принцип отношението на газта пропан-бутан е 55/45 плюс до един процент други добавки . 

пропана колкото е повече , колата върви повече, а гори по-малко . 

за жалост обаче , горивото се продава към газостанциите на килограм , 

а бутана тежи повече от пропана освен това е и по евтината съставка и сами се сещате ,

че продавачите нямат сметка смета да е с повече пропан .

такива смеси 70/30 просто няма да намерите . 70/30 го споменавам понеже такъв пример има по-горе . 

а относно октана , само с изместване на запалването почти нищо не се променя . 

ефект може да има ако се сгъсти мотора или се сменят валовете с по-рошави , демек фазите на газоразпределението да са други . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

70/30 имах в пред вид 30% пропан и 70% бутан, това е средното съотношение за Бг. Зимата пропана е малко повече поради по-ниската си температура на кипене, от там и твърдението, че "зимната" газ е по-хубава.

Редактирано от Vlado_193
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...