Jump to content

Помощ при избор на А6 2.5TDI 1994-1997g.


kickerbg

Recommended Posts

Здравейте!

Прочетох къде що има по темата, но тъй като за 1 път се интересувам от Ауди изобщо имам няколко питанки. Ако все пак има такава тема, но съм я пропуснал - моля да ме извините!

Ориентирал съм се към А6 2.5TDI 143конски сили. Имам комшия, който има 2 - един седан и едно комби. От него тръгна цялата работа. Според думите му - взема ли си такава кола - ще ми служи дълго и вярно , ако и аз се отнасям добре към нея естествено :)/>/>

Как стои въпроса с поддръжката, знам че има модели при които за да смениш водната помпа, която си е направо консуматив - се сваля цялата предница и цената за труд е доста по-висока. Моля, дайте ми съвет към кой модел да се ориентирам, до колкото разбрах има 5 цилиндрови и 6 цилиндрови. Предполагам тази 143 конски сили е 6 :)/>/>

При избора на такава кола какво ще ме посъветвате да гледам при покупката й, има ли нещо на което трябва да обърна по-специално внимание за да нямам ядове в последствие? След като я купя - има ли някакво слабо място, което се ремонтира/сменя по-често? Примерно на моя Нисан болното му място са предни горни носачи - струват около 100лв бройката с отстъпката, която ползвам. Искам също да отбележа, че и двете ми до сегашни коли са бензинови и за 1 път се ориентирам към дизел. Не знам защо така, но последно време съм се запалил следващата ми кола да е дизелова. Според вас по-добре ли е дизел Ауди А6 2.5 или бензина е предпочитане? Смея да твърдя, че не съм човек, който зарязва колата си и не му пука какво се случва с нея и винаги съм се старал , ако имам възможност да я поддържам максимално добре, колкото ми позволява моментното състояние на финансите :)/>/>

Доста хора ми казаха като се има предвид, че колата е доста стара - да не залагам на дизел и е по-добре бензин. Във форума на VW, чета пък че всеки, който е имал такава кола е бил очарован - не гори толкова колкото хората, които не карат колата си мислят, поддръжката не е толкова скъпа, колкото останалите си мислят и т.н.

Добър избор ли е за дизел на тези години, ако смятам да дам около 3000-3200лв.? Може ли да се намери нещо читаво на което да имам доверие /след обслужването естествено/ и да тръгна на по-дълъг път с нея?

Приемам всякакви съвети за тази кола. Дори ако някой е от Варна и има желание да се видим да ми обясни по-подробно ще се радвам, а почерпката е от мен :)/>/>

А, да.. също искам да питам и за тази, която е 110 конски сили.. не знам точно защо, но сякаш не искам да 110коня, но все пак да питам и за нея като вариант?

Редактирано от kickerbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Това, което търсиш е Ауди 100/А6 2.5ТДИ (редови, 5 цилиндров купе Ц4 до 1997г). 6 цилиндровият ТДИ е V-образен и е на следващата генерация - А6 Ц5 (както и 1.9 110кс) и с 3000лв ще купиш нещо, което да става само за морга.

Аз имам Ц4 ТДИ вече над 3 години и половина. Като цяло това купе + петака е доста добра комбинация, но лошето е, че вече са старички и трудно се намират читави. Знам го, защото в момента търся такава кола за познат и не съм очарован от видяното на пазара. Откъм поддръжка (освен задължителните консумативи) съм правил предни амортисьори и задни спирачни апарати. Частите не са по-скъпи от тези на другите коли в тоя клас. Много ясно, че ако сравняваш А6-цата с Пунто 1.1 ще ти изглежда много скъпо. Обслужването на мотора (ремъци, водна помпа, филтри....+ труд) ще ти излезне около 500-600+лв. Ако купуваш такава кола освен задължителното обслужване си задели и едни буферни 200-500лв за изненади от сорта на спирачки, окачване и т.н. С твоят бюджет 3000-3200 няма да имаш голям избор на пазара, но се намират и лека-полека може да си стегнеш някоя колица. Щом имаш познат с такава кола задължително го взимай с тебе при огледите. Хубавото на тия коли и специално на R5 TDI е, че върви доволно с приличен разход като се има впредвид големината на колата. София-Банско 3 човека със ски екипировката + багаж ми даде 5.9/100, смесено 6.5. Това е най-общо как стоят нещата, но потърси из форума има доста информация и ще си отговориш на много от въприте.

Редактирано от Blagoy Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И също така какво значи купе Ц4? :)/>/>/>/>/>/>

Посъветваха ме да гледам до 97 година, след 97 вече е следващата А6, нея изобщо не ми я препоръчаха.. :)/>/>/>/>/>

Извинявам се за въпросите, може да ти се стори тъпо, но нямам представа какво е Ц4 и Ц5.. ще потърся малко да видя :)/>/>/>/>/>

П.С. Ами до колкото разбрах като поразгледах Ц5 ти казваш на колата на която аз й казвам "следващата А6-ца". тая по-облата?

Аз искам да си взема тая дето прилича на А100.. Явно аз не съм си задал въпроса както трябва :)/>/>/>/> Търся си тази като А100, но да е А6, т,е, да не е някой 90 година.. При тях исках да питам дали има разлика в моторите? Или те всички са 5 цилиндрови? Не искам да прибързвам и да взема някоя А6-ца такава каквато искам, а после да се окаже "еее, трябвало да взема тая с другия мотор" :)/>/>/>/>

Ето примерно за тоя модел говоря:

http://www.cars.bg/u880774

Редактирано от kickerbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно са те насочили да търсиш ДО '97. Това дето си го пуснал на обявата е А6 Ц4 ('94-'97). При тях 2.5ТДИ е само 5 цилиндъра, но има със 115кс и 140кс (143кс го пишат заради неправилно превръщане на киловатите в к.с.), като моторите са еднакви, просто единият е по-големи разпръсквачи за повече мощност. И двата са еднакво добри, просто 140кс е по-пъргав.

6-цилиндровите са 150, 155, 163 и 180кс -> пример за Ц5: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11353945697144536&f1=details&slink=1p87oz разликите с тая дето ти си пуснал са видими от космоса.

"Аз искам да си взема тая дето прилича на А100..."...тя не просто прилича на А100, това е А100 фейслифт. Отдолу 99% са идентични.

Съветвам те да гледаш и А100 с 2.5...там обаче го има само във вариант със 115к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А 115кс не са ли малко за това купе? Не, че моя Нисан е от най-бързите със своите 100кс, но все пак.. купето на това Ауди не е леко.. И разликата в годишния данък на 115кс и 140кс голяма ли е? Естествено това зависи от града, но примерно в един и същи град каква е разликата между двата мотора? Изобщо според теб кой ще ми препоръчаш ти като лично мнение?

Какви екстри трябва да очаквам от тази кола? В обявата, която дадох пише ЕСП, можели да има ЕСП или продавача просто е цъкнал това като екстра, а тя я няма? Какво изобщо има в тази кола като екстра?

Редактирано от kickerbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

115кс не съм карал и не мога да кажа нищо (имаше колега, който е имал и двата...той да каже), но от това което съм чел тук във форума знам, че 140 върви по-добре, но не е нещо кой знае колко повече от 115. За препоръчването на мотор....пак ти казвам, че и двата са еднакво добри. Разбира се добавената мощност е плюс при положение, че харчат еднакво, но пък аз не бих подминал читав 115 само защото е леко по-слаб. Да не споменаваме, че с един чип 115ката ще стане равен на другия.

Екстри...не очаквай чудеса...все пак говорим за кола спряна от производство преди 15год.

Данъци.....за 140кс данъка ми е 115 лв за София-окръг.

Ето ти и четиво:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=81974

Редактирано от Blagoy Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай само 1995-1997. 100-ца не ти трябва. Много неща са по-добре в А6, а и все пак ще е с 2-3 години по-нова. Отделно и е 140 коня.

Водна помпа се сменя с ремъците. Ама за 500-600лв няма да се оправиш за качествени части и работа. Имаш 4 ролки, водна помпа и 3 ремъка. Освен това е добре да смениш и зъбното колело и централния болт на ангренажния ремък. И да внимаваш да ти стегнат много добре този голям болт, защото стават големи бели от него.

Има си скъпи части - дебиломер, демпферна шайба, обтегач на пистовия ремък, демпферен маховик+съединител. Имай предвид, че комплект съединител е над 300лв и поне 100лв работа като знам какъв кошмар е, а ако трябва да сменяш и маховика не ми се мисли.

На тия години нищо чудно да е за съединител. Аз го сменях есента.

Освен да ти пожелая късмет, защото тия работи не можеш да ги познаеш за 1 час.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и за тази кола има по-евтини, но не си струва да се слагат, защото е скъпа смяната.

За смяна на ремъка се сваля всичко отпред и с по-малко от 200 лв за работа едва ли ще минеш, но пък е 1 път на 80 000 и затова трябва да се сложат качествени части, за да не го правиш пак след 20 000.

Това е голяма кола, частите са по-едри и по-скъпи и повече на брой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми в началото още като почнах да се зарибявам, че поддръжката на тая кола е скъпа. Поинтересувах се малко /но явно не достатъчно/ и ме поуспокоиха, че не е толкова колкото хората си мислят, но явно наистина е така. Замислям се дали ми е по джоба вече. Разочарован съм, защото толкова много се бях запалил.. :((

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да погледнеш и тази.

Обслужването с качествени части си е соленичко, но и с компромисни не е евтино. Никой не спомена, че отзад на помпата също имаш ремък и две ролки, които е желателно и те да бъдат сменени.

Трудно ще откриеш твоята кола, защото това, което се предлага в момента е развалини. Но знае ли се може да имаш късмет :)

Моята е 116 коня и единствената разлика със 140-то е липсата на шест степенна скоростна кутия, която не е болка за умиране. Разбира се има и 116-ски с шест скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами с огромно съжаление трябва да си призная, че няма да е това колата.. Няма смисъл да взема нещо и да не мога да го поддържам както ми се иска на мен, и както трябва да се поддържа. Не е номера да си купиш само колата, ами след това и да можеш да я поддържаш за да ти се отплаща и тя по начина по който очакваш.. Не мога да опиша колко ме е яд! От 1 седмица следя обявите и приказвам с хората с такива Аудита! Днес за малко не спрях един човек пред един супермаркет и него да го питам какво му е мнението, но в последния момент го видях да взема малкото си дете от задната седалка и тогава се отказах да го занимавам :)

От толкова четене и гледане на обяви почти се бях почувствал горд собственик на това Ауди. Да не говоря, че го заглеждам от няколко години, просто сега се случи така, че ще се купува втора кола и сметнах, че момента е много удобен. Много ми е тъпо.. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е браво тук чу едно стряскащо мнение и е отказа.Ти реши за 3500 кола да вземеш и да я яхнеш.Тук прочетох на един колега писанията кое да гледаш и сменяш.Е нада ли ще вземеш кола с разтропана шайба на ремъка,разбит обтегач,износен дебитомер,заминал съединител.А понеже си варненец си облагоделстван и може да отидеш при колегата ифидик в сервиза му и ще получиш реална оценка за колата.Да не мислиш 4е цените за други автомобили са по ларж.Е освен ако не си вземеш лада нива но и там гледам са подскочили.Ако имаш мерак пиши на лично да ти кажа на живо и да ти покажа за какво иде реч.п.с.Вярно че при иво може да идеш ако колицата е тук във ВН :)

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 години когато и аз си търсех такава кола и аз бях на път да откажа заради "скъпите части". Много съм доволен че не съм направил тази глупост навремето. Познати,които по същото време си купиха по-евтини коли за тези години ме задминаха по обща цена на колата ако се сметнат моите и техните ремонти. За това време съм сменил една шайба отпред на перката за 90лв ,на аз така си я купих колата ,беше поразбита. Един път закарах колата да ми стендират помпата защото нямаше какво да правя,не от зор-120лв. Веднъж сменях маншон на карето-30лв и един път смених двата накрайника защото единия се беше разбил,но мога да ти кажа че моето каране е много често по черни пътища и с теглене на каравана-36лв,така че за 5 години ти си направи сметка какво ми е излязло и какво би правил по която и да е друга кола.А чувството да караш такава кола си е готино както и да го погледнеш. Моята е точно малките коне и с 6 степенна кутия.Да ти кажа доста си понавървява :D/> Разхода е приличен за такъв автомобил.Не мисля да я сменям докато тя не ме остави :zustimm:/>/>

Може да съм забравил някой ремонт,но и така да е не е било нещо което да се запомни. Така че не се отказвай толкова лесно,номера е да успееш да си намериш читава такава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусто му Ауди.. не ми дава мира! Днес се видях с едно момче от Варна /от този форум, но не му знам ника/, да ми обясни и той това-онова.. Пак ме хвана манията :(/>/>/>/> Не, не съм се отказал още аз, дори напротив, повече се надъхах. Просто малко ме притеснява началните пари, които трябва да се дадат за да я обслужа след като я купя - за ролките и ремъците. После явно кората е корава и , ако не се окаже някаква наредена - ще се оправям с поддръжката.

А мога ли примерно да поема риск и след оглед на ремъка евентуално, ако не е нацепен и захабен много да отложа малко смяната му докато се постабилизирам финансово или ми препоръчвате веднага да се сменя, без значение какво ми казва собственика на колата, че я обслужил, това сменил, онова сменил?

Ивайло,

имам желание, ако някой път имаш време да се видим да ми разясниш някои неща :)/>/>/>

Редактирано от kickerbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дано и ти не си ме разбрал погрешно - далеч не казвам, че ще се наложи да сменяш всички неща. Аз съм ги изброил да си знаеш.

Аз ги смених всички изброени за 4 години и 60 000км. Само демпферен маховик не смених, макар че беше за смяна. Дано не ме остави някъде.

Като съм писал бройката шайби и ремъци съм броил абсолютно всички.

Ако повярваш на продавача кога е сменял ремъци може да не ги сменяш. Аз повярвах и не ги смених, но ми се скъса демпферната шайба и като се разглоби всичко и без това, смених и ремъци и ролки с 20 000 предварително. Със и без смяната им пак щях да дам 200 лв за работа и реших да дам още 200 лв за части и сменя всичко.

Също и каквото и ауди да си купиш са подобни цените. Ако си купиш фиат, ще е по-евтино.

Както горе беше писал някой са доста здрави коли и не се чупят много. Но вече са много стари и на много километри и може и да не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При оглед оглеждай и ГНП-то за течове(и това се прави но си е разходи).Иначе колата е страхотна особено ако е и КУАТРО :hilezh:

Редактирано от PAVEL MARINOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами явно, ако искам този клас кола - цените на всички не са много различни.. Силно се надявам това да е колата, но ще видим жената на какво мнение е :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова ти казах, че ако си купиш такава кола можеш "ЛЕКА-ПОЛЕКА" да започнеш да я стягаш....то най-добре е всичко наведнъж ама не винаги става така. Тия коли са корави и като пример за сетен път ще дам колата на баща ми....А100 2.3 '91. Той я купи през Април 2000г. До ден днешен (почти 13г езда) е сменена само вакуум помпата и в последните дни й сменихме свещите, кабелите, палеца и капачката макар че бяха ОК.

Не се отчайвай и щом си имаш някаква колица да си бръмчиш вземай едно А6 пък ще го стегнеш за известно време и газ !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е колата. Не се чуди за друга.Возията и здравината на това купе са невероятни. Ето ти една да погледнеш

http://www.cars.bg/u853206

http://www.cars.bg/u819358

погледни ги а и ако ги счупиш 200-300 лв. може и да ти се усмихне късмета.

Успех :zustimm:

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си харесах това:

http://www.cars.bg/u801286

http://www.cars.bg/u498276

http://www.cars.bg/u921386

Толкова ли е важно да има борд. комп? В смисъл - да, удобно е да си гледаш разхода на гориво - моментен, за последните 100км и т.н., а какво друго мога да правя?

Наистина ли може да има тракшън този модел? ЕСП? Разбрах, че и темпоматите са рядко срещани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно съвпадение - от първите двама "дилъри" съм вземал коли, а на третата съм хвърлил око и ми се струва читава. Втората също е хубава вероятно,но мисля, че отлежава доста време там. Все пак са австрийски, докато първата не ми се нрави.

Бордкомп на АЕЛ е нещо рядко срещано,така че това ти е последна грижа. TC и ESP няма при Ц4.

ПС Търговищкия кош го забрави.

Редактирано от NordFrost
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...