Jump to content

Питане за Алтернатора


Ple

Recommended Posts

Колата ми понеже няма преглед и седи пред блока и ходя да я припалвам от време на време. Един ден решавам да рискувам да пътувам без преглед . Обаче както си карах бе вечер и започнаха да гаснат фаровете мигачите едвам светеха . Обаче колата си върви .Като я загасих пробвам да запаля няма никой даже и не помръдва стартера бутнах ме я запали и се движи . Друго странно нещо като пусна каквото и да е от таблото фарове, мигачи, парно стрелката на оборотите почва да играе ама удря в ограничителя и пак си я оставих пред блока. Заредих акумулатора запалих си фарове имам всичко си е наред няколко пъти пак ходих да я пали и умря акумулатора . Викам си зима стана може да е от студа акумулатора да му е . Взех друг и тогава реших да меря волтажа . И гледам 12,30 волта и спада викам тука алтернаторът ще да е . Мерих обаче не знам точно кое да замеря . Мерих няколко варианта . 2 от които ми показа 1-вия 60 волта другия 55 волта на 3-тия 14,7 примерно. От зад на клемите ми показва все едно нямам алтернатор . 1 вия път мерих на дебелия кабел (понеже не знаех)и има една тънка жичка идва от Компа примерно 55 волта. 2 рия път мерих на маса и дебелия кабел. 3 тия път мерих на корпус и малката жичка там даде 14 и нещо.

Питането ми е кое замерване е правилно и защо на клемите на акумулатора не идва нито един ток от измерените и нормално ли е това с фаровете и оборотите като падне тока. Благодаря ви за отделеното време по моя въпрос предварително .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мери се на клемите на акумулатора, ако на празен ход е около 13В и на 2000 об мин с пуснати фарове около 14В всичко е наред, ако не са такива показанията или си за реле с четки или за смяна на колектор на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом на акум.не идва 14в.провери дали зарежда алтернатора,като едната сонда на мултицета допираш до големия болт(дебелия кабел)на алтернатора,а другата сонда допираш на корпуса на алтернатора.Ако е в границите от13,8 до 14,5 значи алтернатора зарежда и търсиш проблема по кабела от алтернатора до акум.(окислени клемни обувки) или масата(кабела)между акум. и шаси или между шаси и двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега иди на майстор да го премери и да ти каже какво каде и как. точно след като изчетох подробностите ти го казвам. Тези замервания не са в ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстори много разбирачи не знам къде има неми се дават хиляди левове по хора, които някой им дал прозвище майстор. Благодаря за съвета иначе .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за хиляди левове, кварталния акумулаторджия ми взе 1лв за проверката. Ако ти се струва много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,с цялото ми уважение,не искам да се заяждам но ти просто не си премерил както трябва,явно не знаеш как,поне това разбирам от поста ти,намери някой да ти помогне,не е сложно.За замерване не се изисква майсторлък а познания.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно за това говорех, незнам колко струва в София, но в нашия сервиз това замерване е БЕЗПЛАТНО.Все пак се прави за 2 минути и е смешно да вземем пари на някой за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм такъв дребнав човек няма да го взема като заяждане :) .Аз замерванията съм ги направил. Нямам преглед. Без алтернатор мисля че 20-30 мин. ми издържат фаровете не искам и на полицаи да давам пари на тях пък най-вече. Вече търся от къде да си взема най-евтино части за алтернатора исках да питам някой който разбира не искам съвети къде да ида на сервиз и не се заяждам и аз. Аз съм технически грамотен и пак казвам че в описанието на проблема ми съм писал какви токове съм замерил.

Благодаря на всички за съветите :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де колега първия ти пост казваш че не знаеш кое точно да замериш,аз ти обясних как да го направиш.После казваш че това си го направил,че си грамотен,но няма как на алтернатора да дава 55,60волта измерени на дебелия кабел и корпуса.Освен мултицета да е дал фира или да му е паднала батерията.Хем искаш помощ от нас пък после се сърдиш.

Редактирано от grizzly
дублаж
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си решил, че се сърдя няма да споря извън темата е :) .

Алтернатора пройзвежда ток с напрежение 55-60 волта зависи от оборотите явно около 1000 оборота е толкова. След което диодната платка е да изправи напрежението до 14 и нещо и ако дала фира платката ще си подава толкова ток и има как да дава такова напрежение колега мултицта си е наред .

Не се сърдя и не се заяждам благодаря ти за съветите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, няма как алтернаторът да прави 60 В преди греца. Първо нямаш достъп до променливото напрежение преди диодите. Ако случайно имаше такова напрежение отдавна колата да и е изгоряло всичко електрическо. Ако случайно си мерил напрежението на възбуждането - там може да има импулси но те не ни интересуват.

Единия електрод е корпус, другия е дебелата жица с гайка. Тя отива директно на стартер и акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

диодната платка е да изправи напрежението до 14 и нещо и ако дала фира платката ще си подава толкова ток

Уважаеми колега,тъй като в автомобила няма консуматори на променлив ток, се налага изправяне получения от генератора променлив ток. Това се извършва от диодният(изправителен)блок.

А напрежението се контролира в границите 13.8-1.4V от регулатора на напрежение.Ток и напрежение са две различни неща.

Настрой мултицета на 20V прав ток(DC)и сложи сондите или кабелите му(както искаш така ги наречи)на клемите на акумулатора и виж какво ще измери при стартиран двигател при около 1500-2000об.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите . Извинявам се на всички ако по някакъв начин съм ги обидил или не нещо друго. ИЗВИНЯВАЙТЕ.

Намерих си проблема след като отидох и направих замервания на съквартиранта на колата и поради една моя или на този който ми помагаше и поради забравяне на някой закони по физика си намерих грешка осъзнах къде е проблема. Защо нямам ток до акумулатора и защо има такова напрежение.

Слязох да замеря на съквартиранта ми колата при него бе ок 13,98 волта. Качих се и мислих мислих и се сетих, че не съм правил замерване без консуматор. Откачих клемата на + от алтернатора и без да искам допрях клемата без да исакм до корпуса на алтернатора стана късо и видях че идва + от акумулатора след това запалих и замерих при него показваше постоянен ток 70 волта викам си мхм. Нямам връзка с акумулатора. Отидох до моята и понеже бях свалил алтернатора и за по лесно свалих колектора лесно проследих кабела до стартера бръкнах като гинеколог до стартера и гледам кабела си виси . Преди седмица един приятел гледа и вика че кабела си отива там ,той отива ама не закачен на мястото си . Сега ми предстои трудната задача да си сложа липсващата клема .Пък това защо клема не закачена е дълга история свързана със смяната на съединителя чрез махане на двигателя.

Още веднъж ИЗВИНЯВАЙТЕ за всичко . Благодаря за съветите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eй това ми е много интересно що за чудо е... ? nixweiss.gif

Толкова показа уреда понеже няма консуматор неми се ходи да го снимам да ви го показвам и като върна клемата на генератора пак си показа 13,98 волта. Пък ако настояваш утре ще го снимам в видео формат ако не вярваш :)/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без обратна връзка може да даде такова напрежение. Честито че си намерил проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми е ясно.Да разбирам ли, че си откачил минуса на акумулатора при работещ двигател? Това може да се прави на стар москвич. При работещ двигател на средни обороти махаш минуса. Ако загасне, генераторът не работи. Ако не загасне, значи генераторът зарежда. Ама това става на коли без електроника. На съвременен автомобил с компютър, при такъв експеримент може да хвърли фира половината електроника, а тя не е без пари.Плюсът обича да е сам, т.е. при сваляне на акумулатора винаги се маха първо минуса и обратно при монтаж - първо се поставя плюса. Ключ-маса се поставя винаги на минуса. Напрежението, с което зарежда генераторът се мери при изключени и включени консуматори, като за А4 мисля, че беше 13,5 - 14,5 В, ама не съм много сигурен. Мери се на плюса и минуса. Да се изкажат по-компетентните. Аз бях до тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачен му е алтернатора от колата. Акумулатора си му седи. За това и не зарежда и мери странни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така колега най-после откри проблема.Другия път ще знаеш че не трябва да откачаш клемата на алтернатора когато му мериш напрежението.А меренето с консуматор или без означава дали си вкючил фарове,парно,заден нагревател и др. или не си включил нищо,без да се откача клемата на алтернатора.Щеше да правиш ремонт на алтернатора,ако него беше замерил правилно и само да се набутваш.

Хайде успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използват темата да и аз попитам нещо. Има ли влияние кога се мери напрежението на акумулатора? Веднага когато се стартира двигателя, сигурно се акумулатора зарежда с повече ток, а след няколко минути с по-малко? Няма ли тока влияние на напрежението? В смисьл - кога е тока по-голям, не е ли напрежението по-ниско?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В определени граници на тока не е по-ниско напрежението. За това се грижи регулаторът. Ако има много консуматори и много празен акумулатор може и да спадне напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...