Jump to content

Вече знам с какво ще си сменя АУДЬО


Recommended Posts

Момчета, проблеми с тока/енергията няма.

...........

А бе дано по-малко ток правят от изкопаеми горива - направо е смърт за природата.... Като си представя, че ще заменят бензина с ток от въглища.... айде по-добре да си стоим на бензинеца или най-добре на атомни централи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така идваш на срещите на Ауди с мотопед.

Обаче, когато се прибира го ескортира Ауди :respekt::dance:

09072006011ke8.jpg

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D:D:bia::D:D:D:D:):D

А бе от тея папараци спасение нема!!! Коги ме издебнахте брей!!! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ходихме за таблото Лорде. Мислиш ли, че ще пропусна. Хи хи.. :respekt: Така да се каже ... Да си ми на мерника и да не те гръмна - аре некой друг път :D

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

В Индия направиха кола която ускорява под 7 секунди.

До 40 км/ч.

Обадете се за тестдрайв - важи само ако сте от района на Бангалоре. REVA - the ElectriCity Car.

logo.jpg

---------

Сайт за алтернативно задвижване. Хибриди, електромобили, водород и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

torquegraph_v2.gif

effic_v_perf.gif

Performance Specs

The Tesla Roadster’s specs illustrate what it does (0 to 60 mph in under 4 seconds) — as well as what it doesn’t (zero emissions, zero motor oil). With one moving part in the motor, no clutch pedal, and two gears, it’s not only a joy to drive, but to own as well. There is no motor oil to change; no filters, belts, or spark plugs to replace; no oxygen sensors to mistrust before an emissions test.

Tesla Roadster Specifications*

Style 2-seat, open-top, rear-drive roadster

Drivetrain Electric motor with 2-speed electrically-actuated-manual-shift transmission with integral differential

Motor 3-phase, 4-pole electric motor, 248hp peak (185kW), redline 13,000 rpm, regenerative "engine braking"

Chassis Bonded extruded aluminum with 4-wheel wishbone suspension

Brakes 4-wheel disc brakes with ABS

Acceleration 0 to 60 in under 4 seconds

Top Speed 125 mph

Range 245 miles (combined city/highway )

Battery Life Useful battery, 100,000 miles

Energy Storage System Custom microprocessor-controlled lithium-ion battery pack

Full Charge As short as 3.5 hours

Technical Specs

You might feel like you need an electrical degree to make heads or tails out of the specs below. That's because no such car has existed before. We became aware of this historic fact many months ago when attempting to pick up a chassis prototype at San Francisco International Airport. The customs agent asked a simple question that began a "Who's on First" kind of dialogue. What kind of engine? None yet, we replied. How many cylinders? Zero.

There simply weren't the right boxes to check off on the form.

Tesla Roadster Technical Data

Motor Type designation 3-phase, 4-pole electric motor

Max net power 185kW

Max rpm 13,000

Efficiency 90% average, 80% at peak power

Torque see torque curve chart

Transmission Type: 2 speed electrically actuated manual transmission with final drive; constant mesh gears and inertia lock key type synchromesh

Gear Ratio Overall

First 4.20 : 1 14.3 : 1

Second 2.17 : 1 7.4 : 1

Final Drive 3.41 : 1

Reverse reverse direction of motor

Front Suspension Type: independent; upper and lower wishbone; co-axial coil spring/telescopic damper unit; anti-roll bar

Rear Suspension Type: independent; upper and lower wishbone; co-axial coil spring/telescopic damper

Brakes Type: Cross-drilled 300 mm front and 310 mm rear discs with curved vane ventilation; AP Racing Two piston Aluminum fixed front calipers; Brembo Single piston sliding rear calipers

Operation: Vacuum pump driven Servo assisted with 4 wheel ABS system

Wheels Type Forged Light alloy

Size - front 5.5J x 16

Size - rear 7.5J x 17

Tires

Type Yokohama Neova AD07 LTS

Size - front 175/55 R16

Size - rear 225/45 R17

Dimensions Overall length (in. / mm) 155.4 / 3946

Overall width - incl. mirrors (in. / mm) 73.7 / 1873

Overall height (at curb weight) (in. / mm) 44.4 / 1127

Wheelbase (in. / mm) 92.6 / 2352

Track - front (in. / mm) 57.6 / 1464

Track - rear (in. / mm) 59.0 / 1499

Curb weight Around 2690 pounds (subject to complete safety and durability testing)

Leg Room (in./mm) 42.0 / 1067

Front Head Room (in./mm) 36.7 / 932

Front Shoulder Room (in./mm) 26.0 / 660

Standard Interior features Heated sport seats with inflatable lumbar support

Three-spoke leather-wrapped sport steering wheel

Smooth leather seats and trim in black, dark gray, light gray, or beige

Blaupunkt stereo sound system with single-disc CD player, iPod interface, and MP3 playback

Cruise Control

Homelink universal transmitter to operate compatible garage, gate, and home lighting/home security systems

Power windows and locks

Air conditioning

Single retractable cup holder

Standard Exterior Features Double-insulated black soft top

Proprietary halogen low- and high-beam headlamp assemblies

LED tail lights

Forged uni-directional seven-spoke wheels in silver finish: 16" front, 17" rear

Locking wheel lugs

Tire Inflator/sealant

Cold weather ESS heater for cold weather charging to -20 degrees Celsius

Home-based charging system with integral safety features for 3.5 hour full re-charge

Standard Safety and Security Features

Four-sensor, four-channel Anti-lock Braking Systems (ABS)

Traction control

Tire pressure monitoring system

Front and rear crumple zones

Driver and passenger front airbags

Rigid occupant safety cell

Side impact door beams

Seatbelt pretensioners

Integrated headrests

Vehicle theft-deterrent and engine immobilizer system

PIN for security in operating the vehicle

Valet mode to restrict speed, acceleration, and distance

Factory-installed options and accessories Premium leather seats available in nine colors with embroidered Tesla Motors logo

Microfiber, non-leather seats in black

Bluetooth cellular phone integration

XM Satellite radio with 170 channels of digital sound

Seven-speaker premium sound system tuned for Tesla Roadster cockpit

Touch-screen navigation system with voice guidance

Matching body-colored carbon fiber hardtop with full headliner

Metallic and premium paint

Tesla Motors custom floor mats

Mobile charging system

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В същия дух,"ТАТА" Индия ще пуснат кола движъща с въздух под налягане,гумаджийте ще станат нещо като въздухостанция ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бах ти тролея изтребител ;)

П.С. за протокола - чаветата вече половин година джарят с мотопедка като тая от 'Планета Терор' дето наш'то момше шпореше по моста. Оная миниатюрната. вдига 25 км/ч и държи до 80 кила дърт пръч на нея (пробвах я вече ;) ).

само дето пробега и е 16км и после 3 часа заряд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука една електричка се закача с ферари и порше :bia:

ЦЪК

И да минем все пак на реални цени. Тук излязоха доста сайтчета и модели на рзни компании за електромобили

ЦЪК

Интересно ми е на това какво му е челното съпротивление :hilezh:

public-raadhusplass3-480x360.jpg

public-fr3q-looking-480x360.jpg

public-side-shrek-360x360.jpg

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък чух за някакви Фтомобили работещи с нагнетен въздух. Даже един приятел си бил поръчал вече за жена му. Стрували между 5 и 10 хиляди евра и карали по 3-5 часа с едно зареждане. Можело и да си носиш компресорче в багажника и щом ти свърши "пауъра" просто си намираш контакт, даваш 5 лева за ток на собственика и караш. Накой нещо такова да е чул?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто на тая кола е че кончетата и макс. въртящ момент са еднакви на всякакви обороти :blackey: Т.е. няма ад чакаш, докато се включи турбото или пък се стигне до макс. въртящ момент - той си е максимален на всякакви обороти :blackey: Иначе, колицата май като усещане и мощност е по-евтина от подобни алтернативи, или така бяха казали по БиБиСи :blackey:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Много сериозна разработка на електромобил самоделка. DYI electric conversion project.

car.jpg

Всякаква математика и идеи по въпроса.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

УФФФ!!!! Тоя ме запали! Да взема де се пробвам да сглобя подобен дзвер???! :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На божурище вече има клас "ТОК" - чувам тролеите правили бесни рекорди един след друг - слагат им по 5-6 тиранти отгоре за още повече повер. Абе тая кола ми е достатъчно да изкара звук от мотора като на тролей и веднага ше почна да я използвам успешно за кенеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

A бе, май не е от "Джърмания", а от Роумения:

UK GARAGE

J.S. Bach nr. 3

020201 Bucuresti

Romania

Phone 1: +40 (0)21 6881372

Mobile Phone No.: +40 (0)722 427243

Fax: +40 (0)21 6881372

:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...