lowforce Публикувано 22 Август 2014 Доклад Share Публикувано 22 Август 2014 Според мен няма смисъл да се набутвате с Night Breaker, Philips Extreme Vision и други подобни крушки на късите. Освен разбира се, ако нямате DRL модул, LED дневни или не карате на фарове за мъгла през деня. Всички тези "силни" крушки са с много по-къс живот от обикновените, цената им е 2-3, а често и повече пъти по-висока, а и разликата в светенето е минимална. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go6ko0 Публикувано 22 Август 2014 Доклад Share Публикувано 22 Август 2014 При тези крушки DRL модула е задължителен. (Както каза колегата по-горе) Osrama NB животът му е 2 пъти по-малък от този на обикновената халогенна крушка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivelin88 Публикувано 22 Август 2014 Доклад Share Публикувано 22 Август 2014 Чак пък минимална да е разликата в светенето... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lowforce Публикувано 23 Август 2014 Доклад Share Публикувано 23 Август 2014 Ами аз преди време смених фаровете с нови Hella и реших да им взема хубави крушки. Сложих им Night Breaker H7 на късите, които изкараха към 7-8 месеца. По средата на този период въведоха задължителното каране на фарове, преди това изобщо не съм ги пускал през деня, само когато има нужда ,така че всеки да си прави сметката колко издържат. От тогава колата е с обикновени крушки Бош и Осрам на късите и няма особена разлика с Найтбрейкърите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 23 Август 2014 Доклад Share Публикувано 23 Август 2014 (Редактирано) Колеги, а защо просто не си активирате през VCDS-а функцията дневни светлини през късите и не ги димнете да светят примeрно с 75% от капацитета си в режим дневни. По този начин, ще удължите с пъти живота на крушките. Редактирано 23 Август 2014 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 23 Август 2014 Доклад Share Публикувано 23 Август 2014 (Редактирано) Това може би е най-оптималното решение Редактирано 23 Август 2014 от venomcorp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 24 Август 2014 Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 Това е добра идея а вечер пак ли ще са на 75 процента? Смисъл кой ще контролира кога да светят на макс и кога не? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 24 Август 2014 Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 Компютъра на колата се грижи за всичко, спокойно. Димването на крушките е само, когато са в режим дневни, през останалото в време са изпънати на 100% ( даже тестовия канал показва 101%, все още незнайно от мен защо). Даже ако искаш, влез в темата ми за VCDS и прочети за опциите, които предлага колата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 24 Август 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 (Редактирано) А компютърът на колата как ще се погрижи за това дали са дневни или не ако нямаш нито ключ с такава позиция, нито светлинен сензор Редактирано 24 Август 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 24 Август 2014 Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 Не очаквах този въпрос, но си прав, хубаво е да дам по-подробно инфото. Лошото е, че не съм си в къщи и няма да мога да сложа скийншоти.С VCDS могат да се активират късите светлини да работят като DRL в два режима, скандинавски и северно-американски режим. В скандинавски режим, при подаване на контакт, светват късите светлини плюс габарити, докато в северно-американски режим, при контакт светват само и единствено късите светлини. Това няма нищо общо със светлинния сензор и неговото наличие или неналичие. Той се грижи само за това, когато стане тъмно при режим ауто, да пусне фаровете (плюс габарити и вътрештата подсветка, разбира се). Управлението на дневните и сензора за светлина са два отделни модула, независими един от друг и изпълняващи различни функции.А отделно, когато е активиран режим DRL, може да се управлява интензитета на светене от на крушката в режим DRL от 1% до 100% със стъпка 1%. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 24 Август 2014 Автор Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 (Редактирано) Зададох го именно защото колегата това попита преди това, а отговорът ти вероятно неволно бе подвеждащ скандинавските светлини както и северно-американсите са просто режими на DRL. Аз също карам със скандинавски светлини просто защото го намирам по-естетично както и смятам, че подобрява видимостта на пътя. Разликата обаче е, че аз имам светлинен сензор. Въпросът, който колегата зададе обаче до колкото разбирам е, как компютърът ще знае дали е ден или нощ (и съответно на колко % да захранва габаритите) и отговорът е: ако няма светл. сензор - не знае. Ако човек не включи ръчно фаровете (или превкл. на габарити), габаритите остават на ХХ% колкото е зададено и в този смисъл компютърът всъщност не се грижи за нищо освен на контакт да включи габаритите на ХХ%. За всичко останало трябва шофьорът да се погрижи както обикновено Редактирано 24 Август 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 24 Август 2014 Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 Колегата, когато стане тъмно навън, дали му трябва светлинен сензор, за да забележи, че не вижда показанията на таблото. Таблото не свети (освен ако изрично с VCDS не му е казано да пали и подсветката винаги при контакт) и когато се смрачи, се усеща че е време за фарове. А по въпроса за режима на дневни, аз пък предпочитам северно-американския, не за друго, но по статистика, след въвеждане на задължителното каране на светлини, са се увеличили ударите от зад с 30% именно заради работещите задни габарити. Причината е, че едно е нещо пред теб изведнъж като светне, а друго е просто, като увеличи силата си на светене. Мозакът на човека, реагира по-добре на внузапната светлина, образно да го нарека от нищото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 24 Август 2014 Доклад Share Публикувано 24 Август 2014 А, за малко да забравя, в режим дневни светлини през късите, когато е зададено късите да работят примерно на 50%, външните габарити (разбирайте задни и предни), работят на 100%, но вътре, подсветките са неактивни. По този начин, колата ни оставя, да забележиме, кога е време да превключиму на фарове. Има и още една екстра, която важи за тези, които имат светлинен сензор. Ако през VCDS е указано, подсветката на таблото да светва при контакт винаги, ако сензора отчете, че е тъмно и трябват фарове, а ключа не е на ауто, тогава гаси подсветката на километража, за да забележи предкормилното устройство, че е време да си пусне фаровете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Добре сега нямам сензор и нямам ключ с ауто. Как да програмирам тоя комп за да светват габарити и къси на запалено двигател? Преди малко ми писаха фиш за тия светлини Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 25 Август 2014 Автор Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 (Редактирано) Mодул 09 - Cent. Elect / Bordnetz Stg.Функция 7 - Long coding / Lange CodierungИзбираш между:Byte 00 Bit 3 (Scandinavia) (разликата между двете е обяснена в горните постове)Byte 00 Bit 4 (North-America)Byte 08 - за да настроиш в % интензитета на DRL Също:Byte 17 Bit 4 (Ако искаш DRL-то да е през фаровете за мъгла)Byte 20 - за да настроиш в % интензитета на фаровете за мъгла при DRL Всичко това обаче е възможно едва от МГ2006.Тук нагледно скрийншотове от колегата:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=162779&p=2299224 Редактирано 25 Август 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Закачаш колата с VCDS. От главния прозорец, влизаш в ---Select Control Module---. След което, влизаш в модул централна електроника (---09 - Cent. Elect---). Такааа, до тук добре. Би трябвало вече да виждаш менюто на контролера. Натисни бутона ---Coding - 07--- и от появилия се прозорец избираш ---Long Coding Helper--- Появява се нов прозорец, който изглежда така: Кодинга на модула е съставен от 23 байта, като всеки байт е съставен от 8 бита.за да се разхождаш из байтовете, просто кликаш във въпросния байт с мишката (байтовете са подточка 3) За да активираш дневни светлини в режим скандинавски (къси + габарити), сложи отметка на Byte 0 - Bit 3 [Daytime Running Lights (Scandinavia) active].Ако не желаеш късите светлини да светят със сто процента от капацитета си, а примерно с 70%, отиваш на Byte 8. За да пуснеш фаровете примерно на 70% от капацитета им, трябва да промениш стойността на изписаната цифра в жълто на 70, тоест да се получи ---- Dec1: 70 x 1 = 70. ---- Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Понеже вече в няколко поста го срещам.....Не е ли забранено да използваш фаровете за мъгла самостоятелно т.е като дневни светлини? И въобще да използваш фаровете за мъгла без предназначението им??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Да, забранено е.ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА Чл. 74.ал. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Мерси николов. Още една питанка понеже варианта като твоите дрл сьщо ми допада. Имаш ли фабричен халоген(понеже аз нямам) и от къде си ги внесъл тези светлини. Да ме насочиш. При мен ще трябва допълн. окабеляване явно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Халогени нямам, а дневните ги поръчвам през е-вау. Ако искаш, най-вероятно тази седмица ще правя поръчка и мога да викна и едни за теб. Окабеляванекто и при мен е допълнително, а управляващия модул е хендмейд от мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 25 Август 2014 Доклад Share Публикувано 25 Август 2014 Ето и схемата на управлението, водил съм се от принципа - колкото по-просто, толкова по-надеждно. Първоначално, управлението го направих с PIC микроконтролер 12F629. Написах софта, който да управлява дневните, вмъкнах глезотийки от рода на изпрати ме до вкъщи и посрещни ме, избор на сила на светене и т.н., налях софта в микроконтролера и започнах тестове в работата. Всичко работеше перфектно. Но в реални условия започнаха проблемите със смущенията по ел. инсталацията и филтрирането им. Та тогава узрях за идеята на опростяването. Две релета, 5 диода, два бушона и всичко заспа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wolfgar Публикувано 26 Август 2014 Доклад Share Публикувано 26 Август 2014 Ще си им сложа 225/45/17. Немците са много взискателни. Аз съм си доволен от марката. Ладата я карах на писта в състезания с тях. Също така ги карах и на офроад в едни бабуни и не мръднаха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 26 Август 2014 Автор Доклад Share Публикувано 26 Август 2014 225 е максималния допустим размер за 7J джанти. Ще седят издути/балонести отстрани, но са все още в рамките на допустимото, така че няма от какво да се притесняваш, просто визуално няма да стоят толкова добре....По принцип оптималните размери за 7J са 205 и 215. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 26 Август 2014 Доклад Share Публикувано 26 Август 2014 Бях взимал преди HRS 16-ки 5 по 100 тайвански,гуми 205/55/16.Сега колата е при братовчед ми и още държат на дупките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wolfgar Публикувано 26 Август 2014 Доклад Share Публикувано 26 Август 2014 Малко почнах да се разколебавам. Аз искам да изглежда максимално добре. Ще търся 7.5J тогава. Има 1 модел на 8J. Това как е за колата и гумите на 225? Да не трябват дистанционни фланци? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване