Jump to content

Как да разберем дали компресора на климатроника работи ?


VAGFAN

Recommended Posts

Здравейте, страхотен форум. Собственик съм на A6 4F 2004 3.0tdi quattro. Имам поблем с климатроника духа топло, въпреки, че е напълнен с фреон. Мога ли да разбера или проверя дали копмпресора е в изправност. При тестване с VAG-COM не показва абсолютно никакви грешки. Ако не работи компресора на климатроника не би ли трябвало да се запише грешка. Благодаря ви, предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кога е пълнен за последно и колко грама е допълнен. Провери бушона за климатика . провери до компресора стига ли 12 волта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dido85 благодаря за бързият отговор. Днес беше напълнен със около 530гр. (ако не се лъжа, дадоха ми бележка за това, но не е пред мен). Ще съм благодарен ако ми кажеш къде се намира бушона за компресора и кой е точно. И как трябва да проверя дали до компресора стигат 12V(това свързано ли е с разглобяване ? :rolleyes: )

Да не караш на с вкл. "екон"?

Не "ECON" бутона не е включен. Преди да заредя с фреон, при проверка с VAG-a показваше тази грешка: "00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent", която с зареждането на системата и изтриването й изчезна и не се е появявала отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според зависи дали си с кора под двигателя . иначе откачаш буксата от компресора и на неч с мултицет проверяваш . бушона мисля ,че беше на 25-а позиция 30 амперов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачаш на кабел колата и гледаш колко атмосфери ти държи. Трябва да е между 2.5 и 24 ако не се лъжа, нормално 12-16. Ако е по-ниско, доливане и масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм 100% сигурен, защото съм забравил, ама да кажа и аз нещо:

миналото лято правих профилактика, източиха целия фреон, смениха цедката и допълниха. Имам спомен, че събира около 600гр. фреон, така че ако са допълнили с 530гр. може и да има драма?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш няколко варианта, кабела към компресора да е скъсан, клапана, който регулира компресора да се е прецакал и последното е превъртял демпфер. Колата, ако е имала лек преден удар, нищо чудно демпфера да е изпуснал, когато ремъка е затегнал в движение. Нов клапан и поставяне ти е 200-300лв, демпфера 200лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това тоя клапан който врътка топлото и студеното отпред под пластмасата ли е, който го дават, че дефектира често и почва от едната духалка студено, а от другата топло да духа? Защото гледах, че този клапан са го преработили и новия е малко над 500лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

клапана регулира налягането .

топлото идва от парното / студеното от климатика

За сега има само един модел на алфа , който е с четирипътен вентил и климатика му е за топло и студено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е запушена капилярната тръбичка и оттам да не работи климатика, а иначе всичко да е наред.

Опитай да караш колата с повече газ, климатика на16, и да го вкл/изкл няколко пъти. Ако тръгне, ще чуеш леко виене отпред на таблото вляво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички за отговорите. Това, че няма записана грешка означава ли, че проблема е механичен ? Ако стигна до компресора, как да разбера дали работи, извинявам се ако по-горе сте ми казали как, но аз не съм разбрал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да разбереш работи ли компресора без да закачиш поне манометри или някаква диагностична апаратура. Компресора е постоянно зацепен и трудно ще видиш върти ли и вала или само шайбата. Често се поврежда съединителя, който е направен така, че при затягане на компресора да не се скъса ремъка.

Не търси бушони - управлението на клапана на компресора идва от модула на климатроника и е инпулсно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм в интерес на инстината, преди да напълня системата с фреон, компютъра беше записал следната грешка от модула на климатроника:

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent, след напълване с фреон грешката изчезна. Покарах колата малко и пак проверих дали има грешка, нямаше? Тази сутрин след опит за пускане на климатроника "ЕКОН" бутона не изгасна, закачих я на компютъра и пак показа горната грешка. Възможно ли е този датчик (сензор) да е развален и да не позволява стартирането на компресора? Как да го проверя това? Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да ти изтича фреона. Влизаш в класическия филм, прожектира се март-април при първите топли дни - и се абонираш за някой сервиз за климатици ... :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да има малък теч и да губи в продължение на дни. Това се диагностицира, като ти вкарат флуоресцентен агент с газа и после с UV лампа се осветява мястото на теча.

Намери си свестен сервиз за климатици и ходи при тях, увери се че не губиш газ и после ще мислиш за другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

какво стана с климатика , че ми стана интересно . Оказа ли се клапана  в компресора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво стана с климатика , че ми стана интересно . Оказа ли се клапана  в компресора?

Оказа се, че е развален целият компресор. Майстора каза че, колата е карана без фреон и затова се развалил целият компресор. Смяна с нов, почистване на цялата система от стружки(образували се от работата на компресора без фреон), смяна на някъкъв филтър, масло за компресора и в момента всичко е супер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресорите имат защита и не сработват ако няма някакво минимално количество фреон. Примерно 1/2 от нужния грамаж (вместо 600 да има 300). Колко точно не знам.

Тези стружки може да са от лагер в компресора, което пък е резултат от малко масло в него. Вероятно преди теб някой въобще не го е спирал и има-няма нужда това нещо се е въртяло нон стоп. Или по-вероятният сценарий е дехидраторът да не е бил сменяван никога и самия охлаждащ агент (т.нар. фреон) да е попаднал течен в компресора. Дано са ти го сменили, че е важно, а повечето хора знаят само допълване с фреон и това е всичко за климатичната с-ма. Едно разхерметизиране на системата и дехидраторът е за кофата. 

Колко $$$ за новия компресор с работата?

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той въпросния компресор е постоянно зацепен и не може "да не тръгне", продължава да се върти макар и без товар... просто се износва с времето (може и наистина поради липса на фреон), накрая блокира в движение, къса предпазните пластмасарии на задвижващата шайба и воала - трябва нов компресор + нова шайба.

 

Поради факта, че се въртят постоянно, а не 3 месеца в годината както старите с електромеханичния съединител, всичките тия хитри компресори умират на 4-5 години максимум ... кво да правиш, модернизация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...