VAGFAN Публикувано 2 Май 2013 Доклад Share Публикувано 2 Май 2013 Здравейте, страхотен форум. Собственик съм на A6 4F 2004 3.0tdi quattro. Имам поблем с климатроника духа топло, въпреки, че е напълнен с фреон. Мога ли да разбера или проверя дали копмпресора е в изправност. При тестване с VAG-COM не показва абсолютно никакви грешки. Ако не работи компресора на климатроника не би ли трябвало да се запише грешка. Благодаря ви, предварително ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido85 Публикувано 2 Май 2013 Доклад Share Публикувано 2 Май 2013 кога е пълнен за последно и колко грама е допълнен. Провери бушона за климатика . провери до компресора стига ли 12 волта Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maximoff Публикувано 2 Май 2013 Доклад Share Публикувано 2 Май 2013 Да не караш на с вкл. "екон"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VAGFAN Публикувано 2 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Май 2013 dido85 благодаря за бързият отговор. Днес беше напълнен със около 530гр. (ако не се лъжа, дадоха ми бележка за това, но не е пред мен). Ще съм благодарен ако ми кажеш къде се намира бушона за компресора и кой е точно. И как трябва да проверя дали до компресора стигат 12V(това свързано ли е с разглобяване ? )Да не караш на с вкл. "екон"?Не "ECON" бутона не е включен. Преди да заредя с фреон, при проверка с VAG-a показваше тази грешка: "00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent", която с зареждането на системата и изтриването й изчезна и не се е появявала отново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido85 Публикувано 2 Май 2013 Доклад Share Публикувано 2 Май 2013 според зависи дали си с кора под двигателя . иначе откачаш буксата от компресора и на неч с мултицет проверяваш . бушона мисля ,че беше на 25-а позиция 30 амперов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 2 Май 2013 Доклад Share Публикувано 2 Май 2013 Закачаш на кабел колата и гледаш колко атмосфери ти държи. Трябва да е между 2.5 и 24 ако не се лъжа, нормално 12-16. Ако е по-ниско, доливане и масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jass Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Не съм 100% сигурен, защото съм забравил, ама да кажа и аз нещо:миналото лято правих профилактика, източиха целия фреон, смениха цедката и допълниха. Имам спомен, че събира около 600гр. фреон, така че ако са допълнили с 530гр. може и да има драма?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Имаш няколко варианта, кабела към компресора да е скъсан, клапана, който регулира компресора да се е прецакал и последното е превъртял демпфер. Колата, ако е имала лек преден удар, нищо чудно демпфера да е изпуснал, когато ремъка е затегнал в движение. Нов клапан и поставяне ти е 200-300лв, демпфера 200лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Това тоя клапан който врътка топлото и студеното отпред под пластмасата ли е, който го дават, че дефектира често и почва от едната духалка студено, а от другата топло да духа? Защото гледах, че този клапан са го преработили и новия е малко над 500лв Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Клапана в компресора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido85 Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 клапана регулира налягането . топлото идва от парното / студеното от климатика За сега има само един модел на алфа , който е с четирипътен вентил и климатика му е за топло и студено Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Може да ти е запушена капилярната тръбичка и оттам да не работи климатика, а иначе всичко да е наред. Опитай да караш колата с повече газ, климатика на16, и да го вкл/изкл няколко пъти. Ако тръгне, ще чуеш леко виене отпред на таблото вляво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Тая капилярна тръбичка, не трябва ли да се сменя от време на време? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VAGFAN Публикувано 3 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Много благодаря на всички за отговорите. Това, че няма записана грешка означава ли, че проблема е механичен ? Ако стигна до компресора, как да разбера дали работи, извинявам се ако по-горе сте ми казали как, но аз не съм разбрал! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 3 Май 2013 Доклад Share Публикувано 3 Май 2013 Май трябва, но не съм запознат къде, как, кой... Изобщо разбират ли им. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 5 Май 2013 Доклад Share Публикувано 5 Май 2013 Няма как да разбереш работи ли компресора без да закачиш поне манометри или някаква диагностична апаратура. Компресора е постоянно зацепен и трудно ще видиш върти ли и вала или само шайбата. Често се поврежда съединителя, който е направен така, че при затягане на компресора да не се скъса ремъка. Не търси бушони - управлението на клапана на компресора идва от модула на климатроника и е инпулсно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VAGFAN Публикувано 5 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Май 2013 Хмм в интерес на инстината, преди да напълня системата с фреон, компютъра беше записал следната грешка от модула на климатроника: 00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent, след напълване с фреон грешката изчезна. Покарах колата малко и пак проверих дали има грешка, нямаше? Тази сутрин след опит за пускане на климатроника "ЕКОН" бутона не изгасна, закачих я на компютъра и пак показа горната грешка. Възможно ли е този датчик (сензор) да е развален и да не позволява стартирането на компресора? Как да го проверя това? Благодаря предварително ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 5 Май 2013 Доклад Share Публикувано 5 Май 2013 Може и да ти изтича фреона. Влизаш в класическия филм, прожектира се март-април при първите топли дни - и се абонираш за някой сервиз за климатици ... :-( Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VAGFAN Публикувано 5 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Май 2013 Там където го пълних казаха, че няма пробив в системата (има си налягане или нещо такова ..?) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Може да има малък теч и да губи в продължение на дни. Това се диагностицира, като ти вкарат флуоресцентен агент с газа и после с UV лампа се осветява мястото на теча.Намери си свестен сервиз за климатици и ходи при тях, увери се че не губиш газ и после ще мислиш за другото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido85 Публикувано 25 Май 2013 Доклад Share Публикувано 25 Май 2013 какво стана с климатика , че ми стана интересно . Оказа ли се клапана в компресора? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VAGFAN Публикувано 28 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 28 Май 2013 какво стана с климатика , че ми стана интересно . Оказа ли се клапана в компресора?Оказа се, че е развален целият компресор. Майстора каза че, колата е карана без фреон и затова се развалил целият компресор. Смяна с нов, почистване на цялата система от стружки(образували се от работата на компресора без фреон), смяна на някъкъв филтър, масло за компресора и в момента всичко е супер! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 (Редактирано) Компресорите имат защита и не сработват ако няма някакво минимално количество фреон. Примерно 1/2 от нужния грамаж (вместо 600 да има 300). Колко точно не знам.Тези стружки може да са от лагер в компресора, което пък е резултат от малко масло в него. Вероятно преди теб някой въобще не го е спирал и има-няма нужда това нещо се е въртяло нон стоп. Или по-вероятният сценарий е дехидраторът да не е бил сменяван никога и самия охлаждащ агент (т.нар. фреон) да е попаднал течен в компресора. Дано са ти го сменили, че е важно, а повечето хора знаят само допълване с фреон и това е всичко за климатичната с-ма. Едно разхерметизиране на системата и дехидраторът е за кофата. Колко $$$ за новия компресор с работата? Редактирано 29 Май 2013 от Andy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Той въпросния компресор е постоянно зацепен и не може "да не тръгне", продължава да се върти макар и без товар... просто се износва с времето (може и наистина поради липса на фреон), накрая блокира в движение, къса предпазните пластмасарии на задвижващата шайба и воала - трябва нов компресор + нова шайба. Поради факта, че се въртят постоянно, а не 3 месеца в годината както старите с електромеханичния съединител, всичките тия хитри компресори умират на 4-5 години максимум ... кво да правиш, модернизация Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Нов оригинален над 2 000 лв.,Денсо без щампа Ауди 800 лв.,втора употреба 400 лв..Това бяха цените на вариантите миналата година. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване