Djibri55 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Търся си възможно най-икономичното Ауди А4. Мислех си за А3, обаче ми е тясно и не се чуствам конфортно ( все пак съм 185 висок и 94кг.).За това се спрях на Ауди А4. Трябва ми конфортна кола с възможно най-ниски разходи за гориво и поддръжка. Пътувам всеки ден по около 40км. градско, два пъти в месеца пътувам извън градско от София до Варна и обратно. Спрял съм се на Ауди А4 и по точно на моделите от 1995г. до 2000г. Водят се А4 Б5. Колебанието ми е между два двигателя. Първият е бензинов 1.6 101к.с., който ако купя ще му сложа задължително газов инжекцион. Другият е дизеловият 1.9 ТДИ 90к.с. Не съм състезател, по скоро си падам спокоен и уравновесен водач. До скоро карах Пежо 206 1.1 мотор, но ми е малко флегматичен, особено с климатик...Направих си една проста сметка, че с бензиновия мотор 1.6 на газ ще ми дава градско около 11 литра газ, като цената на газта в момента е 1.19 и сметката излиза около 13,09 лева за 100км преход на газ градско. При дизела 1.9 ТДИ ще ми излезе около 7 литра дизел градски разход по 2.61 лева за литър излиза 18,27 лева на 100 км преход. Разликата е около 5 лева за 100 км в полза на бензинката на газ, или 500 лева на всеки 10 000 км. За това клоня повече към 1.6 на газ, но ми се караше като чели повече дизел. Иначе и двете коли попадат в ниския данък. Мисля си, която и да избера от 2-те коли да я карам поне 5 години живот и здраве. Според вас кое си заслужава повече ? Кой мотор е по-здрав и като цяло, кой ще ми излиза по-евтин за поддръжка ? Какво бихте ми препоръчали да направя ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
R_32 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 не знам за кой град говориш, но за да ти даде 11 газ градско ще трябва някой да те дърпа, мисля, че разхода е от 12 нагоре като трябва да прибавиш и бензина , който зимата достига сериозни стойности, а и не мисля, че ще е особено по динамична от това пежо което си имал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 бе и 15 газ да е е по евтино от нафтата (освен ако не е от нощната нафта) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
R_32 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Да така е, нямаш и турбина на главата да мислиш за нея, но и дизела не е от капризните и можеш спокойно да му наливаш от "тънката" нафта.Просто не искам човека да си прави илюзии за 11 газ.Но все пак си мисля, че тизела е по-добър за това купе и ако го позасилиш малко става екстра, по-лесно изпреварваш и т.н. а с 1.6 ще връщаш предвки н апоразия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 При всички положения за конкретния избор дизела е за предпочитане. Колкото и да е странно - харчи по-малко и върви повече спрямо 1.6i.Разхода извънградско лесно слиза на 4,5л/100. Градския рядко минава 6-6.5. Вярно, разликата в цената на газ и на дизел е различна, но пък зимно време при ГИ трябва да се има предвид средно 1-1.5л/100 бензин докато мине на газ.За това пък дизеларката е достатъчно опростена и надеждна, за да караш едва ли не с вода Въпреки че не е по предназначение, но спокойно може да се кара и с "евтина" нафта.Все пак колегата да се качи на коли и с двата мотора и да прецени сам. Която му легне на сърцето - тя е! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Аз никога не бих си взел 1,6 бензинка,не съм чул да ги хвалят,а разхода им градско е като на 1,8Т Б5 (около 11-12 градско бензин/12-13 градско газ) само дето едния е 101 коня а другия 150 (180) коня.От дизелките примерно 1.9 ТДИ 116 коня е много добър вариянт 7-8 градски разход / 5-5,5 извънградско.Това е моето мнение нО Не искам да го натрапвам все пак :zustimm:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g.p.s Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Честно казано като прочетох написаното до сега кплегите може би са прави за динамиката на дизела в извънградско каране но аз карам а3 1.6 с газ и мога смело да твърдя че в града с 20.00лв. имам пробег от 180-195 километра а в същото време голф5 2000 кубика дизел ми дава 8 нафта.Може при а4-та разхода на газ да е малко по голям понеже е по тежка самата кола но мисля че като цяло ще е по рентабилно от към гориво и поддръжка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
goga Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Вземи си една а4-ка 1.8 125 коня и му сложи един метан.Данъка може да е 100 лева повече, но ще видиш какво е икономия.София - Варна за около 30 лева и отделно в града ще е по-добре от газта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Честно казано като прочетох написаното до сега кплегите може би са прави за динамиката на дизела в извънградско каране но аз карам а3 1.6 с газ и мога смело да твърдя че в града с 20.00лв. имам пробег от 180-195 километра а в същото време голф5 2000 кубика дизел ми дава 8 нафта.Може при а4-та разхода на газ да е малко по голям понеже е по тежка самата кола но мисля че като цяло ще е по рентабилно от към гориво и поддръжка.Имам двама приятеля с 1.6 двигател,единия на Голф 4 ,а другия А3,извънградско им дава страшно нисък разход но градско под 11 не могат да го смъкнат.Така че как го докарваш ти тоя разход от 195км градско с 20лв само ти си знаеш,но все пак лошо няма:zustimm:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freaky Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Газта е по-икономична и от към градско и от към извънградско, но няма тягата на дизела която ще ти трябва иначе ще ти трябва 2км засилка да изпревариш тир А ако уцелиш на читав дизеляк ще си само на консумативи и окачването, защото на а4 си е калпаво окачване така, че ти вече си решаваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petkovm Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Честно казано като прочетох написаното до сега кплегите може би са прави за динамиката на дизела в извънградско каране но аз карам а3 1.6 с газ и мога смело да твърдя че в града с 20.00лв. имам пробег от 180-195 километра а в същото време голф5 2000 кубика дизел ми дава 8 нафта.Може при а4-та разхода на газ да е малко по голям понеже е по тежка самата кола но мисля че като цяло ще е по рентабилно от към гориво и поддръжка.Колега,ти смятъл ли си 20лв газ за 195км какво означава?Градско при това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 da be... 8.6 газ в града, бензин начи е 7 градско Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Xaxaxa 195km с 20лв това е само МИТ. Сигурно си забравил да включиш и резервата, която си похарчил. Колега вземай 1.8 125к.с АДР данъка 150лв, но е със същия разход като 1.6 и е доста по-пъргава. 1.6 с това купе се развнява на това пежо, което си имал и ако е с климатик е мн. зле. То климатика на 125коня се усеща, а на този двигател направо ще го спъва. И с АДР в София 13-14газ не по-малко, който каквото да ти говори. Ауди дизел те съветвам да е 110коня, нека някой колега с 90 коня да се обади как е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Колега 1.6 за София- Варна го отпиши, ако караш с над 110 км. в час. Скоростите са къси, високи обороти, от там разхода на газ няма да е под 10 на 100 км. Карал съм служебен Пасат В5 комби с тези 90 коня дизел и на тежкото му купе дава 5 на 100 извънградско до 100 км. в час. Дизела е приятен заради по- динамичното си поведение в ниски и средни обороти. Като цяло търси максимално запазена кола, за да наливаш по- малко пари за подръжка после. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
room101 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 Ако пътуваш 2 пъти в месеца от София до Варна, 1,6 101 коня не е добър вариант. Двигателя е слаб за това купе и с включен климатик става само за градско. Единствените плюсове на този двигател са ниския данък и евтината поддръжка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 ... все пак съм 185 висок и 94кг ... Трябва ми конфортна кола с възможно най-ниски разходи за гориво и поддръжка. Пътувам всеки ден по около 40км. градско, два пъти в месеца пътувам извън градско от София до Варна и обратно... Не съм състезател, по скоро си падам спокоен и уравновесен водач. До скоро карах Пежо 206 1.1 мотор, но ми е малко флегматичен, особено с климатик...Това си е жив мазохизъм. С Пежо 206 1.1 София-Варна. Ако е Ауди А4 Б5, 1.6л. двигател го забрави, избирай или 1.8, 1.8Т или TDI (PD в никакъв случай). Колата е класи над Пежо 206, но не е с никак ефтина подръжка. Първоначалното обслужване на TDI също е цифра. Може да погледнеш и Пасат Б5. Той е почти аналогичен като механика автомобил.Не си посочил сумата, която си отделил за покупка и обслужване на автомобила. Като гледам гониш, най-евтина подръжка, най-нисък разход, малък данък. Това като цяло не важи за Ауди А4 В5 и Пасат Б5. Ако финансите са ограничени.... е добър избор ако изпадне някоя запазена Renault Laguna I с 1.8л. бензин или 1.9 DTI 98к.с с ГНП Бош. Също става и Сценик с 1.9 DTI. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petkovm Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 А какво му е на П.Д Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 При всички положения за конкретния избор дизела е за предпочитане. Колкото и да е странно - харчи по-малко и върви повече спрямо 1.6i.Разхода извънградско лесно слиза на 4,5л/100. Градския рядко минава 6-6.5. Вярно, разликата в цената на газ и на дизел е различна, но пък зимно време при ГИ трябва да се има предвид средно 1-1.5л/100 бензин докато мине на газ.Даже с малко мерак и до 2/100 го докарва разхода Градския направо на 5/100 го слагаш и нямаш ядове.А това че дръгела (разбирай дизела) зимата работи сума ти време в обогатителен режим при 10+/100 никой не го брои. И това че чакаш половин час за да стопли колата също. Да не говорим за качеството на "местната" нафта и честото и кръщаване с боклуци. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freaky Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 (Редактирано) Нека си работи в "обогатителен" режим.. накрая като напълниш излиза под 10 :rolleyes:/>/>А какво му е на П.Д :gruebel:/>/>Нищо просто ПД не е двигател с евтина поддръжка и разхода е с малко по-висок от дизелите с ротоарна. Но пък и вървежа им е друг с което компенсират тия 500грама, но това е друга тема Редактирано 6 Май 2013 от Freaky Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
noX Публикувано 6 Май 2013 Доклад Share Публикувано 6 Май 2013 + 1 глас за 1.8 адр с ГИАз съм изключително доволен от мойта кола както в града така и извън него Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 7 Май 2013 Доклад Share Публикувано 7 Май 2013 (Редактирано) Аз никога не бих си взел 1,6 бензинка,не съм чул да ги хвалят,а разхода им градско е като на 1,8Т Б5 (около 11-12 градско бензин/12-13 градско газ) само дето едния е 101 коня а другия 150 (180) коня.От дизелките примерно 1.9 ТДИ 116 коня е много добър вариянт 7-8 градски разход / 5-5,5 извънградско.Това е моето мнение нО Не искам да го натрапвам все пак />Имам двама приятеля с 1.6 двигател,единия на Голф 4 ,а другия А3,извънградско им дава страшно нисък разход но градско под 11 не могат да го смъкнат.Така че как го докарваш ти тоя разход от 195км градско с 20лв само ти си знаеш,но все пак лошо няма/>Тва от къде го извади.. от ръкава или от джоба си ?!? Предполагам ИМАШ И ДВАТА МОТОРА И ДВЕТЕ МОДИФИКАЦИИ НА КОЛИТЕ, та раздаваш умозаключения, кое как е ?!? ... съмнява ме />/>Имам и едното и другото, като модификация и мога да кажа от собствен опит, че А3 с 1,6 е много приятен автомобил с уникално нисък разход и доста добра динамика.За разхода... между двете няма никакви допирни точки, а написаното от теб са пълни ... облаци с... />/>С тройката минавам 300 км (със скорост около 140- 190 км/ч) с около 60 лв и остава още гориво за возене... а другата с 80.Всъщност наистина са пълни облаци с.. въздух, казаното от теб, защото :- купетата са доста различни - агрегатите .. също- изпреварването с засилка от 2 -3 км са пълни.... />- за обслужването .. има ли смисъл въобще да отваряме темата (предполагам всеки може да се досети, кое е с по- евтино) />/>...кви неща можело да се прочетат .... ех весело започна деня ми />Май разбихме "мита" />/> Редактирано 7 Май 2013 от eic-idimitrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 7 Май 2013 Доклад Share Публикувано 7 Май 2013 (Редактирано) Да бе да,300км по надолнището извънградско,че и с тоя двигател 190 км/ч,ПАЗИ БОЖЕ!!! :dance:/>/>нали оня ден един пич беше писал из форума че със 100 на 5-та със 3000 оборота:hilezh:/>/> което логично значи че със 190 хварчат бутала.:steinigung:/>/>Виш ся,ясно ми е че всеки си обича и харесва собственната колата,аз 1,6 нямам и както споменах никога не гих си взел,просто споменах отзивите на мои приятели с този мотор,нЕ един,а двама.Ми не са доволни и това е! Ти след като можеш да обиколиш света със 100лв ми супер:zustimm:/>/>Всъщност ти сигурен ли си че не караш Хибрид Електромобил:gruebel:/>/>:hilezh:/>/> Редактирано 7 Май 2013 от VBI Цитиране на предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo_stoqnov Публикувано 7 Май 2013 Доклад Share Публикувано 7 Май 2013 Колега, понеже това започва да се превръща в поредната тема за това колко много ни вървят и малко горят колите, предлагам следното:Ако все пак избора ти за бензиново Ауди наклони към ADR-а предлагам моето,което от известно време е в статус "за продажба"http://audibg.com/forum/index.php?showforum=66Предимствата тук са - гарантиран произход и сервизна история, много добра машинка, с много добра поддръжка, регистрирана, обслужена, платени данъци и застраховки, обслужена, обута с необходимите гуми за зима и лято. Необходимо е само да се монтира кадърна газова уредба.На автомобила никога не е монтирана газ, което за познавачите може и да говори нещо / няма детонации, пръсвания на разни тръби и маркучи и прочее, омотан софтуер, емулиции и т.н./.Пожелавам успех в избора ти! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 7 Май 2013 Доклад Share Публикувано 7 Май 2013 До колегата с А3 с 190км/h, когато някой преувеличава е добре да е в рамките на РАЗУМНОТО, но е добре малко да се посмеем. Аз с АДР с 4 човека и нормален багаж съм минавал 274км с 65лв бензин (когато още нямах ГИ) около 200км са по магистрала Тракия със средна скорост 110км/h 50км са по извънградски път със средна скорост 60км/h и остатъка е във София и Симеоновград докато обикалям да оставя пътниците.И тези стойности съм ги постигал 4 пъти докато сложих ГИ и си реших проблема с горенето. Така зимата искам да обобщя, че ми превключва на газ за около 4 мин, когато колата не е палена от предния ден. През тези 4мин колата е в покой и така разхода ми на бензин е точно 30литра за цялата зима ( Ноември-Март с изминати 6400км.) и сега зареждам по 5-10лв, но мисля да заредя 20литра за цялото лято. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 7 Май 2013 Доклад Share Публикувано 7 Май 2013 (Редактирано) Смей се, но само на своята /> ... май не четеш, какво съм написал, но тва е друг въпрос.Аз казвам за МОИТЕ автомобили. Усети ли разликата, че не казах > прочетох, че гори толкова, чух от познати, че гори толкова.... и всъщтност не съм се качвал на такава кола и разпъвам локуми /> Една от предишните ми коли бе авант... всъщтност, като твоя и дай да те светна, ако не си разбрал за късите скорости, теглото на купето и т.н.. и пак ми прави съпоставка между А3 и А4 Avant /> ... о, за теб май са едно и също и не отчиташ разликите /> А за разхода > направи една елементарна сметка, колко е бил или за теб трябва да е в границите на 15- 20 ... за а3 1,6 (не А4 Avant) /> /> Към колегата пуснал темата> добри варианти са всичко освен мъртвеца 1.8 т.е. 1.8Т е оптималният, като разход- динамика за купето на А4 (следващите кубатури са с повишен разход и лоша динамика в градски условия, но за извън са доста приятни). Редактирано 7 Май 2013 от eic-idimitrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts