Jump to content

Проблем с генератор!


viktor89

Recommended Posts

Колата е audi a4 1.8 adr. Генератора е 90A Valeo, проблема е, че когато запаля колата студена  дава ми 14,2 с пуснат климатроник и фарове, което мисля е добра стойност. Обаче като загрее колата до 90 градуса и напрежението пада до 13.4-13.5, което ми се струва малко. Зачистих кабела на масата, обаче няма промяна. Въпроса ми е някой има ли обяснение защо като загрее колата и тогава намаля напрежението?

Link to comment
Share on other sites

При мен го има същият проблем със 120 амперов алтернатор. Дори като се пусне климатроник, фарове, плеър и т.н напрежението е падало и под 13 волта! Ще следя темата, и на мен ще ми бъде интересно на какво може да се дължи проблемът.

Link to comment
Share on other sites

Не съм обръщал внимание на моята, защото нямам волтмер на таблото, но пък съм го виждал същото нещо на два Олроуда - 2.5TDi  и 2.7T.

И при двата го правеше това - не точно като загрее до 90 градуса, но като поработи малко и сякаш генератора изключва и не кара на максимум...

Утре ще проверя как е на моята кола и ще пиша.

Link to comment
Share on other sites

За да не пускам друга тема колеги моя проблем, е че като премина през неравност и ми пресвятка понякога лампата на акумолатора, а на последък остава и да свети и когато изгася и запаля пак веднага се оправя. Замерих я със пуснати фарове, духалки,музика и ми зареждаше на 13,8V, почистих клемите, но няма резултат. Можеби му е дошло време да го обслужа, но все пак да се консултирам.  Колата е А4 1.8 АДР 98ма година.

Edited by alter_breed
Link to comment
Share on other sites

За да не пускам друга тема колеги моя проблем, е че като премина през неравност и ми пресвятка понякога лампата на акумолатора, а на последък остава и да свети и когато изгася и запаля пак веднага се оправя. Замерих я със пуснати фарове, духалки,музика и ми зареждаше на 13,8V, почистих клемите, но няма резултат. Можеби му е дошло време да го обслужа, но все пак да се консултирам.  Колата е А4 1.8 АДР 98ма година.

разлабени клеми на акумулатора...?

Link to comment
Share on other sites

Затегнати са го скъсване. Възможно ли е да не провеждат нормално и да ги позачистя със дребна шкурка? И дали има букса от алтернатора, която да не контактува добре? Това са отчаяни въпроси, но не ми се дават излишни пари.

Link to comment
Share on other sites

Проблема може да е в релето което се намира в алтернатора, то регулира с каква стойност да зарежда акумулатора. При стартиране на двигателя тока

на акумулатора пада и релето задава по висока стойност на напрежението за да, въстанови по бързо капацитета на акумулатора, след това акумулатора се вазтановява и релето намалява стойността на напрежението за да, не презареди акумулатора. Нормалната стойност е около 13.8V до  14,6V. Твоята 

стойност е малко ниска затова най-вероятно има някакъв проблем.

Edited by Пламен АД
Link to comment
Share on other sites

Лошото е, че генератора е заврян много и май е невъзможно да се смени релето без да се свали генератора. Иначе според мен, ако има проблем с генератора би трябвало постоянно да дава слабо напрежение, пък то като е студен зарежда добре и после нещо откача.

Цитиране на предходен пост!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Решението на "загадката" е ,че реле-регулатора на алтернаторите Бош е направен да понижава зареждането в зависимост от температурата. Това се вижда от диаграмата по-долу. Ако иска някой да му зарежда постоянно на 14,2в. може да си купи ново реле-регулатор ,което да не е Бош (от Косер например). 

post-18434-0-71121100-1370373597_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Тъкмо днес се добрах до компа - на моето А4 В6 бензин от тръгването до спирането, на празен ход 14.05v, мерено на запалката, щото валеше и не ми се мокреше като отварям капака. В движение - на по-високи обороти от празен ход: 14.20v.

Link to comment
Share on other sites

Решението на "загадката" е ,че реле-регулатора на алтернаторите Бош е направен да понижава зареждането в зависимост от температурата. Това се вижда от диаграмата по-долу. Ако иска някой да му зарежда постоянно на 14,2в. може да си купи ново реле-регулатор ,което да не е Бош (от Косер например). 

Моя алтернатор е Valeo  и пак прави такива спадове като загрее колата.

Link to comment
Share on other sites

Ами така са направени регулаторите,че са температурно регулируеми. Ако искаш да ти зарежда постоянно или сменяш релерегулатора с четките или си слагаш алтернатор от ЛАДА  и ще ти зарежда постоянно на 14,2 в...... :hilezh:  :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

За колегите, който пишат за генераторите на техните коли. Вие имате алтернатори, а не генератори на вашите автомобили. Има много голяма разлика.

Link to comment
Share on other sites

Алтернатор и генератор си е едно и също. Това е синхронен генератор. По-старите коли и мотоциклети имат динамо.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Темата е доста стара, но това не я прави по-малко вярна. Пък и е поне два пъти по-млада от колата ми.  Споделям личен опит.

Температурната зависимост на напрежението на алтернатора от температурата, показано на графиката на ru6, за голямо съжаление е доста неприятен факт. В първите десетина минути и при студено време генераторът зарежда с 14.4 - 14.5 V. Оттам нататък, докато моторът е топъл, напрежението все е около 13.8 - 13.9 V, при мене дори и при пълен товар на оборотите на ПХ. Значи претенции към работата на генератора няма. Но за акумулатора това осигурява малък зареждащ ток , 1-2 А, което за градско движение е съвършено недостатъчен. При движение  дори от половин час, зарядът е около 1 Ah, мизерен заряд особено за акумулатор позагубил капацитет.  Изходът от положението, без смяна на регулатора на напрежението е един - външно зареждане. Желателно е да е "изравняващо-възстановително" зареждане. При него няколко часа след такова зареждане акумулаторът държи напрежение без товар над 13 V, около 13.5 V и постепенно спада до 12.8 - 13 V. При тези условия акумулаторът със сигурност е зареден до 100%. Препоръчва се 2 пъти годишно. Но в градски условия и през зимата  е желателно да е 1 път месечно. С подобни мерки последният ми акумулатор изкара 6 години. 

Edited by aldygreen
Link to comment
Share on other sites

Моя е на 8, пък никога не съм го зареждал със зарядно. Засега пали. Според мен когато зареждането в автомобила е изрядно акумулатора ще има дълъг живот.

Иначе доста често причината за описаният пад на напрежение при загряла кола се дължи на хлабави/окислили силови кабели.

Link to comment
Share on other sites

Ако генераторът е "Бош", винаги ще има такава температурна зависимост, каквато е показана на горната графика. Ако има окисления на контактни съединения, напреженитето ще спада още по-ниско. Пък и много лесно се открива такъв проблем с просто замерване на напрежението между клемата на самия генератор и полюса на акумулатора.

А за трайността на акумулатора е важен режимът на експлоатация - карането на къси разстояния е най-лошия вариант. За всичките пет автомобила, които съм имал, карани в такъв режим без допълнителни грижи, акумулаторът е изкарвал около 3 до 3.5 години, независимо от различния вид на генераторите и акумулаторите;

Link to comment
Share on other sites

Температурните характеристики на регулаторите на старите и по-новите генератори на Bosch се различават значително.

 

Volt-Temp_newampold.jpg.b87cd3b23894608eaff0100d08377f59.jpg

Edited by aldygreen
Link to comment
Share on other sites

Тази графика показва разлика между генератор и алтернатор. При Б5-цата са алтернатори.

Link to comment
Share on other sites

Картинките ги взех от ТУК

Под тях ясно е написано, че лявата картинка е за регулаторите на напрежение през 80-те години на миналия век, а дясната е за по-новите. А да спорим, че генератор не е идентично на алтернатор, е безпредметно. Защото такива електронни реле-регулатори се използват само на променливотокови генератори с вграден диоден трифазен токоизправител. Дали ще ги наричаме просто "генератори" или по-точното "алтернатори", това с нищо не променя физическите процесори.

Link to comment
Share on other sites

Да, през 80-те са използвали генератори и тази картинка сравнява генератор с алтернатор, както е ясно написано на самата нея. При Б5-ците обаче се слагат алтернатори, независимо дали са Бош или Валео.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...