viktor89 Публикувано 2 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2013 Колата е audi a4 1.8 adr. Генератора е 90A Valeo, проблема е, че когато запаля колата студена дава ми 14,2 с пуснат климатроник и фарове, което мисля е добра стойност. Обаче като загрее колата до 90 градуса и напрежението пада до 13.4-13.5, което ми се струва малко. Зачистих кабела на масата, обаче няма промяна. Въпроса ми е някой има ли обяснение защо като загрее колата и тогава намаля напрежението? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strballer Публикувано 2 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2013 При мен го има същият проблем със 120 амперов алтернатор. Дори като се пусне климатроник, фарове, плеър и т.н напрежението е падало и под 13 волта! Ще следя темата, и на мен ще ми бъде интересно на какво може да се дължи проблемът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 2 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2013 Не съм обръщал внимание на моята, защото нямам волтмер на таблото, но пък съм го виждал същото нещо на два Олроуда - 2.5TDi и 2.7T.И при двата го правеше това - не точно като загрее до 90 градуса, но като поработи малко и сякаш генератора изключва и не кара на максимум...Утре ще проверя как е на моята кола и ще пиша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 3 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 (Редактирано) За да не пускам друга тема колеги моя проблем, е че като премина през неравност и ми пресвятка понякога лампата на акумолатора, а на последък остава и да свети и когато изгася и запаля пак веднага се оправя. Замерих я със пуснати фарове, духалки,музика и ми зареждаше на 13,8V, почистих клемите, но няма резултат. Можеби му е дошло време да го обслужа, но все пак да се консултирам. Колата е А4 1.8 АДР 98ма година. Редактирано 3 Юни 2013 от alter_breed Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 3 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 може четките да са на свършване Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Everio Публикувано 3 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 За да не пускам друга тема колеги моя проблем, е че като премина през неравност и ми пресвятка понякога лампата на акумолатора, а на последък остава и да свети и когато изгася и запаля пак веднага се оправя. Замерих я със пуснати фарове, духалки,музика и ми зареждаше на 13,8V, почистих клемите, но няма резултат. Можеби му е дошло време да го обслужа, но все пак да се консултирам. Колата е А4 1.8 АДР 98ма година.разлабени клеми на акумулатора...? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 3 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 Затегнати са го скъсване. Възможно ли е да не провеждат нормално и да ги позачистя със дребна шкурка? И дали има букса от алтернатора, която да не контактува добре? Това са отчаяни въпроси, но не ми се дават излишни пари. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Пламен АД Публикувано 3 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 (Редактирано) Проблема може да е в релето което се намира в алтернатора, то регулира с каква стойност да зарежда акумулатора. При стартиране на двигателя токана акумулатора пада и релето задава по висока стойност на напрежението за да, въстанови по бързо капацитета на акумулатора, след това акумулатора се вазтановява и релето намалява стойността на напрежението за да, не презареди акумулатора. Нормалната стойност е около 13.8V до 14,6V. Твоята стойност е малко ниска затова най-вероятно има някакъв проблем. Редактирано 3 Юни 2013 от Пламен АД Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viktor89 Публикувано 3 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 (Редактирано) Лошото е, че генератора е заврян много и май е невъзможно да се смени релето без да се свали генератора. Иначе според мен, ако има проблем с генератора би трябвало постоянно да дава слабо напрежение, пък то като е студен зарежда добре и после нещо откача.Цитиране на предходен пост! Редактирано 3 Юни 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 И при мен като загрее спада, ама малко, не по-ниско от 13,8.А зимата правеше и над 14,4. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Прегледайте тази тема на 23 страница има решение на проблема: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=107807&start=330 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ru6 Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Решението на "загадката" е ,че реле-регулатора на алтернаторите Бош е направен да понижава зареждането в зависимост от температурата. Това се вижда от диаграмата по-долу. Ако иска някой да му зарежда постоянно на 14,2в. може да си купи ново реле-регулатор ,което да не е Бош (от Косер например). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Тъкмо днес се добрах до компа - на моето А4 В6 бензин от тръгването до спирането, на празен ход 14.05v, мерено на запалката, щото валеше и не ми се мокреше като отварям капака. В движение - на по-високи обороти от празен ход: 14.20v. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viktor89 Публикувано 5 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Решението на "загадката" е ,че реле-регулатора на алтернаторите Бош е направен да понижава зареждането в зависимост от температурата. Това се вижда от диаграмата по-долу. Ако иска някой да му зарежда постоянно на 14,2в. може да си купи ново реле-регулатор ,което да не е Бош (от Косер например). Моя алтернатор е Valeo и пак прави такива спадове като загрее колата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ru6 Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Ами така са направени регулаторите,че са температурно регулируеми. Ако искаш да ти зарежда постоянно или сменяш релерегулатора с четките или си слагаш алтернатор от ЛАДА и ще ти зарежда постоянно на 14,2 в...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shefa Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 За колегите, който пишат за генераторите на техните коли. Вие имате алтернатори, а не генератори на вашите автомобили. Има много голяма разлика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IvoPP Публикувано 6 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2013 Алтернатор и генератор си е едно и също. Това е синхронен генератор. По-старите коли и мотоциклети имат динамо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aldygreen Публикувано 8 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2020 (Редактирано) Темата е доста стара, но това не я прави по-малко вярна. Пък и е поне два пъти по-млада от колата ми. Споделям личен опит. Температурната зависимост на напрежението на алтернатора от температурата, показано на графиката на ru6, за голямо съжаление е доста неприятен факт. В първите десетина минути и при студено време генераторът зарежда с 14.4 - 14.5 V. Оттам нататък, докато моторът е топъл, напрежението все е около 13.8 - 13.9 V, при мене дори и при пълен товар на оборотите на ПХ. Значи претенции към работата на генератора няма. Но за акумулатора това осигурява малък зареждащ ток , 1-2 А, което за градско движение е съвършено недостатъчен. При движение дори от половин час, зарядът е около 1 Ah, мизерен заряд особено за акумулатор позагубил капацитет. Изходът от положението, без смяна на регулатора на напрежението е един - външно зареждане. Желателно е да е "изравняващо-възстановително" зареждане. При него няколко часа след такова зареждане акумулаторът държи напрежение без товар над 13 V, около 13.5 V и постепенно спада до 12.8 - 13 V. При тези условия акумулаторът със сигурност е зареден до 100%. Препоръчва се 2 пъти годишно. Но в градски условия и през зимата е желателно да е 1 път месечно. С подобни мерки последният ми акумулатор изкара 6 години. Редактирано 8 Ноември 2020 от aldygreen Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Онуфри Публикувано 8 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2020 Моя е на 8, пък никога не съм го зареждал със зарядно. Засега пали. Според мен когато зареждането в автомобила е изрядно акумулатора ще има дълъг живот. Иначе доста често причината за описаният пад на напрежение при загряла кола се дължи на хлабави/окислили силови кабели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aldygreen Публикувано 9 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2020 Ако генераторът е "Бош", винаги ще има такава температурна зависимост, каквато е показана на горната графика. Ако има окисления на контактни съединения, напреженитето ще спада още по-ниско. Пък и много лесно се открива такъв проблем с просто замерване на напрежението между клемата на самия генератор и полюса на акумулатора. А за трайността на акумулатора е важен режимът на експлоатация - карането на къси разстояния е най-лошия вариант. За всичките пет автомобила, които съм имал, карани в такъв режим без допълнителни грижи, акумулаторът е изкарвал около 3 до 3.5 години, независимо от различния вид на генераторите и акумулаторите; Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aldygreen Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 (Редактирано) Температурните характеристики на регулаторите на старите и по-новите генератори на Bosch се различават значително. Редактирано 16 Ноември 2020 от aldygreen Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 Тази графика показва разлика между генератор и алтернатор. При Б5-цата са алтернатори. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aldygreen Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 Картинките ги взех от ТУК Под тях ясно е написано, че лявата картинка е за регулаторите на напрежение през 80-те години на миналия век, а дясната е за по-новите. А да спорим, че генератор не е идентично на алтернатор, е безпредметно. Защото такива електронни реле-регулатори се използват само на променливотокови генератори с вграден диоден трифазен токоизправител. Дали ще ги наричаме просто "генератори" или по-точното "алтернатори", това с нищо не променя физическите процесори. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 Да, през 80-те са използвали генератори и тази картинка сравнява генератор с алтернатор, както е ясно написано на самата нея. При Б5-ците обаче се слагат алтернатори, независимо дали са Бош или Валео. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aldygreen Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване