Jump to content

Затапване на EGR 1.9TDi


pufa

Recommended Posts

Да, но след това става по-голяма разликата и трябва да се настрои с VCDS, някъде по темите го има как става.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 186
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Ако имаше възможност се купува само от нашите търгаши тази тема е разбираема, но вече от чужбинско един такъв клапан е по 80-тина лв., най-много 100. НОВИ. Тоя клапан го държат 5 болта. Какъв е проблема?

Редактирано от Велин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не става въпрос за неправилно работещи или дефектирали ЕГР клапани.Темата е за,против и ефект от премахването на същия:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги а ако турбото вече е гръмнало можели да се изолира и да бъде обикновен дизел след като е изхвърлила маслото през ауспуха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА МОТОРА ПАЛИ ПЕРФЕКТНО И РАБОТИ ДОБРЕ А КОЛКОТО ДО ВЪРВЕЖА И РАЗХОДА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ДОКАТО НАМЕРЯ. ЧИТАВА ТУРБИНА

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затапваш маслопровода, махаш турбо маркуча преди колектора и си ти, със скорост до 70. Караш атмосферка със военна димка отзад.

Снимката от предният пост може би е на ауди ентусиаст с гръмнало турбо.

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

???????????  МОЖЕ И ДА ИЗЧАКАМ ДОКАТО ДОЙДЕ ТУРБИНАТА все пак много благодаря

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 7 months later...
На 29.11.2016 г. at 18:55, Rotkod написа:

 

 

В такъв момент на изравнени във финансов смисъл решения, съвсем нормално изниква въпросът: 

"Да запазя EGR-a (като го сменя с нов) или да го премахна изцяло (слагай ги рейс пайп)?" :nixweiss:

 

Ако пропускам или бъркам моля допълнете/поправете написаното от мен. Благодаря. 

 

 

 

 

Eто няколко но фундаментални. В червено е това заради което май ТДИ-та започва да им излиза име на вечно пушещи...

 

 

Цитат

При натоварване на мотора ЕГРа затваря. Ако обаче ЕГР клапана е повреден може да не се движи или да не затваря напълно. Налягането на свежия въздух постъпващ към мотора в случай на натоварване е по високо от налягането на изгорелите газове идващи през повредения (незатворил се) ЕГР клапан . В такъв случай част от сгъстения свеж въздух отива директно в изпускателната система (тоест директно в ауспуха) и недостига в цилиндрите. 

За пресмятане на количеството гориво което трябва да се впръска , дебитомера използва цялото количество въздух нявлизащо към мотора (тоест също и изгубеният вече свеж въздух в изпускателната система) 
Тогава се получава ситуация в която ЕКУто пресмята голямо количество гориво а въздуха стигнал до цилиндрите е малко (заради загубите в незатворилия ЕГР) . Въздуха не стига за доброто изгаряне на горивото и се получава пад на мощността придружен с много пушеци.

ЕКУто от своя страна не разбира нищо за случилото се защото няма сензор който отчита точното положение на ЕГР клапана и информацийте които получава за налягане на въздуха обороти количестно постъпил въздух , количество впръскано гориво , наподобяват стойностите при нормална работа на мотора (стойностите при изправна система) Този случай е подобен когато има пропуск по турбопътищата (всички тръби по които минава свежият въздух от турбината през интеркуулера до мотора) и въпреки това ЕКУто не не записва грешки. Чува се обаче много свистене на турбината и силно съскане „някъде“ под капака на мотора. Турбината успява да компенсира изпуснатия въздух като се товари много повече и в същия момент количеството въздух стигащо в цилиндрите едва стига за нормалната работа на мотора.
 

 

Интересна подробност е това, че ЕГР не се командва чрез вакум, а чрез налягане през маркуче (1.9 TDI 90к.с AGR мотор). Т.е ако има налягане се отваря, а ако липса е затворен. Това установих описно със уста лично. В тази връзка е начина за елиминирането му, като се запуши това маркуче.

Цитат

 

 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно в моя двигател ЕГР изглежда е вграден в смукателният колектор

Ето как изглежда

http://sacsh2.jpg

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Металната пластина ще свърши работа и в този вариант.

 

Запушването на маркуча може и да не свърши работа ако е запекло в отворено положение.

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разсъжденията и до голяма степен фактите в цитата са верни.

Има един основен пропуск обаче и той е, че налягането във входящата система никога не е по-високо от това в изходящата. Чисто физично това е невъзможно. Реално ЕГР разчита точно на разликата в налягането за работата си. Колкото повече се повишава товара, толкова повече расте и налягането и температурата на изходните газове. Налягането в изпускателния колектор преди турбото( където е отбивката към ЕГР клапана) се влияе и от позицията на променливата геометрия на турбото. ЕГР клапана има пружина, която го затваря и освен това формата му обикновено е такава, че налягането във входящата система по-скоро спомага затварянето му. Реалистично за мен може да блокира по някакъв начин, ако пружината се счупи или ако заяде поради нагар. Все пак обаче тогава посоката на движение на газовете ще е от изходящата към входящата система, а това е нормално и съответно ще бъде отчетено от дебитомера.

За мен най-честите причини за пушене, специално в нашия случай, са чипосване и пропуски по турбопътищата. Във втория случай е нужна наистина чудовищна дупка, за да може човек, комуто феномена е непознат, да предположи, че нещо не е наред. Аз сам преминах през това, принципно съм изключително бдителен, но това доста време ми убягваше. От друга страна дори и малък пропуск е достатъчен, за да бяга значително количество въздух в ситуация под налягане и то без да се чува нещо фрапантно.

Освен това ме съмнява твоя ЕГР да се контролира от налягане чисто и просто, защото няма да е функционален, когато турбото не е надуло - няма друг подходящ източник на налягане под капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама къде? 

НА фланеца към турбото или направо там където кръглият  маркуч се включва? 

Защото ако е на малкият фланец за турбото ще остана без турбо май? :) 

Всъщност не съм сигурен малкият фланец дали е за турбото, може би той е към генерацията и така би следвало да бъде.

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За налягането и аз се учудих, но теста беше да надуя или да засмуча от маркуча за управление на ЕГР и да разбера какв остава. На слух само на надуване чух "хлопване" и като отпусна налягенто се връща. Засмукването не даде резултат. За това си направих и този извод.

Иначе е вярно че няма датчик на тези мотори в какво положение е ЕГР макар че на ВГКОМ излиза в какъв процент е отворен/ затворен  не съм сигурен кое от двете. Предполагам се вади стойност  от налягането което му се подава.

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процентите се отнасят за клапана, който подава вакум към актуатора на ЕГР-а.
За другото не мога да говоря със 100% сигурност, никога не съм виждал AGR на живо.


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, акутатора е при другия модел и е за плавно гасене.  ЕГР-а на моя няма ASV  и е само със мембрана която управлява клапа на клапана. Така си го представям без да съмн свалял цели колектор само по снимките.

 

 

93db4ba5408510f5.jpg

 

 

Това е за другия двигател но е същото без часта за променливата геометрия и клапана N75  и N239 

При моя акутатора на турбото управлява блоу офф-а - клапана за разтоварване на турбото.

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасат Б6 2008г помпа дюза 1.9тди 105кс с пиезо дюзи и пиезо инжектори ли е, тези където се чупят или не!? Ауди А4 комби 2007г 2008г 2.0тди 140кс и 170кс с пиезо дюзи и пиезо инжектори ли са? Четох че пиезо дюзи инжектори сименс бош се чупят, питам понеже в момента избирам кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А4/B7/ 2.0 TDI 125kw./170 к.с./ е с пиезо на Сименс.Но има сменени дюзи на доста мотори при сервизни акции преди години с бошовски.

Има доста неща за четене при 2.0 TDI мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...