pufa Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 (edited) Здравейте. Имам няколко въпроса относно затапването на този клапан. От много четене в интернет едните казват, че е по-добре, други са против и т.н. Искам да питам освен положителните последици (да не задръства със сажди), какви отрицателни може да настъпят? Вярно ли е, че колата ще гори повече, защото дебитомера ще дава по-големи стойности и турбината ще надува повече и ще се износи по-бързо? А самото затапване доколкото разбрах става като се запуши вакумното маркучле от снимката по-долу, нали? http://s22.postimg.org/9igito1q9/SL370871_copy.jpg Edited July 30, 2013 by pufa Link to comment Share on other sites More sharing options...
petar_a Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 затапваи смело ,няма отрицателни ,само хубави не6та се слу4ват ,колата става по паргава в диапазона 1000-1800 об.разхода си е нормален ,а тези фантазиии за износване на турбини са пални глупости,когато турбината е натоварена егр неработи ,нали ако егр е отворен турбото няма как да надуе ,мисли логи4ески.....то с марку4ето пак е вариант ,но аз го направих по сигурно с ламаринка меду изпускателния и егра...и няма да ло6о да по4исти6 колекторите поне след това 6те си сигурен,4е там ве4е нчма да има сажди,и на последно махаи катализатора Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freaky Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 Някъде четох плюсове и минуси при затапен вакум и при затапване с ламаринка и така поне помня, че на мен ми изнасяше със затапен вакум, а и така го затапих и го елиминирах софтуерно което също си е задължително иначе файда йок. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikito_ko1 Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 (edited) Как става елиминацията софтуерно? така ще стане ли? 01-Engine11-login -1223310-adaptationchanel 3new valve 33768 Edited July 31, 2013 by nikito_ko1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pufa Posted July 31, 2013 Author Report Share Posted July 31, 2013 Е като е затапен вакума няма как да се отвори EGR и дефакто си е затапен. Притеснява ме само това, че уж турбината била по-натоварена с затапен EGR. Иначе след 2500 оборота той си се затваря и все едно е затапен, ама аз както карам само градско да не ми се прецака турбото нещо? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 накой ще ми обясни ли как от затапен ЕГР ,който е екологичен елемент в системата за изгорели газове ,може да повреди турбо?после затапването без ламарини е хипотетично,прави се за 10 минути,тия омекнали и амортизирани елементи трябва да се игнорират колкото се може по скоро,ако някой е чистил ЕГР както трябва ще разбере какво имам в пред вид.ТОВА ЖИВОТНО освен да задръства см колектор и бавно и славно да души мотора друг смисъл отдавна няма.Това се отнася за всички 1.9 с роторни помпи Link to comment Share on other sites More sharing options...
pufa Posted July 31, 2013 Author Report Share Posted July 31, 2013 Ами аз си го обяснявам по следния начин: EGR нали взема изгорели газове и ги вкарва отново в двигателя, обаче тия изгорели газове въртят и турбината и когато го затапим в турбото ще влизат повече изгорели газове и ще се нагрява повече. Не знам дали е правилно, затова и пускам темата някой да разясни в действителност поврежда ли я или не. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazar666 Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 Моята кола отдавна е без ЕГР, без Дебитомер и без Катализатор! Няма вредни последици по турбината - имам EGT датчик за температура на изгорелите газове и всичко си е в нормите, предвид факта че турбото и колата са доста надути (1.75 бара). Затапвай смело, махай и катализатора (можеш просто да го натрошиш и да върнеш обратно гърнето, но по-добре ще е с тръба с една идея по-голямо ФИ). С махането на катализатора може да се каже, че дори пазиш турбото, иначе идва момент в който доста се затлачва и връща изгорели газове.. Караме коли на 15+ години, време е да се направи нещо полезно по тях Link to comment Share on other sites More sharing options...
petar_a Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 (edited) колега турбо се разваля само от лошо масло,. Edited July 31, 2013 by petar_a Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetlioo Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Колега Lazar666, ако не е тайна ще споделиш ли как си премахнал дебитомера и колата върви нормално? Отдавна искам и аз да го направя, но не знам как. Може да споделиш или да ми откажеш, като пишеш тук или на ЛС. Благодаря! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikito_ko1 Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 (edited) Аз сьщо бих искал да разбера как да премахна дебитомераБлагодаряЦитиране на предходен пост! Edited August 5, 2013 by VBI Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 хихи,момци ,махането на дебитомер е опция при чипирани мотори,а на колегата колата е самолет,не търсете логика по неговата кола,всякави диодни изпълнения няма да подобрят работата на мотора ви, тоест ще се наложи да си платите като за чип,за да си махнете картата на дебитомера,и да се променят някои неща по софта,после не е нужно при стокови коли ,а по горе съм задал риторичен въпрос Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetlioo Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Е ако е с чип, да е с чип въпроса е да го няма. Идеята е да знам какво се прави за да се изолира, ако ще и подводница да е По-принцип на масовите чипове дето се предлагат за AFN мисля, че дебитомера си остава или греша? Възможно ли е турбото да се направи да работи на принцип на суперчарджърите, т.е. повече газ-повече налягане, но без двигателя да забива и да работи добре, и какви промени трябва да се направят по двигателя в този случай? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladi_di Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 (edited) Ами ако можеше, дали щяха да правяъ чарджър? И каква е ролята на дебитомерчето?За да не се чудите защо реагирам така, просто първо научете А и Б, а после напъвайте края на азбуката! Edited August 1, 2013 by vladi_di Link to comment Share on other sites More sharing options...
pufa Posted August 1, 2013 Author Report Share Posted August 1, 2013 Добре, значи приемам че е полезно да се затапи. Сега да питам горе на снимката съм показал този вакум ли трябва да се затапи? Link to comment Share on other sites More sharing options...
petar_a Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 аз несам пипал вакума,лалмаринки с гарнитура от двете страни на егр ,за да е сигурно ,4е няма да пропуска от никаде.....нека колегите да кайат кое е по добре Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivos777 Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 (edited) Вече 4 години карам с изолиран ЕГР клапан( с ламаринка и затапен вакум) и без катализатор и проблеми няма.Преди да си купя А3 се интересувах доста и срещнах само положителни мнения относно изолирането на ЕГР така,че решението е едно -давай. Има и още едно нещо - клапан N75 , който управлява турбината,чрез вакуум ( отворих го,почистих го и му смазах с тънък филм машинно масло металното стебло и след това пак го затворих).Крайният резултат е невероятен-колата върви и ускорява безпроблемно. http://prikachi.com/images/264/6399264L.jpghttp://prikachi.com/images/267/6399267X.jpghttp://prikachi.com/images/268/6399268L.jpghttp://prikachi.com/images/269/6399269V.jpg Edited August 1, 2013 by ivos777 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuriev Posted August 5, 2013 Report Share Posted August 5, 2013 Колеги и аз да попитам,това ли е начина на софтуерното ограничаване на ЕГР http://www.tdibg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=50Става въпрос за АФН? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazar666 Posted August 6, 2013 Report Share Posted August 6, 2013 Относно изолирането на дебитомера - както buzzi каза, за автомобил с заводски хардуер (турбини, разпръсквачи..) няма много смисъл да се премахва (не съм сигурен дали е възможно). При мен го премахнаха защото нормите на въздух и гориво са доста завишени и щеше да възникне проблем (+168% повече гориво за еденица време, ако не се лъжа..). Доколкото ми е известно, излира се софтуерно (а в последствие и физически се премахва), като се прави компютъра да взима данните от MAP сензора.. Нека по-компетентните хора се изкажат, аз само се радвам на крайния резултат ))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazar666 Posted August 6, 2013 Report Share Posted August 6, 2013 (edited) Е ако е с чип, да е с чип въпроса е да го няма. Идеята е да знам какво се прави за да се изолира, ако ще и подводница да е По-принцип на масовите чипове дето се предлагат за AFN мисля, че дебитомера си остава или греша? Възможно ли е турбото да се направи да работи на принцип на суперчарджърите, т.е. повече газ-повече налягане, но без двигателя да забива и да работи добре, и какви промени трябва да се направят по двигателя в този случай?Ми.. То горе долу си е така. НО.. Ограничаващ момент при турбината е температурата на изгорелите газове (EGT) - при 0,9 бара налягане (както е от завода) стойностите на EGT са едни, при 1.8бара са други, т.е. завишената работа на турбото води до прекомерно увеличение на температурата и чупене на турбината. Поради тая причина, големината на топлата част на турбото е от значение за капацитата на работа => мощността която търсим като краен резултат. За да има повече поВер, освен въздух от турбото трябва и достатъчно гориво.. С две думи - многото въздух от турбото няма да доведе до много коне, ако не се подаде достатъчно гориво.. Като цяло пък завишения горивен процес води до покачване темп.на маслото следователно лошо мазане.., покачване на степента на сгъстяване... Нещата са навързани и всичко зависи от това колко завишен е горивният процес и какъв е предела на мотора Нещата които се правят - по-качествено масло, допълнително охлаждане на маслото, разширяване и/или усилване на елементи по мотора, подобряване на всмукателната и изпускателната с-ма... Edited August 6, 2013 by Lazar666 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emzo Posted August 7, 2013 Report Share Posted August 7, 2013 Дебитомера се трие, когато се ползва наистина голяма турбина, понеже на празен ход още дебитомера измерва максималния обем въздух и реално "пречи". Link to comment Share on other sites More sharing options...
pufa Posted August 15, 2013 Author Report Share Posted August 15, 2013 Вчера се навих и го затапих с един машинен болт 6мм и малко силикон. Днес резултата бе като че ли малко по-пъргава в ниските и турбото се чува повече. А и загрява малко по-бавно, но не е болка за умиране. Дано не вземе и да ми гори повече Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freaky Posted August 16, 2013 Report Share Posted August 16, 2013 Зимата като ти качи разхода ще те питам Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted August 16, 2013 Report Share Posted August 16, 2013 освен това и къчове на задна ша фърля..зимата ....ужас,тоя егр какви магарии можел ц ц ц ц Link to comment Share on other sites More sharing options...
Бат Сашо Posted August 16, 2013 Report Share Posted August 16, 2013 Офтопик Защо го триете дебитомера, няма ли за по-голям въздушен поток? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now