Jump to content

Затапване на EGR 1.9TDi


pufa

Recommended Posts

Здравейте. Имам няколко въпроса относно затапването на този клапан. От много четене в интернет едните казват, че е по-добре, други са против и т.н. Искам да питам освен положителните последици (да не задръства със сажди), какви отрицателни може да настъпят? Вярно ли е, че колата ще гори повече, защото дебитомера ще дава по-големи стойности и турбината ще надува повече и ще се износи по-бързо? А самото затапване доколкото разбрах става като се запуши вакумното маркучле от снимката по-долу, нали?

 

http://s22.postimg.org/9igito1q9/SL370871_copy.jpg

Edited by pufa
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

затапваи смело ,няма отрицателни ,само хубави не6та се слу4ват ,колата става по паргава в диапазона 1000-1800 об.разхода си е нормален ,а тези фантазиии за износване на турбини са пални глупости,когато турбината е натоварена егр неработи ,нали ако егр е отворен турбото няма как да надуе ,мисли логи4ески.....то с марку4ето пак е вариант ,но аз го направих по сигурно с ламаринка меду изпускателния и егра...и няма да ло6о да по4исти6 колекторите поне след това 6те си сигурен,4е там ве4е нчма да има сажди,и на последно махаи катализатора

Link to comment
Share on other sites

Някъде четох плюсове и минуси при затапен вакум и при затапване с ламаринка и така поне помня, че на мен ми изнасяше със затапен вакум, а и така го затапих и го елиминирах софтуерно което също си е задължително иначе файда йок.

Link to comment
Share on other sites

Как става елиминацията софтуерно?

 така ще стане ли?

  01-Engine

11-login -12233

10-adaptation

chanel 3

new valve 33768

Edited by nikito_ko1
Link to comment
Share on other sites

Е като е затапен вакума няма как да се отвори EGR и дефакто си е затапен. Притеснява ме само това, че уж турбината била по-натоварена с затапен EGR. Иначе след 2500 оборота той си се затваря и все едно е затапен, ама аз както карам само градско да не ми се прецака турбото нещо?

Link to comment
Share on other sites

накой ще  ми обясни ли как от затапен ЕГР ,който е екологичен елемент в системата за изгорели газове ,може да повреди турбо?после затапването без ламарини е хипотетично,прави се за 10 минути,тия омекнали и амортизирани елементи трябва да се игнорират колкото се може по скоро,ако някой е чистил ЕГР както трябва ще разбере какво имам в пред вид.ТОВА ЖИВОТНО освен да задръства см колектор и бавно и славно да души мотора друг смисъл отдавна няма.Това се отнася за всички 1.9 с роторни помпи

Link to comment
Share on other sites

Ами аз си го обяснявам по следния начин: EGR нали взема изгорели газове и ги вкарва отново в двигателя, обаче тия изгорели газове въртят и турбината и когато го затапим в турбото ще влизат повече изгорели газове и ще се нагрява повече. Не знам дали е правилно, затова и пускам темата някой да разясни в действителност поврежда ли я или не.

Link to comment
Share on other sites

Моята кола отдавна е без ЕГР, без Дебитомер и без Катализатор! Няма вредни последици по турбината - имам EGT датчик за температура на изгорелите газове и всичко си е в нормите, предвид факта че турбото и колата са доста надути (1.75 бара). Затапвай смело, махай и катализатора (можеш просто да го натрошиш и да върнеш обратно гърнето, но по-добре ще е с тръба с една идея по-голямо ФИ). С махането на катализатора може да се каже, че дори пазиш турбото, иначе идва момент в който доста се затлачва и връща изгорели газове.. Караме коли на 15+ години, време е да се направи нещо полезно по тях :)

Link to comment
Share on other sites

Колега Lazar666, ако не е тайна ще споделиш ли как си премахнал дебитомера и колата върви нормално? Отдавна искам и аз да го направя, но не знам как. Може да споделиш или да ми откажеш, като пишеш тук или на ЛС. Благодаря! 

Link to comment
Share on other sites

Аз сьщо бих искал да разбера как да премахна дебитомера

Благодаря

Цитиране на предходен пост!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

хихи,момци ,махането на дебитомер е опция при чипирани мотори,а на колегата колата е самолет,не търсете логика по неговата кола,всякави диодни изпълнения няма да подобрят работата на мотора ви, тоест ще се наложи да си платите като за чип,за да си махнете картата на дебитомера,и да се променят някои неща по софта,после не е нужно при стокови коли ,а по горе съм задал риторичен въпрос :sporty::hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Е ако е с чип, да е с чип :D въпроса е да го няма. Идеята е да знам какво се прави за да се изолира, ако ще и подводница да е :D По-принцип на масовите чипове дето се предлагат за AFN мисля, че дебитомера си остава или греша? Възможно ли е турбото да се направи да работи на принцип на суперчарджърите, т.е. повече газ-повече налягане, но без двигателя да забива и да работи добре, и какви промени трябва да се направят по двигателя в този случай? 

Link to comment
Share on other sites

Ами ако можеше, дали щяха да правяъ чарджър? И каква е ролята на дебитомерчето?

За да не се чудите защо реагирам така, просто първо научете А и Б, а после напъвайте края на азбуката!

Edited by vladi_di
Link to comment
Share on other sites

Добре, значи приемам че е полезно да се затапи. Сега да питам горе на снимката съм показал този вакум ли трябва да се затапи?

Link to comment
Share on other sites

аз несам пипал вакума,лалмаринки с гарнитура от двете страни на егр ,за да е сигурно ,4е няма да пропуска от никаде.....нека колегите да кайат кое е по добре

Link to comment
Share on other sites

Вече 4 години карам с изолиран ЕГР клапан( с ламаринка и затапен вакум) и без катализатор и проблеми няма.Преди да си купя А3 се интересувах доста и срещнах само положителни мнения относно изолирането на ЕГР така,че решението е едно -давай. Има и още едно нещо - клапан N75 , който управлява турбината,чрез вакуум ( отворих го,почистих го и му смазах с тънък филм машинно масло металното стебло и след това пак го затворих).Крайният резултат е невероятен-колата върви и ускорява безпроблемно. 

 

http://prikachi.com/images/264/6399264L.jpg

http://prikachi.com/images/267/6399267X.jpg

http://prikachi.com/images/268/6399268L.jpg

http://prikachi.com/images/269/6399269V.jpg

Edited by ivos777
Link to comment
Share on other sites

Относно изолирането на дебитомера - както buzzi каза, за автомобил с заводски хардуер (турбини, разпръсквачи..) няма много смисъл да се премахва (не съм сигурен дали е възможно). При мен го премахнаха защото нормите на въздух и гориво са доста завишени и щеше да възникне проблем (+168% повече гориво за еденица време, ако не се лъжа..). Доколкото ми е известно, излира се софтуерно (а в последствие и физически се премахва), като се прави компютъра да взима данните от MAP сензора.. Нека по-компетентните хора се изкажат, аз само се радвам на крайния резултат :))))

Link to comment
Share on other sites

Е ако е с чип, да е с чип :D въпроса е да го няма. Идеята е да знам какво се прави за да се изолира, ако ще и подводница да е :D По-принцип на масовите чипове дето се предлагат за AFN мисля, че дебитомера си остава или греша? Възможно ли е турбото да се направи да работи на принцип на суперчарджърите, т.е. повече газ-повече налягане, но без двигателя да забива и да работи добре, и какви промени трябва да се направят по двигателя в този случай?

Ми.. То горе долу си е така. НО.. Ограничаващ момент при турбината е температурата на изгорелите газове (EGT) - при 0,9 бара налягане (както е от завода) стойностите на EGT са едни, при 1.8бара са други, т.е. завишената работа на турбото води до прекомерно увеличение на температурата и чупене на турбината. Поради тая причина, големината на топлата част на турбото е от значение за капацитата на работа => мощността която търсим като краен резултат. За да има повече поВер, освен въздух от турбото трябва и достатъчно гориво.. С две думи - многото въздух от турбото няма да доведе до много коне, ако не се подаде достатъчно гориво.. Като цяло пък завишения горивен процес води до покачване темп.на маслото следователно лошо мазане.., покачване на степента на сгъстяване... Нещата са навързани и всичко зависи от това колко завишен е горивният процес и какъв е предела на мотора :) Нещата които се правят - по-качествено масло, допълнително охлаждане на маслото, разширяване и/или усилване на елементи по мотора, подобряване на всмукателната и изпускателната с-ма...

Edited by Lazar666
Link to comment
Share on other sites

Дебитомера се трие, когато се ползва наистина голяма турбина, понеже на празен ход още дебитомера измерва максималния обем въздух и реално "пречи".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Вчера се навих и го затапих с един машинен болт 6мм и малко силикон. Днес резултата бе като че ли малко по-пъргава в ниските и турбото се чува повече. А и загрява малко по-бавно, но не е болка за умиране. Дано не вземе и да ми гори повече :D

Link to comment
Share on other sites

освен това и къчове на задна ша фърля..зимата ....ужас,тоя егр какви магарии можел ц ц ц  ц

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...