Jump to content

Затапване на EGR 1.9TDi


pufa

Recommended Posts

Здравейте. Имам няколко въпроса относно затапването на този клапан. От много четене в интернет едните казват, че е по-добре, други са против и т.н. Искам да питам освен положителните последици (да не задръства със сажди), какви отрицателни може да настъпят? Вярно ли е, че колата ще гори повече, защото дебитомера ще дава по-големи стойности и турбината ще надува повече и ще се износи по-бързо? А самото затапване доколкото разбрах става като се запуши вакумното маркучле от снимката по-долу, нали?

 

http://s22.postimg.org/9igito1q9/SL370871_copy.jpg

Редактирано от pufa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 186
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

затапваи смело ,няма отрицателни ,само хубави не6та се слу4ват ,колата става по паргава в диапазона 1000-1800 об.разхода си е нормален ,а тези фантазиии за износване на турбини са пални глупости,когато турбината е натоварена егр неработи ,нали ако егр е отворен турбото няма как да надуе ,мисли логи4ески.....то с марку4ето пак е вариант ,но аз го направих по сигурно с ламаринка меду изпускателния и егра...и няма да ло6о да по4исти6 колекторите поне след това 6те си сигурен,4е там ве4е нчма да има сажди,и на последно махаи катализатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде четох плюсове и минуси при затапен вакум и при затапване с ламаринка и така поне помня, че на мен ми изнасяше със затапен вакум, а и така го затапих и го елиминирах софтуерно което също си е задължително иначе файда йок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как става елиминацията софтуерно?

 така ще стане ли?

  01-Engine

11-login -12233

10-adaptation

chanel 3

new valve 33768

Редактирано от nikito_ko1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като е затапен вакума няма как да се отвори EGR и дефакто си е затапен. Притеснява ме само това, че уж турбината била по-натоварена с затапен EGR. Иначе след 2500 оборота той си се затваря и все едно е затапен, ама аз както карам само градско да не ми се прецака турбото нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

накой ще  ми обясни ли как от затапен ЕГР ,който е екологичен елемент в системата за изгорели газове ,може да повреди турбо?после затапването без ламарини е хипотетично,прави се за 10 минути,тия омекнали и амортизирани елементи трябва да се игнорират колкото се може по скоро,ако някой е чистил ЕГР както трябва ще разбере какво имам в пред вид.ТОВА ЖИВОТНО освен да задръства см колектор и бавно и славно да души мотора друг смисъл отдавна няма.Това се отнася за всички 1.9 с роторни помпи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си го обяснявам по следния начин: EGR нали взема изгорели газове и ги вкарва отново в двигателя, обаче тия изгорели газове въртят и турбината и когато го затапим в турбото ще влизат повече изгорели газове и ще се нагрява повече. Не знам дали е правилно, затова и пускам темата някой да разясни в действителност поврежда ли я или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола отдавна е без ЕГР, без Дебитомер и без Катализатор! Няма вредни последици по турбината - имам EGT датчик за температура на изгорелите газове и всичко си е в нормите, предвид факта че турбото и колата са доста надути (1.75 бара). Затапвай смело, махай и катализатора (можеш просто да го натрошиш и да върнеш обратно гърнето, но по-добре ще е с тръба с една идея по-голямо ФИ). С махането на катализатора може да се каже, че дори пазиш турбото, иначе идва момент в който доста се затлачва и връща изгорели газове.. Караме коли на 15+ години, време е да се направи нещо полезно по тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Lazar666, ако не е тайна ще споделиш ли как си премахнал дебитомера и колата върви нормално? Отдавна искам и аз да го направя, но не знам как. Може да споделиш или да ми откажеш, като пишеш тук или на ЛС. Благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сьщо бих искал да разбера как да премахна дебитомера

Благодаря

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хихи,момци ,махането на дебитомер е опция при чипирани мотори,а на колегата колата е самолет,не търсете логика по неговата кола,всякави диодни изпълнения няма да подобрят работата на мотора ви, тоест ще се наложи да си платите като за чип,за да си махнете картата на дебитомера,и да се променят някои неща по софта,после не е нужно при стокови коли ,а по горе съм задал риторичен въпрос :sporty::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако е с чип, да е с чип :D въпроса е да го няма. Идеята е да знам какво се прави за да се изолира, ако ще и подводница да е :D По-принцип на масовите чипове дето се предлагат за AFN мисля, че дебитомера си остава или греша? Възможно ли е турбото да се направи да работи на принцип на суперчарджърите, т.е. повече газ-повече налягане, но без двигателя да забива и да работи добре, и какви промени трябва да се направят по двигателя в този случай? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако можеше, дали щяха да правяъ чарджър? И каква е ролята на дебитомерчето?

За да не се чудите защо реагирам така, просто първо научете А и Б, а после напъвайте края на азбуката!

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз несам пипал вакума,лалмаринки с гарнитура от двете страни на егр ,за да е сигурно ,4е няма да пропуска от никаде.....нека колегите да кайат кое е по добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече 4 години карам с изолиран ЕГР клапан( с ламаринка и затапен вакум) и без катализатор и проблеми няма.Преди да си купя А3 се интересувах доста и срещнах само положителни мнения относно изолирането на ЕГР така,че решението е едно -давай. Има и още едно нещо - клапан N75 , който управлява турбината,чрез вакуум ( отворих го,почистих го и му смазах с тънък филм машинно масло металното стебло и след това пак го затворих).Крайният резултат е невероятен-колата върви и ускорява безпроблемно. 

 

http://prikachi.com/images/264/6399264L.jpg

http://prikachi.com/images/267/6399267X.jpg

http://prikachi.com/images/268/6399268L.jpg

http://prikachi.com/images/269/6399269V.jpg

Редактирано от ivos777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз да попитам,това ли е начина на софтуерното ограничаване на ЕГР http://www.tdibg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=50

Става въпрос за АФН?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно изолирането на дебитомера - както buzzi каза, за автомобил с заводски хардуер (турбини, разпръсквачи..) няма много смисъл да се премахва (не съм сигурен дали е възможно). При мен го премахнаха защото нормите на въздух и гориво са доста завишени и щеше да възникне проблем (+168% повече гориво за еденица време, ако не се лъжа..). Доколкото ми е известно, излира се софтуерно (а в последствие и физически се премахва), като се прави компютъра да взима данните от MAP сензора.. Нека по-компетентните хора се изкажат, аз само се радвам на крайния резултат :))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако е с чип, да е с чип :D въпроса е да го няма. Идеята е да знам какво се прави за да се изолира, ако ще и подводница да е :D По-принцип на масовите чипове дето се предлагат за AFN мисля, че дебитомера си остава или греша? Възможно ли е турбото да се направи да работи на принцип на суперчарджърите, т.е. повече газ-повече налягане, но без двигателя да забива и да работи добре, и какви промени трябва да се направят по двигателя в този случай?

Ми.. То горе долу си е така. НО.. Ограничаващ момент при турбината е температурата на изгорелите газове (EGT) - при 0,9 бара налягане (както е от завода) стойностите на EGT са едни, при 1.8бара са други, т.е. завишената работа на турбото води до прекомерно увеличение на температурата и чупене на турбината. Поради тая причина, големината на топлата част на турбото е от значение за капацитата на работа => мощността която търсим като краен резултат. За да има повече поВер, освен въздух от турбото трябва и достатъчно гориво.. С две думи - многото въздух от турбото няма да доведе до много коне, ако не се подаде достатъчно гориво.. Като цяло пък завишения горивен процес води до покачване темп.на маслото следователно лошо мазане.., покачване на степента на сгъстяване... Нещата са навързани и всичко зависи от това колко завишен е горивният процес и какъв е предела на мотора :) Нещата които се правят - по-качествено масло, допълнително охлаждане на маслото, разширяване и/или усилване на елементи по мотора, подобряване на всмукателната и изпускателната с-ма...

Редактирано от Lazar666
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера се трие, когато се ползва наистина голяма турбина, понеже на празен ход още дебитомера измерва максималния обем въздух и реално "пречи".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Вчера се навих и го затапих с един машинен болт 6мм и малко силикон. Днес резултата бе като че ли малко по-пъргава в ниските и турбото се чува повече. А и загрява малко по-бавно, но не е болка за умиране. Дано не вземе и да ми гори повече :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...