Jump to content

Загуба на масло


audi 1.8 t 180 hp

Recommended Posts

Здравейте колеги

Карам ауди а3 1.8 т 180 коня,на 130 хиляди километра.Маслото ми е Мотул 5w40.няма никъкви течове нито пушаци.За2000 километра маслото е на половината на щеката.нормално ли е? Или е дошло време за по гъсто масло.благодаря предварително :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми погорява си го маслото, което е нормално за Ауди, но си мисля, че си в норма щом е на половината на щеката, а предполагам, че като си го налял не е било до горе? Налей пак докъдето е било и кажи колко милилитра е изгорило за тези километри, както и стила ти на каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи първо от колко време имаш колата. Купували сте я нова от магазина??? От колко време е така?Коя година е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш турбо аз не виждам нещо ненормално да ти пипа маслото. Иначе при мене една смяна гори една не пипа с едно и също масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата,абсурд да е на 130 хиляди км...иначе,quattro ли е ?Съвсем оправдан разход на масло е това,според зависи как я караш,пълна синтетика ли и слагаш или полу-синтетика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо да е абсурд? В семейството имаме също кола от това поколение на около 140 000 реални.

Под средностатистическото е разбира се, но не е абсурдно в никакъв случай.

Иначе това няма и отношение към разхода на масло. Такъв се наблюдава и на коли на много по-малко км и пак е нормален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми погорява си го маслото, което е нормално за Ауди, но си мисля, че си в норма щом е на половината на щеката, а предполагам, че като си го налял не е било до горе? Налей пак докъдето е било и кажи колко милилитра е изгорило за тези километри, както и стила ти на каране.

Кое му е нормалното ?!?

На А3- та не се променя нивото му от смяна до смяна, а колата се "вкарва" в обороти често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж колега няма какво да обеснявам постоянно, че цялата гама двигатели на VW барат маслото и дори на книга го признават. Отделно, че 90% от колите в Бг са  с неясни километри. А колегата, който е пуснал темата да е наясно, че това е нормален разход и най-важното, че ако не си я е вкарвал той тази кола не е на 130к км. и не е карана от дядо. А това, че има единични бройки, който не барат маслото не говори нищо.

Редактирано от alter_breed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Искам да посъживя темата, защото имам подобен случай.

Колегата "Audi 1.8 T 180 hp"  казва, че за 2000 км маслото пада на половината на пръчката.

Доколкото знам от min. до max. на пръчката е 1 литър, което означавава, че в кокретния случай това е около 0,5 л. масло.

С други думи след 10 000 км. ще е долял 2,5 - 3 литра масло.

 

Това нормално ли е, защото аз съм имал 80-ка, Б4-ка, А4-ки 2 бр. , но такъв разход на масло не съм имал ?

В момента имам и А3-1.9TDI с подобен разход около 2-3 литра и ми се струва доста !

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефиницията за "нормално" на Ауди е 1л (или 0,5л в зависимост от коя година е колата) на 1000км!! Пише го в инструкцията на автомобила!

Всичко до тази граница се счита за в рамките на производствения толеранс!!

Това далеч не значи, че всички обаче имат такъв разход - някои имат минимален (незабележим), други по-голям.

 

Другото обаче е, че сравнението между двигател без турбо и такъв с турбо е абсурдно - турбодвигателите хапват масълце и това е факт!

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефиницията за "нормално" на Ауди е 1л (или 0,5л в зависимост от коя година е колата) на 1000км!! Пише го в инструкцията на автомобила!

Колега на 1000км или на 10 000км? Не съм я чел тази инструкция ама се надявам да е на 10 000, че ако е на 1000 егати "нормалното" ще да е! :)

 

А те че хапват, хапват, къде повече, къде по-малко, ама за 10к км разход на масло от порядъка на 2,5-3 литра за мен е много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 л. на 1000 км !! :) Отвори инструкцията на автомобила и бързо ще го намериш :) В по-късните години става 0,5л. на 1000км.

При горене на масло под тази граница, Audi (и не само, при BMW и повечето марки границата е същата) вдига ръце дори в гаранционния период, тъй като се счита за нормален разход поради производствените толеранси.

2-3л. на 1000км със сигурност не е малко, но не е ненормално дори за по-нов автомобил! Особено турбо-бензините похапват и това е абсолютно нормално. Турбо-дизелите също. Най-малко, до на практита почти нищо, гълтат атмосферните бензини, за това сравнение с тях не бива да се прави.

Аз също доливам ;)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя луда работа тогава... Инструкцията ми е на жабарски и файда няма да я отварям. :)

За 11к съм долял точно 300мл. за да ми седи една идея над средата, което явно е далеч от "нормалното" на производителя, но пък за мен си е ОК!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, нормално е :) Всичко между 0 и 1л. на 1000км е нормално и нищо между двете не говори непременно за проблем :)

Аз си доливам доста повечко от това (твоето) и също бях поизненадан в началото, но в последствие се оказа, че "няма вървеж без гореж". Потвърдено и от Ауди ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лол, какви са тия нечувани толерансни харчове? За 12k км ми изхарчи 1л масло-тди... Тия от Ауди май са прекалили с презастраховането откъм харч на масло. Тоя разход от 1л на 1000км дори и проблемни мотори и много син пушек не знам дали го постигат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах това е "универсална" граница, не само при Ауди :)

И наистина не говори непременно за проблем, има коли които излизат от завода така и това не се влошава, нито влияе на вървежа. Разбира се са редки случаи.

Но 2-3 л. на 10000км не е никак рядкост за напълно изряден турбо мотор в днешно време, особено бензинов.

Личи и по чуждите форуми.

Разбира се ако разходът на масло е съчетан с пушеци и други симптоми очевидно говори за проблем! Но сам по себе си - не.

Тенденцията е "сипи масло и долей гориво". ;)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина в книжката пише 1л на 1000км. Аз за 7000км от както съм сменил маслото съм досипал 1.2л но и имам теч от някъде, защото от време на време намирам капки масло под колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Аз на атмосферен мотор а3 доливам по 1.5 литра за 10000 км и се плаша.а вие за 1 литър на 1000 км ми говорите тука.С извинение пичове ама това си е за скрап с тоя разход на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За атмосферен е много литър и половина....На моята книжка също пише до половин литър на хиляда километра за нормално в зависимост от условията и стила на шофиране.Аз в началото моята я юрках яко и искам не искам си долях литър масълце за тези 10 000 километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здравейте, попрочетох темата и от мненията ви разбирам, че е нормално да бара масалце Аудито. Аз карам А3 1.9 (110 кс.) , от както съм взел колата я карам с 10W40 на Мотул. Сега пак си сложих такова, на 1000км. го изхвърлих понеже беше на минимума. Майстора каза, че маслото изглеждало много зле. Сега съм с Кастрол 10 40, минал съм около 1000км , а маслото е точно на средата на щеката. Това за нормално ли се счита или да търся проблем в колата? Сменял съм"О" пръстена на масления охладител, не тече от никаде, и пуши леко бяло при студено време първите 2-3 км. Моля за съвет.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста е. Това ти е половин литър на 1000км. Спрямо производителя все още в рамките на толеранса, но все пак говори, че нещо не е както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да и из мисля, че е много и ми се въртят две неща в главата. 1-во да попадам 2-ва пъти на гадно масло, или да си заминава турбината. Мисля, че ако е нещо по мотора гумички ими друго щеше да припушва бяло...?????? Може ли някакъв съвет какво да правя и проверя.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...