Jump to content

След колко време е нормално да почне да духа "топлото"? И други въпроси...


denip

Recommended Posts

(A6 седан, производство юни 2008)

 

Днес, за първи път откакто е при мен тази кола, трябваше да отоплява купето. Стартирах я студена, пуснах климатика на "Auto" ("Econ" изключено) и настроих температурата на 28 градуса (температурата на околната среда беше далеч под това), но започна да духа топло чак след може би 7-9 минути. Нормално ли е това?

През този период също  пробвах да пусна вентилаторите на маскимума, на 12, но въпреки че ги чувах, че работеха силно, вътре не духаше никак... предполагам, че има някаква система за спиране на навлизането на въздуха, ако е под избраната температура...

 

Та чудя се, нормално ли е толкова време да отнема затоплянето на въздуха? Тая топлина след толкова време предполагам, че почва да идва от загрелия вече двигател... но няма ли преди това друга система (може би някакви реотанчета) за незабавно загряване, за да почне да духа моментално след пускането на колата/климатика)? Може би тая система е изгоряла на моята кола?

 

 

 

 

Още два въпроса имам, ще извинявате, че са елементарни, но нямам ръководството на потребителя на колата. Между другото, в момента се каня да поръчам такова ръководство от ebay... по 60-100 долара са пущините. :(

 

 

И така...
За какво служи средната позиция между позициите за настройка на лявото и дясното огледала и как се използва?

 

7a0z.jpg

 

 

 

 

Какви входове за звук/музика има автомобилът (освен, разбира се, CD player-ът) и къде се намират? Има ли за USB флашка?

Сега ми хрумва още нещо... чейнджърът DVD-дискове чете ли, или само CD-та?

 

 

Също... при натискане на бутона за багажника последният само се отключва, но не се отваря капакът нагоре... при други коли се отваря... така ли трябва да си е, нещо повредено ли е, настройка ли е...?

 

Благодаря.

Редактирано от denip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Позицията по средата е авто, когато температурата падне под -5 градуса ако не се лъжа да почне да ти греят огледалата. Зимата го дръж по средата, иначе на ляво/дясно за да не грее излишно. Май малко бавно ти загрява колата, при мен минута-две максимум и почва да духа топло, но все пак не съм я карал в някакъв кой знае какъв студ. 90 долара за тоя менюъл много много не си заслужава. Пиши ми лично и ми дай мейл адреса да ти пратя на PDF упътвания да си четеш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че караш дизел ? Ако няма печка или друг начин за подгряване като стане под нулата въобще няма да имаш топло в задръстванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите които нямат печка имат електрически нагреватели и става парник вътре, това не е жигулката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай на по-ниска предавка докато не вдигне над 60 градуса по стрелката, 2ра 3та скорост. Малко по-бързо ще затопли.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите имат електрически отоплител, но той е "интелигентен" - грее колкото може в зависимост от товара на електрическата система и температурата за наваксване...

 

След като цяло лято не е гряла първите дни като се пускат нагревателите има един характерен мирис, на препържен прахоляк - това докато обгорят въпросните нагреватели натрупаната мърсотия върху тях.

 

Ако си карал бавно или е работила на място колата няма много излишен ток за въпросния подгрев и той не работи много-много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отоплението на външните огледала може би и то е Ентелигентно, защото като вали дъжд и влезеш в подземния паркинг на някой мол се запотяват огледалата, но за секунди се оправят, а температурата не е -5, а по-скоро +15!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4B няма значение в какво положение е копчето, подгрева се включва автоматично, според температурата, не вярвам да е по-различно на 4F.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на 12 степен не ти духа си провери филтрите на купето. Трябва да духа дори и студено. Не ти трябва ръководство. Питай и ще ти отговаряме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам как е при този модел но ето как работи ел нагревателя при предишната а6.  трябва копчето ECON да е ИЗКЛЮЧЕНО 

и тогава почва да нагрява електриката и стопля максимум за минута.

Другото това дето чуваш вентилатора да работи но не духа, започна да се появява отскоро и при мен. Незнам защо но сутрин като я запаля и клапите ми болкират, да речем може да духа само към стъклото и като му дам да духа към краката, затваря клапата към стъклото но не отваря друга клапа. получава се като тапа и след известно време сама се отпушва. Мисля си че са ми за смазване моторчетата на клапите, та тези дни ще ги погледна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С времето клапите клеясват, моторчетата изгарят и тн. При теб това е друг проблем. Има с ваг ком едни тестове на тези клапи които се правят, но трябва да се гледа коя се движи и коя не. Иначе колата има датчик за мъгла примерно, който като засече замъгляване на стъклото почва да духа основно към него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

на моята 4Ф 3.0 тди , като запаля сутрин почти не духа климатроника.

Чак след като започне да загрява и вдигне температурата почва да духа (6-7) минути.

Не съм забелязал на първата или втората минута да започва да духа топло.

В менюто на климатроника Supplement Heater e на auto.В момента външната температура е 4-5 градуса сутрин.

Да не би да трябва да е по студено , за да се включи това отопление?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, при мен започва да духа топло ( с включен ECON и АUTO ) за не повече от 2-3 мин, а температурата на колата почти не е мръднала - седи малко над 50... До колкото знам нямам печка ( в менюто имам само additional heater, който пак е на auto ). 

 

Това е owners hand book / CD - https://www.dropbox.com/s/zewd6idngva13a6/A6%20Manual.rar

Аз го отварям на компютъра ( index.html ), не съм пробвал да го запиша на CD

 

Виж и тези :

 

Общо за модела

Ходова част

Двигатели и скоростна кутия

Електрооборудване (вкл. MMI)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,не ви духа вентилацията в купето преди да загрее поне до 40-50C с цел комфорт,тоест така е програмиран климатроника когато навън е студено да не вкарва външен въздух веднага след стартирането на двигателя защото ще ви е доста неприятно,студено и след известно време като достигне определените градуси отваря клапите и заработва спрямо вашите зададени стойности.Така че никакви клапи не са ви заяли или дефектирали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също електрическия нагревател работи и при включен ECON. Ако духа слабо и при усилен вентилатор, наистина провери въздухшните филтри.

При който Т не се качва над 50С е ясно - термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи в упътването пише , че външната температура трябва да е под 5 градуса и ECON не трябва да е натиснат , за да се включи ел. отоплението

 

Models with a diesel engine are equipped with a supplementary heater to help warm up the interior more quickly. At outside temperatures below about +5 °C the supplementary heater is switched on (and off) automatically when the engine is running, depending on the coolant temperature, the temperature in the vehicle interior and the temperature the heater is set to. In order to save fuel, the supplementary heater can be switched off by briefly pressing the [ECON ON/OFF] button of the air conditioner (diode in the button will light up).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам почти целогодишно с ECON ON (лампичката свети) и ел. отоплението работи сутрин, докато мотора е студен. Надушвам го, има специфична миризма, а и се усеща, че работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и на фиса светва една снежинка :)

Снежинката е за друго - предупреждава, за повишено внимание, поради възможност от заледени участъци по пътя, няма нищо общо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За black ice ти напомня звездичката.

Може да е имала печка и някой да я е изкорубил, допълнителния подгрев има бушон. Ако имаш печка много рядко някои екземпляри имат и електрически подгрев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима тествах малко тайминги и то при температури под нулата, на 30-тата секунда въздуха започва да се затопля и на 2-рата минута вече си духа осезаемо топло. Не е като да е горещо както при 50+ градуса на двигателя, но сменя въздуха и става комфортно. Това е при моята каляска която няма печка. Ако за 7-8 не започва да духа топло според мен не е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снежинката е за друго - предупреждава, за повишено внимание, поради възможност от заледени участъци по пътя, няма нищо общо...

 

Точно за това е, минава си в зимен режим колата - подгревни свещи почват да работят, електрическо парно и тн. Какви заледени участъци и повишено внимание :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

N1995 съветвам те да почнеш да четеш ЕЛСА-та, за да даваш по-компетентни мнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...