Jump to content

Въпрос относно задни дискови спирачки на В4 quattro


integrale45

Recommended Posts

Сложен е да ограничи спирачното усилие към задните апарати защото като спираш центъра на тежестта минава отпред (към предните спирачни апарати) и реално задните спирачки не трябва да работят на повече от около 30% с цел стабилност. Без ограничителя усилието към задните апарати ще се увеличи много и при изключен АБС в завой на мокро/лед/сняг може да поднесе неочаквано. Докато работи АБС-а няма проблеми защото той регулира усилието към всяко колело, но представи си, че откаже някой от датчиците докато караш - тогава АБС-а се изключва и може да стане много неприятно на следващия завой. Мой съвет е да си върнеш обратно ограничителя защото всичко може да се случи на пътя. Ако имаш проблем със задните апарати при спиране причината не е в ограничителя, а в самата помпа или самите апарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И други колеги с В3ки и В4-ки куатро ми писаха на лично че и при тях е същото положение.Системата ми не е запушена,продухах я с компресора,но незнам дали си виждал този отвор колко е малък.Все едно спирачната система е 90/10 % в полза на предните колела.Колата изобщо не спира,а сега при определена скорост,дори спирачния път е наполовина.Най неприятното е като ми излезе изведнъж кола,като не спази предимството или някоя животинка,натискам педала,ABS-а чука само на предните спирачки,защото само предните гуми блокирват,задните се търкалят и колата си вървииии,сега като го махнах,колата спира веднага,като ABS- вече работи на 4-те гуми,не само на предните.Един приятел гледаше отстрани колата,първо блокирват предните,после задните,не едновременно.Шом 6 души са го усетили и изолирали,има причина и за тяхното притеснение,все пак карам повече в града и попадам на всякакви ситуации.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В града основно се ползват предните спирачки, няма как да ти стане по-къс спирачния път при ИЗПРАВНА спирачна система като махнеш ограничителя. Просто имаш някакъв проблем със задните апарати или помпата както ти писах. Правилния път е да си оправиш спирачната с-ма и да си върнеш обратно ограничителя на налягане - имай в предвид, че доста инженери са го умували за да го сложат и причината е в това, че нямаш заводски кантарче. Това са спирачки и с тях шега не бива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И други колеги с В3ки и В4-ки куатро ми писаха на лично че и при тях е същото положение.Системата ми не е запушена,продухах я с компресора,но незнам дали си виждал този отвор колко е малък.Все едно спирачната система е 90/10 % в полза на предните колела.Колата изобщо не спира,а сега при определена скорост,дори спирачния път е наполовина.Най неприятното е като ми излезе изведнъж кола,като не спази предимството или някоя животинка,натискам педала,ABS-а чука само на предните спирачки,защото само предните гуми блокирват,задните се търкалят и колата си вървииии,сега като го махнах,колата спира веднага,като ABS- вече работи на 4-те гуми,не само на предните.Един приятел гледаше отстрани колата,първо блокирват предните,после задните,не едновременно.Шом 6 души са го усетили и изолирали,има причина и за тяхното притеснение,все пак карам повече в града и попадам на всякакви ситуации.

Как може да се преработва спирачаната система... с това не трябва да има компромис !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не се казва ограничител а пропорционален клапан. Има си описание в нета как работи. И по принцип е редно да не се пипа

 

На Хондата имам обратния проблем задните спирачки са твърде силни и на хлъзгаво става голяма веселба, не че предните спират слабо просто задните по-лесно и бързо блокират при влошено сцепление с пътя (колата е без ABS и с барабани отзад). Сменявах го веднъж същия такъв пропорционален клапан и резултат нямаше, остана съмнението за поостарели предни спирачни маркучи. Лошото в цялата схема е че няма разлика леви/десни колела та да се ориентира човек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си мислете,че искам да махам компоненти от спирачната система,писах го в предишен коментар.Търся причината.Преди малко ходих на пункт за ГТП,.Вече задните гуми влияят на валяците.Но предните имат по голямо съпротивление.Нали трябваше да започна отнякъде за да открия причината.Не е в помпата,не е в спирачните апарати и в спирачната течност.Причината се оказа този пропорционален клапан,сега ще търся вариант всеки детайл да си отиде на мястото,ще огледам този клапан и ще видя какво ще правя,може да е бил блокирал или пружинката да е омекнала.

Тествах спирачките без ABS на асфалт.Не се поднася изобщо.Предните блокирват преди задните,както трябва да бъде.Ходът на педала на спирачките е не повече от 5 см.

d7899b05dd8e0667.jpg

 

072ca1531be76c0b.jpg

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я преди да мислиш, че си решил проблема, огледай детайлно тръбопроводите за задните спирачки, да не си ги подбил едва доловимо някъде. И върни този рестриктор на мястото му. И ако не си, смени всички спирачни маркучи. И съм склонен да вярвам, че ако проблема не е в тези изброени неща, си за нов АBS модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Спирачките са оправени.Имах дълго пътуване и се отбих при Пепи /buzzi/.Незнам какво е правил по системата,но спирачките са,както някои казват хора:"бетон".Колата спира,както трябва.Видях се с приятели и през това време той се занимаваше с автомобила,за което съм му много благодарен и му желая успех във всичко.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите уважения ,ама ще си задържа хитринките,Хитър Петър без торбата,да си седи в гората,колегата си беше направил почти всичко,НО ,е това НО се разбира като загубиш бая време ровейки по колите,Дано има повече такива собственици ,да си гледат колите както подобава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Докато работи АБС-а няма проблеми защото той регулира усилието към всяко колело, но представи си, че откаже някой от датчиците докато караш - тогава АБС-а се изключва и може да стане много неприятно на следващия завой.

При Б4 куатро АБС-а няма възможност да регулира спирачното усилие към всяко колело (по отделно) защото задните колела са на една обща тръбичка, а отзад с тетка се разделя за всяко колело. Аз като правих куатро конверсията първоначално мислех да направя спирачната система така, както е направена при куатро, но понеже нямам АБС и реших да я направя както си е при предно - на единия кръг на помпата предно ляво и задно дясно, а на другия предно дясно и задно ляво. Никакви проблеми със спирането не съм имал.

 

п.п. Пепи, изплювай камъчето какви магии си правил! :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
Публикувано (Редактирано)

Днес финиширах пред блока и при натискане на педала на спирачката,той потъна.Отварям капака и какво да видя,от куатро устройството,намиращо пред ABS-а,което играе роля на "кантарче" за задния мост, хвърчи спирачна течност.Оказа се,че вътре се беше скъсал един малък О-пръстен.Добре че стана пред блока,че в движение,щеше да има неприятна изненада.В крайна сметка тръбите,които влизат в него,завих директно към ABS-а,обезвъздуших и съм готов. Собствениците на В3 и В4 куатро да имат едно наум.Някой има ли представа при А4/В5 куатро,как се намалява спирачното усилие към задните колела.

20170524_205220.jpgphoto sharing websites

20170524_2052282.jpgpicture upload

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от цялата работа само не разбрах колега  кое е куатро устройството което играе роля на кантар, а за кантара на задните спирачки качи 2-3 ма на задната седалка и пробвай на валовете, и не само  В3 и В4 имат  спирачен кантар а почти всяка кола го има.   а ако го махнеш кантара при рязко спиране  има голяма вероятност задницата да са озове пред тебе. или просто казано задницата олеква гумите блокират преди предните и става мазало. затова колите имат СПИРАЧЕН КАНТАР на задния мост който пропуша сп. течност/налягане/ към задните спирачки когато колата е натоварена. а когато си сам в колата няма да действат. колкото и да пробваш.  а на който задните спирачки му блокират на валовете при празна кола има проблем. 

                                                                                                                 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, autounion написа:

от цялата работа само не разбрах колега  кое е куатро устройството което играе роля на кантар                                                                                                                

Прочети темата отначало и ще разбереш

Преди 2 часа, autounion написа:

и не само  В3 и В4 имат  спирачен кантар а почти всяка кола го има.

                                                                                                                 

Като не си сигурен в едно нещо не пиши,а попрочети малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнаех, че това е "кантарчето" на куатро. Баща ми цял ден го гледа на канал като го взех и прецени, че такава част няма при куатро :hilezh: Вътре в това нещо има някакъв клапан - как работи незнам :) 

Едит: колега Аутоюнион - колата ми на предно неможеше да издържи техническия преглед защото не държаха задните спирачки. Държаха но не толкова колкото трябва. Апаратите рецилирани, нови дискове и накладки, жила за ръчната - всичките части са стандартни за Б4, нищо не съм ъпгрейтвал тук. Махнах въпросната част и отидох пак и всичко беше в норма :) 

Ефекта за който говориш задните гуми да дойдат отпред съм го изпитвал на куатрото - сложих двубуталните спирачки, а отзад нямаше никой :hilezh:

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами течността за задните спирачки минава през един клапан,който отваря при по силно натискане на спирачката.Тогава при отворен клапан/рестриктор, течността минава през отвор от 0,8 мм,колкото топлийка. Направо е чудя как изобщо спират задните гуми

От около месец ми изчезна ABS-а. Имам копче за неговото вкл/изкл.Като го натискам релето под задната седалка "цъка" но не сработва.Днес пробвах с реле от друга кола,но и с него не работи. Проверих и блокажа,понеже при неговото включване пък се изключва ABS-а.Като натисна бутона светва триъгълната лампичка и цъква едно реле под задната седалка,но кръглата лампичка за заключен диференциал не светва. Не ми е важен блокажа,но ми е нужен ABS-a.Вероятно причината е свързана с двете неща. Някой тествал ли е задния модул за блокажа,в който излизат три маркучета? На едно В3 при запален двигател имаше вакуум/налягане в тях при запален мотор.При мен няма никаква реакция,само се чува едно цъкане на реле отвътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че мога да ти помогна. Ако искаш изпрати ми модула за блокажа, в който влизат маркучетата от дифа. Тук има къде да го пробваме. Пиши на лично да ти дам данни за Еконта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук имам познати с 4 броя В3 куатро.  Ще пробвам с тяхните модули. Но  първо трябва да видя къде изчезна вакуума от двигателя към него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блокажа го оправих. Маркучето за вакуума от двигателя беше сложен след един клапан.Явно съм пипал тук-там и съм ги разменил по погрешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С АБС-а какво се случва? Махни релето под седалката и направи едно мостче м/у 2 и 6 пин на буксата и запали - ако изгазсне си за реле :) При двигателя дето пише АБС има две болтчета еврейска звезда - махни ги и виж двете релета отдолу дали са здрави - като си замостил отзад и махнеш клемата на акумулатора ще разбереш. Не карай с мостчето защото чисто нов акумулатор 60 Аh го изсмуква докрай за 17-8 часа :) Ако нищо не стане пиши пак имам още нещо на ум :) 

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пробвах с друго реле от В3 куатро,на  което има предпазител . И то цъка, като натискам бутона за вкл/изкл на ABS,но не сработва.  Преди време извадих релетата  отпред,но  не видях да  има някакъв проблем или нагар. Преди при включен блокаж,като  вдигна над 25 км/ч,той се изключва. Сега дори до 60 км/ч не се изключи. Карах само в права линия, че да не троша  карета. Вероятно ABS-а играе някаква роля. Има някакъв сензор под задната седалка,а всички датчици са проверени с мултицет,здрави са.

20170528_200819.jpgimg upload

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене, системата за изключване е заложена в контролера за блокажа. За това точно АБС не трябва да играе роля. На Митака  как му работи блокажа, като колата му е без АБС?

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам работещи модула при двигателя и контролера под седалката. Пробвай да видиш с това черното какво ще направиш и пиши пак. При включен блокаж - АБС-а се изключва - при над 25 км/ч блокажа се изключва, АБС започва да работи. Така е стандартно на 80-тките, така е и при Б3. Фабрично няма модел с куатро задвижване и без АБС. Иначе може да се направи да изключва и при 100 км/ч, може да си караш и на блокаж винаги ако искаш - няма да минеш голям пробег, но ще е забавно :) (тия последните неща не ги пробвайте на пътя)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

С помощта на колегата Sklepi, открихме,че причината е в лявото реле на снимката

20170927_185136.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...