Jump to content

Маслото на маслата-> 5W50 & 10W60


Recommended Posts

10 hours ago, Toledo said:

Една такава също съм имал - две смени на LongLife  масло за 75хил км и 4г.  Ми нищо не се прецака, противно на предвижданията по ЕЖК. Сигурно съм карък некъв :hilezh:

Пак следва въпрос - каква точно е била колата и ще ти кажа защо се е/не се е "прецакала".

Проблемите с тези масла са основно при бензиновите мотори и директно впръскване. Ако е гарнирано с турбина проблемът за 75к км е почти сигурен.

 

ПП както се досещаш, пак говоря от личен опит :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 205
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

0,5 л/1000км!!!!! Това е допустим разход!?? Значи за 30000км 15л полуизгоряло масло ще минат през двигател, изпускателна система катализатор.... и това било нормално! За 150000км сигурно 100л масло ще минат, но производител казва, че всичко е ОК. Маслото е "препоръчано", карай

Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, robobug написа:

Пак следва въпрос - каква точно е била колата и ще ти кажа защо се е/не се е "прецакала".

Проблемите с тези масла са основно при бензиновите мотори и директно впръскване. Ако е гарнирано с турбина проблемът за 75к км е почти сигурен.

 

ПП както се досещаш, пак говоря от личен опит :)

двулитров турбодизел, "известният" N47,  още го карат  без драми 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм се интересувал много от този мотор, останал съм с впечатлението, че има някакъв фабричен дефект с обтегачи на вериги, които се сменят гаранционно с подобрени и не е свързано с масло. Може и за друг мотор да е ставало дума.

Но за 3.0Д в Камор изрично ми казаха, че лонглайф масло 5/30 с българската нафта и въздух трябва да се сменя пряко сили на 20к, като най-добре е на 15к км.

 

Но темата (май) е основно за ВАГ мотори, за които е характерен по-малкия картер и доста по-малко масло. 4-цилиндровите мотори са с 3 до 4 литра масло (обикновено 3.3-3.6). За ФСИ е характерна изключително високата Т, заради бедната смес (от която идва икономията)......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате Яро, не може да се спори че моторното масло M1 5W50 Peak Life е хубаво, да добро е по формула на състава си, но спрямо кое друго масло е по-добро.

М1 5W50 е с базова съставка от група II, и допълнително микс от масла от група IV (т.нар. PAO), около 20%,  както и микс от група III рафинирано парафиново масло, лек дестилат около 10% и група V естери около 1% и подобрители на смазването между 1% и 5%. MSDS_M1_5W50_PEAK_LIFE.rtf 

Това е маслото на маслата, а Аз бих казал простичко - ДА, от гамата моторни масла на Ексон/Мобил е с добрa формула според стандарта на VAG VW50200, която се прави за Европа. Но, за какво точно се ползва е много по важно. Тъй-като дискусията се върти само около маслата на Mobil, то пак ще се повторя, че ако двигателя е силно натоварен откъм мощност и се кара спортно, то тогава съм напълно съгласен че 5W50 е много повече подходящо масло от 5W40, но ако сме чули, че това е добро масло и ние го ползваме на двигател от 100к.с. и сме ежеднвно в градски трафик, то тогава това масло не е по-добро от 5W40, или дори от 5W30, защото отново прави нагар, а и е причина за допълнителни проблеми в двигателя.

ДА ПО МАЗНО работи двигателя, но естерните добавки си искат постоянна температура, за да си изживеят живота си двигателя, а не в тръгни-спри режим, където постоянно се загряват и изстиват и вследствие на това сгъстяват маслото ненужно много и са причина за образуване на нагар в бутало-цилиндровата група.

 

Другият много важен момент, който малко хора забелязват, е че тук в тази тема се дискутират маслата, а не се дискутират особеностите на двигателя, което води след себе до взимане на грешни решения. Когато във ауди форум говорим за двигатели, добре е да се дават примери за ауди технологии. Например добре е да се знае, че всички двигатели с архитекутерен дизайн след 2000г. до 2007г. поддържат температура на маслото от 100Ц градуса в нормален режим на движение. а след 2007г. температура става 105Ц градуса.Тази температура е много високо изискване към всички масла отговарящи на VW 50200 или по друг начин казано масла от група I и II, но не е такъв проблем за масла от група III. 

Или по друг начин казано, маслото на маслата може да бъде и ето това Мobil Super 3000 Formula V 5W30 MSDS_M_FORMULA_V_5W30.rtf. , коеото е група II, хидротретирано минерално парафиново базово масло, но е с много вискозитетни и анти-фрикшън добавки, и е с много силен пакет почистващи добавки, или пък ето това М1 0W40 NEW LIFE MSDS_M1_0W40_NEW_LIFE.rtf , което е група III рафинирано парафиново масло, лек дестилат но с много силен пакет почистващи добавки. 

Това са само два примера за масла от Mobil, предназначени за ежедневен автомобил.

 

Казано с две думи, когато колата се кара повече в градски трафик т.е. по често студен двигател, най-добре е маслото са сменява по-често от указаното от производителя, защото маслото се разрежда от горивото и от конденза на вода и за това губи свойствата си, та дори да е със състав добит от космоса. Ако колата се кара в режим на градски трафик и извънградски трафик, тогава е по-подходящо маслото да е с по-добър кинематичен вискозитет попадащ в грейд xxW30 но при 100 градуса. Има такива хубави масла, но не са на всеки ъгъл, а и цената им е малко по-скъпа от 10-12лв за 1л. Масово се предлагат нискокачествени масла, които издишат във всяко отношение, както и да ги сравняваме с M1 5W50, но това не означава, че това е най-доброто масло за всеки случай.

Ако трябва да опростя примера до езика на масите (масоните), то да ползваш М1 5W50 Peak Life за всеки ден, е като да се подготвиш да отидеш на плаж в горещ летен ден, но екипиран с раница на гърба, в която има всякакви неща за оцеляване в екстремни ситуации (напр.: дъждобран - ако завали дъжд, ватиран полар - ако рязко застудее, яке тип ветровка - ако внезапно задуха северняка, огниво - ако ни се наложи да запалим огън и други подобни нещица). Може да го сравним със швейцарско ножче, знае се че има много възможности, но е с посредствено представяне във всяка една от тези възможности отделно.

 

Друг също важен момент по отношение на двигателя, които е от значение за определяне на вискозитета на маслото, е че хидравличните повдигачи на клапаните са оразмерени да работят най-добре с масла попадащи в грейд xxW30/40, същото се отнася и за масло-отвеждащите отвори на масленият сегмент и за отворите за оттичане на буталото. Осигуряването на бързо движение на маслото в тези критични зони намалява риска от образуване на нагар, който един от основните проблеми за редица последващи проблеми за влошаване на работата на двигателя. 

Изречено просто, маслата от грейд xxW30/40 създават по-добри условия за дълъг живот на двигателя при слаби и средни натоварвания.

Износването на частите в двигателя е планирано от производителя, т.е. не можем да предотвратим това явление. Но чрез редица грешни решения спомагаме да ускорим процеса на износване, например: масовото следване на инструкцията на производителя за смяна на масло на период от 15хил.км..

Сляпото следване на инструкции и/или норми от АУДИ не гарантира повече живот. Както и да го укаже производителя, то живота на маслото има пряка зависимост от натоварването в двигателя, качеството на използваното гориво и замърсеността на въздуха. Ауди знаят ли в България с какво нискокачествено гориво си търкаляме колите, които вече са извън гаранция. Например ако ползваме масло М1 5W50 с идеята, че това е маслото на маслата и ще се увековечи двигателя, а всъщност сте нормален редови шофьор, който всяка сутрин търкаля колата до работа и вечер я прибира, и да предположим веднъж месечно и давате газ до село (опаа до ранчото)  добре е да знаете, че нагарът, който се образува в седлата на сегментите е абсолютно същият, както и ако ползвате друго масло, например 5W30, което не е маслото на маслата. Сегмените са се спекли от нагар при средни натоварвания, и чакат с нетърпения разтривката до село. А ако я пропуснем?! Или пък пропуснем да сменим маслото по-рано от 10хил.км. понеже чакаме FIS-а да ни изпише "2000km to service". тогава проблема е по-голям отколкото сте очаквали.

 

 

На ‎22‎.‎10‎.‎2016‎ г. at 10:03, Zdravko_Marrinov написа:

0,5 л/1000км!!!!! Това е допустим разход!?? Значи за 30000км 15л полуизгоряло масло ще минат през двигател, изпускателна система катализатор.... и това било нормално! За 150000км сигурно 100л масло ще минат, но производител казва, че всичко е ОК. Маслото е "препоръчано", карай

Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk

 

Здравко, ти би следвало много добре да знаеш, че РАЗХОД НА МАСЛО е напълно реално и понятие и то е в пряка зависимост от три фактора:

1-ви най-важен фактор е типа архитектура на цилиндровия блок на ДВГ (closed deck / open deck). Ауди ползват в повечето си двигатели Closed deck. Този тип архитектура на двигателя има по-висок разход на масло;

2-ри важен фактор е разхода на гориво, разхода на масло е процент от разхода на гориво, обуславя се от типа архитектура на ДВГ; средно 0,7-0,9% от разхода на гориво при closed deck.

3-ти важен фактор е изпаряемостта на маслото, от което зависи собствената загуба на маслото. Средна изпаряемост за по-читавите масла е NOACK 10-12%.

 

Съчетавайки стойностите от тези фактори, се получава разхода на масло в реален момент.

Тоест това не е анатема, а е реалност, която много хора пренебрегват понеже на извършват правилно замерване на нивото на маслото. 

 

По-назад в темата се споменават думички масла и стандарти, незнам дали някой разбира колко голяма е разликата между моторно масло отговарящо на стандарта VW 502.00 и моторно масло отговарящо на 504.00. Различни светове са!!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишеш, че 3-тия важен фактор е изпаряемостта на маслото. В теста NOACK слагат само 65гр. масло на 250градуса за 60 минути. Прието е че 13% изпаряемостта е границата на "стандарта". Защо 65грама, защо 250градуса, защо 13%? Излиза, че масло SAE60 ще е победител в теста за изпаряемостта. Ами да караме с 10w60, за да сме спокойни.

Не бива собствения разход на масло с конкретен/незнайно в какво състояние двигатвел/ да се обяснява с изпаряемостта на маслото. Повечето 10w40 са с 6-12% според великият NOACK.

Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Nikosaul написа:

Бате Яро, не може да се спори че моторното масло M1 5W50 Peak Life е хубаво, да добро е по формула на състава си, но спрямо кое друго масло е по-добро.

М1 5W50 е с базова съставка от група II, и допълнително микс от масла от група IV (т.нар. PAO), около 20%,  както и микс от група III рафинирано парафиново масло, лек дестилат около 10% и група V естери около 1% и подобрители на смазването между 1% и 5%. MSDS_M1_5W50_PEAK_LIFE.rtf 

да ползваш М1 5W50 Peak Life за всеки ден, е като да се подготвиш да отидеш на плаж в горещ летен ден, но екипиран с раница на гърба, в която има всякакви неща за оцеляване

Винаги чета с интерес мненията,които публикуваш.И честно да си кажа доста съм научил от тях.

Между другото специално М1 5в50 и 10в60 имат одобрение от ВАГ 50101 и 50500 и спрямо останалите масла с този допуск,които в повечето случаи са 10в40,са като космическа технология.Ако да речем сравняваме така,както питаш,само по допуск от ВАГ.

Карал съм с масло 10в40 което съдържаше до 5% естерни добавки мога да кажа от опит,че естерите мият двигателя много добре.Толкова добре,че тече дори и отвън.:hilezh: Мотора беше стар 2,0 АБТ на Ауди Б4 и светеше от вътре.Предполагам,че при всекидневна употреба на 5в50 с интервали на смяна 1 година или до 10000 км. едва ли ще има проблем с архаичен двигател подобен на моя.През цялото време казвах,че маслото има допуск 50101,но колегите явно не му отдават такова значение.Ако се бяха замислили щеха да разберат,че маслото е насочено към един тип мотори,за които вече е без голямо значение какъв е състава на маслото и какъв е вискозитета.Отделен е въпроса дали и при какви условия 5в50 може да се използва в мощен двигател и за какъв период.

С всичко останало съм съгласен,само ме притеснява,че ако примерно ползвам 5в30 (както го дават повечето съветници за масла) на моя двигател,то той ще си замине доста по-скоропостижно от употребата на 5в50 или 10в60.

И последно да добавя към така описателния ти израз за всекидневната употреба на 5в50.Да караш с 5в50 всеки ден е все едно да стреляш с оръдие по врабчета.Което не е много ползотворно,но не пречи да се пробва.:dance:

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате яро, благодаря ти за окуражаването. А за двигател ABT 2.0 е по-добрe масло с по-стабилен вискозитет (както и за ALT 2.0) това означава, че може и да е SAE30, но иска търсене. Повечето SAE 30-ки са базови масла от група III, и разчитат само на стабилността на базовата съставка, а трябва и добавките да са читави, за да е наистина добро маслото. Естерните масла изтичат, защото са агресивни към старите уплътнения с корк и/или смола в състава си.

Много правилно даваш коректен пример за стандарта на маслото, защото разликата между 50101 и 50200 е в състава на добавките, а не толкова в базата на маслото, с цел издръжливост и увеличаване на интервала за смяна на маслото.

 

Здравко, три фактора описах за разход на масло, от които два влияят с конкретни стойности, а изпаряемостта е на последно място, т.е. най-маловажен за разхода на масло, но не е за пренебрегване, тъй-като променя състава на маслото, което влияе върху качеството на маслото (т.е. върху динамичните показатели, в.т.ч.и вискозитета).

защо 65 грама, толкова е количеството масло преминаващо през сегментите за час на пълна газ, на двигател с medium size displacement, т.е. нещо с кубатура около 2.0l

защо 250 градуса, защото това е температурата на кипене на маслото добито от нефт (т.е. температурата при която започва да се отделя газ), всичко над тази температура е възможно, но не приложимо за теста.

защо 13%, (всъщност според стандарта ASTM D5800 - 08 границата е 15%, но повечето производители изискват NOACK 13%), защото всяка течност има изпаряемост, а маслото е течност и по-голяма изпаряемост говори за масло с не достатъчно стабилни химични връзки или дори за изпарение на химичните елементи изграждащи стабилността на вискозитета на маслото. За това по-ниска изпаряемост = по-добро масло.

Напълно си прав, че моторно масло SAE60 би било победител, обаче и ти знаеш, че има много примери на моторни масла от SAE30, и SAE40, които имат дори по-добри параметри от SAE60. 

Второ теста е лабораторен анализ и дава пример за масло ново/неотворено от кен/бутилка още не използвано в ДВГ. А като попадне в картера на двигателя маслото става различно. Не е необходимо да спорим относно теста. Има и друг отчитащ износването т.нар.: "4-Ball WearTest". Тестове да искаш.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

39 minutes ago, batiaro said:

През цялото време казвах,че маслото има допуск 50101,но колегите явно не му отдават такова значение.

 

С всичко останало съм съгласен,само ме притеснява,че ако примерно ползвам 5в30 (както го дават повечето съветници за масла) 

Аз не отдавам значение на 50101. Такъв "стандарт" (кавичките не са случайни) може да има масло то 2лв (наливен Мобил 15/40) и масло от 50лв. Той означава буквално, че това е моторно масло и може да го сипеш в някакъв ДВГ.

 

За пореден път ще напиша - ваг стандартите не специфицират вискозитет. Никой не ви кара да сипвате масло 5/30. Обикновено местния дилър трябва да даде препоръка за вискозитета и интервала на смяна - отчитайки климата, горивата, запрашеността на въздуха.....както аз получих съвет от бмв дилъра.

 

Но двигател, който е проектиран за w30, а се чувства по-добре  w50/w60...това може да говори само за проблем в мазилната система или за недопустимо износване....или за употреба извън нормалната (тунинг, състезания....).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизаш в някакво противоречие.Не зачиташ стандарт,но в същия момент се допитваш до дилъра какво масло да сипваш.Е,дилъра нали ще ти каже това е маслото,защото отговаря на стандарта за твоя двигател.Ще го сменяш на Х километри или на Х времеви интервал или на Х мото часа,според което настъпи първо.Не си го изсмуква от пръстите дилъра.Чете в дебелите книги и ти казва.Нали така?

На МБ допуските също не уточняват вскозитет.Примерно в спецификация МБ 229,3,която има Мобил 5в50 я имат и масла от клас 0в30,0в40,5в30,10в40,5в40 и 5в50.Значи според МБ всички тези различни класове масла имат приблизително сходни качества,за да отговарят на този стандарт.И щом МБ им е дал одобрение означава,че което от маслата да се използва в двигателя,по който е правен стандарта няма да има проблеми.

Специално за мен едно масло има ли одобрение от няколко големи фирми,да кажем ВАГ,МБ или БМВ значи става.А на какъв интервал ще го сменям си решавам аз,но не превишавам разрешеното от производителя на моя двигател,специално за двигател АБТ на Ауди 80-1 година или 15000 км.И съм сигурен,че на двигателя няма да му стане нищо,ако ще и със SAE30 да го карам,стига да е одобрено от ВАГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Volkswagen Motor Oil Specifications

VW 500.00
Volkswagen specification for multigrade engine oils for gasoline engines with SAE 5W-X/10W-X viscosity. This is an "old" oil specification and is applicable to engines built before model year 2000 (up to August 1999). Oils with an approval made post March 1997 were given an alternative, later VW specification.
VW 505.00
Passenger car diesel engine oil specification, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max. evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max. evaporation loss.
 
източник: http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
 
Robobug, освен не особенно ясните американски стандарти на API, всчики други дават инфо или за точен кинематичен вискозитет или за стойности на динамичен вискозитет (т.нар. HTHS). .
API са ориентирани само към състава на маслото, изхождайки от факта, че колкото са по-добри базата и съставките на маслото, толкова по течливо и стабилно моторно масло би се получило. Има логика, нали?! За това на три-четири години променят формулата - SL, SJ, SM, SN
API е организация, коятo е силно зависима от Exxon/Mobil. 
ACEA и ILSAC са по-добре описани стандарти, да по зависими от производителите на автомобили, но не е толкова зависими от производителите на масло.
Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След толкова много теория ще си позволя да споделя малко лична практика, без технически обяснения и химически анализи. Тъй като коментираме Мобил 1 5W50, а аз точно с такова си карам стария таралясник, мойте впечатления са следните. Имам приблизително 12 смени с това масло, като го сменям на 10к километра. От смяна до смяна разходът е от максимума до средата на пръчката за масло....не знам в милилитри колко ще дойде това. Двигателят работи тихо и меко (като за дизел :hilezh:) и загрява сравнително бързо (като за TDI с работещ термостат :hilezh:). Тъй като имам уред за температура на маслото мога да кажа, че и зиме и лете маслото се загрява до около 95 градуса (на око). Лятото в жега по магистралата със скорост ~ 180 км/ч е стигало до 115-120 градуса. Нямам уред за налягане на маслото и не мога да кажа какво се случва с тоя показател, но предполагам, че за толкова изминати километри, ако имаше нещо драматично до сега да се е разбрало. Турбо не съм хврълил още, въпреки че мойто вероятно е подминало 300к до сега. Та на кратко - за мен и моя архаичен двигател съм си намерил подходящото масло. Не е много евтино, но пък и не е много разпространено, а това според мен намалява вероятността от попадане на менте. За да снижа тази опасност допълнително, пък и заради по-ниската цена последните няколко пъти си го пазарувам директно от Англия. И те така...

 

ПС: Както се спомена по-нагоре има и VW 505.00 - точно като за моята печка. Ако не е станало ясно да уточня, че карам "неземната сила", променяща физичните закони и въртенето на Земята - 1.9 TDI AFN с чипс :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Neotrace, понеже си пазаруваш от Англия, може ли, да те помоля да погледнеш на дъното на тубата от масло (без значение дали е 1л., 4л. или 5л.), та там трябва да има отпечатан код, който е поредица от букви и цифри, интересува ме първата буква от кода. 

 

IMAG1198.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При следваща поръчка ще погледна....не си пазя предишната туба за съжаление. Какво точно трябва значи тая буква??? Страна на произход ли?

Между другото последния път се колебаех дали да не пробвам ENEOS 0W50 SUSTINA ма се размина....някой има ли впечатления от туй масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може ли и аз да се включа в темата малко?

По принцип тази таблица ми е като ръководство http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php

От нея си личи че маслото със стандарти 502 и 505 например е с по-ниски параметри от 503 504 506.

Аз съм "европеец" от първоначалния ти пост и искам да си запазя двигателя от износване колкото се може за в бъдеще.

Наскоро сложих изцяло нов двигател и не знам кое масло да избера. По принцип маслата за сев. американския пазар са по-различни от европейските и това ме затруднява още повече.

Моят двигател е нормален 6 цил. 12 клапанов 2.8 който по принцип датира от началото на 90-те и по заводски данни изисква 5w30 при умерен климат или "x"w40 за по-горещ климат както и пише изрично да се избягват дълги пътувания с висока скорост при "X"w30 вискозитет.

Миналата седмица направих 950 мили за един ден бях налял Castrol Edge 0w40 European Formula тъй като не намерих този ден масло с 5w40 но нали е все пак 40 с идеята да смазва при по-натаварена работа

 

В момента двигателя е на 2700 мили от както е сложен и съм сменял маслото 5 или 6 пъти като само първия беше с масло за разработване. После съм слагал само 5w40 за лятото че беше бая горещо.

Въпроса ми е какъв вискозитет да избера и коя марка масла са оптимални за моята кола и най-вече кое число за VW стандарт? Да търся ли масло стандарт 503,506 в съответния вискозитет или да си карам с 5w30 Castrol Edge European Formula, който покрива стандарт 502 505 и дали въобще 503 ще помогне въобще. Колата както казах е с нисък перформанс и до сега съм преминавал 3000 оборота/мин само няколко пъти...(Нормалния ми работен диапазон в градско и извънградско каране е от 1500 до 2700 об/мин (към 130 км/ч)) Цената на маслото няма значение, По принцип въпросния кастрол от дилър на марката струва между $20 и $30 за 4.7 литрова туба. Най-скъпото масло което съм виждал е $40 за 5л... така че са много достъпни.

Мерси :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Georgiiii said:

.....

Миналата седмица направих 950 мили за един ден бях налял....

....

В момента двигателя е на 2700 мили от както е сложен и съм сменял маслото 5 или 6 пъти

Всеки ден ли сменяш масло или ... аз нещо не разбрах..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Georgiiii написа:

По принцип тази таблица ми е като ръководство http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php

От нея си личи че маслото със стандарти 502 и 505 например е с по-ниски параметри от 503 504 506.

 

Моят двигател е нормален 6 цил. 12 клапанов 2.8 който по принцип датира от началото на 90-те и по заводски данни изисква 5w30 при умерен климат или "x"w40 за по-горещ климат както и пише изрично да се избягват дълги пътувания с висока скорост при "X"w30 вискозитет.

Миналата седмица направих 950 мили за един ден бях налял Castrol Edge 0w40 European Formula тъй като не намерих този ден масло с 5w40 но нали е все пак 40 с идеята да смазва при по-натаварена работа

 

Въпроса ми е какъв вискозитет да избера и коя марка масла са оптимални за моята кола и най-вече кое число за VW стандарт? Да търся ли масло стандарт 503,506 в съответния вискозитет или да си карам с 5w30 Castrol Edge European Formula, който покрива стандарт 502 505 и дали въобще 503 ще помогне въобще.

 

Здравей, Georgiiii,

Радвам се, че от Америка, ти пишеш в БГ форум, а искаш да си европеец - явен парадокс!

 

Щом твоето Audi сe движи в USA, то на твоят реновиран двигател ще му отивал най-много да се кара с бензин Octane 89, а маслото трябва да отговаря на VW 502.00 и да е с вискозитет XXW40 (*XX = 5W, 10W).

 

US нормите се различават доста от европейските, за това не бих препоръчал масло, на което пише "european formula", и причината за това е главно заради лошото качество на горивото.  

Audi препоръчват за всичките си двигатели, моторното масло да е с показател HTHS => 3,5 m.P.a.s., което означава, че ако си търсиш маслото по този показател, то по-често ще попадаш на моторни маслa, които са "resource conserving".

От стандартите на VW, които по-горе дискутираш, то най-добър е 503.01, който всъщност вече е остарял и е заменен от 504.00.

Предполагам знаеш, че VW 504.00 не е препоръчителен стандарт, като добър избор, нито за твоят двигател, нито за горивата в USA.

Незнам доколко си информиран, че VW 502.00 e с последна редакция от 2004г., и напълно припокрива VW 503.00/01, т.е. за твоят двигател е съвсем актуален и препоръчителен за региона, т.е. би трябвало да ти става ясно, че е добре да си търсиш моторно масло, което да отговаря на VW 502.00 (04), а вискозитетният мулти-грейд да е 5W40 или 5W30.

 

Поздравявам те и за избора ти на марка масло, понеже за German Castrol в USA се носят легенди, колко много е по-истинско от навсякъде другаде по света. Не ми става ясно защо сменяваш маслото толкова често, 5 - 6 пъти за 2700 мили?

 

Поради силната конкуренция на северно-американският пазар на моторни масла, марките Mobil 1, PENZOIL, Castrol, VALVOLINE, AMS OIL, LUCAS OIL имат доста читави продукти, с които няма да сбъркаш. Но все пак бих ти препоръчал да си потърсиш Lucas Oil,  5W40, от серията Synthetic High Performance Oil.

 

Надявам се, че съм бил полезен.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Много благодаря. Значи викаш наливам си 502 и това е. По принцип на кастрол Edge серията има в много често срещани 2 вида 5в30. Единият е европейската формула който отговаря на Vw. MB и BMW стандарта а другият е за американските марки както и хонда. Т.е. ако не е евро формула няма да отговаря. А пък е същата марка , серия и вискозитет.

Според производителя не трябва да се налива бензин 89 в моята кола. Може да се кара но пише че има опасност от незнам си какво. Затова карам само с 93 бензин но никога съм нямал проблеми с лош бензин. А попринцип двигателя ми не е реновиран а е нов. Така че толерансите са минимални и се чудя дали за сега да не карам с 30 а после като поостарее и мине 10к мили да речем след 5 години да мина на 40.

А сменям масло да ти кажа щото е забавно. Даже сега съм си намислил да взема една хай- тек пробка Stahlbus и на 1000 мили макс го сменям или на 4 месеца..което настъпи пъвро но най вероятно месеците. Нямам навика да държа масло в колата с години. Даже бях оставил колата за 4 месеца в гаража и бях налял 5в30 за консервация. Изминах около 5 мили и паркирах в гаража. Миналата седмица го източих преди да измина 950 мили и етествено на 5 мили масло е бистро и неизносено... като ново. После го налях в една друга кола за която не ме е грижа много.

Знам че кастрола са оригинални тъй като го продават само в големите вериги и няма кам да не е. Но ще опитам и други марки.

Мерси за савета

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, за горивото, за твоето АУДИ, мотора би следвало да е с код: AAH, и производителя препоръчва за него гориво тип RON 95-H, това приравнено към US стандартите за горива е Octane 89, а с по-лошо гориво ще има детонации (т.е. ще "чука" двигателя).

 

Преди 3 часа, Georgiiii написа:

Т.е. ако не е евро формула няма да отговаря. А пък е същата марка , серия и вискозитет.

не си ме разбрал добре, за US не ти препоръчвам масла с евро формула.

 

Преди 3 часа, Georgiiii написа:

Така че толерансите са минимални и се чудя дали за сега да не карам с 30 а после като поостарее и мине 10к мили да речем след 5 години да мина на 40

личи си че страдаш от пропагандата на Exxon/Mobil.

Ако двигателя работи добре и има нормален разход на масло, няма разумна причина да се преминава от тънко към дебело масло, само защото са достигнати определени мото часове. Само за пример - моят двигател е на 200хил.км., според теорията на Exxon/Mobil, вече трябва да му сипвам само 10W60, а аз все още ползвам 0W40 и все още двигателя е в заводските норми за разход на масло. 

При икономически издържан вариант на масло-смяна за твоето Audi можеш да преминеш и на интервал от 6 месеца или до 5000 мили, ако маслото е някаква читава синтетика (напр. M1 0W40; LUCAS OIL Synthetic 5W40; AMS OIL Signature 5W30; Castrol EDGE FST 0/5W40; PENZOIL ULTRA 5W30 или другo). 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.11.2016 г. at 2:15, Georgiiii написа:

Да. ...


Защо не сложиш Амс Ойл. Тези масла са с пробег от 20 хил.км., а и с много добри показатели.
И в България се предлагат от скоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги, как мислите, да пробвам ли как ще се държи колата и какъв ще е разходът на масло ако сложа 10 W 60 на моето 3.0i V6 ? Също да препоръчате някаква марка. 
Сега карам с 5W50 и разходът на масло ми е към 2-2.5л. / 10000км, но едни 60-70% от този пробег са извънградско със скорост над 120. Попринцип повече от 3000 оборота не вдигам освен ако не изпреварвам, защото на 5та с 3000 съм с 160км/ч. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...