Jump to content

Няколко проблема при А4 Б5 1.8TQ


Recommended Posts

Здравейте колеги, монтирах вече ГИ и като цяло съм доволен от поведението на колата на газ. Разлика с бензина не откривам.

 

Искам да попитам следното нещо. Някой може ли да се опита да ми обясни какво трябва да е поведението и каква динамика трябва да се усеща като се натисне газта до край (за бензин говоря).
Имам странното чувство, че като дам газ до край на примерно 2000об и започва яко да тъпче и набира доста бавно, ако пък подавам газ равномерно ускорението е доста по-ясно изразено.
Знам че турбината ми не надува на нужното налягане (прави макс 0,45 бара) и то ги прави след 2500-3000 об/мин, а не както трябва да бъде още преди 2000. Просто се чудя дали е нормално да върви по този начин и дали това са признаците на заминало турбо.

Другия ми въпрос е ако има колеги от Варна четящи темата, да кажат как им горят техните А4 1.8TQ на газ. Преди малко направих първата засечка - 15/100 само градско.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 180
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По принцип тук и във VW-форума има  много митове и легенди, но на тази кола за да върви 1:1 както на бензин реалният разход на дълго е около 10/100 газ при скорост до 130/км.ч

градско около 13...15/100.

 

Разход под тези стойности според мен е не възможен! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз питам за поведението й на бензин, като изцяло се абстрахираме от газта. Просто за мен не върви както трябва и не знам дали е възможно да е само заради турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип тук и във VW-форума има  много митове и легенди, но на тази кола за да върви 1:1 както на бензин реалният разход на дълго е около 10/100 газ при скорост до 130/км.ч

градско около 13...15/100.

 

Разход под тези стойности според мен е не възможен! 

100% вярно

Редактирано от Williams
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% вярно

Потвърждавам. 14-15 се върти градския разход на 1.8TQ Avant при мен. Но аз карам на дестинации около 6-7км. Ако карам по-дълго ще падне може би с литър, щото ще се кара на загрял двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, при мен градското е около 13/100 (но ми е дълъг маршрута), а извънградското 10-11/100 в зависимост от това как карам.

Аз питам за поведението й на бензин, като изцяло се абстрахираме от газта. Просто за мен не върви както трябва и не знам дали е възможно да е само заради турбината.

Щом не надува както трябва, няма и как да върви както трябва.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом дебитомера прави 120 гр с газ до дупка, провери другата стойност на празен ход, загрял двигател и изключени консуматори трябва да е под 3. Ако е в норма при положение, че и стойностите на 8ми канал са ти в норма. Остава да отдадем ниското налягане на студения атмосферен въздух. Все пак ЕКУ-то се старае при определени обороти да вкара Хграма въздух. Когато времето е студено тези Хграма въздух са в по-малък обем и от там налягането е малко по-ниско. И като добавим и не съвсем прецизния боостметър, може да се окаже, че нямаш проблем. Нормално е като си махнал ЕКУ-то с чипа да върви по-спънато колата, няма как. Интересно е да запишеш какво се случва на 25ти канал при газ до дупка от 1000рпм на 2ра скорост и да споделиш с нас. Не е нужно да изрязваш колата над 4000рпм. На този канал се вижда duty cycle-a на Н75  в проценти. Преди колата да надуе процентите са 99 като надуе спадат. Там може да проследиш на какви обороти правиш нужното налягане според ЕКУ-то. Хубаво е да логнеш и някой от първите канали където има оборотите на двигателя не само 25ти.

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, ще направя и аз такъв клип при същите условия да за да мога да сравня поведението най-добре.. Иначе моято просто надува по-късно... и никога не вдига 0,6 бара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,аз на моята смених всичко и накрая се оказа че е от компютъра.И при мен пренадуваше.Не трябва на место да се отваря геита ,само в критичните към 6-7000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе колега защо не го натегнеш малко тоя гейт,просто с времето се отпуска пружината на актуатора и гейта не затваря добре чак и прихлопва при мен беше така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да внимава с натягането, за да не стане другата крайност,

да започне да разтоварва по-късно и тогава охлюва със сигурност е пътник.

 

Някъде беше писано, че нормално натегнатия гейт при подаване

на налягане 0,3 bar на актуатора, трябва да отвори 4 - 5 мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре какъв е варианта ако сваля турбото да знам , че съм го регулирал правилно? Или пък на място да се регулира, как да знам, че е ОК всичко. 

Другото е ,че сега пак закачих колата на кабела и изписва следните грешки:

 

1.jpg

 

Да спомена, че вече колата е с газов инжекцион и не знам дали някоя от тях не е в следствие на неговия монтаж. Но вечерта когато взех колата от майстора, я закачих и грешки нямаше.

А този Н75, интересното е че  когато го замених с работещ колата правеше същото налягане, сега ще пробвам с други 2 N75 и ако проблема с надува се окаже в него....



 

 

Колега, в момента времето не позволява да си правя такива тестове, но Duty Cycle на празен ход е 0% (дали е правилно не знам). При подаване на пълна газ отива за момент на 15-6%, после пада на 2-3% и пак 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези първите две грешки не са проблем ( временни са, може би следствие

на разкачване на буксите им при работещ двигател или поне когато си бил на контакт ).

Третата грешка ти идва от не добри смеси при работа на LPG,

за да спре да се появява има нужда от допълнителни настройки на ГИ в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като покарам няколко дни пак ще погледна какво ще изкочи като грешки и ще мина при майстора. Иначе и разхода сякаш е малко висок. 3 пъти съм засичал. 15/100 - 19/100 - 18/100. Само градско във Варна, като 2-рото и 3-тото бяха в зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я направо сега след монтажа на ГИ си провери пак какви са стойностите във 2-ро и 3-то поле на канал 8.

Граничните стойности за АЕВ са +/- 12%.

 

Свали си тези неща и ги ползвай:

 

Блок измеряемых величин 1.pdf

Блок измеряемых величин 2.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При проблем с температурния датчик(G62)се скапват смесите. Възможно грешката 00561 за сместа, да е вследствие на неправилна работа на датчика, макaр че газовата е честа причина за нея.Затова първо  ги изтрии и след това, ако пак се появят провери датчика.

 

N75 клапана може малко  ''побългаряване'' и ще вдигне налягането.

Средната тръбичка на клапана е със стеснен отвор. При намаляването на тази дупчица се вдига налягането ,като компа се справя със сместа, ако отклонениетио не е много голямо.Правил съм го с въздушен жиглиьор които пасва точно на отвора на клапана.В момента отворчето трябва да ти е 1.5мм.,ако го направиш  около 1.2мм  би трябвало да вдигне бууста с около 0,2бара.Аз съм го правил това и при мен работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като покарам няколко дни пак ще погледна какво ще изкочи като грешки и ще мина при майстора. Иначе и разхода сякаш е малко висок. 3 пъти съм засичал. 15/100 - 19/100 - 18/100. Само градско във Варна, като 2-рото и 3-тото бяха в зимни условия.

Нормален разход за тая кола е 14-15 зимата. Тва 18-20/100 има няква драма с колата/ГИ.

 

На мен разхода ми е 14,7 като карам стегнато на къси растояния (6км) - демек колата не е загряла напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, ще направя и аз такъв клип при същите условия да за да мога да сравня поведението най-добре.. Иначе моято просто надува по-късно... и никога не вдига 0,6 бара...

И при мен рядко вдига 0.6. Най често 0.4 -0.5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е в следствие на тази грешката за смесите на ГИ да имам едно странно поведение в оборотите, а именно: Както си карам и като изключа от скорост оборотите се вдигат с 100 нагоре и тогава падат, ако съм в по-ниски обороти се задържат мааалко повече от нормалното и тогава падат. На бензин го няма това колебание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези проблеми със смесите са ти от ГИ-то 100%, аз до момента не съм видял ГИ което да е настроено правилно в сервиз. Ако не се научиш и не си купиш кабел ще е много трудно. Тук отварям една скоба, че при правилен подбор на компонентите и италянско ГИ (в моя случаи Ланди Ренцо) само една АУТО настройка докара смесите където трябва с корекции под 4%. Аз ги едитнах за да са под 3%. Не че беше наложително.

А за другите грешки просто ги изчисти и вих дали пак ще се появят.

Разхода ти е много висок. Може в подписа ми да видиж моята колко харчи, последните 4 зареждания са 100% градско в София. С малко околовръстно. По 15км в посока. Моето ауди е на предно 150 коня сток.

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях при майстора, намали ми размера на инжекторите от 2.2мм на 2мм. Каза че корекцията ми е 5%, което било добре. Кабел имам, аз ги правя ;) Ако имаш нужда свиркай. Просто не искам от толкова рано да започвам аз да бъзикам по колата.

Има обаче друго нещо, проблема с оборотите: Като изключвам от скорост оборотите падат по-бавно на газ, отколкото на бензин и също така се вдигат леко и тогава падат. Това на газ, на бензин го има след 3000об и е съвсем леко изразено. Някакви предположения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...