Moonland Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Тогава се кара на 3-та и си помагаш със спирачка никога изцяло на спирачка като 19 годишна блондинка! Иначе тровиш яко спирачките и отделно от това продължава да гори гориво макар и минимално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Това за двигателната спирачка...ами хем е така хем не е....имам в предвид , че ако я ползваш не товариш ли излишно двигателя??От тук правя извод,че маслото може го пипне ако се използва доста често...та в този ред на мисли :по-добре да тровиш спирачките , а не двигателя???Поне аз така си мисля....И това дето уж не пипа горивото когато е на скорост по надолнище????А защо на свободна по надолнище има разход на гориво????Или вярваме изцяло на това какво показва борд компютъра? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan_Ch Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 (Редактирано) Тва за тровенето на двигателя е пълна глупост. А относно разхода: При дизела когато е на скорост и не натискаш педала на газта гори 0, а когато е на свободна гори 0,5-1л/час. За бензина мисля, че не важи това.. всмисъл винаги гори бензин/газ Цитиране на предходен пост! Редактирано 4 Декември 2014 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Нищо не товариш излишно!! Никога не се кара надолу продължително на спирачки!! Това обикновено го казват и на шоф. курс веднага след като ти обяснят кой педал за какво е! Може и беля да направиш така със спирачките при по-дълго спускане и натоварена кола!Потърси малко в гуугъл за принудителен ход на двигателя, тогава разходът е 0 (и по борд и в действителност). Ако пускаш по инерция без скорост двигателят си гори каквото и в покой - около 0,5-0.8 л./час (при загрял на работна температура двигател). Освен това при мокра/заледена настилка си е направо самоубийство! Винаги се кара на скорост за да изпозлваш спирачния ефект на двигателя! Има дори знаци по пътищата да напомнят за това! Като видя някой пред мен да се спуска на спирачка просто знам, че е жена и вероятно млада )Ivan_ch - важи и за бензин и за дизел. За газ не знам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 (Редактирано) Е тоя е ясно,че спирачките не се натискат постоянно при спускане ( книжката не съм си я купувал , курса го минах без грешка и теорията и практиката от раз )...но мисълта ми беше за самата двигателна спирачка - как влияе това на двигателя при продължителното и използване???За газ и за бензин си е 0 разхода по борд....но хора помислете , без грам гориво хич не ми се вярва това???И понеже темата е за друго.....На няколко човека и майстори споменавам това за допълнителната маса и за чистене на окисите...и всички ми викат - Бе това са глупости????И да продължавам си чета форумите... Редактирано 3 Декември 2014 от venomcorp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fifipaldi Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Venomcorp не се обиждай, но елементарни неща ти убягват. Пиша от телефона и не искам да навлизам в подробности, но ако до утре някой не ти е ги е разяснил ще се постарая аз да го направя.Междувременно има доста писано по интернет и можеш и сам да се запознаеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Действително... Най-добре си изнамери информацията, във VW форума например е писано многократно няма смисъл и тук да го правим, просто се вслушай в това, ковто ти казваме. никога не се спуска на спирачка продължително! По ред причини, основните изброени по-горе. По стоповете се познават аматьорите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 3 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 ...........................................................................................И понеже темата е за друго.....На няколко човека и майстори споменавам това за допълнителната маса и за чистене на окисите...и всички ми викат - Бе това са глупости????И да продължавам си чета форумите... venomcorp, сега за масите аз да ти споделя нещо, което доста "майстори" не хванаха. Личната ми кола е Пежо 106, 1.1i. Откакто я купих, при загрял вече мотор на светофарите леко притрисаше (едвам забележимо). Слушах за какво ли не, дросел, стъпково моторче и т.н. Моно-инжекциона го разглобявахме 3 пъти. Почистих каквото се сетиш и замерихме, който се сетиш датчик. И все си притриса и това си е. Тогава един приятел вика, а бе, тез френските кочини масово страдаха от кофти маси. Вземи замери тоците. Замервам ги аз , ОК. Той ми се смее. При студен мотор и на място какво очакваш бе мунчо. Запоих на две стари сонди от мултиметъра захранващ куплунг за запалка на кола и на следващия ден отивам на работа. Разстоянието е около 4 километра. Тъгвам и през първия километър, мултицета си показва 14.4 волта. Но после, като позагря колата, волтовете започнаха да падат. Когато стигнах до работата, мултиметъра показваше около 13.5 волта. Не повярвах за масите и още същата вечер след работа свалих алтернатора. Занесох го на алтернатоджия, обясних му, че като загрее не зарежда като хората и му го оставих. Като отидох да го взема, човека ми вика: "Проблем аз не виждам. На машината го оставих докато загрее и отклонения няма." Питах го, колко иска да ми смени реле-регулатора и четките, профилактично. 20 лева. Викам давай. Прибрах се, монтирах го и познай, на следващия ден на път за работа - същото. Та тогава реших да пусна нова маса от двигателя до купето. А сега познай с какъв волтаж пристигнах на следващия ден на работа!!! Със същия, с който и тръгнах. А, забравих да спомена. Все още в жабката на Пежо-то си си седят сондите с запоеният захранващ куплунг за запалка. Всеки, който иска да си направи моя експеримент в движение, може да се възползва от тях. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Според мен обаче, ако човек няма проблем, няма нужда да го търси, иначе рускува да го намери и то където го няма...! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 3 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 (Редактирано) Зависи Moon, пускането на допълнителна маса си е една превенция, ако го нямаш проблема. Все пак, 16 кв. кабел е 3,60 лв. метъра. Аз на А3-ката употребих 2 метра х 16 кв. за маси и 2 м. х 16 кв. за втори плюс от алтернатора до бушон SB1, плюс 4х0,60лв. 16кв. медни кабелни обувки. Та за 15 лева си вързах гащите.А и гофрето беше по 0,17 стотинки метъра (взех 5 метра). Гофрето го взех, за да си изглеждат като фабрично поставени кабелите. Редактирано 3 Декември 2014 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 3 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2014 Ясно...трябва да отделя време за допълнителна маса.....иначе това за двигателната спирачка съм го чел...пречел...и продължавам да чета - междинна газ...heel and toe....абе глупости общо взето... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Лютов Публикувано 4 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2014 (Редактирано) Ето за разхода на скорост както и аз знам, че е от форума на Тоyota: mafiota"На блока с дроселовата клапа е разположен датчика за положение на дроселовата клапа . Най-общо той представлява един потенциометър който преобразува ъгъла на отваряне на дроселовата клапа в ел. сигнал, а при по-старите двигатели освен потенциометъра има и един контакт, които показва кога е напълно затворена дроселовата клапа(отпуснат педал на газта). При по-новите двигатели този контакт вече го няма (тъй като е комфликтна точка) , а за положението на клапата изцяло се съди по пада на напрежение върху променливия резистор (потенциометъра).И така , на компа му е казано : ако е напълно затворена дроселовата клапа (не е натиснат педала на газта), и при това условие двигателят е загрял до опр. темп. и оборотите са му над 1500, да се прекрати подаването на гориво, т.е. двигателя да влезе в режим на принудителен празен ход, до момент в който педала на газта бъде натиснат отново"Bass_Man"Пуснеш ли газта на скорост и оборотите са над 1000-1500 в зависимот от колата подаването на гориво се прекъсва . Паднат ли оборотите под тази граница се възстановява подаването на гориво . При мене при миналата ми кола която беше на бензин всичко това важеше с пълна сила. При спускане на скорост (принудителен празен ход) гумите задвижват двигателя и подаването на гориво спира, както и по бордови разхода е точно 0. Обаче недостатъка е (мое лично мнение), че може да се използва само при по-голями наклони иначе двигателя убива много от скоростта и няма смисъл. Редактирано 4 Декември 2014 от Иван Лютов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
п.и.г. Публикувано 4 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2014 (Редактирано) аз май за най-сигурно ще взема да си монтирам към купето не една, а още 2 допълнителни маси. Редактирано 4 Декември 2014 от п.и.г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 10 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2014 По въпроса с падането на температурата при спускане да се обадя. Вчера бях до след копитото, температура -3 градуса. След яко натискане нагоре (имаше си доволно сняг за шоу, само ме беше яд че не съм с quattro) и добре загрял мотор, на връщане пусках на 3-та, рядко 4- та и след 3- 4 минути стрелката тръгна кум 50. След още малко време стигна средата между 50 и 90 и в общи линии си остана там докато слязох до околовръстното. Парното си бичеше на 21.5 (перката на 3 -4 чертички). Предвид, че радиатора е постоянно обдухван и изстуден антифриз се развърта из мотора е абсолютно нормално стрелката да бяга от 90 при спускане и хладна температура, особено на скорост да изстине мотора. Най- вероятно ако бях само на спирачка и мотора поддържаше работа, нямаше да изстине толкова. Термостата ми е оригинален и си си работи ок! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fifipaldi Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Е точно за това говоря . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 11 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 (Редактирано) Колеги, предлагам за да не водиме този спор вечно (именно: при продължително спускане при зимни температури, дали пада температурата на двигателя),да изчакаме малко. Така и така края на другата седмица ще сменям и термостата, та след това ще се кача на Златните мостове и ще видя как се държи стрелката за температурата. Само да предупредя, че съм с DSG и през 100% от спускането колата ще е на предавка и в обороти между 1000rpm.-1900rpm. Редактирано 11 Декември 2014 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 11 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 (Редактирано) По въпроса с падането на температурата при спускане да се обадя. Вчера бях до след копитото, температура -3 градуса. След яко натискане нагоре (имаше си доволно сняг за шоу, само ме беше яд че не съм с quattro) и добре загрял мотор, на връщане пусках на 3-та, рядко 4- та и след 3- 4 минути стрелката тръгна кум 50. След още малко време стигна средата между 50 и 90 и в общи линии си остана там докато слязох до околовръстното. Парното си бичеше на 21.5 (перката на 3 -4 чертички). Предвид, че радиатора е постоянно обдухван и изстуден антифриз се развърта из мотора е абсолютно нормално стрелката да бяга от 90 при спускане и хладна температура, особено на скорост да изстине мотора. Най- вероятно ако бях само на спирачка и мотора поддържаше работа, нямаше да изстине толкова. Термостата ми е оригинален и си си работи ок! За да не съм голословен ще отбележа, че изправен термостат трябва да отвори големия кръг на 86-87 градуса и задължително трябва да го затвори на същите тези градуси. При отклонения от тези технологично зададени параметри, термостата се счита за НЕИЗПРАВЕН (не отговаря на заложените за оптимална работа на двигателя параметри)! @baha, позволи ми да отбележа лека неточност в изказването ти: "Предвид, че радиатора е постоянно обдухван и изстуден антифриз се развърта из мотора е абсолютно нормално стрелката да бяга от 90 при спускане и хладна температура, особено на скорост да изстине мотора." Единствения начин студен антифриз да се завърти в мотора при продължително спускане и при ниски температури е:1. Или ако радиатора на парното охлажда антифриза до толкова, че да свали с 20 градуса температурата на мотора.2. Или ако термостата е "забравил" да затвори големия кръг (сиреч, циркулацията на антифриза и през челния радиатор), при достигането на 86 градуса. Ако по някаква причина термостата е пропуснал да извърши това действие при заводски зададените стойности (86-87 градуса) и допуска циркулацията на антифриза през радиатора с температура на охлаждащата течност под 86 градуса, то според производителя, термостата се счита за НЕИЗПРАВЕН. Редактирано 11 Декември 2014 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 (Редактирано) Въпроса тук по-скоро е, че докато се спускаш на скорост дълго време почти не се подава гориво към дюзите (почти няма горивен процес - система ППХ) и съответно двигателя не „произвежда” достатъчно „топлина”. Също така насрещния въздух пряко обдухва и двигателя (без значение от това, че термостата е затворен) и това спомага за спадането на работната му температура. Колкото е по-ниска външната температура и по-дълъг наклона, толкова по-ниска ще става. Така, че е напълно нормално според мен при ниски външни температури, продължително спускане на скорост на двигателя да му пада малко работната температура. Като сложим в тази ситуация и фактора пуснато парно, което отдава температурата от двигателя в купето - мисля, че е напълно нормално изстиването на двигателя дори и при оригинален и 100% работещ термостат. Също така дизеловия двигател е с много голямо КПД и по-малка част от извършената работа се „отделя” като топлина ако мога така да се изразя. Това е и причината дизеловия двигател да загрява по-бавно по принцип. Редактирано 11 Декември 2014 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
п.и.г. Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 от изписаното аз картинката си я представям така: двигателят е загрял на 86-7 градуса, термостата отваря, студен антифриз влиза в малкия кръг и избутва топлия. въпрос: защо влизането на студен антифриз в двигателя не се отразява на позаказанията на таблото и двигателя остава с работна температура? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 (Редактирано) Защото дори и да отвори термостата не се отваря напълно, а съвсем малко, съответно „избутания” топъл антифриз е по-малко и не спада толкова много температурата, че да я видиш на уреда на таблото. Да не говорим, че и самия уред на таблото не отчита съвсем точно. Т.е. ако се закачиш с ВагКом на т-датчика на ЕКУ-то ще видиш, че температурата на двигателя се променя в малки граници. Това при изправен термостат разбира се. Редактирано 11 Декември 2014 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fifipaldi Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Може ли да се види на VCDS кога отваря и затваря термостата или трябва да се пипат маркучите с ръка? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 11 Декември 2014 Автор Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Аз и с VCDS- го хванах, че отваря рано. Проследи канал 62. Там първото поле е температура двигател, второто е температура радиатор, третото е външна температура на въздуха, а четвъртото е температура на въздуха, който засмуква двигателя. Та, решавам аз да си поверя свещите и температурните датчици, и покрай това, как отваря термостата (от както е купена колата, имам съмнения в този термостат заради бавното достигане на работна температура), та си викам: днес е денят.Закачам се с VCDS и влизам в канал 62-ри:Баси, датчик G83 (този на радиатора) подскача: ОК, може да подскача, ама е между 7,2 и 8,1 градуса. Може нещо да не му е наред (или да се чуди м/у някаква междинна стойност), но все пак отчита вярно.Запалвам си аз колата и се започва шоуто. Първоначално, всичко беше ОК. После, продължи също ОК: но когато колата достигна около 47 градуса, за мое учудване (а може би не), термостата отвори големия кръг и температурата на радиатора започна да се покачва. Първоначално помислих, че датчика на радиатора се е затоплил от вътрешната температура на торпедния отсег, но после като пипнах радиатора, разбрах че термостата просто е отворил! Та сега, покай всичко друго, предстои и смяна на термостат. Добре че го хванах сега, преди да съм разбридал за смяната на дросела и чистенето на турбопътищата, та да направя всичко на куп.Ей, вече обмислям да спра да чета за проблемите в този форум. Не може, някой да сподели проблем и аз да се юрна да проверя моята кола за този проблем, пък камо ли да се окаже, че го има.За сега толкова. Тази седмица ще купя и термостат от Ауди. Дано не ми свалят 3 кожи за него. Другото, което ми прави впечатление е, че цилиндрите работеха доста изравнени докато колата беше студена, но колкото повече колата загряваше, толкова повече гориво впръсква трети цилиндър. Някой може ли да ми каже защо??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Абсолютно съм убеден, че дори и да купя чисто нов оригинален термостат, който ще работи коректно, случката ще се повтори. и VBI достатъчно добре го обясни. Практиката се различава от големите книги в тоя случай. В момента както съм и без кора под мотора, съвсем се обдухва отвсякъде, но не това е най- важното, пак щеше да падне температурата. bsdnikolov като го смениш, отиваме на обиколка за тест. По- различно ще е с DSG- то, но ще тръгне надолу. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Ако термостата работи правилно температурата не пада Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sc00by Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Потвърждавам , и на мене ми падна температурата при спускане от сорта на 5-10 км без никакво подаване на гас, бяхме 3 коли заедно и на 3-те им паднаха градусите под 90. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване