Jump to content

Ауди А6 автоматик - няколко въпроса


Omega_a

Recommended Posts

Колега ogip и при мен копчетата на волана светят постоянно, и работят независимо дали и на ръчен или автоматичен режим. Когато е на автоматик и натисна копчето минава на ръчен и след 20сек. пак връща на автомат.

И колега честито ново душегубче, само хубави мигове и безавариини километри ти желая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 145
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@Данчо

Мерси за пояснението, знам ги тия неща :)

Колата е с типтроник, на фейса типтроника няма на селектора "PRND432", а само "PRNDS", има бутони на волана. Няма куатро с мулти. Между другото доста плавно превключва. Понякога държи дразнещо високи и безсмислени обороти, което коригирам  с "+" както си е на "D", но май се "понаучи" и почна сама да сменя на по-ниски обороти.

@Омега - :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре съгласен съм тъкмо това четох за тая кутия което каза че е типтроник. просто се зачудих явно тая дето съм я карал е с предно и не съм обърнал внимание на това. а затова което каза че се е понаучила тез кутий уж се адаптират на вида каране дали натискаш много или малко и според това сменя в ниски и високи нз дали го знаеш или видял с твойта кола.във ваг кома тая опция е DSP dinamic shifting program като я махнах стана кенеф колата ... явно трябва да си работи с нея

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кутия има някаква форма на самоадаптация по стила ти на каране.

Сега се сещам че на по-новите като ръчнеш бутоните и кутията минава "за малко" в ръчен режим. Това съм го чувал и друг път, моята е от по-старите и си трябва да бутнеш лоста в ръчен режим за да функционира ръчното управление от лост или бутони. Имаше някъде из някаква тема описание както ще рече нов и стар "стил" на превключване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е при по-новите модели, копчетата можеш да си ги цъкаш когато си искаш и след определено време кутията си се връща сама в D режим (на по-старите като моята трябва изрично да вкараш лоста на типтроник режим иначе копчетата не бачкат). Кутията иначе си е същата, без значение от позициите на лоста (5НР19).  Новата и старата стратегия на превключване нямат общо с копчетата :) Честито да ти е, взел си си най-хубавата комбинация (душегуб+куатро+автомат). Разхода не е чак 30-50% отгоре :) Куатрото добавя към кило, кутията още 1,2-1,3 може би (градско говорим).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето ще покаже за разхода...

Ще оставя анализа в подписа ми на предния душегуб и ще направя за тоя кош нов за сравнение. За сега нещата са 8 VS 12 /100 :shocked:

Това е при напълно безпроблемен автомобил, проверил съм абсолютно всичко от възможните стандартни проблеми, дюзите са идеални стойности (0 - -0.3), вчера си направих перфектна центровка на ГНП, чистих колектори, крематора ми спря ЕГР софтуерно, дебиЛомер и умна дюза са ОК и т.н. и т.н.

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз ще ходя да го махат софтуерно тоя егр. има ли промяна във колата отпреди и след премахването. и колко ти взеха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на предната и на тая кола не усетих никаква разлика с/без ЕГР. С крематора сме стари дружки и си правим услуги, не знам колко струва, питай го на ЛС...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много на ти с автоматите... Тия кутии би трябвало да имат някакъв софтуер за управление. Та ако има такова нещо дали няма по-нова версия на софтуера=> да трябва да го ъпдейтваме?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това наистина би трябвало да е 6 степенен типтроник със спортен режим. Рядко се срещат.

Мисля, нямат възможност за ъпдейт.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни ще кажа дали има ъпдейт. 5-степенна е кутията, не знам дали механично има разлика, според мен все е 5hp19fla, просто така са решили селектора на фейсовите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпитай да видим дали има шанс да живне поне малко тази кутия. Трябва да видя и моята каква е точно. Доста дълга кутия е и единствено това ме радва в моя автомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма при това поколение 6-степенна кутия :) Стария изпитан (ако може така да се каже :D) 5HP19. Ъпдейт може и да има, но се съмнявам особено да има разлика (тая кутия си е доста ретро все пак и е малко мудничка). Разхода си е напълно нормален, 12 е долната граница в София с такава кола :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е - няма ъпдейт и кутията го раздава ларж на обороти бързодействие и разход :eusa_wall:

Истината е в ръчката и както казах - ако 12/100 е нормален градски разход за тая кутия, то тя е 30-50% нагоре от ръчна на градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има,

само че на 2,4 бензин (за Ц5 2004г. става въпрос) 

 

Мне, няма такъв вариант :) Или е 5-степенния 5HP19, или мултитроник (говорим за С5). Разхода на ръчка (пак куатро) е малко над 11, така че разликата автомат/ръчка е около 1.5л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има,

само че на 2,4 бензин (за Ц5 2004г. става въпрос) 

 

Има ама няма.....

 

И 4х4 автомат в центъра е 14-15 градско..... Чипни я ще свалиш килце  той Стефчо ги разбира пък и щом сте  приятели но по-добре е при всички положения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-степенната кутия е 6HP19 и няма много общо с 5HP19. 6-цата е с много по-добър софтуер и адекватно поведение. за 5HP19 няма никакво решение, при други модели като например 5HP24 която се слага на осмаците може би поне на теория съществува шанс да се качи тунинг софт защото доколкото си спомням на БМВ-тата с осмаци кутията е същата и на Митьо Алпината е с такава и се държи на светлинни години от тези в А8/S8 например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за 5-цата се предлагаше в някоя от големите бг тунинг фирми ъпдейт на софта ("тунинг"), но не помня къде го бях гледал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Точно мислех да ти драсна едно ЛС тази вечер, по повод стари спорове, но се включи на място.

1. Проблемите на 2.5тди са в поддръжката и състоянието. Все още го намирам за приятен за каране агрегат на това купе и години.

2. Разходът, за който така и не се примири да спориш, е точно в проклетия автомат!  Ще му врътна 5-10к на това автоматче, да видя как ще е по същите маршрути и ще се види разликата, днес му направих първо пълнене до горе и нов акаунт в спритмонитор.

 

След първите 2-3 зареждания ще сваля катализаторите и пак ще меря. После ще се ремапне леко, колкото да не строши творението под лоста и пак ще гледам. Ако го докарам до +20% разход и равно вървене на AKN-а ще го карам, ако не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз утре ще махам катализатора след турбото,дано има.ефект и до колкото четох май е по-добре една права тръба да сложа а не резонаторни гърнета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...