Jump to content

Висока консумация от акумулатора при продължителен престой на А6/4Ф


VBI

Recommended Posts

Преди време и аз имах подобни премеждия и точно поради липсата на достъп до панела на предпазителите направих следното - изгорих един 5А бушон и му запоих два кабела в горната част(там леко се подават пиновете), свързах кабелите за сондите на мултицета, той на таблото и така бушон след бушон. Целта беше да е затворена вратата, за да не се активират обемните датчици и да пресъздам 100% затворена и заключена кола.

Дори и за кратко, толкова голям ток (над 10А) ми се струва нередовно. Това си е консумация от 130-140W. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@KM5: Нормално да има такъв пик - пускат се доста неща: навигации, усилватели, тунери и т.н. Тази консумация спада до 200ма след 1-2 минути.

 

@kremator: може би не съм изчакал достатъчно след като твоята е 170ма първите 10 минути, което е близко до моята консумация от 200ма. При мен има свързани и допълнителни неща, което обяснява разликата от ~30ма. Вероятно ще трябва да изчакам повечко за да видя след 15 минути примерно дали не пада още.

 

Иначе към момента при 200ма/ч консумация (ако не пада още след 15-тата минута) за денонощие (24 часа) ще изсмуква почти 5А от акумулатора, който е 100А/ч. Това значи, че ще го свали до нула след 20 дни стоене в покой: 20д х 5А = 100А. Т.е. ако не се кара колата 15 дни все още ще има 25% капацитет акумулатора и би трябвало да си запали без проблеми, което ми се вижда поносимо :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата, допълнителната аларма също добавят към общата сметка. Има кодинги кога какво се изключва. Принципно последното, което спира да свети в колата трябва да  е бутона за авариййки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така. Затова при мен е малко по-висока консумацията. Като имам малко време пак ще замеря консумацията, но ще изчакам повечко за да съм сигурен, че всичко е „заспало”. Интересно ми е тези кодинги къде морга да ги видя? Ако имаш някакъв линк с тях Христо ще ми е от полза :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте!И аз се сблъсках с проблема от темата.Акумулатора ми "пада" за 2 дни.Първо бях шокиран ,защото е на 6 месеца,100A/h.2 пъти за една седмица ми направи проблем,даже не се и отваряше колата,стрелките мигат при опит да запаля,а вчера колата издаваше странни звуци/пиукане/.Днес бях на майстор-оказа се,че има консумация приблизително 2А след 10мин.престой в покой.За кратко само падна на 0.5А,след което варира от 1А до 2.5А и не пада.Алармата е монтирана допълнително,наскоро ми бяха изгорели и 6-те подгревни свещи барабар с някакво реле ,което се намира отдясно в черна кутия.И свещите смених,и релето.Беше влизала влага,подсушихме я.Чейнджъра ми не свети,всичките модули в багажника/TV-тунер,усилвател и Навигацията/ са сваляни и чистени,защото имаха доста прах.Навигацията в момента не работи,защото направих глупостта да сменям акумулатор без да захраня колата с друг,но просто тогава не знаех за тази подробност.Въпросът е как да разбера кой е "виновен" за консумацията?Предишния ми акумулатор беше 95ампера,този е 100 и с по-висок стартов ток.Казаха ми,че оттечка се "хваща" доста трудно,а и в моя град се убедих,че няма добри жичкаджии.Интересното в случая е,че консумацията варира,т.е. нещо се включва и изключва...Благодаря ви за отговорите и напътствията предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем с кутията и изгорелите свещи преди време. Тази кутия от топлината се измята и не ляга хубаво капака върху уплътненията. Трябва да се извади цялата кутия и да се понагрее оттук-оттам с пистолет за топъл въздух и да убедите ,че ляга хубаво капака , за да не влиза пак вода или да се купи нова. Откакто я оправихме не съм имал проблеми. През тази кутия влизат и едни кабели вътре в купето и като влиза  вода там , влиза и вътре под стелките ;) . Провери дали пак няма вода в тази кутия. Няма да се учудя да ти идва от там проблема.

Редактирано от Nikolay Dekov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една кутия под дясната чистачка се пада.Вътре май е и компютъра.Аз смених релето,почистихме и подсушихме и след това я запечатахме със силикон.Въпросът е къде и на кой майстор да я карам,че постоянно пътувам,работата ми е такава,че поне 3 дни не я карам колата и след това трябва да търся някой да ми дава ток,или да си купувам втори акумулатор,което вече е ненормално...При напълно зареден акумулатор,с тая оттечка "пада" за 2 денонощия,а аз съм 3 дни на работа и в друг град работя,не в родния ми.Как мога да разбера кое не "заспива",не знам кой бушон за какво ми е,а те бушоните са десетки в тая кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
On 3/27/2015 at 1:05 PM, death_magnetic said:

Определено доста ми помогнахте.Препоръчайте ми електричар/добър/-София,Благоевград...


Аз също ще се радвам да науча за добър електричар в София, същия проблем имам с акумулатора нов а пада за 2 дена ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако е твоя сайта .. защо подвеждаш хората за да измерят прецизно консумацията с mv трябва да знаят точност до четвъртия знак  съпротивлението на предпазителя +  температурната компенсация   и ще им трябва прецизен уред  с цената на  едно 12 годишно а6 : ) . Най простия но относително точен вариант амперметър с автоматична смяна на обхватите   .. закача се като се стремиш  за мин, време да е разкачен акумулатора   или правиш някакъв байпас .. и се молиш да не стопи предпазителя пиковия ток на кондензатора  ... и после си мериш каквото ти е кеф. Не даваш на контакт защото консумацията минава за кратко 100А :)    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за подвеждане, просто начин за намиране на утечката. С обикновен мултицет на обхват миливолтове също може да се провери по статията, която е дал колегата по-горе. Дори и да не се изчисли точния ток, който минава през предпазителя, със сигурност ще се види поне дали има консуматор, който черпи някакъв ток от въпросния предпазител, което е достатъчно за да се намери на кой кръг е утечката. Като се установи на кои предпазители има някаква консумация след като е "заспала" колата, може да се извади съответния предпазител и в двете му гнезда да се включат сондите на мултицета в режим амперметър (мултицета ще е все едно предпазител) - така абсолютно точно ще се замери консумацията без да се сваля клемата на акумулатора.

Има специално TSB на Ауди/ФВ за мерене на утечка, в което е описан точно този начин - чел съм го, даже трябва да го имам някъде на компа. Във въпросния документ обясняват защо не е хубаво да се сваля акумулатора за да се търси повишената консумация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, ivo.petkov said:

Колега ако е твоя сайта .. защо подвеждаш хората за да измерят прецизно консумацията с mv трябва да знаят точност до четвъртия знак  съпротивлението на предпазителя +  температурната компенсация   и ще им трябва прецизен уред  с цената на  едно 12 годишно а6 : ) . Най простия но относително точен вариант амперметър с автоматична смяна на обхватите   .. закача се като се стремиш  за мин, време да е разкачен акумулатора   или правиш някакъв байпас .. и се молиш да не стопи предпазителя пиковия ток на кондензатора  ... и после си мериш каквото ти е кеф. Не даваш на контакт защото консумацията минава за кратко 100А :)    

Никого не подвеждам, сайта е мой а статията е извадена от форума на WV! Отдолу си пише даже. За да не ползвам всеки път търсачката в споменатия форум съм извадил статията за мен и други колеги. Миналата година имах приблем с утечка и ходенето по пет различни майстори доведе само до изпразването на джоба ми с различни "диагностики" и ефект 0. Благодарение на тази статия намерих проблема в радиомодула ми и след отварянето му видях повредата и си я отсраних сам! 

 

А твоя метод е тотално грешен, защото на тази кола когато откачиш един предпазител (да речем на усилвателя на антена - 5А отзаде в дясно) тя си гаси всички модули на ММИ-я и консумацията изчезва! Ефекта е без музика, навигация ... до тук си казвам екстра, усилвателя ми е проблема. Взимам друг, сменям го, слагам предпазителя и изненада - консумацията пак се е появила и пак почвам да звъна на комшии да ми дадат ток! Решавам да продължа, свалям бушона на навигацията и отново консумацията изчезва... 

По този начин установих че консумацията ми е от 1 до 5А постоянно при заспала кола, но проблемния модул в моя случай хванах по описания начин, за което съм много благодарен на колега от WV форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно и форума на wv пак  някой професор го е писал :) .    Консумацията можеш да я видиш и с комп ..   все пак това не е голф 4 ;) ...  А си хванал нещо защото имаш  1- 5 а  консумация  имай 200mA   и ще хванеш ама  с еталонен прибор ;)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с меренето на предпазителите съм го чел в чужд сайт със съвети.

 

И съм напълно съгласен.

 

1. Не трябва да се разкача акумулатора и след това да се мери.

Обаче има и друг начин - слагаш втори акумулатор на клемите при мотора през мутицет и като е готова постановката опткачаш клемата на основния.

 

2. Ваденето на предпазители при тези коли води до какво ли не и не можеш да се ориентираш. Вярно е и че с пада като не е голяма консумацията може и нищо да не разбереш. Изобщо е голям зор.

Ваденето на предпазите помага, ако го извадиш и го върнеш след няколко дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам , че не става  но написах , че не всеки има достъп до прецизна измервателна техника ...   за да направи измерване за пада на  напрежение върху предпазителя , от там да знае колко  ток преминава през него :) ... Ех все забравям за клемите отпред   добре , че ме подсети   ...  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ съм го правил. Нямам представа от какъв порядък е пада и дали обикновен мултицет ще даде адекватно показание.

 

Дано не ми се налага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ще покаже нещо но няма да знаеш дали е 100ма или 1 ампер :) примерно  отделно в  миливолтите не им се получава много много на обикновените защото нито ацп е прецизно нито са шумо защитени както трябва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...