Jump to content

DPF със или без?


Bilsan

Recommended Posts

Хайде и аз да споделя, моята е 2.7 Авант, Куатро, Типтроник-напомпана на макс. разумни стойности от Стефан, не е мерена. След чипването, махането на ДПФ, катализатор, изключване на ЕГР-клапан, смяна на масла в диф-ове и раздатка разхода падна с литър в града. Преди по борд и на колонка даваше 11.8-12.0л, а сега е 11.0л. за последните 70 часа само градско. Като беше по-топло за 99ч. беше 10,8л. Говоря за икономично каране и само за безумно-градско/Софиийско :steinigung:

Когато нещата с чипването са направени професионално и колата е в кондиция, според мен разминаването по борд и на колонка са почти недоловими.

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 613
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами аз тая кола леко за съжаление не мога да я карам. Иначе и аз моята ще я чипна като хората (че в момента ремапа е колко да се каже че има някъв :)), чак като се уверя че всичко ? е наред и ще споделя резултата. Само ще видим дали няма да върна катализаторите (или по-точно някой заместител), ако миризмата ми дойде в повече (поне не мирише в купето... ама все пак)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,ще станете математици от толко цифри и сметки.Аз съм с 3.0 ТДИ-Авант,с лек ремап,без ДПФ фабрично,с изключен ЕГР. И не знам и не ме интересува колко ми харчи,пълня  само до горе  и газ.Наслаждавайте си се на колите и колкото повече е горила ,толкова повече значи е вървяла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип това че човек е взел 3, 4, 5 и т.н. литра двигател, не значи задължително, че не го грее колко му гори. Вярно по-гъзарско стои "Мен не ми дреме колко харчи, нали затова съм взел осмак", но това не значи че и другите разсъждават така или че всяко друга разсъждение е грешно и че който аджеба има кинти за голям двигател, не трябва да си брои стотинките за гориво. Естествено става дума за разумни граници... не случаите в които "гъзара" кара кола по-скъпа от гарсонерата в която живее с цялата рода. Аз например съм я взел основно за извънградско/извъндържавно ползване. Ползвам я градско просто защото другата ми кола беше тежко болна и имаше нужда от тежка трансплантация :). В крайна сметка в моя случай е неразумно да я карам постоянно градско, като имам по-икономична кола за целта. (някой би казал че вместо втора кола, по-разумното е да се ползва градси транспорт... но това вече са глупости :D)

 

Реално всеки път като се коментира разхода се измества фокуса. Тук хората се допитват доколко премахването на DPF, EGR и т.н. вдигат или качват разхода, не само от финансова гледна точка, а от практична. Ако махането на тези неща вдигат разхода, значи или върви повече, или нещо не е наред. Затова търсят инфо по въпроса. След това ако гори по-малко, пак същото... по-слабо ли върви, нещо не е наред ли и т.н. Тъпото е че няма ясна документация някъде да се види кое как се отразява и самия факт че работим само със стари коли, най-често пипани от самоуки майстори, които в 90% работят по техния "правилен" и "изпитан" начин, то няма как да има стандартни отговори на всички тези въпроси. Затова тука 100 човека си дават мнението (правилно или не) и питащия си вади изводите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството, че когато ДПФ или катализатор е леко запушен колата харчи по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой би казал че вместо втора кола, по-разумното е да се ползва градси транспорт... но това вече са глупости :D

 

Ами колега, Люлин-Център - за 20 минути и 1,60 лв в двете посоки.. не бих го окачествил с "глупости".. Да не говорим за гуми, спирачки, пари за паркинг...

 

Като вкъщито и офиса сами на под 5 минути от метрото, аз не се сещам за причина да паля колата и да се набия на ЦУМ да чакам по 4 червени светофара... и после защо е задръстен ДПФ-а. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление градския ни транспорт е пълна трагедия (само метрото е ок), но при мен основния проблем е че съм доста извънгабаритен и с градския ми е доста неудобно да пътувам. Второ с него няма никаква гъвкавост, а рядко се случва да ходя само до работа и обратно без да мръдна на някъде. Третото и най-важното е, че съм пристрастен към шофирането... Може да трябва да мръдна донякъде за 500м, но ще се кача в колата и ще обиколя половин София :) Живот и здраве като отворят писта Дракон, ще съм си подготвил другата колица и ще си начеша крастата, за да олекне малко положението... Но засега на градски транспорт се качвам само ако такситата стачкуват докато колите ми са на ремонт и няма кой да измуфтя за кола :)

Естествено това е и една от причините да съм извънгабаритен в едно от измеренията :D

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги дайте мнения как е по-добре дали с ДПФ филтъра или без и какви са ползите от него или загубите. Ако се премахне каква ще е цената, но да е качествено. Колата е Audi A6 S-Line 2.0TDI 103kw/140hp 7-Multitronic-Automatic.

Благодаря!

Преди две седмици махнах моя, по съвет на майстора който ми я поддържа, ( светеше лампата на таблото за ПДФ ).

Разлика във вървенето преди и след махането няма. Единствено ауспусите ми почерняха. Направи някаква промяна в софтуера, която ми струва 450 лв, но не лично той а дистанционно, някакви момчета от Пловдим ми каза, че правят тази манипулация а той работи с тях. Имам му доверие и не го разпитвах повече. В момента колата си върви идеално 3.0 тди 4ф. Дали това влияе на разхода, не знам. При последно зареждане сложих 70 литра при изминати 660 от които 330 градско, даде 10.6/100км което е ОК ... предполагам! Казами, че когато филтъра е запушен трябва или да се смени или да се премахне защото с времето прецаквал двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекалено много пари си дал (вярвам, че са ти ги изкупили)! Дори и да си имал само DPF (без катализатор) - направо са ти отрязали главата. Поне чип сложиха ли ти?

Редактирано от petio_venkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложиха  ми чип, но отказах. Може би в бъдеще ще поставя но не ми е приоритет. А какво са направили с дпф-а след като са го свалили незнам, но мога да предположа :) Знам, че ме клатят, дори печелят от частите които имам възможност да си купувам сам на тънка лайсна, но ще ме натоварят с цена за труд или ще лекуват здрави неща. От 2007 ми ремонтира колите, върши си работата, затова си затварям очите за някои неща. Нека влачи :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не съм много по даването но понякога ме изтръскват :)

Забелязъл съм, че когато правя тънки сметки после ми излиза по-скъпо ( и това не се отнася само за коли а за всичко за което се сетите ).

Така, че имал съм пари бол, дал съм! Майната му :) ... Да четат тези на които им предстои процедурата и да си преценят как да процедират ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко цифрата ти е ОК. 300 до 450 лв е услугата общо. Софта са ти го правили Маднес в Пловдив най-вероятно. Е можело е да вземеш около 200-250 лв за филтъра като вторична суровина, но това е бял кахър стига да нямаш проблеми. Махнаха ти кюмбето и го смениха с тръба или го изкормиха и завариха отново?

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, предполагам, че е второто. Ще проверя и ще постна. А има ли значение кое от двете е?

Не съм се интересувал защото както писах, ползвам този майстор от 8 години и му имам доверие. Обикновено му давам ключовете, после плащам и взимам колата. Единствено за по-скъпи ремонти ми детайлизира нещата и дава алтернативи. За дребни ремонти и прегледи при съмнение от моя страна за нещо не ме таксува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...