Jump to content

Какво ще се промени при вноса на коли след НГ?


audi_fan

Recommended Posts

Тъй като има доста различни мнения реших да питам и тук. Някой казват, че митата ще изчезнат други, че ддс-то но според мен при всички положения държавата е намерила друг начин за бъркане дълбоко в джоба на вносителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като има доста различни мнения реших да питам и тук. Някой казват, че митата ще изчезнат други, че ддс-то но според мен при всички положения държавата е намерила друг начин за бъркане дълбоко в джоба на вносителите.

Засега може само да гадаем. Паживьом па видим. Пак ще ни прецакат да си плащаме,това е сигурно за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали е ясно, че мито няма за стоки, произведени в ЕС. За колите има акциз и ДДС. Обаче въпросът ме наведе на някои размишления, особено във връзка с тазвечерните интервюта с търговци на коли по телевизията, които казаха, че цените ще останат поне същите, ако не и ще скочат.

Разсъжденията ми са следните - положението сега е: търговецът купува колата в ЕС с ДДС, но му го връщат на границата. Тук в България акциза и ДДС-то се начислява в крайната цена - те се дължат на държавата.

От 2007 г- положението ще бъде: търговецът купува колата в ЕС с ДДС - то не му се връща на границата. А ДДС в България не може да се начислява. Следователно търговецът е на загуба със сумата на ДДС-то, което не му се връща.

По тази причина според мен започва обработка на общественото мнение от страна на автотърговците, че цените няма да паднат, а щели да се увеличат, тъй като това ДДС, което няма да се връща повече на търговците от страната, от която е закупена колата, е загуба за тях. Затова вече почват различни оправдания и предлози, защо цените нямало да паднат. Например поради продажните цени в страните на закупуване, където вече трябвало да се плаща ДДС, както казаха тая вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казвам следното:

цените на колите в Италия са по-високи от преди, причината за това, е че има голямо търсене и колите не са толкова много колко бяха преди време, просто с влизане в ЕС на италианците им дойде в повече и не им е предимно до смяна на колите.

Второ колите внос от Италия търговците ги купуваме без IVA или нашето ДДС. Така че вероятно тук пак ще плащаме такова или ако е по-изгодно ще го внасяме там.

Трето цените на транспорта ще се вдигнат поради ред причини, които мисля няма смисъл да обяснявам, а той е заложен в цената на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nasti, въпросче към теб. :D

Ще бъде ли възможен такъв вариант за избягване въобще плащането на ДДС:

Давам на търговеца пълномощно, той отива в Италия и купува кола от мое име от бай Маноло. При това положение на колата нито й се плащат мита, нито ДДС, сделката става само между физически лица....

Е той си взима комисионна в размера на нормалната си печалба и цената на транспорта.... Това възможна схема ли е?

При това положение може да се очаква поевтиняване със сериозна сума -3-5 хилядарки....

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не платиш ддс-то още при закупуването на колата трябва купувача да е регистриран по ддс, а в това коет казваш ти крайния купувач е частно лице тоест ддс-то ще го платиш. Поне аз така си мисля де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не платиш ддс-то още при закупуването на колата трябва купувача да е регистриран по ддс, а в това коет казваш ти крайния купувач е частно лице тоест ддс-то ще го платиш. Поне аз така си мисля де.

Стани, не е така. При сделка между физически лица ДДС не се дължи. От законова гледна точка няма да има НИКАКВА разлика, дали си купуваш Ауди от бай Манол от Куртово Конаре или от бай Маноло от Торино и в двата случая няма ДДС. Единствената разлика ще е екотаксата, но дори и 300 лв. е нищо в сравнение с няколкото бона ДДС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повтиняват колите, казаха си го най-накрая в прав текст, от авто-къщи ще са по скъпи уж, но и на тва ще му намерят цаката, щото иначе ще умрат от глад.

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При сделка между физически лица няма ДДС, ама той продавача си го е включил в цената, на която продава - да не е прост. Така че ДДС винаги ще има в една от двете страни. Според мен ще поевтинеят колите в ценовия диапазон 5-10К лева, докато останалите ще поскъпнат - едно е да плащаш ДДС 2000лв, друго е да плащаш 16-20% на 10-15К евро ...

Редактирано от audi4life
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При сделка между физически лица няма ДДС, ама той продавача си го е включил в цената, на която продава - да не е прост. Така че ДДС винаги ще има в една от двете страни. Според мен ще поевтинеят колите в ценовия диапазон 5-10К лева, докато останалите ще поскъпнат - едно е да плащаш ДДС 2000лв, друго е да плащаш 16-20% на 10-15К евро ...

Няма начин как да го включи. Ако физическо лице си продаде старата кола на автокъща на него не му връщат ДДСто, което е платил, когато я е купувал като нова. Обаче автокъщата начислява след това ДДС на СТАРАТА КОЛА, когато я препродава наново на физическо лице. Именно това ДДС се избягва при сделка между физически лица. Гореспоменатия бай Маноло от Торино ще си продаде Аудито за, примерно, 5кЕвро и на автокъщата и на бай Манол от Куртово Конаре. Обаче ако бай Манол рачи да си купи същото това Ауди от автокъщата то тя ще му начисли ДДС примерно оке 1кЕвро плюс нейната си печалба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да си купиш кола от частно лице в Италия, в същност има, но ако случайно ти се случи ще си мислиш за евтините немски коли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

примерно, 5кЕвро и на автокъщата и на бай Манол от Куртово Конаре. Обаче ако бай Манол рачи да си купи същото това Ауди от автокъщата то тя ще му начисли ДДС примерно оке 1кЕвро плюс нейната си печалба...

Това,което аз знам е че ще се начислява ддс само върху разликата между покупната и продажната цена,т. е ако къщата е купила колата за 5000Е и я продаде за 6000,то ддс-то което дължи(при 20%ддс) ще е 200Е :stupid::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това,което аз знам е че ще се начислява ддс само върху разликата между покупната и продажната цена,т. е ако къщата е купила колата за 5000Е и я продаде за 6000,то ддс-то което дължи(при 20%ддс) ще е 200Е :stupid::flehan:

Това ново ли ще бъде от догодина? Току що говорих със счетоводител, в момента ДДСто са начислява върху 100% от продажната цена.

Да си призная бях изненадан. Ако си купя нова кола примерно за 20 к.лв фирмата от която я купувам внася в бюджета 4 бона. Ако след 10 год каране я продам на автокъща за 5 бона, и автокъщата я продаде след това за 7 бона на друго физическо лице, то в бюджета отново трябва да се внесат 1400лв... така колата може безброй пъти да се облаага с ДДС...

Те такава ши**на държава сме...

Само когато продажбата се извършва от физическо лице или от юридическо лице не регистрирано по ДДС такова не се начислява.

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ДДС - то няма да е върху 20К за които ти си купил колата, а върху разликата между цената на придобиване и продаване от фирмата, т.е. ако автокъщата е купила от бай ти Маноле колата за 16К и на теб ти я дава за 20К ще внесе ДДС върху 4К, ти после когато си искаш я продавай - няма да има за теб или следващия ДДС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заглавие: Вдигат екотаксата върху автомобилите...

--------------------------------------------------------------------------------

За да не поевтинеят много старите коли и да се купуват повече нови, в министерството замислят

Вдигат екотаксата върху автомобилите Може да отложат с 6 месеца въвеждането на Евро 4 у нас

Екотаксата на употребяваните коли може да бъде вдигната драстично, за да няма срив при продажбите на нови возила.

Екотаксата върху внасяните в страната автомобили ще бъде вдигната от догодина. Това обяви министърът на околната среда и водите Джевдет Чакъров вчера.

“В момента правим разчетите и не мога да кажа точно цифри. Ще бъде направено обаче така, че да стимулираме покупката на нови автомобили, а не на такива втора употреба”, заяви той.

В момента за всеки новорегистриран автомобил

таксата е 80 лв.

По закон тя се заплаща от фирмата, вносител на колата, но впоследствие се калкулира в цената на возилото. Съществува и вариант да се плати от собственика при регистрацията в КАТ. При веднъж издължена такса за даден автомобил към документите му върви и бележка, за да няма повторно плащане.

С парите от екотаксата се финансира система за рециклиране на материалите от излезлите от употреба стари автомобили. “Разходите са по-големи от таксата, затова ще се наложи вдигането й, а не заради отпадането на ДДС върху вноса на коли от ЕС”, обясни Чакъров.

Новите такси ще бъдат съобразени най-вече с отпадъците, които се образуват от автомобила, обясни министърът на околната среда и водите. Освен това обаче ще има по-голяма такса и според екологичния стандарт, на който отговаря двигателят на автомобила.

Колкото по-нова е колата и по-чист двигателят,

толкова по-малка такса ще се плаща, обясниха експерти от екоминистерството.

източник: 24 Часа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ДДС - то няма да е върху 20К за които ти си купил колата, а върху разликата между цената на придобиване и продаване от фирмата, т.е. ако автокъщата е купила от бай ти Маноле колата за 16К и на теб ти я дава за 20К ще внесе ДДС върху 4К, ти после когато си искаш я продавай - няма да има за теб или следващия ДДС

Това от догодина ли ще се въведе? Защото ми обясниха, че сега ДДСто не се начислява върху разликата, а върху цялата продажна цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На линка по-долу има една много добра публикация по темата от в-к Стандарт. Има разиграни всички възможни случаи и са дадени и примери, от които става доста ясно как ще е положението:

http://www.standartnews.com/bg/article.php...&article=162886

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На линка по-долу има една много добра публикация по темата от в-к Стандарт. Има разиграни всички възможни случаи и са дадени и примери, от които става доста ясно как ще е положението:

http://www.standartnews.com/bg/article.php...&article=162886

Мерси! Изясниха ми се нещата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това ясно, а някой знае ли какви са условията за да се регистрира една фирма, като дилър на стоки втора ръка?

може би режимът няма да е съвсем прост, ще трябва да се покрият някакви изисквания, складове, обороти и знам ли какво още?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от догодина ли ще се въведе? Защото ми обясниха, че сега ДДСто не се начислява върху разликата, а върху цялата продажна цена.

Лорде, то смисъла е именно в името на съответния данък - Данък в/у ДОБАВЕНАТА стойност.

Да начислява се в/у цялата сума, но - тъй като и на теб ти е бил начислен при покупката на стоката/суровините, то ДДС-то което си платил тогава са ти данъчен кредит - демек ще имаш да вземаш.

ДДС-то което ти си начислил при продажбите на твоите клиенти имаш да го внесеш като данък, е да ама нали пък имаш да вземаш от твоите покупки, та от това което имаш да даваш си приспадаш това което имаш да вземаш и се оказва че даваш на държавата 20% само в/у твойта горница (добавената стойност).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[Плащаме две такси при внос на автомобил

23 ноември 2006 / News.dir.bg

От 1 януари вносителите на автомобили ще плащат две такси – продуктова и екологична. Продуктовата, която сега е 80 лв., ще стане 100 лв. и ще се плаща за всички коли.

Екологичната ще варира от 100 до 250 лв. в зависимост колко стар е автомобилът. Това съобщи заместник-министърът на околната среда и водите Чавдар Георгиев след обсъждане на новите тарифи с вносителите на автомобили и представители на финансовото министерство. Екологичната такса ще се плаща при внос на автомобили от страни извън ЕС или тогава, когато първата им регистрация ще е България, обясни Георгиев. Максималната сума, която ще прибира държавата при вноса на автомобил, произведен преди 1992 г., е 350 лв. Ако внесете нов автомобил, ще дължите на държавата само 200 лв. – по 100 за всяка такса. Най-масовите коли, които се внасят у нас, са с двигател “Евро 2“, като за тях оскъпяването ще е средно около 160 лв. Предвижда се инвалидите да бъдат освободени от такси, а с по-малки налози да бъдат облагани превозните средства с газови уредби. Тези размери на налозите още се обсъждат, като може разликата между таксата за внос на нов и на стар автомобил да се увеличи, стана ясно още на обсъждането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[Плащаме две такси при внос на автомобил

23 ноември 2006 / News.dir.bg

От 1 януари вносителите на автомобили ще плащат две такси – продуктова и екологична. Продуктовата, която сега е 80 лв., ще стане 100 лв. и ще се плаща за всички коли.

Екологичната ще варира от 100 до 250 лв. в зависимост колко стар е автомобилът. Това съобщи заместник-министърът на околната среда и водите Чавдар Георгиев след обсъждане на новите тарифи с вносителите на автомобили и представители на финансовото министерство. Екологичната такса ще се плаща при внос на автомобили от страни извън ЕС или тогава, когато първата им регистрация ще е България, обясни Георгиев. Максималната сума, която ще прибира държавата при вноса на автомобил, произведен преди 1992 г., е 350 лв. Ако внесете нов автомобил, ще дължите на държавата само 200 лв. – по 100 за всяка такса. Най-масовите коли, които се внасят у нас, са с двигател “Евро 2“, като за тях оскъпяването ще е средно около 160 лв. Предвижда се инвалидите да бъдат освободени от такси, а с по-малки налози да бъдат облагани превозните средства с газови уредби. Тези размери на налозите още се обсъждат, като може разликата между таксата за внос на нов и на стар автомобил да се увеличи, стана ясно още на обсъждането.

Плащаме две такси при внос на автомобил

23 ноември 2006 / News.dir.bg

От 1 януари вносителите на автомобили ще плащат две такси – продуктова и екологична. Продуктовата, която сега е 80 лв., ще стане 100 лв. и ще се плаща за всички коли.

Екологичната ще варира от 100 до 250 лв. в зависимост колко стар е автомобилът. Това съобщи заместник-министърът на околната среда и водите Чавдар Георгиев след обсъждане на новите тарифи с вносителите на автомобили и представители на финансовото министерство. Екологичната такса ще се плаща при внос на автомобили от страни извън ЕС или тогава, когато първата им регистрация ще е България, обясни Георгиев. Максималната сума, която ще прибира държавата при вноса на автомобил, произведен преди 1992 г., е 350 лв. Ако внесете нов автомобил, ще дължите на държавата само 200 лв. – по 100 за всяка такса. Най-масовите коли, които се внасят у нас, са с двигател “Евро 2“, като за тях оскъпяването ще е средно около 160 лв. Предвижда се инвалидите да бъдат освободени от такси, а с по-малки налози да бъдат облагани превозните средства с газови уредби. Тези размери на налозите още се обсъждат, като може разликата между таксата за внос на нов и на стар автомобил да се увеличи, стана ясно още на обсъждането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е мнението на хората, защитаващи тезата, че цените ще се покачат.

От прочетеното по-горе и коментарите по различни радиа...става точно обратното :hilezh::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда и като добавим че ддс ще се плаща само за разликата в цената - цените би трябвало да намалеят значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... Тези размери на налозите още се обсъждат, като може разликата между таксата за внос на нов и на стар автомобил да се увеличи, стана ясно още на обсъждането.

колеги, всичко това е раядостно, Но....докато не се запише като текст в закон или някоя наредба,

да не се радваме предварително :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...