Dydli Публикувано 19 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2006 Искам да запитам каква е разликата между тези два двигателя,освен мощността,съответно 115 и 140к.сТова различни двигатели ли са или просто АЕL е ъпгрейд на ААТ?И дали има разлика в цената на обслужването им? Ако има някой с АЕL нека сподели мнение за разход и вървеж! Мерси предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 20 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2006 (Редактирано) Искам да запитам каква е разликата между тези два двигателя,освен мощността,съответно 115 и 140к.сТова различни двигатели ли са или просто АЕL е ъпгрейд на ААТ?И дали има разлика в цената на обслужването им? Ако има някой с АЕL нека сподели мнение за разход и вървеж! Мерси предварително От статия Ауди 100/А6 на старо в Автопазар-В зоната на отпадъците директно попада и първият от дизеловите мотори,монтирани на 100-ицата.2.4-литровият агрегат със смехотворните за такава кола 82 к.с. може да се хареса само на болезнени флегматици,като при това харчи повече от 2.5-литровия турбодизел с директно впръскване с мощност 115 или 140 к.с.. Неприятната новина за почитателите на абревиатурата TDi се състои в броя на повредите,които грозят тази модификация.Той е най-висок в сравнение с останалите агрегати(вж. графиката).1.9-литровият му братовчед е по-надежден,но пък динамиката му куца сериозно.Не помагам кой знае колко,но важно е желанието.П.С.-Очакваме опровержение от КОКО за качествата на 2.4 Редактирано 20 Ноември 2006 от Emillion Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 20 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2006 2.4 Д не е за бързаци, но попитайте вертер и Любе дали пък е толкова флегматична. Действително харчи повече, но това компенсира разходите за турбини, диагностики, електроника и датчици при другите два петака. Не съм писал досега, че на 2.5 ТДИ може да бъде сложена механична помпа и ще забравите проблемите по диагностиката. За съжаление читава помпа сега се намира минимум за 1000 лв. По съществения въпрос - мисля, че AEL е с турбина с променлива геометрия. До есента на 1996 тези мотори имат дефект в гарнитурата на главата и ако не е остранен ще трябва да се подмени. Все пак на повечето подмяната е факт. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 20 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2006 Разликите между двата като части са минимални - основната им болежка (дебитомера) е еднакъв, а също така и всички по-скъпи щуротии дето може да ти хрумне да сменяш (подгряващи свещи, демфер, ремъци, ролки...)Въпросната турбина не знам да е различна, а и тя не е толкова скъпа..За вървежа не мога да коментирам (да не ме наскачат колегите с AAT), но това което става от AAT с чип е достигане на параметрите на AEL-a. Има вече няколко човека с чипосани AAT, които им се кефят страхотно Е представи си какво е да чипосаш AEL-чето, направо цепи мрака.. И е един сравнително евтин начин да караш акцизни конски сили, без да си им плащал акциза (провери да видиш колко е той на 170-175 кс.). За разход - това най-икономичния 2.5 TDI правен някога от Ауди, всички следващи (които вече са V6) имат дори заводски 1-1,5 л./100 км. повече разход..И за финал - това не е евтин двигател за поддръжка и ако вземеш грохнал старец те чака яко изваждане. Масово се пестят разни работи по консумативите и после в купува-продава търсят я вал, я нещи друго за тези двигатели.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 20 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2006 Турбината на AEL не е с променлива геометрия, затова и двигателя е малко "лагав" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dydli Публикувано 20 Ноември 2006 Автор Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2006 Колеги,благодаря за мненията! Искам само да вметна,че преди месец ходихме да гледаме турбото на едно А100 с ААТ двигател,93г и майстора на турбините каза че турбото на този двигател е едно от наи-здравите - досега били правили 1500 турбини и от тях имало само 4 от този модел Били много по-здрави от по-новите модели Същото се отнасяло и за двигателя....А разхода е наистина уникален,даже мисля че за времето си е бил шампион по икономичност... За съжаление се отказах от колата тъй като салона беше в уникално лошо състояние и имаше доста проблеми с предницата.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godo Публикувано 23 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2006 Никога не е късно да разгледаш какво се продава във форума.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pelala Публикувано 6 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2006 (Редактирано) Днес намерих малко време и взех и прерових ETOS-ETKA и освен инжекторите и компютъра друга разлика между AAT и AEL не намерих.Помпите са им с еднакъв номер , турбината , блок , глава - също.Компютъра е различен с една буква 4A0 907 401 P - за AEL , 4A0 907 401 E за AATПри инжекторите е същото : 046 130 201 E(Х) за AAT ,046 130 201 F(X) за AELкакво ли ще стане ако на AAT се сложат инжектори и тунинг чип от AEL Редактирано 6 Декември 2006 от Pelala Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dydli Публикувано 6 Декември 2006 Автор Доклад Share Публикувано 6 Декември 2006 Мерси за инфото,колега ! Виждам ,че си с ААТ -предполагам,че много му се кефиш Имал ли си някакви сериозни проблеми с него-било технически или финансови ?Ще се радвам ако драснеш някой ред с впечатления Айде със здраве !! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
M Публикувано 6 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2006 ...какво ли ще стане ако на AAT се сложат инжектори и тунинг чип от AEL ама май и помпата идва разли4на а инжекторите са едни цифри.. неискаш да ги знаеш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pelala Публикувано 8 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2006 Aми да с AAT двигател съм .Освен теч на масло от гарнитурата на маслената помпа нищо друго по двигателя не е правено.( без да броя задължителната смяна на ремъците и обтегачите при покупката) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MOUTFUL Публикувано 8 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2006 (Редактирано) Aми с ААТ двигател сам след чип тунинг и колата е с +25коня.и е 140 като и това че съм изтърбушил и катализатора варвенето е друго...разликата е осезаема усеща се че ускорява и набира по барзо без проблем си качва 180-200км .и вси4ко това само сас смяаната на двата 4ипа без да се пипа друго...за разхода ами ако я настапваш здраво се качва с литър отгоре иначе при нормално каране знаете колко е икономична за кола от тоя клас...качих се и на А6 със мотор АЕЛ така за сравнение и няма никва разлика......200лв ми излезе това чипване Редактирано 8 Декември 2006 от MOUTFUL Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dydli Публикувано 8 Декември 2006 Автор Доклад Share Публикувано 8 Декември 2006 Aми да с AAT двигател съм .Освен теч на масло от гарнитурата на маслената помпа нищо друго по двигателя не е правено.( без да броя задължителната смяна на ремъците и обтегачите при покупката)А колко ти излезе тази смяна,тъй като чувам за суми от 800 до 1500лв Колега MOUTFUL, когато гледах едно А6 с ААТ двигател ми се стори че не набира много бързо,така че с този чип явно си преодолял този момент, кой беше майстора на чипосването?Благодаря ви за постовете ,колеги ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
r.s.m.f. Публикувано 8 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2006 Aми да с AAT двигател съм .Освен теч на масло от гарнитурата на маслената помпа нищо друго по двигателя не е правено.( без да броя задължителната смяна на ремъците и обтегачите при покупката)Колко струва тази процедура с ремъците,ако не е тайна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pelala Публикувано 8 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2006 (Редактирано) Колко струва тази процедура с ремъците,ако не е тайна Защо да е тайна :hilezh: но не мога да кажа цени за отделни неща.Kогато взех колата (април тази година) по нея се смениха следните неща :2-та ангренажни ремъка .Въздушния,масления , горивния филтър и този за климатроника.Маншон на преден десен амортисьор.Предни спирачни дискове.Накладки.Обтягащата ролка на предния ангренажен ремък.Ремък за алтернатора,климатика,сервото и водната помпа.2-та предни семеринга на двигателя. /не бяха за смяна ама така и така бяхме започнали та и тях/Преден десен маншон на полуоска.Десен и ляв накрайник за кормилната щанга.Моторчето за водата на чистачките.Та за всичките тези неща сменени в сервиза на мой приятел (частите ми ги купиха на цени за сервиза и не съм давал пари за труд ) сумата беше около 700леваСлед това последва ремонт на предницата (смяна на всичко по нея) и смяна на амортисьорите за още около 900 лева. (пак по горната схема)Така че грубо казано около 2000 лева за всичко досега( + разни лайсни , решетки и други дреболии) за да приведа колата в такъв вид че да ми харесва . . Редактирано 8 Декември 2006 от Pelala Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MOUTFUL Публикувано 9 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2006 абе кви са тиа цифри ....на мен ми излезе 200лв....монтажа си направих сам....а за А6 дайе е по лесно сщото 4иповете са на цокли и просто сваляс старите и слагаш новите ...докато при мен триабва да се разпояат самите 4ипове от платката..... ако искаш по подробна инфо...пиши на....MOUTFUL@ABV.BG Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 9 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2006 (Редактирано) Колегата говори за смяната на ремъците, не за чиповете А сумите са такива (доста по-ниски от V6 TDI), но все пак трябва да се има в предвид че около 200 - 250 000 км. се подменят и още няколко чаркалака, като най-скъпия е т.нар демпферно колело което струва около 600 лв. и се слага САМО ОРИГИНАЛНО (аз си намерих неоригинално, с гаранция, бла, бла и накрая разглабях 2 пъти).Ако решите да си спестите от неговата смяна (защото струва колкото всичко останало) все едно не сте си сменили ремъците - като се разбие демпфера пак ви прескача ангренажния ремък и се троши мотора. Както казах, този демпфер не се сменя при всяка смяна на ремъците, а по скоро на 3 Но ако сте имали "късмета" никой преди вас да го не го е сменял, ще трябва да направите операция изваждане - както и аз Иначе пак казвам - AAT с чип става на AEL, но AEL с чип е почти 180 кс. / 360 нютона , а това са данни с които превъзхождате всички модели V6 TDI до 2004 , с изключение на любимия на Насти 2.5 TDI AKE 180 к.с (и мен много ме кефи ).И така пропускате да инвестирате 9 000 лв. в ДДС+Акциз, но карате здрав двигател с много добро поведение Е, малко е лагав защото турбинката му е големичка и съответно по-мудна, но пък няма чупене.. Редактирано 9 Декември 2006 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dydli Публикувано 10 Декември 2006 Автор Доклад Share Публикувано 10 Декември 2006 Е-е-е колега ,направо ме разби с това демпферно колело! Другите неща бях чувал,че се сменят,но това колело за първи път Благодаря ти за инфото, а чипосването наистина е много съблазнително.. .. А имаш ли представа какъв ще е разхода при 180к.с. ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 11 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2006 Ами за почти една година както я карам с чипа 7-7.5/100. Имай в предвид че аз не карам 1000% чисто градско и карам доста километри всеки ден. Но такъв беше разхода и преди чипа, дори може и да е намалял малко Въпроса е, че навикваш да понатискаш повечко с дясното краче и сега зимата е малко забавно, трябва по-внимателно.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване