Jump to content

A6 (4B,C5) бензинов автомат?


Recommended Posts

Ае мОмци какво значение има с колко оборота на коя предавка на не знам си какво...хиляда и една глупости...се тая 1000 оборота..плюс това по закон трябва да се кара със 130-140..какво значение има със 150 и 200 колко оборота ви е..нито имаме такива пътища, нито вярвам имате спирачки, на които да вярвате за спиране от 200 до 40..стига сте писали простотии..така или иначе повечето от нас караме на газ, която по спомен струва 80 стотинки. Автора на темаа също мисли да използва тази велика допълнителна екстра, така че какво значение има на кой колко му върви колата с еди какви си обороти..кажете за кои звена ад внимава...какво да гледа при оглед и кои са приоритетните неща, за които не може да си затвори очите при закупуването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 106
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Как па оборотите да не са от значение? С късите скорости за да не правиш задръстване трябва да караш във високи обороти. От там идва по-голям разход, нормално мотора да се износва по-бързо(тука малко теория на вероятностите), идва и харча на масло в стоков вриант. Другото е от гледна точка на комфорта. Едно е да караш със 150 на 2800 оборота и двигателя ти да не се чува, друго е да го бичиш с 3800-4000 оборота за да поддържаш същата скорост. Та или си купуваш кола с дълги скорости и си караш или си купуваш такава с къси и си караш, но плътно в дясно. Поне аз съм на това мнение, мразя да карам продължително над 3000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При магистрално каране между 4000 и 5000 оборота мойта е най тиха. Незнам дали е от значение, че е без катализатор, но при скорости между 120-140 е най-шумно и неприятно. Към автора, ако ще взима 1,8t, задължително да изчака колата да загрее, да чуе дали няма да се разтрака веригата. Другите неща на компа и на канала, естествено с човек, който ги разбира нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това щото ти заглъхват ушите при тея обороти и не чуваш нищо :D

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен (1.8tq AJQ) на 5та със 3500 об = 130 км. При 4000 об около 145 км/ч по табло. На второкласен път 5тата е идеална, на магистрала идва къса.

Е това е абсурдно вече, те най-мизерните малолитражки 1,2 са така. 3 такива коли съм имал, всичките показваха точно 155 при 4к. 2,8 примерно около 160, на предно вместо 155 е 160 някъде.

След 160 няма как да чуеш мотора на фона на другия шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, може и да греша и да съм с такива показатели 4к -150/155км

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте приятели

Предстой ми избор на кола за удобно и бързо предвижване на средни разстояния например София - Русе , от купе на купе влязох да пробвам едно А6, 2003, бензин, седан, с предно, и беше любов от пръв поглед удобно , широко. Какво бихте препоръчали бензин или дизел 1,9 тди или най сполучливия двигател , за мен няма значение  стига колата да а бърза и динамична при по агресивно каране , да е удобна отвътре , да не се троши постоянно и да харчи адекватно

Не съм сигурен дали А6 е правилния избор просто влязох в нея , покарах я и още мисля за нея - хахахаха.

Бих помолил за съвет  при избора , а бюджета няма значение защото кеф бюджет няма иначе максимума ми е 7к.

Редактирано от samotoka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 и бързо - да, да :D Тва купе за да се движи бързо трябва да е над 300 коня ако е куатро. Помисли и за пътната обстановка, защото с това голямо купе на предно не можеш да мръднеш в снега, ядах го тоя и ти го казвам от опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се уточниш какво имаш в предвид под бързо. Моята я забивам на 150км/ч и съм под 3000оборота. За мен това е нормално движеща се кола. Изпреварванията са добре. Та ако търсиш нещо коеъо да пълни километража за кратко време си за бегачка. Иначе 2.7т 3.0 4.2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не не бегачка - нормално каране и бързо изпреварване при колона с камиони

Редактирано от samotoka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не не бегачка - нормално каране и бързо изпреварване при колона с камиони

Аз съм с А6 1.8 турбо (бензин), куатро, ръчни скорости, 180 кс. и съм доволен. Най-честото упражнение 80-140 км/ч става достатъчно бързо. Разхода е в подписа ми. Често пътувам София - Русе и колата е приятна. На селския път скорости от 150-160-170 не се усещат много и колата не изморява. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал а6 1.8т куатро 180коня но съм карал пасат 1.8т 150коня с чип. Определено не ме радваше че трябва да го държа във високи обороти за да съм на 140-150км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 140-150 без музика не е готино. С лека музика няма проблем. Е идва момента, в който ти заглъхват ушите и всичко е точно.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4000 за 160 км/ч не са чак толкова много. TiL, мога да ти кажа, че ако на твоето бубу можеше да се сложи S-троник, вървежът щеше да е на друго равнище. Ще кажеш че е с чип. Друго си е до 100 да наглобе три предавки за не знам си колко милисекунди. Не нашите предавателни числа са големи, а твоите са малки. Просто 2.7 типтроник се откроява с дългите си предавки и особено последната (пета). ЕсКю5 и 4.2тди как са? До 100 сменят четири пъти и гърбът ти е плътно в облегалката. 

 

Висока и нормална за движението у нас скорост с А6 е постижима с всички двигатели, без 1.8i (без турбо). За бързите доускорения си трябва МОЩ - както ти казаха от 250-300 магарета нагоре. Тук оценките и усещанията са субективни. За едни МВ 123 300D чист дизел е стрела и изпреварват безгрижно, за други 400 коня се малнеят.

И аз съм опитвал да сравнявам концепциите с 4 и 6 цилиндрови двигатели - как се усещат, колко равномерно работят, какви вибрации и дали има такива, от какви обороти поемат, имат ли втори тласък след 4500 оборота или са супер плавни от 2000 до червеното... и до никакъв генерален извод не успях да стигна. Пасат 2 с 1.8 моно с късата кутия в ниските дърпа повече от шестака ми, катери едни баири дето моята ще изплези език. След 2000 обаче нещата се обръщат. Относно вибрациите в 4 и 6 цилиндъра, еми пак не намирам кардинални дължащи се на концепцията разлики. Примерно служебното пежо 308 1.6 бензин атмосферен на място е по-тих от моя, но генерацията му бучи повече и леко дразнещо; вибрации нямат и двете. Едни 4 цил. двигатели не обичат да бъдат развъртани, други се чувстват добре във високите и създават удоволствие. Шест цилиндровите мисля обичат оборотите и също така може да работят като електрички без да имат балансиращ вал за гасене на вибрациите от втори и не знам си кой порядък... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз търся висока скорост на ниски обороти и мисля, че случайно улучих с покупката на моя автомат(бях против автоматика, но нямаше комби с ръчка). Прав си че колата с къси ще е по-пъргава, установил съм го това с баира, но пък за дълго и спокойно пътуване според мен си трябват дълги предавки(или много предавки). Па изпреварването... Като и настъпя педала автомата си сваля надолу и нещата се случват набързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите не са толкова важни колко звука и характера на мотора, 1,8Т примерно е по-зле на 120 отколкото на 170. И ако се търси нещо общо, всеки 4-цилиндров мотор като върнеш предавка бучи, а при v6 няма такова нещо.

Има и много други моменти които са абсолютно обективни тенденции и те са толкова по-ясно изразени колкото по-стара е колата. Примерно 4-цилиндровите с времето започват да ръмжат и бучат докато друга стара кола с повече цилиндри все още е близо до това, което е била като нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Благодаря на всички за подробните мнения. Спрях се на А6 1.8Т ръчка, но имам още няколко въпроса:

 

1. В един пост се спомена за разлика в мотора преди и след 1999г. Каква е точно разликата и защо тези след 1999г са по-добри?

2. В много постове се споменава кофти съединителя на 1.8Т, та какво точно му е кофтито?

3. При този мотор съединителя с демпфер ли е и ако да може ли да се преправи работата да е с обикновен, че съм чувал някакви истории или?

4. Може ли при покупка да се разберат истинските километри на колата и как?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Потърси общи теми за мотора 1.8т като кодове и модификации, валидни са и за а6

2) Не е кофти, лек е съединителя. Стандартния при куатро версията ако правиш стартове от място се пали, но ако правиш нормални доускорения нямаш ядове хиляди километри.

3) С демфер е, но в повечето случаи тои не е за смяна. Можеш да направиш конверсия към едномасов 800-1000лв е упражнението

4) Километрите ще са стотици хиляди. Гледай състоянието.

Обобщено: за мен за парите си А6 1.8т + куатро предлага най-много в съотношение цена/качество. Без проблем правя преходи 600-1000 км с нея без да ме изморява. Успех.

Редактирано от ppenchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двата варианта на 1.8Т (АЕJ и JBL ли какви бяха), разбрах само, че разликата е, че единя след 99г е 180кс, а по-стария е 150кс или се лъжа?

А относно манипулацията с маховика, не е ли много 1000лв за преработката? То по-добре да си купиш нов и едва ли ще ти се наложи пак да го смениш някога? Може ли да попитам от чисто любопитство каква точно е процедурата с преработката?

И друго да попитам:

1. А6-цата с алуминиево окачване ли е като Пасата и А4-ката?

2. Има ли коли с 1.8Т и 6 степенна ръчна скоростна кутия?

3. Вярно ли е, че куатрото е само в скоростната кутия и колите 4х4 нямат два диференциала и раздатка, както другите марки 4х4 и това оскъпява ли нещо друго, като съединителя например или само вдига леко разхода? ( Горе долу колко вдига разхода?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантите на 1.8т са има няма 5 поне.

 

АЕВ е 150 коня от "по-стария" модел, както и AJL който също е старата концепция но е 180 коня.

 

Новите са APU,ANB и АWT. Като първия е най-прост откъм периферия, всичките са 150 коня.

 

Окачването на А6 е идентично на А4 и Пасат 5

 

Не съм виждал 6 степенна ръчка на 1.8т. Обикновено се слагат на V6 и V8 моторите (и евентуално на някое кюмбе бомба дюза).

 

Торсена играе роля на раздатка или иначе казано междуосев диф. Иначе отпред и отзад си има отворени дифове. Като цяло една от най-евтините и здрави 4х4 системи на пазара. Разхода се вдига 1-2/100.

 

Автомата качва значително повече разхода от 4х4-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за полезната информация!

Значи ли това, че окачването на 6-цата е много кекакво, тъй като съм чувал доста лоши неща за тези на Пасата и А4-ката?

Някой може ли да ми обясни как да разбера точно какъв вид 1.8Т гледам, кой вид да избягвам и кой вид е за предпочитане?

И конкректно да попитам за 1.8Т 180кс от 1998г (или поне така пише в обявата) какво е мнението ви за този мотор?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...