Jump to content

Поддръжка на акумулатор Bosch S5


BikerBoy

Recommended Posts

Колеги имам акумулатор Bosch S5 63Ah от 2 години и поради карането на колата на къси разстояния сега през зимата (по десетина пъти на ден) се замислям да му направя профилактика. Тук идва и питането ми, този акумулатор е необслужваем и не съм сигурен как да подходя. Имам български токоизправител (от онези старите с траф в желязна кутия), който попринцип трябва да дава 6А ток и хубав мултицет. Чувал съм за една формула, че тока на зареждането трябва да е една десета от капацитета на акумулатора, демек (63Ah)x0,1=6A. По зачетох се и имаше предложения от колеги да се разреди акумулатора до (по спомен) 10,6V и след това да се зареди до 14,4V. Не ми е проблем да следя заряда през 20..30 мин, стига да знам какво да гледам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш директно да го заредиш, 6А е таман за твоя акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това добре, а да правя ли гимнастиката с разреждане и зареждане или направо да го зареждам и до какво напрежение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да използвам темата на колегата за един въпрос-ще има ли проблем ако зареждаме акумулатора докато е на колата със закачени клеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да го зареждаш както е на колата но трябва да му откачиш едната клема/ минус/ и контактния кляч да е изваден.Най добре е да разкачиш и двете клеми без да си играеш да го вадиш от мястото му.По принцип и двата вариянта стават но винаги при всички положения контактния кляч трябва да еизваден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да го зареждаш както е на колата но трябва да му откачиш едната клема/ минус/ 

Защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ПЛЮСЪТ" ОБИЧА ДА Е САМИЧЪКВ повечето автомобили се прокарват кабели само за плюса (+), а ролята на кабел за минуса изпълнява шасито. Свалянето на кабелната обувка от "плюса" на акумулатора, преди да бъде откачена кабелната обувка от "минуса", може да предизвика сериозна повреда на генератора.Затова винаги първо се снема кабелната обувка от "минуса". При поставянето на кабелните обувки пък се спазва обратният ред: първо - "плюсът" и след това - "минусът"!

Из "Поддържане на акумулатора на лекия автомобил"

Илия Н. Войчев

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че в тази книга намерих отговор на въпроса си. Всеки който се интересува може да я намери на следния линк http://www.kaminata.net/forum/poddrazhka-na-akumulatora-t73581.html .

 

Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднакво или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво (при нов и изправен дванадесетволтов акумулатор - около 16 волта).

Сега въпроса за 100 000 лв в играта "Остани без акумулатор" е: ще се прецака ли необслужваем гелов акумулатор ако се зареди с обикновен токоизправител до 16V или ще си свирка и ще се чувства в свои води :)

Редактирано от BikerBoy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това напрежение от 16В е прекалено голямо. Повече от 14.6-14.8В не трябва да се подава на акумулатора, когато се зарежда. Освен това след като се зареди и се откачи от зарядното акумулатора пада до 12.6-12.8В ако е в покой с откачени от колата клеми. Ако е изправен акумулатора не трябва да пада под тези стойности дори и след дълъг престой (трябва да е с откачени клеми).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това напрежение на акумулатора ли го мериш при работещ двигател, на зареден акумулатор оставен на страна или при заряд на токоизправител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност като се зачетох в уикито излезе, че зависи от доста неща. За необслужваемите може да стигне и до 13,1V. Иначе нормално е някъде около 12,6V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това напрежение на акумулатора ли го мериш при работещ двигател, ...

При мен на следващия ден след зареждане. При кума ми на колата при не работещ двигател. Ако на работещ е толкова нещата няма да са на добро  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Shubert: Значи акумулатора ти е 6 и нямаш грижи, а за какъв акумулатор става въпрос и от кога го имаш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сега въпроса за 100 000 лв в играта "Остани без акумулатор" е: ще се прецака ли необслужваем гелов акумулатор ако се зареди с обикновен токоизправител до 16V или ще си свирка и ще се чувства в свои води :)

Да, на въпроса ти, като нищо ще замине.

Със закачени клеми може да се зарежда акумулатор , но зарядното трябва да е микропроцесорно . Примерен линк http://tecmate.com/ .

Още един http://www.ctek.com/bg/en   Такива уж са и Лид'л-ските.

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Shubert: Значи акумулатора ти е 6 и нямаш грижи, а за какъв акумулатор става въпрос и от кога го имаш :)

Някакъв италиански... лятото го взех и няма как да ти споделя колко е читав. :)

Ако държиш мога да погледна каква марка е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв италиански... лятото го взех...

Да разбрах, благодаря. Значи си е новичък и си държи напрежение, със здраве да си го ползваш.

 

Аз да споделя снощи най-накрая оставих колата и имах възможност да зареждам кУндурматора  :hilezh: . Започнах с напрежение от 12,36V на клемите без токоизправител (свален от колата). Напрежението на заряд беше 15,5V :shocked: и заради това сложих лампа 55W от колата и спадна 15,23V и така стоя 2 часа. Усеща се разлика в работата на стартера, върти осезаемо по енергично. Обмислям да направя по нататък още едно зареждане за 3-4 часа, но след като си направя приспособление от две лампи по 55W за да падне напрежението на 14,8-15V.

ПП: След оставането на колата без ток за 2 часа се наложи да адаптирам дроселната клапа, но това не е болка за умиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо си купи ново зарядно за акумулатор, с тези лампи най-много да го съсипеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Напълно е възможно да е заминал. Това, че е на 3,5г. не е гаранция. Ти след като го зарежда на импулсното зарядно как установи, че се е заредил напълно? Не казваш обслужваем ли е или не, замерваш ли му плътността на електролита преди и след заряд или за степента на зареждане съдиш само по напрежението, до което достига? Възможно е нисанчето да има утечка над допустимото и за това да пада напрежението до тези стойности. Ако имаш възможност размени двата акумулатора и виж какво ще е положението! Другия вариант е след зареждане на зардно или след дълго извънградско каране, което предполага, че акумулатора ще се е позаредил да разкачиш едната от клемите и на другия ден да измериш напрежението. Това ще те насочи къде може да е проблема. Също така за най сигурно ако имаш мултицет и знаеш как да го използваш направо провери за утечка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...