Jump to content

Съвети за покупка на Audi A6 4F


Recommended Posts

19 hours ago, kainy said:

 

2.7 си е страхотно автоматик, дори и без да се ремапва. За 2.0 разбирам да е на ръчка, но за 2.7 вече няма нужда. На 3.0 ръчката е абсолютен фарс,...:D

 

И какво точно му е страхотното на мултитрошляка колега ? Не разбрах и какъв точно е фарса с ръчката на 3.0 ? Мисля че нещо ги говориш малко на едро нещата и не от опит ... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе и маджун, и мазут, ако не е нафта - гони му края... Пожелавам да сме живи и здрави и чат-пат по некоя сгодна женица. Иначе колите - се ще ги натаманиме ! Поздрави момчета ! :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, boboweb said:

 

И какво точно му е страхотното на мултитрошляка колега ? Не разбрах и какъв точно е фарса с ръчката на 3.0 ? Мисля че нещо ги говориш малко на едро нещата и не от опит ... ;)

 

Ами ако погледнеш в подписа ми ще видиш че имам опит от първо лице :). Ръчката (най-вече тази която слагат на 3.0 и при А6 и при А4) не е много подходяща. Лесно си заминава синхронизатора (на втора) и като цяло не се усеща добре. Споменах че и комфортното шофиране с нея не е лесна задача. После отиваме и на супер малкия оборотен диапазон, дори след като се ремапне и турбото почва малко по-рано, което води до постоянно сменяне на скорости, за да седи в обороти.

 

И да, говоря за типтроника, не мултитроника, който също не е лоша кутия, но на никой не му се занимава да я ремонтира.

 

После можеш ли да ми цитираш цена за съединител и маховик? Преди да сменя на автоматика, цената беше към 1700лв. При 2000-2500 за пълен ребилд на автоматика, който ще надживее поне 2 смени на маховик и съединител, някак си заслужава :).

 

Освен това седана ми от който взех автоматика беше поне на 400 000км, ако не и повече и автоматика още се държи мъжката с пренебрежими забележки, които почнаха да се проявяват чак след като почнах да издевателствам над него с 50-тина коня отгоре, а смятам и още да товаря. Нещо което ръчката нямаше да издържи без ъпгрейд на съединителя и маховика, което е още по-скъпо...

 

Естетическите причини няма да ги коментирам :) 

 

едит: забравих да спомена че базата ми за сравнение на ръчката (дизелова) бяха Е90 2.0 и Е46 3.0. И двете се усещаха много по-добре. Бензиновите ръчки не ги коментирам, там нещата са много по-добре.

 

Признавам все пак че въпреки всичко ако успееш да изредиш добре 1-ва, 2-ра, 3-та, усещането е супер, но превключването от първа се изпуска много лесно, което комбинирано с проблемна втора си е неприятно в крайна сметка.

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер - не те кефи ръчка - това си е лично твое мнение обаче ... Можеше да добавиш едно "според мен" ;)  Щото пък има хора които ги кефи точно ръчката и автомата от това поколение им се струва муден.Тия мотори имат такъв свиреп въртящ момент даже и преди ремап че колата набира на 6та на 2000 оборота доволно . Тоест извън града на практика може да се кара почти без смени за разлика точно от малките бензини . Проблем със синхронизатора и втора може да си имал но това е някакъв частен случай а не е проблем по принцип на тези кутии. И още малко ще изкараш че да се поддържа и ребилдва атомата е по евтино от съединител и маховик - айде нема нужда - все знаем за какво става въпрос ;)

Карай си автомата лошо няма но недей да се изказваш толкова категорично и да го изкарваш за предпочитане при тези над 10 годишни коли ...

 

p.s И какъв е точно смисъла на 2.7 Quattro пред  3.0 Q  че нещо не схванах ? Можеби че колата се усеща чувствително по-мъртва но за сметка на това парите за поддръжка и разхода са същите ? Точно тая комбинация е тотален no sense ...

 

Редактирано от boboweb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За някои неща си прав, признавам. Изключих че за да е типтроник, трябва да е куатро, където ако не е ремапната, няма много смисъл.

 

Въртящия момент на 6-та много добре знам, колко е добър, след като се завъртях хубаво на магистралата със 140 и успях да се изкарам без смяна на предавка. На градско обаче тази кутия не се чувства добре с този мотор. Да това е лично мнение. За проблема със втора обаче... Мога спокойно да заява, че досега са ми звъняли 5-6 човека да търсят ръчна кутия и моята не им върши работа, защото проблема им е същия. В същия момент никой не се е обадил с по-тежък проблем.

 

Също, да нямам твърди данни на колко километра се сменя маховика, но от хора с които съм си говорил знам, че основната практика им е със всяка втора смяна на съединителя, сменят и маховика. В същото време колегите които са се похвалили, че са ребилднали автоматиците си, се броят на пръсти, както не са много и тези които ги обслужват, което е около 400лв на 60000км. Т.е. съм достатъчно убеден, че броят на колегите с ръчки от 3-4 години са сменили поне веднъж съединител и маховик, докато същите с типтроник, най-много да са сменили веднъж маслото. При вторите резултата в повечето случаи е кутията да приритне от време на време. Ако сметките ми издишат някъде (бидейки толкова общо :)), моля те поправи ме. Колкото повече инфо има за колегите, толкова по-добре.

 

Иначе в крайна сметка ако обичаш да си ръчкаш, няма проблеми. Идеята при тази кола е, че много хора скачат без много ясна идея какво си купуват. Не търсят екстри първоначално, но после им става тъпо, че не са се информирали предварително... Карал съм ръчки от 60 коня до 400 коня. Ако колата е слаба - ръчка, ако колата е мощтна и предполага ръчкане (Subaru STI например) - ръчка. Лимузина ръчка... ми тя си иска да се возиш, не да караш. Затова ремапнат автомат дава възможност от време на време да изпростееш. На S е достатъчно добра кутията. Ако ще е ръчка А4/А5 3.2FSI и ръчкай на воля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че на 4F ръчките са голи като пушки от вътре и даже кожата е голяма екстра си прав ! Има и изключения но са много редки. При А4 B7 е доста по-добро положението .

Но така или иначе отговора ми беше принципно за това че ръчната кутия изобщо не е фарс при първите 3.0TDI - има си някои минуси но плюсовете са повече - имхо ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, скоростна кутия(автоматични, ръчни все тая) и съединител от коне не се плашат, плашат се от въртящ момент. Конските сили са функция(математическа) на въртящия момент и оборотите.

Лично мое мнение е, че нема нормален човек дето да иска ръчка за евридейка нема, както и нема нормален човек дето да иска автомат за писта. За писта секвиенциална трансмисия, за евридейка автомат, те това е истината.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, mradulov написа:

 нема нормален човек дето да иска ръчка за евридейка

 

Еми пиши ме от ненормалните тогава. Другия е Динков. :hilezh:

На некой модерен и бърз автомат с два съединителя съм почти съгласен.

Ама тея ретро мъртъвци, като тоя в 4ф примерно (а за по-старите да не приказваме), дето убиват по 50 коня и качват разхода с 2 литра нема нужда да ми ги хвалиш.

Аз не искам да плащам данък за 225 коня примерно, а колата ми да върви като 160, щото другите ги убива инженерната грешка между двигателя и диференциала. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък 50 магарета да сваля множко ми се вижда...

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 6HP19 (който е при 4F) са добре нещата, но при предишните са наистина зле. Като цяло 4Ф не бих казал, че е градска кола, защото е тежка и в режим тръгни/спри си похапва доволно тунджа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Близо 10% загуби добавя при пиковата мощност ZF6 спрямо ръчна кутия. Лошото е, че няма ръчки с екстри особено пък и по-нови такива с хубавите мотори...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода споделих, че опита ми показва обратното... Разлика не ми даде, ама никаква, а не е като да съм я карал на ръчка 1-2 седмици само. Даже с ръчката много по-често стигах 16/100. Също така задръствания или не, разхода ми флуктоира в максимум 1/100. Точно в задръствания автоматика си показва всички плюсове :). Просто в градски условия, ако не държиш да се рейсиш между колите, ръчката е безмислена.

 

Това с 50-те коня е пълна глупост. Да на ръчка се изстрелва чувствително по-добре, но колко често ти се налага да го правиш. А и бързото развъртане на първа, води до лесно изпускане на момента.

 

Коне или въртящ момент, както казваш си вървят пропорционално заедно, така че няма значение, кое се цитира. Но да, технически проблема е от въртящия момент. Сега последно чух басня за колега с ръчка 3.0тди, естествено с ъпгрейдната механика, да е дала 347кс и 800нм в овърдряйв. Още не сме видели снимки де, но като базня е добре :). Аз лично автоматика ми ще го тествам до 320кс (не знам колко ще е въртящия), но пак ключовото е как се ползва после, защо и сега вече от време на време гъне кардана на около 550нм...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам наблюдение върху няколко ръчки и истината е ,че се предават зверски!

Тая как е издържала не знам,ако не е тунинг съединител на стойност 1/2 на колата.

Моята бангия е 320+ КС и около 700нм на мотора и .......още карам ,вече 1+ година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, kainy написа:

, да е дала 347кс и 800нм в овърдряйв. Още не сме видели снимки де, но като базня е добре :). Аз лично автоматика ми ще го тествам до 320кс (не знам колко ще е въртящия), но пак ключовото е как се ползва после, защо и сега вече от време на време гъне кардана на около 550нм...

Мисля, че малко се отклоняваме от темата и някой неща не са ти ясни. Това което движи колата са само и единствено К.С. ...нм са нищо без съответните обороти за да направят те конски сили. 1000нм при 2000рпм-а са по-малко от 300 при 6700(без да изпадаме в детайли за дифове/предавателни числа и т.н.)...проста формула е ... Както и по-горе са писали, това което товари компонентите са НМ, а това, което движи колата са конете.

По въпроса с близо 350кс на мотор от 3тди само със софт силно не ми се вярва освен, ако не говорим за последната модификация с едно турбо и сток 272кс , която далеч не се вгражда в 4ф. Това са конски сили на мотор и твоята и ръчката трябва да имат приблизително сходни такива стойности, разликата е че той ще има приблизително 20% под тези стойности на колелата, а ти ще имаш приблизително -30% от тях, което води до едни ~25кс отиващи в ZF6 ...220/225кс колела с/у 245/250кс на колелата при ръчката, които се забелязват и в динамиката и в разхода...

Едит:

Преди 10 часа, kainy написа:

Коне или въртящ момент, както казваш си вървят пропорционално заедно, така че няма значение, кое се цитира.

Има и още как, само лаик(или тотално незапознат) може да направи подобно изказване...При положение, че абсолютната динамика в случая при 3тди се мери при 4000+рпм-а а там НМ падат от 400 надолу е без значение, какъв е пикът им преди 3к дали е 500 или 800 е тотално без значение, ако единият автомобил има 10-20нм повече след 4000 и ги държи, то ще върви повече, просто защото генерира по-високи конски сили...

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контекста за използването на кс или нм като е съвсем различен от това което обясняваш. Но иначе си прав, да.

 

Както казах това с разхода е мит, който лично съм пробвам. На една кола с двете кутии. Твърденията за двата литра разлика за мен са безпочвени.

 

За динамиката и малки перформънс разлики тук там, където ще дадат резултат на 0-100 или 400м в полза на ръчката, то това е ясно, но е ясно и че тази ръчка изобщо не е хубава за такива неща.

 

Всъщност цитираната кола е BMK. Съединителя й не знам колко струва, но естествено изпуска здраво. Но щом ти си изкарал 320/700, 347/800 не изглежда толкова невъзможно.

 

За разликата в мощността, със сигурност има някаква, но в ежедневно ползване изобщо не се усеща, дори при стоков мотор. С ръчката има и голяма илюзия, че е много по-бърза в първите 3 предавки, което изпитах на гърба си, но практическите тестове показаха че ритането в бъбреците си е козметика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че си го разбрал и че коне и НМ не вървят ръка за ръка, просто при турбо моторите некадърните мапери отпушват рано споола на турбото и макс боост да ахкат хората по много нютони в ниските и илюзорното чуство за вървене и чупене на вратове, което е крайно нещадящо всички агрегати и компоненти...наобратно на хубавите мапове, които имено гледат да намалят споола и да има плато в ниските точно, както фабричните карти, което не е направено случайно и в крайна сметка НМ във високите определят динамиката на автомобила...не за друго а понеже има повече конски сили там.

Не е козметика 25кс на колелата при ръчката повече са си 10% по-висока мощност...пробвай някоя кола с равни коне на мотор и ръчка с твоята на летящ от 4-та или 5-та примерно и ще видиш, колко са козметични разликите....при 1-2-3 смените на ръчката, малко или много бавят спрямо автомата и това донякъде компенсира загубената мощност...

За разхода също не си прав, тези 10% повече загуби трябва да дойдат от някъде...безплатен обяд няма ...прости физични закони....

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти казвам съдя абсолютно от личен опит. Първата ми А6-ца беше с БМК мотор и автоматик. Среден разход 13.5/100. Минимален (но с риск да се самоубия от мъка) 12/100. Максимален 16/100.

 

Втората е пак БМК, ръчка. Абсолютно същите стойности, само където да изкарам 12/100 беше доста по-трудно, а 16/100 доста по-лесно. Средния обаче беше 13.5/100.

 

Но различни коли, различни фактори. Да ама на ръчката сложих автомата от първата :). Никаква разлика в разхода. После ремапнах. Никаква разлика, осве в това което показва компа. На колонката обаче е същото. Даже наскоро почна около 13/100 да се върти.

 

За мапването още си играя с мойта. Точно както казваш нарочно съм се разбрал в ниските да не гъне всичко, като сега гъненето е във високите и трябва още малко да се пипне. После дино и пак ще се пипне и после хибридно турбо и повтаряме упражнението, но само ако механика издържи или ще трябва първо да я постегна (2 дифа поизядох вече :)

 

И пак не отричам предимствата на ръчката. Продължавам да твърдя обаче че тази която се слага в А6-цата, не е подходяща за такива работи. И го казвам от опит, не от четено из нета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ръчната може и да постигнеш по-висок разход според смяната на скоростите, особено на градско.

Автоматикът си решава кога да ги сменя и трябва да се стараеш много, за да го караш да прави друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите, които се отзоваха!

Вече започнах да се оглеждам и вчера направих едно посетителско кръгче по Горубляне, да си посверя часовника, така да се каже....

Малко се ядосах, да бъда честен - на коли, в обявите на които пише "Сервизна книжка", се оказа, че нямат. Уж били само от оказиони, уж тва онова...срам! Аз незнам дали има хора, които биха си купили ламарини, без доказателства, че преди това са били автомобили, че и за суми над 12-13 хил.лв. Ако има - ок, но.... Според вас момчета, по VIN да попитам колегите от Жабария, достатъчно доказателство ли би могло да бъде, или има още някакви хватки? Мерси !:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, казах ти от личен опит, не се настройвай с розови мисли относно бъдещата си покупка, за да няма разочарования после. За 12-13 000 лева няма какво да купиш освен един котурник на 300- 400 000 километра. Ако не ми вярваш, ходи в някой сервиз, в който правят Аудита и поразпитай какви 4Ф-ки им карат предимно за ремонт. Колата като нова струва 120-130 000 лева и на 1/10 от цената не бива да имаш прекалено големи очаквания. Аз преди една година от близо 10 проверени по ВИН в Порше запад, попаднах само на една на 201 000 километра и тя струваше 17 900 на табелка, всичко друго беше на 350 000+ километра. Взимай там нещо, което ти се стори, че е най-читаво и стой далече от мислите, че си взел нова кола. По ВИН могат да ти проверят и  в Порше докогато колата е била обслужвана в оторизирани сервизи, няма нужда да питаш в Италия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвал съм го много пъти.
Купи си най-красивата, която пали и се движи, така или иначе другото е почти невидимо за очите.
Като любовницата е, ако наистина ти е кеф, парите по нея не болят чак толкова... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото е задължително да се купи в състояние, което ти харесва в момента на покупката, поне технически. Вземеш ли някой вибриращ мотор или нещо от сорта може и никога да не го видиш да работи добре без значение колко се налива.

А относно автомат или ръчка тия предполагаеми 10% разлика от загуби са точно нищо на фона на това, че едното е друга кола все едно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво бе момчета! Поне ще се посмея с вас ! :dance::flehan:

Бе дано се падне по-читава, все пак ще се жертвам за една диагностика поне на турбо и дюзи преди големия БОЙ ! :) 

Живи и здрави ! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Dummkopf написа:

Казвал съм го много пъти.
Купи си най-красивата, която пали и се движи, така или иначе другото е почти невидимо за очите.
Като любовницата е, ако наистина ти е кеф, парите по нея не болят чак толкова... 

От горчив опит ли го казваш ! :D . Или вече любовницата не ти доставя толкова голямо удоволствие и реши да минеш на Бе Пет коНбЕ :D .

Иначе по темата, избери според мен бензинов агрегат 2,4 или 2,7тди. По принцип всичко си е до конкретния екземпляр и как е карана и съответно амортизацията! Напоследък трудно се намират бензинки от по новите модели, защото масово се карат дизели! :) Но с нужното търпение и търсене се получават нещата! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...