Jump to content

Градска легенда ли са проблемите по 2,5TDI?


Recommended Posts

  • Отговори 105
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега,

аз като доскоро търсещ и питащ по форумите кое как какво да гледам преди купуване на кола..., мога да кажа следното:

След като я вземеш идва големия филм , най правилната приказка е да вземеш това което ти е по джоба! Не един познат имам който събере 15к и си вземе бмв 7серия или а6 и се надява да е здрава... да ама не , на единия колата му стои от ноември паркирана и чакаща ремонт на скоростна кутия (~3к лв) , другия вече даде към 4к за ремонти и само псува.

Гледаха питаха , на майстори я караха ... няма как да избегнеш това което колата си иска!

Все едно да купиш магаре което не иска да яде ;) колкото и да го търсиш няма такова.

Аз взех а3 , хвърлих към 3к дотук (обслужване, гуми, каско и такси, данъци , съединител, турбо, дреболии..)

че какво остава за а6...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тряа си сериозно скаран с математика да налееш 3К за обслужване (сумата е далеч по-малка, просто душегуб оунърите им става явно по-леко като обясняват как обслужването на тоя невървящ китук е направено само с ОЕМ части) в кола струваща 6К и с евнтуален ремонт на помпа за 2К и валове за още толкО :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах някъде......този мотор излъчва едно такова странно  привличане.Трудно е да се обясни но създава илюзия за мощен и здрав агрегат.Съчетано със манията на Българина да кара непременно дизел за голяма икономия и хоп.....темата за ремонт на мотора станала огромна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е че се срещат коли след 2000г във изключително добро външно и вътрешно състояние.Като нови...а двигател и окачване остава на заден план...Визията  е изключително голяма стръв за шарани.Човек които не е влизал във форума тук и не е чел подробно за мотора никога не би повярвал че това си е кофти сделка.Отделно бъркат старият дизел 2.5  на с-4 със този....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега valio 323, 

нещо не мога да разбера. В една друга тема казваш: 

Не ве....драма има само във България със тези саплъци които вкарват.Във Германия си ги карат и си ги подържат и харесват. Карат си и 2.0 131к бензинка и си свиркат.Тези мотори като си ги подхванеш от нови със правилна подръжка и смяна на части навременна не са толкова куци.

 

това е по тема пак за 2.5 тди мотора.

И аз се замислям за покупка на същата кола каквато иска автора на темата, само че да е ръчка задължително, но все различни мнения и съм леко объркан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето 2.5тедей са добре оборудвани.Преди 3г. и повече като търсих кола, се влюбих в един душегуб....куатро, с-лаин.Цената му беше по-ниска от тази на 1.8Тръц на предно в Б6 и то гола като пушка.

Още съм благодарен, че го имаше форума и се логнах да прочета инфо за душегуба и автоматите на Ауди.

Избрах втория вариант и не съжалявам, щото за където съм тръгнал съм стигнал без намесата на репатрак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз горе долу преди 3 години купувах и нямах регистрация във форума, демек не бях запитал за "проблемите на мотора". За 6300лв. взех кола, регистрирана, с комплект 4 зимни гуми Michelin Alpin A4 на 1 година, акумулатор 100Ah  в гаранция, сменени консумативи, обслужена, нови накладки и нови дискове на всички колела. В КАТ платих 15лв. за смяна на талона и почнах да карам  - това на какво съм попаднал съм го описъл по-горе в темата, но и аз досега не съм стигал до намесата на репатрак. Мисълта ми е, че на на тая цена просто нито една друга кола по автокъщите не ме впечатли тогава - дори да запаля двигателя да я чуя, камоли да я карам и пробвам. Вярно и аз търсех 1.9TDi, но под 7500-8000лв. нямаше нищо святстно, затова предпочетох душегуба и си казах "каквото стане". С калпав двигател може да е, на тая цена тая кола ме устрои тогава и това е - всеки сам си преценява какво за колко пари ще купи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че поддръжката на такъв автомобил не е като на Поло 1.2, но и факт е, че ако го купиш от добър стопанин, а не от просто ездач, едва ли ще имаш по-сериозни проблеми от накладки, носачи и на 60 хиляди - обслужване. Аз минах по трънливия път на реставриране - ГНП, хидравлика, съединител и т.н., но защото се доверих на познат, иначе ако потърсиш и попаднеш на гледана кола, може и да си спестиш някои драми. Като цяло нов внос не бих повторил отново :) Но досега двигателя не ми е създавал драми, а е AFB и 99г. - но масло 5w-40 на всеки 10 хил. км и смяна или поне да се провери състояние на филтъра на картерни газове. Вече пета година я карам и изключая първата, нямам проблем с колата и много ми харесва, извънградското шофиране е удоволствие.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тоя съединител за ремонт ли го смятаме? На коя кола не се сменя съединителя? ГНП-то е ясно, за проблемите му много допринасят и гаражните майстори когато сменят филтъра и въртят по 20 мин за да подкачи нафта в помпата. Другия проблем на тия мотори е, че хората не си правят сметката дали могат да ги обслужват адекватно и съответно като излезе скъп ремонт се почва ходене по морги и слагане на какви ли не скапани части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, damyan22 написа:

Факт е, че поддръжката на такъв автомобил не е като на Поло 1.2, но и факт е, че ако го купиш от добър стопанин, а не от просто ездач, едва ли ще имаш по-сериозни проблеми от накладки, носачи и на 60 хиляди - обслужване. Аз минах по трънливия път на реставриране - ГНП, хидравлика, съединител и т.н., но защото се доверих на познат, иначе ако потърсиш и попаднеш на гледана кола, може и да си спестиш някои драми. Като цяло нов внос не бих повторил отново :) Но досега двигателя не ми е създавал драми, а е AFB и 99г. - но масло 5w-40 на всеки 10 хил. км и смяна или поне да се провери състояние на филтъра на картерни газове. Вече пета година я карам и изключая първата, нямам проблем с колата и много ми харесва, извънградското шофиране е удоволствие.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Тия 60000км са при алтернативни части и се набиваш с две плащания за труд и в случая е много по-добре оригинални части за 120 000км или 7г

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на преценка и финанси. Спор - няма, OEM е най-добре. Така е и с носачите, слагаш разните там незнайни мн здрави марки и след година скърцаш като стара Уазка. Слагаш Lemfoeder и вече втора година нямам проблем с носачите. Ест. зависи от това в каква дупка би стъпил :))

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, pqsho написа:

Колега valio 323, 

нещо не мога да разбера. В една друга тема казваш: 

Не ве....драма има само във България със тези саплъци които вкарват.Във Германия си ги карат и си ги подържат и харесват. Карат си и 2.0 131к бензинка и си свиркат.Тези мотори като си ги подхванеш от нови със правилна подръжка и смяна на части навременна не са толкова куци.

 

това е по тема пак за 2.5 тди мотора.

И аз се замислям за покупка на същата кола каквато иска автора на темата, само че да е ръчка задължително, но все различни мнения и съм леко объркан.

Просто визирам автомобилите които са за продажба във България или нов внос от някъде си....Онези читавите отвън незнаино защо са скъпи и нерентабилни за бизнес от джамбазите.Аз лично съм виждал много 2.5 дизел и то във прекрасно състояние.Моторът мърка...визуално изрядни.Минавало ми е и на мен да си купя такава.Интересното е че тук във форума има лоша слава този мотор....ако попиташ във Ауди сервиз във Германия няма да чуеш чак такива драми.Не знам...от по хубавите масла ли...или от по навременната намеса при наченки на проблем ли..Смяна на валове и помпа при нас е цифра ама там не е така....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя мотор сигурен съм още от завода не може да мърка :) Иначе как и защо се е стигнало до момента да са проблемни мотори е все тая, но дори само заради риска да случиш на такъв вместо свестен не си струва да се търси. Да не говорим, че тоя мотор не блести с никакви технически качества, нито е бърз, нито особено икономичен. Каква е идеята освен повечето екстри да се купува такава кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти чувал ли си BAU мотор как работи? Доста по-тих е от първите, които са без ролкови кобилици. За това колко е бърз може да се говори много и там всичко е субективно. Чудя се обаче дали не им писна на хората да повтарят едно й също като папагали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм ги...те 2016-та не могат да ги направят какво остава за 20 години по-рано... Единтвения плюс на тоя мотор са екстрите, които идват с колата и това, че е 6 цилиндъра, т.е. в движение е по-мазничко в сравнение с 1,9. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия 60000км са при алтернативни части и се набиваш с две плащания за труд и в случая е много по-добре оригинални части за 120 000км или 7г

Тука нещо се обърка....смяна с Беса излиза 470лв.

3 смени са 1410лв.

Оригиналните носачи ше излязат там някаде, дали ще изкарат колкото 3 комплекта Беса....силно се съмнявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, damyan22 написа:
преди 58 минути, bobitovn написа:

Тука нещо се обърка....смяна с Беса излиза 470лв.

3 смени са 1410лв.

Оригиналните носачи ше излязат там някаде, дали ще изкарат колкото 3 комплекта Беса....силно се съмнявам.

 

 

Младеж,Съвземи се.....

Говорим за ангренажната група!Дамян го написа-обслужване на всеки 60000км!Носачи отделно!

Ремъци,ролки,водна помпа и т.н. 

Аз не знам изобщо някой да дава пробег на носачи ........

Преди 2 часа, ivo marinov написа:

Все още има големи ентусиасти,които искат да си го нацепят здраво със Душегуб.Стари кошове на незнайни километри със постоянни скъпоструващи ремонти.

Маринов!!!

чета ти глупостите във всяка една тема-толкова авторитетно се изказваш за всички видове мотори,че явно имаш автопарк с повечето модели и караш едновременно по 4-5 коли,вземи се спри!

Моят душегуб е обслужен преди 4г - основно- ангренажна група,кутия,масла,филтри,носачи,тампони ,водна помпа и тн.

За последните 70 000км имам сменена единствено и само една крушка на левия фар !

Демек за последните 48 месеца ,колат ми е струвала 120лв на месец.

Което е повече от смешно.

Всичко е правено в Ауди с оригинални части!

Не бъркайте добре гледани и на малко км коли с някакви милионници.

Сега очаквам да споделиш,от личен опит,за постоянните ремонти!

Редактирано от Mr.13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маринов!!!

чета ти глупостите във всяка една тема-толкова авторитетно се изказваш за всички видове мотори,че явно имаш автопарк с повечето модели и караш едновременно по 4-5 коли,вземи се спри!

Моят душегуб е обслужен преди 4г - основно- ангренажна група,кутия,масла,филтри,носачи,тампони ,водна помпа и тн.

За последните 70 000км имам сменена единствено и само една крушка на левия фар !

Демек за последните 48 месеца ,колат ми е струвала 120лв на месец.

Което е повече от смешно.

Всичко е правено в Ауди с оригинални части!

Не бъркайте добре гледани и на малко км коли с някакви милионници.

Сега очаквам да споделиш,от личен опит,за постоянните ремонти!

За ангренажа съм съгласен и аз съм с оригинални части и съм забравил за съществуването му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам какво значи "оригинални" части?

 

Това, че са опаковани и брандирани с фирмено Ауди лого ли?

 

Щото има и такива на същия производител, ма без кръгове по чарка и опаковката,

на доста по-различна цена, пък качеството същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ти давам един пример: Ламбда сонда на Бош за Б5 без кръговете сработва една на всеки три/оригиналната и тя е на Бош/. Това е мнение на колеги и лично го играх този филм преди години. Това, че повечето искат да карат Ауди и да поддържат голф 2-ка, води точно до тези негативни мнения за двигатели и модели. То не остана неоплют двигател и модел и излиза, че Ауди са некадърници и правят варели???

Познавам хора, които си поддържат колите единствено в оторизиран сервиз + оригинални части и с години освен масла,ролки,филтри и носачи т.е.консумативи не са пипали нищо по колите си. Знам и такива които искат да работят дявола във въздуха и не излизат от сервизите.

Има и читави алтернативни части, НО там трябва мнение не на кварталния "майстор", а на компетентен техник и тези чаркалъци са мноого малко на пазара. Повечето бъркат в чувала и каквото хванат и резултата е на лице.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, KCV написа:

Да ви питам какво значи "оригинални" части?

 

Това, че са опаковани и брандирани с фирмено Ауди лого ли?

 

Щото има и такива на същия производител, ма без кръгове по чарка и опаковката,

на доста по-различна цена, пък качеството същото.

Тъй

тъй

аз така направих с маслото на куията на една от колите!

В Порше 78лв литъра ,а в туба на ZF - 33......Ко каза Ко 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже, Боже, слез и си прибери тролетарите, че модератор няма да се сети да ги изтрие.

Бобито се радвал, че не си е купил 2.5 на база на чужди мнения.

После сменява  ангренаж на 120 000....при условие, че дори с оргинал части в сервиз на ауди дават на душегуба  макс 80 000км.

 Коментират носачи беса.... Ма те част от мотора ли са бре????

Даже и ламБи у ауспуха му туриха на душегуба...Он конструктора му ги е спестил...ама тука форумно ги слагат.

 Ма коментирайте мАтотЯ бре....

Ще ви кажа кои са му здравите страни в сравнение с другите двигатели.

Не износва блок като модерните трошници, не разбива пистони както 1.9тди и не му летят биелите през блока. Не му се отвиват шайбите на коляновия вал заради разбити шпоники, не е нужно отваряне на картер и смяна на цедката на маслената помпа както при 1.8т, няма купища електроники управляващи клапи(пеперуди) дпф, ламБи в ауспуха както при новите дизели, няма хидравлични обтегачи, авансатори и банани по ангренажа.Обаче има хидравличен обтегач на веригата за маслената помпа...който не е проблемен. Няма bank1/2 няма комутатори и гърмящи бубини. Няма синхронизация на валове.

Не пати от турбина колкото 1.8т, няма проблеми с топлото палене както 1.9 и 2.0, не пати от демферен маховик, не тресе на празен ход. Няма проблеми с меки връзки и не се слагат скоби по ауспуха. Няма дросели и не пълни с масло платките.  Не пати от дюзи, и не се регулират. Няма тандем помпа и свързаните с нея течове.  Няма проблеми с течове от полумесеци и капаци. И да има се слага силикон и забравяш. Няма проблеми с обезвъздушаване на охладителната система, и последващите от това проблеми. Няма проблеми с водна помпа от пластмасовата перка вътре. Няма самонагаждаща се ролка на алтернатор, Егр се изолира сравнително лесно. Не пати от спукани глави , и превъртял шестограм на маслената помпа.

 

 

 

 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, най-гадно е, че не можеш да го караш с олио, краве масло или маргарин от Кауфланд/Била вместо двигателно масло 5W40.

Те опитите продължават де, а ма това вече е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

29 minutes ago, loshdancho said:

Боже, Боже, слез и си прибери тролетарите, че модератор няма да се сети да ги изтрие.

Бобито се радвал, че не си е купил 2.5 на база на чужди мнения.

После сменява  ангренаж на 120 000....при условие, че дори с оргинал части в сервиз на ауди дават на душегуба  макс 80 000км.

 Коментират носачи беса.... Ма те част от мотора ли са бре????

Даже и ламБи у ауспуха му туриха на душегуба...Он конструктора му ги е спестил...ама тука форумно ги слагат.

 Ма коментирайте мАтотЯ бре....

Ще ви кажа кои са му здравите страни в сравнение с другите двигатели.

Не износва блок като модерните трошници, не разбива пистони както 1.9тди и не му летят биелите през блока. Не му се отвиват шайбите на коляновия вал заради разбити шпоники, не е нужно отваряне на картер и смяна на цедката на маслената помпа както при 1.8т, няма купища електроники управляващи клапи(пеперуди) дпф, ламБи в ауспуха както при новите дизели, няма хидравлични обтегачи, авансатори и банани по ангренажа.Обаче има хидравличен обтегач на веригата за маслената помпа...който не е проблемен. Няма bank1/2 няма комутатори и гърмящи бубини. Няма синхронизация на валове.

Не пати от турбина колкото 1.8т, няма проблеми с топлото палене както 1.9 и 2.0, не пати от демферен маховик, не тресе на празен ход. Няма проблеми с меки връзки и не се слагат скоби по ауспуха. Няма дросели и не пълни с масло платките.  Не пати от дюзи, и не се регулират. Няма тандем помпа и свързаните с нея течове.  Няма проблеми с течове от полумесеци и капаци. И да има се слага силикон и забравяш. Няма проблеми с обезвъздушаване на охладителната система, и последващите от това проблеми. Няма проблеми с водна помпа от пластмасовата перка вътре. Няма самонагаждаща се ролка на алтернатор, Егр се изолира сравнително лесно. Не пати от спукани глави , и превъртял шестограм на маслената помпа.

 

Не е, душегуба е страшен боклук, недей обяснява на хората :hilezh: Няма да коментираме на дълго колко приятно си върви и че на 1800 оборота на 5-та си със 100км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...