Jump to content

Какви са разликите между два вида Castrol?


Recommended Posts

На 99% клоня към Мобил1 5в30 есп, как ще ви държа в напрежение,:hilezh: то станахме като турски сериал. Другото за което се сещам е Мотул екс клиин 5в30. Редлайн, амсойл и роял пърпъл отпаднаха. Та засега само Мобил1 остана от официалния вносител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 191
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, какво означава съкращението LL при маслото Кастрол? Някои казват Long Life, но това което е такова си го пише с цели думи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чети ве нали си у немачко , съкращението го ползвт БМВ и означава точно това, въпроса е дали 01 или 04. Ако имаш дпф само  04, а ако нямаш може и 01. 

https://www.auto-motor-oel.de/ratgeber/bmw-longlife-04-freigabe-liste/1068/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
Публикувано (Редактирано)

Само за информация ако на някой може да бъде полезна. Смених Мобил-а 5в30 ЕСП от който бях много доволен и сега съм изминал почти 2к. с Равенол 5в40 VST Turbo, закупен директно от немско.Цента му дори с отстъпките превъзхожда всички 5в40 масла с които съм карал до момента и се приближава до цена на 0в40. Като цяло автомобила се държи доста добре с него, но не намрим разлика да кажем от около 35-40%, която да е в полза на Равенола, въпреки многократно по-добрите показатели на хартия спрямо почти всички други 5в40 масла. При Мобил-а, самия двигател се развърта много леко, чак се усеща разлика в ускорението и вървежа осезаемо!!! Та извода в МОЯ случай е, че най-добрите масла за МОЯ двигател до момента са Магнатек 5в40 С3 и Мoбил1 5в30 ESP. Разликата ценово между тези двете е почти 45% в полза на Кастрола. Но до момента толкова голяма разлика във вървежа, както беше с Мобил-а не съм усещал на колата си.

P.S. Много сериозни разбирачи в бранша ми подшушнаха, че това развъртане се дължи основно на показателя за вискозитет при 100 градуса, където при Мобил е 12,1  , а при Равенол е 14,3

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, нали си чел спецификациите на книга и ги знаеш ?!?
Кво са ти подшушнали, което там не е написано
Баси тия секретни подшушвания, които както всеки, така и ти (както каза)  е чел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не се хващай за думата, подшушване по-скоро го казах на майтап, не е нещо тайно и секретно разработка на военните, просто на този фактор се дължи по-лекото развъртане в единия случай, нещо което аз не знаех, нищо, че е написано.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, NITRO1 написа:

Но до момента толкова голяма разлика във вървежа, както беше с Мобил-а не съм усещал на колата си...

Чувствителни хора има ...

Ravenol и Motul в мой автомобил няма да сложа. Скоро сменях на приятел гарнитура на капака на клапаните (1.8Т). Колата беше нов внос и по сервизна книжка беше карана години наред с масло на  https://www.motorex.com/en-us/moto-line/   Учудих се от чистотата и състоянието на РВ. Изглежда е много качествено масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
5 minutes ago, МММ1 said:

Чувствителни хора има ...

 

Такова сравнение може да забележи всеки в моето положение при смяната на маслата. Ти не усещаш ли кога колата ти върви и кога не , освен ако не и раздаваш газта? А поради каква причина не би сложил Равенол или Мотул?

За пръв път виждам в дейта шиит да пише за флаш поинт-а > или = на 200 градуса, за въпросния моторекс 5в40 говоря, колко по-голямо от 200 не става ясно.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Just now, NITRO1 написа:

А поради каква причина не би сложил Равенол или Мотул?

Чета понякога http://www.oil-club.ru/forum/  Ravenol нещо го изключиха нацяло ...

По темата с маслата ... Сменял ли си масло на скоростната кутия и диференциал. Там е сериозно положението, особено с тази 6ст. кутия. Съвсем ще почувстваш разлика. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също чета там, но доколкото знам Равенол-а са го махнали заради някаква политика с цените, а не за лошо качество. Но ако ти си чел друго може да го споделиш, ако проблема е в качеството. Маслата на скоростната кутия и диф-а ги смених с тези по спецификация и там разлика във вървежа не усетих, освен в малко по-лекото превключване, но във вървежа пак да ти кажа разлика не съм усетил :flehan:, иначе мерси за съвета :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, NITRO1 написа:

Маслата на скоростната кутия и диф-а ги смених с тези по спецификация ...

Там е работата, че нищо не отговаря на спецификациите освен оригинала. Ако си налял Castrol ...:unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От миналата година купувам Равенол 0/40.

Сипано е на коли с 1.8т, 1.9д, 2.0т, 3.0....всичките са с чипове, някои без катализатори....Почти всички усещат подобрение във вървенето...или разхода. Само с 2.7 собственикът не усеща разлика:hilezh:

Сипвам такова и на моето ТФСИ и разхода на масло е 200-250гр.

Ако някой знае причина да се избягва това масло, нека я сподели.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

robobug, обясни обаче на eic - idimitrov с ръчна или без ръчна вървят повече.......................

Са по темата, разбира се че от качеството на маслото зависи и представянето на самия двигател. tonko 2.0T - разликата ПРИ МЕН се усеща в доускорение осезаемо. На старт не съм я пробвал от място, за мен е по-важен момента на доускорение, главно заради някое изпреварване.

robobug -  0в40 на Равенол не е никак лош, но предполагам го взимаш и ти от Германия, там Мобил1 0в40 е на същата цена с Равенол-а и не мисля, че и той би бил лош избор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано единствената възможност да "усетиш" по-добро представяне при доускорение от смяна на масло е ако ти е ниска компресията на цилиндрите и сложил си по-гъсто масло или с някаква добавка вътре за по-добро уплътняване. Всичко останало е в зоната на здрача :hilezh: . При по-добро масло може да се усети само утихване на двигателя, по-нисък разход на масло и по-равномерна работа на ниски обороти и то само ако старото е било неподходящо или чисто менте.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI много добре го обясни на   NITRO1 .. ако  пуска и ръчната ще усеща  още повече повер ! :hilezh:

NITRO1  е откривател, който се не сеща, че температурата на околния въздух и горивото, което сипва (и има различен хим. състав всеки път) и разни такива "маловажни фактори" ,влияят  на вървежа .. доста повече от смяна на масло (ако не е маргарин Калиакра, заменен с истинско масло), а ако пуска и ръчната ще излети в космоса !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

eic-idimitrov - нито се имам за откривател, нито пък мисля да ходя в космоса, горивото е пропан бутан, и двата пъти с нов въздушен филтър от една и съща марка. В 100% от случаите когато зареждам в моя град го правя само на една колонка на точно определена бензиностанция, не вярвам за 8-те хиляди км, които съм навъртял с тоя Мобил партидата да е била еднаква за три месеца? Кви маргарини кви 5 лева кви космоси? И пак казвам споделям лични впечатления, не ги налагам на никого. Сменил съм на тази кола над 5 различни марки масла и само с това въпросното АЗ ЛИЧНО усещам разлика в положителна посока, robobug и той твърди, че има разлика във вървежа и той ли е на ръчна за космоса?

:steinigung:

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като лайк....ще попитам, от къде идва тая разлика.....дейба.

Хубавото масло маже(по тиха работа), бързо стига до всички места за мазане(не байпасира), не коксообразува, охлажда добре и мие, не се изпарява и запазва дълго време качествата си,,,,,ама вървежа не ми е ясно от къде идва????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От по-ниския вискозитет и от фрикшън модификаторите.

Не случайно по-новите коли имат маслени помпи с променлив дебит. Никой няма да вложи милиони в разработки, ако не се постига повишаване на КПД/икономия на гориво.

 

Ще спомена нещо итересно, който иска ще се сети защо го споменавам - бензиновите мотори на БМВ е90 (не помня н52 или н54) имат 3 или 4 температурни режима на работа - в зависимост от Т на главата двигателя има различно КПД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата на главата се променя в зависимост от горенето, не от мазането.

Помпите с променлив дебит...

Доста повече(и по отдавна) от тези изобретения се налагат при камионите: Водна помпа с променлив дебит, алтернатор със съединител, въздушен компресор със съединител, отхвърляне на виското, обаче всичко това има отношение към постигане на икономия от 1-3 процента....несъществено от към усещане за вървеж. Една промяна на външната температура или качествата на горивото или насрещния вятър....минимализират тоя ефект от икономията до Нула, като се добави и човешкия фактор....даже може да стигне на  (-)...

Фркшън модификаторите подобряват мазането, ама с колко процента???

В един автомобил около 10% отиват за преодоляване на триенето, ама там са включени скорости диф, ремъци водна помпа алтернатор и т.н. Та подобряване на триенето с 1,2,(до 10%) локално за двигателя не оказва влияние за усещането за вървеж(гъзомера). А просто дава повече живот на детайлите подложени на износване. обикновено се усеща като по мазна и тиха работа на двигателя сутрин, когато маслото не стига до точката на предзначение и работа извършват качествата на маслото, а не количествата. И когато е загрял прекомерно и работи на ниски обороти- тогава заради ниския вискозитет маслото изтича безкрайно и остава да работят качествата му отново.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

38 minutes ago, loshdancho said:

Температурата на главата се променя в зависимост от горенето, не от мазането.

В случая няма общо мазането, там има електронен термостат.

Мисълта ми беше друга - при различните температурни режими моторът има различно КПД....кислород, плътност, детонации....

А мисля, че всеки е констатирал и сам, че различните масла държат различни Т.

Фрикшън модификатора намалява и Т.

Масло с по-малка изпаряемост работи за по-добра смес (при изправна картерна вентилация).......нямам идея на какво точно се дължи усещането....но никой не се е изказал в отрицателна посока...като заменените масла на цитираните коли са Мотул 8100 5/40 и Шел Ултра 5/40.....с едно изключение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
3 hours ago, loshdancho said:

Аз като лайк....ще попитам, от къде идва тая разлика.....дейба.

Хубавото масло маже(по тиха работа), бързо стига до всички места за мазане(не байпасира), не коксообразува, охлажда добре и мие, не се изпарява и запазва дълго време качествата си,,,,,ама вървежа не ми е ясно от къде идва????

Нали по-горе споменах според спецовете откъде идва, от разликата във вискозитетите при 100 градуса. Развъртането на самия двигател е мноооооооого по-леко, много по-осезаем response при подаване на газ, вероятно няма да има разлика в ускорението но просто забелязах много голяма разлика и то през целия интервал от 8к. - от първия километър до километеър 8000. Въпреки, че 8к са нищо за това масло , но това е друг въпрос.

3 hours ago, tonko2.0T said:

Най-вероятно от чипа и от 16'' джанти.

Нямам чип, с 16 джанти съм и на зимните и на летните, така, че и там няма разлика, дори зимните вероятно са по-тежки от летните гуми.

P.S. Пропуснах да отбележа, че с въпросния Мобил за пръв път със скорости до 90-100 съм докарвал разход от 8,6-8,8 газ на сто на дълго, пресмятано мнократно и зареждане пълно-пълно. С този Равенол на дълго ми идва на 9,6-10,3, пак пресмятано няколко пъти на принципа пълно-пълно, само от една бензиностанция, само на една и съща колонка.

Във въпросния Равенол VST има и някаква добавка БОР, както и молибден, които били точно за турбо бензинови двигатели, но ще чета допълнително ако намеря инфо с какво точно помагат тези съставки, като молибдена бил някакви млаки проценти, а не както в Лики МОли с молибден, където процентите били доста високи. Това в некъв американски форум четох.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...