Jump to content

А5 3.0тди или 2.0 тфси ?


Recommended Posts

  • Отговори 139
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Самият факт, че сравняваш по вървеж шест с четири цилиндров мотор е достатъчна глупост. 
 

On 4/24/2017 at 10:07 AM, ivanivaleriev said:

Като цяло съм се насочил към бензина

Добре че поне момчето се е ориентирало добре :) Винаги можеш да си намериш отремонтирана кола така или иначе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Дано да е така.Да няма после теми от сорта кое колко струва какво се сменя и къде...... дъра бъра.А това с ВИНАГИТО .......:nixweiss: То що тогава някои си купуват такива с не направен ремонт,след като винаги можеш да купиш правена.Еле пък кога е правен,че нали има няколко ревизии на частите.Абе направо на това ВИНАГИ не му е много мястото тук в случая.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тук му е мястото - във форум за Ауди :).

Затова се пускат теми и се насочват хората какво трябва да гледат и как.

Ясно е, че масовия потребител първо купува и после пише по форуми като се появят проблемите, но тук случая не е такъв.

Човека вече знае и може да вземе информирано решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.04.2017 г. at 20:42, ivanivaleriev написа:

все още ли го и а проблема с разхода на масло при бензиновия двигател мислях че след 2012 го няма вече, ето затова е хубаво да си питам като не знам :) за стария двигател бях чел 1.8 и 2.0 че до 2011 са с този проблем

Sent from my iPad using Tapatalk

Четох в auto bild че проблема е отстранен при двигатели произведени след 2011год. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Райно достатъчно категорично даде мнение по въпроса.Все пак човека всекидневно може би се сблъсква с това.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2011-та е първата ревизия на бутала/сегменти.

Последната, най-добра ревизия на бутала/сегменти, е от 2016-та. 

 

"Коксуването" на буталата се състои в превръщането на маслото в нагар, които запушва маслените сегменти.

За избягването на проблема благоприятстват: честата смяна с хубаво масло, чисто и високооктаново гориво и избягване на тежкия градски цикъл.

Ако маслото не издържа на висока температура - запушва сегментите.

Ако бензина е нискооктанов  - повишава Т в цилиндъра - унищожава качествата на маслото.

Ако бензина съдържа примеси - унищожава маслото + допълнителни нагари.

 

Немците са известни пестеливци - кара се с възможно най-евтиното гориво, разрешено от производителя.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам защо трябва фабричен проблем да се прехвърля на потребителите.А това за избягването на градския трафик е направо...:steinigung:Хората си спазват сервизните интервали препоръчани от производителя.Има ли проблем след това?Има.Сипвали най евтиното гориво позволено от производителя?????:nixweiss: А кое е то за ТФСИ моторите? :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ауто-билд пише, че само в Европа има проблем с гаранцията :).

Колкото до горивото - проблемът винаги е съществувал с всякакви марки и видове мотори. Тойота имаха модел, който не се предлагаше в БГ заради качеството на горивото. БМВ заменят гаранционно цели (бензинови) мотори заради повреди от гориво в БГ.

Градския трафик не се отразява добре и на големите дизелови мотори с ДПФ. Решението в БГ да се изреже ДПФ и да се кара спокойно в задръстванията е уникално за света.

Изобщо това са утежняващи условия, които заедно допринасят за проявяване на проблема.

 

Първоначалният дизайн на бутало и сегмент на 1.8/2.0 е избран с цел да се влезе в някаква еконорма + ниска консумация на гориво. 

Маслената помпа и хонинга на цилиндрите са оптимизирани за нисковискозни масла. Само че тези масла си имат особености - качествените (който не са хидрокрекинг и са стабилни на висока температура за дълъг период от време) са много скъпи:).

В официален дилър на друга марка са ме съветвали при предписан интервал на смяна от 30к км в никакъв случай да не превишавам 20к, като най-добре малото да се сменя на 15к. Това за БГ, където има и още едно утежняващо условие - мръсния въздух. Освен че е вреден за хората е вреден и за маслото.

И друг път е ставало дума, че при професионална употреба на маслото се следят моточасовете, а не километрите.

А при еднакви километри моточасовете са в ПЪТИ повече при градски трафик. Проблемите на душегуба с 2.5 също са свързани с несмяна на масло или по-скоро с интервал на смяна, несъобразен с качеството на маслото.

Едва ли някой (освен немците) си мисли, че всички масла с (примерно) 502.00 са еднакви. И няма значение, че едното масло е 8лв литъра, а друго е над 50лв. Затова и масово 1.8Т се отварят и чистят от нагар....или им се сменят турбини, заради запушена маслена магистрала. Или пукат турбини заради нискокачествен бензин и висока Т на изгорелите газове.

Изобщо проблеми с масло винаги е имало - просто ТФСИ моторите работят със свръхбедни смеси и с много прецизно управление на смесите. 

Много нови неща при тези мотори + друг доставчик за буталата и сегментите (Колбеншмид, вместо Мале).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една частна лаборатория да има всеки собственик на 2.0ТФСИ, така ли, да не вземе да се счупи и да подхарчи масълце ???

Не е сериозно да се влиза в такива детайли чак и да се търси под вола, теле.

Този мотор има проблем с буталата, със смяна на сегменти не се оправя напълно, не става дпбре ремонтът, с алтернатовнк бутала не стават нещата- не са последната безпроблемна ревизия.

Този ремонт не излиза по-малко от едни 4000лв. ако говорим да стане както трябва. Сигурен съм, че и за 1000лв. може да стане, но това няма да е кола.

Не е оправен проблемът след 2011г.

Написах го веднъж някъде, ще го напиша и пак. Имам чувството, че се разрягат локуми и се надъхвате само и само да се убедите, че точно колата, която сте харесали ще е изключение, че ако незнам си какво направите ще избегнете ремонтът, че ремонтът за 1000-2000лв. ще е ок.

Заблуждавате се, заблуждавате и други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен винаги трябва да се търси причината за един проблем. И не е въпроса, че се търси , за да се "надъхат" някакви си потребители, а се търси за да се оправи по добре проблема.

Просто двамата имате абсолютно различен подход и цел.

 

Едните търси причината за да си оправи колата по евтино.

А другият зависи пряко от това ремонтът да е по скъп.

 

Истината винаги е  някъде по средата, казват умните хора...

Без лоши чувства към никого

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не зависи от това да е скъп ремонтът. Ремонтът се прави за да се отстрани проблем. Ако този проблем остане напълно или се отсрани частично, каква е ползата ?

В случая има установен ред и ясен резултат. Сменяш бутала и колата се оправя.

Съгласен съм, че причината е важна, но пък никой не питал " купих си чисто ново 2.0ТФСИ, кажете ми какво да направя за да не започне да харчи масло "

Стоян изтъква някои верни неща, но те по никакъв начин не променят картинката, нито пък ще спестят някому смяната на буталата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Raino said:

Стоян изтъква някои верни неща, но те по никакъв начин не променят картинката, нито пък ще спестят някому смяната на буталата.

Съгласен съм, както и ти изтъкваш някой важни неща, но пък никой не е казал , че само с оригинални части може.... 

 

Както казах, без лоши чувства към никого- Истината е някъде по средата... и бях прав :)

 

Хубав ден , момчета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

41 minutes ago, Raino said:

Една частна лаборатория да има всеки собственик на 2.0ТФСИ, така ли, да не вземе да се счупи и да подхарчи масълце ???

Не е сериозно да се влиза в такива детайли чак и да се търси под вола, теле.

Този мотор има проблем с буталата, със смяна на сегменти не се оправя напълно, не става дпбре ремонтът, с алтернатовнк бутала не стават нещата- не са последната безпроблемна ревизия.

Този ремонт не излиза по-малко от едни 4000лв. ако говорим да стане както трябва. Сигурен съм, че и за 1000лв. може да стане, но това няма да е кола.

Не е оправен проблемът след 2011г.

Написах го веднъж някъде, ще го напиша и пак. Имам чувството, че се разрягат локуми и се надъхвате само и само да се убедите, че точно колата, която сте харесали ще е изключение, че ако незнам си какво направите ще избегнете ремонтът, че ремонтът за 1000-2000лв. ще е ок.

Заблуждавате се, заблуждавате и други.

 

 

Това е най смисленото мнение в цялата тема ! Това дето проблема бил решен след 2011 е ПЪЛЕН мит ! Лично аз познавам човек със 2.0тфси от края на 2013та който гори яко масло а колата е на 150к реални ... Но тука в тоя форум е така - бензиновия мотор никога не може да бъде лош и проблемен - форумните "зомбита" се самонавиват как 2.0тфси е страхотен мотор и заблуждават жестоко освен себе си и хората които са дошли тука да питат ...   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40 minutes ago, Fitil4o said:

Съгласен съм, както и ти изтъкваш някой важни неща, но пък никой не е казал , че само с оригинални части може.... 

 

Както казах, без лоши чувства към никого- Истината е някъде по средата... и бях прав :)

 

Хубав ден , момчета

И аз без лошо чувства :)

Само с оригинални бутала стават нещата. Това е така защоти при оригиналните части си купуваш последната излезнала версия на дадената част. Купуваш си подобрен продукт, безпроблемен.

Примерно ако се наложи смяна на биели, а то се случва, те са само оригинални, няма алтернатива про тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли няма биели на съответните тунек фирми....

Верно, че кита е 2К паунда на TSR , ама и са Foged, което ми се вижда да е маааалко по добре от оригиналното...

 

Колкото до колегата с локомотива, ще го подмина, щото във всяка тема , мна него всеки пост му е дизел vs бензин и има липочва у нас мотор с подръжка за милионери и посредствено вървене :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е идеята да си купиш 2.0 ТФСИ и скоро след покупката да го ремонтираш, като предварително си информиран и очакваш да се случи всичко гореизброено? Хайде, дори да не се случи в 100 % от случаите, пак процентът е относително висок. Това е все едно да си купиш 2.5 тди, като предварително знаеш драмите му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Fitil4o написа:

Колкото до колегата с локомотива ...

:razz:

Но преди всяко магистрално каране да наливаш масло до максимума, да мъкнеш шишета с масло, упражнението с отварянето на предния капак да ти е ежедневие... Как да напишеш добра дума за този двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, 150hp написа:

Каква е идеята да си купиш 2.0 ТФСИ и скоро след покупката да го ремонтираш, като предварително си информиран и очакваш да се случи всичко гореизброено? Хайде, дори да не се случи в 100 % от случаите, пак процентът е относително висок. Това е все едно да си купиш 2.5 тди, като предварително знаеш драмите му.

И аз не я виждам.Може би,че на хартия мотора е супер.Или пък да се каже,че на 3.0 тди може да му излязат по скъпи ремонти.Ама може би,докато на бензина направо си е ........% :) 

 

3.0 тди доста добре се движи,не знам с какво го превъзхожда този бензин в случая.И аз бих избрал бензина ако не беше лека издънка.Просто щото предпочитам бензин,но в случая не бих.И друго не мога да разбера е как може да се навиеш да дадеш едни 20к. евра за горе долу засвета кола с идеята да и се сменят половината чарколяци.Новите ТФСИ двигатели станах по сложни от печките.Едните ги усложняват всячески да са по икономични,другите за да са по чисти(общо казано).Общо взето потребителя е преебан.

Just now, МММ1 написа:

:razz:

Но преди всяко магистрално каране да наливаш масло до максимума, да мъкнеш шишета с масло, упражнението с отварянето на предния капак да ти е ежедневие... Как да напишеш добра дума за този двигател.

Не забравяй и да избягваш градския трафик.:steinigung::wall::) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При съвсем повърхностна справка на цените в сайтове за авточасти ,само буталата -мале или колбеншмид са около 1000 лв.,като се прибавят и останалите необходими части ,че и сваляне на главата за профилактика ,не съм много убеден ,че 2500 лв. са достатъчни за ремонта , дори и сам да си го прави човек .Колкото до маслото ,така доколкото съм чел из масларските сайтове ,в световен мащаб все още никой не е открил маслото подходящо за 2ТФСИ ,което да кара повече от 5 хил.км. без да си загуби качествата ,така че едва ли могат да бъдат винени единствено потребителите ,че слагат кофти масла и зорлен прецакват "хубавия" мотор .Отделно от това ,човек като е решил да даде повече пари за да си вземе сравнително по-нова кола , на по-малко километри , го прави обикновено с идеята да не си губи времето,нервите и парите с тежки ремонти и най-малко очаква "профилактичен" основен ремонт ,като първа и неизбежна стъпка при поддръжката на автомобила и то само за да може да се ползва по обичайното си предназначение  .За мен лично е абсолютно недопустимо в кола за близо 100 хил.лв. като нова ,да се монтира подобен небрежно проектиран мотор и никакви качества на мотора не оправдават наливането на 4-5 хил.лв. просто ей така ,за "профилактика" и това си е абсолютна подигравка с клиентите .Та ауди с  мотор за основен ремонт може и да си струва ,ама трябва да е отразено при покупната цена ,а тя като гледам не е по-ниска заради това ,че мотора е кенеф, а си им търсят същите пари ,като за безпроблемен мотор .В крайна сметка  малко ми се губи смисъла при положение ,че в същия клас останалите премиуми също предлагат автомобили ,които не са по-лоши особено и като дори закупени за същата първоначална цена идват с 4-5 хил.лв. по тънко .При дизела поне има шанс да не случиш на някоя от  самоструговащите се помпи монтирани на лотариен принцип по различните мотори .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, 4ring avus написа:

.При дизела поне има шанс да не случиш на някоя от  самоструговащите се помпи монтирани на лотариен принцип по различните мотори .

Аз лично говоря за 245 коня дизела във фейса където този проблем го няма.Докато 2.0тфси 211 коня си се монтира и след фейса :) Което накланя мойте везни още повече в полза на дизеляка в случая.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път се поздравявам, че не послушах форумните гурута и изчаках да изпадне 2.0 TFSI Quattro на пазара ;).

Взех го дори със знанието, че ще трябва да го ремонтирам, а то дори се оказа в последствие, че му е сменян двигателя и не гори масло.

Карам го и му се радвам вече година и половина пък вие си пишете тука и се самонавивайте :).

Така или иначе има точно 2 обяви за Sportback в тази конфигурация (ако иска S line стават 0) и общо 5 в мобайл-а и автора трудно ще си намери в България такова дори и да иска.

Тук обаче както писах и по-горе сме се събрали за да дадем всички гледни точки и питащия да си прецени сам на базата на тях, а не да се караме или нападаме един друг за това кое е по-добре.

За мен също както каза @4ring avus е недопустимо мотор с подобен проблем да се влага в кола дори за над 100к и и аз съм на мнение, че клиентите нямат никаква вина за това, че мотора е дроб, но това е друга тема.

Знам и за няколко човека с 3.0 TDI, които не могат да спят от притеснение кога ще пусне стружки помпата и ще олекнат с 10 бона, а знам и за доста такива, които вече олекнаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a4-avant-2-0-tfsi-qut-s-line-wesel/240648533.html?action=parkItem

 

Ето я колата за колегата пуснал темата :) Хубава безпроблемна 1 торба пари но пък би трябвало да си спести тубите с масло в багажника.Да му е честита и да спрем с повтарянето на едно и също :) 

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a4-3-0-tdi-quattro-s-line-xenon-navi-gra-lm-pdc-mannheim/239251887.html?action=parkItem

Или пък тази за другия отбор. :) 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a4-3-0-tdi-quattro-s-line-shz-leder-xenon-navi-potsdam/238815403.html?action=parkItem

Или тази :) 

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, netizen написа:

3.0тфси същите драми ли ги има с маслата? 

Нека Райно да каже или другите колеги с такъв.Но ауспусите на всички дето съм виждал са чернилки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...