Jump to content

Информация относно Audi A4 B7 3.0TDI


Recommended Posts

Здравейте, банда ! Регистрирах се, понеже съм се насочил към въпросния автомобил - A4 Avant (B7 8E) - 3.0 TDI V6 (204 Hp) quattro Tiptronic
Накратко - доста коли съм сменил, в момента имам 3 (две с доволно спортен характер), третата ми се явява излишна и ми предлагат въпросното Audi на бартер за нея ! Карал съм 2 Audi-та през годините (S4 B5, Allroad - 6ст. ръчна кутия) . Като цяло не съм много фен на VAG групата, макар че си имаха огромни плюсове и удобства, но дребни "болежки" и "детски болести" доста натежаха и ме отказаха ! Не ме притеснява толкова мотора, поразчетох се и 3.0TDI го описват като успешен мотор ...... но автомата ме притеснява много ! Просто комбинацията Audi + автомат (поне до 2001/2003г.) ми звучи на скъпо и почти 100% счупено вече . Всякакви мнения, особено от личен опит са добре дошли . Колата ще се кара нормално (градско/извънградско) като за в бъдеще обмислям ремап в Adler Auto . Доста ми допада това което видях като данни след него .

п.п но това е друг филм/друга тема ....... за да има качествен ремап, трябва да има здрава основа - мотор, скорости, турбина 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Карал си  S4 B5, Allroad  ,а те е шубе от някъв автомат !?Това не мога да го разбера и явно не си чел достатъчно за  3.0TDI  .Бил е успешен и здрав мотор в B7 , сега вече са на доста километри.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко и 2.0ТФСИ (нищо лично към твоята кола) е успешен в В7 ...

3.0ТДИ са си скъпи за подръжка агрегати + автомат + многото километри ... без коментар ... нормално да го е страх човека :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @Raziell не знам защо го раздаваш киселяк, аз съм си пуснал тема и съвсем нормално съм си задал въпросите ! Ако нещо не те кефи и не ти изнася, не отговаряй и си направи твоя тема ! За 2.0TFSI няма какво да кажа ! Възпитан съм добре - и за мъртъвци или добро или нищо ! Относно автомата, мисля че е съвсем нормално да ме притеснява ! Audi като цяло не се славят с особено здрави автоматици . Аз не искам тука да се лъжем, или някой да ме убеждава колко е здраво или колко е чупливо въпросното Audi ! Пуснал съм тема за въпросния модел/агрегат и очаквам някакви адекватни мнения/наблюдения от личен опит . Щом съм пуснал темата, значи съм преглътнал някои "недъзи", "болежки" и => искам да си затвърдя мнението и да си дам отговор - ДА или НЕ ! 

Поздрави ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сравняваш 3тди и 2тфси в Б7 то определено дизелът е мъртвеца...освен че пада динамично за 204кс версията говоря спрямо 200кс то има и едни ~ +100на кг пред предната ОС, който при все лошото разпределение на б7 го правят трагично за управление. Автоматите са стандартните ZF6 кутии, здрави са като цяло, но на коли с голям пробег е хубаво да се обслужват периодично.

Едит: За ремап-а, би трябвало да стигне към 270-80кс предвид, че моторите 204 и 233кс са еднакви с различни софтуери :zustimm:Там вече е хубаво да внимаваш как пиква турбото, че ако въртящия отиде към 550+ в ниските и кутията е от по-ранните версии, може да ти създаде проблеми.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, joker_brand said:

Колега @Raziell не знам защо го раздаваш киселяк, ..

 

За 2.0TFSI няма какво да кажа ! Възпитан съм добре - и за мъртъвци или добро или нищо ! ....

 

Audi като цяло не се славят с особено здрави автоматици ....

 

 

Аз не видях нищо "кисело" в мнението на колегата. Може да ти се е сторило така, защото си много объркан.

 

Автоматът, който е "на ауди" и се чупи е мултитроник - монтира се на коли на предно, основно в периода 2001-2013. Той има различни поколения, като всъщност най-проблемно е първото.

 

Другите автомати са на ЗФ, монтират се и на други автомобили. Конкретният автомобил е със 6-степенен ЗФ, какъвто има и в БМВ Е90, Е60. Кутията е с масло за 8-степенен автомат, т.е. последна версия, на първото поколение :).

Двигателя би трябвало да те притеснява...особено ако идва от бартер. Не е точно чуплив, а по-скоро скъп за обслужване.

Под "скъп" имам предвид - много части, много от тях скъпи и много трудоемък за работа.

2.0Т  - върви повече, харчи една идея повече, по-евтин за обслужване (всъщност консумативите са на смешни цени), почти двойно по-лек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това вече са отговори ! Благодаря за информацията, колеги ! Кутията ZF6 се монтира освен на посочените БМВ-та и на X5-ца (фейс) също . Казвам това, понеже 3-тата въпросна кола която оригинално искам да продам (но само за бартери ми звънят/пишат) е първата X5-ца . 3.0D + автомат от GM 5 степенен . И тука има ред сополи, ред сълзи, ред кръв в нета за въпросната кутия  ......... но при мен здрава и без ядове (да чукам на дърво) ! Редовно обслужване на 50-60к масло+филтър+гарнитура и си свиркаш . Явно всичко си е до късмет и на какво ще попаднеш ! Не може РамиреЗ дебелият италианец да я е карал на заварка 10г. и тя да е на 580000км и да очаква човек нещо здраво/адекватно ! За Audi-то бях чел, че към 200к някои започват да правят ядове с вериги/банани ........... но за пореден път се убеждавам - всичко си е до късмет ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, DStealth написа:

 .... предвид, че моторите 204 и 233кс са еднакви с различни софтуери :zustimm:

Тази информация откъде я имаш? Ако е от форума е напълно невярна ...

Преди 2 часа, joker_brand написа:

.... но за пореден път се убеждавам - всичко си е до късмет ! 

Късмет ,,, Всичко е въпрос на преценка и диагностика. Техника е все пак ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, DStealth said:

Ако сравняваш 3тди и 2тфси в Б7 то определено дизелът е мъртвеца...освен че пада динамично за 204кс версията говоря спрямо 200кс

 

Това може да го каже единствено човек който не е имал реален досег с двата мотора във въпросното купе . 2.0тфси се усеща толкова по-спрял (чисто субективно ако щеш) че няма на къде. След ремап за двата мотора дизела отива на около 30 коня повече спрямо 2.0тфси и почти двоен въртящ момент и няма никаква интрига - просто се усеща като като по-висок клас кола шестака.  За разхода съм говорил достатъчно и е чувствително по-нисък при дизела.  Това са фактите ! А дали на лобито в тоя форум им изнасят отговора е повече от ясен ... ;)

 

 

27 minutes ago, МММ1 said:

Тази информация откъде я имаш? Ако е от форума е напълно невярна ...

 

 

Информацията е напълно вярна и ще е добре ако не тролиш и не разпространяваш невярен и заблуждаващ колегите талаш без да имаш и бегла реална представа за какво говориш  !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, boboweb написа:

 

Това може да го каже единствено човек който не е имал реален досег с двата мотора във въпросното купе . 2.0тфси се усеща толкова по-спрял (чисто субективно ако щеш) че няма на къде. След ремап за двата мотора дизела отива на около 30 коня повече спрямо 2.0тфси и почти двоен въртящ момент и няма никаква интрига

 

2.0tfsi с чип и без катализатор подминава 270 коня.

Душегуб-ево и той става горе-долу толкова.

Пак си се надишал със сажди деба, стига се излага.

ТФСИ-то бие и сток и модифицирано, па ти върви разправяй за въртящия момент колко е важен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е че форумното лоби е съставено 90% от теоретици и кибици - това до голяма степен обяснява защо заблудата силно надделява над фактите и реалността ...

Тука се дават "компетентни" и "авторитетни "мнения и съвети от специалисти по всичко ,които никога не са имали реален досег със конкретните модели и двигатели но "знаят" по- добре от тези които са имали ! Дори сами си вярват и се самонавиват един друг ! Евала пичаги - голуеми сте ! :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, boboweb написа:

За разхода съм говорил достатъчно и е чувствително по-нисък при дизела.  Това са фактите !

 

Колко чувствително по-нисък е, не се заяждам, питам просто. Защото моята (BKN, автомат) гореше доста стабилно, а си беше изправна. Извънградско под 7 съм виждал само ако поддържам 80-90 по равното, градско трудно падах под 12, и то не в София. Това даже е при топло време.

Освен това, мога да изтъкна един друг недостатък на този мотор, което би трябвало при дизела да е предимство - колата преди 2000 оборота е тотално спряла, просто няма почти никаква тяга. Не знам дали беше от автомата, или просто си е така. Доколкото съм чувал от други каращи такива конфигурации, и те са така. Иначе след това си дърпа предоволно.

За ASB не мога да кажа как е, може и да е по-добре положението.

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя разход си е напълно ок. аз като карах BMK (4ф изпълнение) из софия си ми даваше точно толкова 11-13. извънградското си е толкова. като се има предвид че това са почти заводските данни не знам за какъв толкова голям разход става въпрос...

относно вървежа....аз не знам как точно изчисли че е спряла под 2к при положение че едно малко по нервно натискане на газта и си над тях.... :)

Редактирано от Moloch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 По принцип 2.0 тфси го виждам като градска кола за жена, без да се обижда никой, смисъл 4 цилиндъра, не може да се газифицира, на големи обороти си е пак миксер, не като 1.8т, ма пак нещо такова. За градска кола е ок, но за по - сериозно каране и извънградско си е мъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Meжду другото точно това щях да отбележа и аз, не бяхл има досег с тоя мотор на ръчка, обаче останах изумен колко е лагав, под 2к наистина няма никой. Преди си мислих, че заради автомата тъпче на едно място около 2к оборота, обаче с ръчка пак нищо не се случва. От подобен мотор очаквам като дам газ на втора или трета около 1500 да има нещо, все пак защо карам печка иначе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пика е готин, обаче докато стигнеш до него... И после пак време за смяна. Много се чудих и защо толкова бавно тръгват от място тия коли, явно на същия принцип, давам газ до долу и чакам 3 секунди да се накани печката  да тръгне като хората. Това е така и на чисто нови коли с трилитрови дизели дори с 2 турбини. 2.0Т се мотка наполовина като време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, dimitrov788 said:

Колко чувствително по-нисък е, не се заяждам, питам просто. Защото моята (BKN, автомат) гореше доста стабилно, а си беше изправна. Извънградско под 7 съм виждал само ако поддържам 80-90 по равното, градско трудно падах под 12, и то не в София.

 

Колега до колко искаш да ти падне разхода като колата ти е с автомат на 10 години а по каталог и дават 11,8л/100км - очакваш сигурно 8-9  ми те 2.0тди не могат да свалят толкова ?? :)  При ръчна кутия можеш да свалиш 1-2л.

Чувствително по-нисък казвам на ~25% в полза на дизела (или 2-3 литра на 100 по-малко) - говоря за ръчни кутии + куатро на B7 Avant .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...