bonevstiliyan

Проект: кодово име B4 quattro

Recommended Posts

Здравейте здравейте, колеги! След хиляди перипети най-накрая се сдобих и аз с лачена Б4-чица в уникално състояние и атрактивна цена. Колата още от самото начало е замислена да й се бодва АEB и да минава Технотест, но сега нека караме по реда нещата. 

 

ZBy6J39.jpg Lrytggl.jpg

 

pLezdgO.jpg 9gCAToF.jpg

 

Колата дойде със сменени амо-ве Монро отпред и отзад, малко счупена броня, забележки почти по всеки детайл, но като цяло много запазена. ABS-а беше спекъл и задръстен с всякви чудеса и едвам едвам се прибрахме с 2 работещи апарата. Колата веднга бе оставена при мобилния сервиз в Димитровград :D и се започна еуфорично обслужване и бОдване на някоя друга благинка. 

 

Като за начало стартирахме с 4 нови диска, накладки за тях, масло, спирачна течност, свещи за газ, всички филтри ии някоя друга дреболия, за която в момента не се сещам.

 

YWQQrsc.jpg

 

Освен смяната на ABS - а с друг втора употреба, направихме и лек ъпгрейд със задните спирачни апарати от А4 Avant quattro, понеже моите маалко се бяха построшили.

 

vUWc88n.jpg LYmMH1U.jpg

 

След вече продуханата и работеща спирачна система и вече налична ръчна, продължихме по ред на номерата с джантите..понеже съм фен на стоковите неща, веднагически разкарах тея селски джанти и боднах едни оригинални 15-ки в завидно състояние и на завидна цена. Обухме я с General-ки две нови предни на 205 размер, а отзад оставихме две галошчета, за да има кОпон с тва умряло ACE (което привидно на очакванията ми доста добре си се движи по магистралата)

 

O29ltGv.jpg bW962Gg.jpg

 

Докато колата се обслужваше, намерих воланче и уреди, но със спойлера за момента удрям на греда (така че ако някой има Компетишън спойлер за продаване, аз съм човека). Полека лека колата започна да придобива вид и форма на истинска спортна Б4-чица :D

 

EqcFMuV.png 

 

Q0fA9zD.png

 

FSgtvTm.jpg

 

Та докато бях във вихъра си, след много търсения успях и да намеря скорости и диф от Компетишън, благодарение на колегата dominator, като доколкото знам и разбрах, разликата между тези на Компета и ABK куатро е че първа и втора са по-дълги и по-приятни за един такъв замислен проект. 

 

YnrT9tK.jpg 

 

PQrDacp.jpg

 

Сега обаче идва и първият ми въпрос..искам да си сложа колкото може по-дълга 5-та скорост, за да стане колата една идея по-комфортна, ако ми се наложи да излизам на дълъг път. Посъветвайте ме от каква кола може да стане и къде да дам да разглобят и нагласят скоростната кутия (в момента е в София).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито за колата. Пожелавам ти всичко, което си намислил да се осъществи. :zustimm:

Сложи от новия тип кори на вратите. Интериора ще се промени много. Като слагаш ел. инсталацията за новия двигател не забравяй да смениш радиаторчето за парното. Ако не бързаш с двигателя, ъпгрейдвай спирачките с по-силни. Много са слаби в заводския си вид. Моята ме изнервяше много по тази причина.

Защо всички почват при проект от скоростната кутия? :stupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси колега за пожеланието!

Дай снимка на тея нови кори..иначе мисля да си взема някой скъсан, но здрав салон и да си го тапицирам как си ми е кеф, барабар с корите. Двигателя ще си дойде в момента, в който намеря донор на тънкана, без мотора да е фалирал. Относно спирачките, засега да ти кажа с 4 диска и 4 накладки от най-евтините, спира дори може би по-добре от С5-ца с фабрични апарати. За ъпргрейд колегата от по-долната тема с насаденото вече 1.8Т в него е набарал една схема за болт он апарати от Субару, двубуталки и го чакам да прокара пътя, иначе другия вариант е ъпгрейд от S2. 

Относно скоростната кутия, карал съм Б4-ка с АБК и куатро, на която диф-а е също 4.56 (както е на компета) и съм карал такава с диф и скорости, като моята и разликата е от земята на небето. Кофтито при АБК-то е че първата е мнооого кратка и затова го играем с частите от Компета. Започнах първо от този сегмент, защото за момента на пазара от всички коли на части, които са обявени НЯМА такива скорости и диф, а моята кола ще е задължително с такова животно. 

Та въпроса е каква 5-та скорост да си набия, защото там с квато и кутия да си драмата винаги е на лице. Също така дайте акъл за адекватен сервиз, където мога да извършат интервенцията?

 

 

Ето още малко снимки след бАнята 

 

TrrHV6t.jpg K0CABDD.jpg

 

3glOLIX.jpg uEFrZIg.jpg

 

D1fGSIg.jpg NAo5VDy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега @KCV я се заиграй тука с кутиите, че ти и @GLS сте много наясно с тея неща :D

Edited by bonevstiliyan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bonevstiliyan

кажи какво те интересува?

 

 

 

Edited by KCV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добре ще е да се видим на по бира май...

Edited by GLS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересува ме каква дълга 5-та мога да монтирам на новата кутия, която си взех @KCV . Тя бирата е ясна ама нека проучването за проекта да си върви, че после да знам и къде да я занеса да я направят..че така като гледам, едно две донорчета съм харесал и може да изгори някое от тях

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво разбираш под дълга 5та като обороти -> скорост?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSC01800.jpgDSC01795.jpgDSC01794.jpgDSC01789.jpgDSC01788.jpgDSC01787.jpgDSC01796.jpg

На 5/11/2017 at 9:44, bonevstiliyan написа:

Компетишън спойлер

Не е точно компет , но някои харесват повече този:nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Новата ти скоростната ти кутия трябва да е AXN (Competition):

Главно предаване:
i0= 4.55
i1= 3.545
i2= 2.105
i3= 1.3
i4= 0.943
i5= 0.789

 

Можеш 5 предавка да я смениш с такава от скоростна кутия с код AKM и предавателно число 0,683 - ще спечелиш 400 оборота надолу спрямо сегашната - безмислена процедура за мен, "дупката" между 4 и 5 та става прекалено голяма

Можеш да си смяташ тук: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Ако искаш още по - дълга 5 предавка - на сегашната ти кутия с диф 4.11 - сменяш пета предавка с такава от АКМ.

Не разбирам за какво ти е да слагаш AXN скоростна + диф 4.55 при положение, че искаш засилено 1.8Т? Тази трансмисия е добра за атмосферни двигатели като ACE/ABF.

Най - добрата опция е готова 6 степенна от S6 C4/ S4 B5.

Какви коне ще гониш? 

 

Edited by okops

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-ва и 2-ра скорост са много дълги на АСЕ-то, докато на АБК-то са много къси..тези на Компета са идеалния баланс за стрийт кар..няма да ходя на драг и да правя нещо кой знае какво. Първо ще се бодне 1.8Т и ще се кара известно време така докато си усъвършенствам скиловете..след това ще се слага най-вероятно 2560R, но това е в далечното бъдеще. Ако се вкарам във филм с 6-степенна..първо е много повече пари, второ че си нямам и на идея как става, н оедва ли е толкова просто, колкото да си бодна нещата от Компета. Колата ще бъде първо около 180-90 коня с АЕБ и чип, а после ще се гони нещо под 300 коня. Дългата пета ще е единствено за извънградско шофиране, което ще е доста рядко и така и така кутията е свалена искам да се отвори и да се обслужи, преди да я бодна..някакви отзиви или викате по-хубаво от оригиналното няма

преди 49 минути, Костадин1975 написа:

 

Не е точно компет , но някои харесват повече този:nixweiss:

 

Не ме радва този..компетовския ми е в таргета : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не бих отварял скоростна, която няма течове. Разликата между 4 и 5 предавка при мен (Competition)  е 600 оборота. Ще налееш една нелоша сума за 400 оборота надолу (при 100 съм на 3000 оборота, според калкулатора с АКМ ска предавка ще си на 2600), според мен не си струва. Идеално си е наредена трансмисията. 

Насаждането на 1.8Т ти препоръчвам да НЕ го правиш в Стара Загора.

 

 

Edited by okops

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко точно са дълги много дългите скорости на АСЕто, аз карах АСЕ преправено на 2.1 със скоростна кутия от АСЕ авант със заменен диф с предавателно 3.88. В този си вид колата най ми пасваше като поведение и 5/3000 е 120км/ч. Та все си мисля че кутия от в5 с 1.8т ще си паснеше по добре, единственото нещо което трябваше да се намери е заден диф от б4 с 2.8 ако държиш на механичния блокаж

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, okops написа:

Аз не бих отварял скоростна, която няма течове. Разликата между 4 и 5 предавка при мен (Competition)  е 600 оборота. Ще налееш една нелоша сума за 400 оборота надолу (при 100 съм на 3000 оборота, според калкулатора с АКМ ска предавка ще си на 2600), според мен не си струва. Идеално си е наредена трансмисията. 

Насаждането на 1.8Т ти препоръчвам да НЕ го правиш в Стара Загора.

 

 

Колата изобщо няма да се разглабя в Стара Загора..всичко ще го правя при колегата @Gravito , който вече има няколко такива успешни. Това което казваш за кутията може и така да остане наистина, защото да не се вкарват излишно големи филми, но предстои още дискусия. 

Преди 1 час, prokopoff написа:

Колко точно са дълги много дългите скорости на АСЕто, аз карах АСЕ преправено на 2.1 със скоростна кутия от АСЕ авант със заменен диф с предавателно 3.88. В този си вид колата най ми пасваше като поведение и 5/3000 е 120км/ч. Та все си мисля че кутия от в5 с 1.8т ще си паснеше по добре, единственото нещо което трябваше да се намери е заден диф от б4 с 2.8 ако държиш на механичния блокаж

АСЕ с 1.8Т не е толкова приятно и весело, колкото АБК с 1.8Т...но пък Компетишънската кутия изглежда да е най-добрият баланс между едното и другото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цифри, извадете предавателните числа и да сравняваме. Почти съм сигурен че на всички 1 и 2 ще са с разлика не повече от 5 км/ч

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 км/ч на първа и 8км/ч разлика за втора (между AXN - AXM) - тоест минимална разлика.

Скоростите идват дълги за ACE то, защото е умрелтак, но това е друг въпрос.

 

 

AXM: for engine 2.0l 101kW, 2.31 98kW

  CBR: for engine 2.8l 128kW   AXN: for engine 2.0l 85kW, 2.0l 103kW (Italy)
1st: 3.545   1st: 3.500   1st: 3.545
2nd: 2.105   2nd: 1.842   2nd: 2.105
3rd: 1.429   3rd: 1.226   3rd: 1.300
4th: 1.029   4th: 0.943   4th: 0.943
5th: 0.838   5th: 0.816   5th: 0.789
reverse: 3.500   reverse: 3.444   reverse: 3.500
final drive: 4.111   final drive: 3.889   final drive: 4.556
Edited by okops

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както и предполагах, при 7к об на 1 с ахм и стандартни гуми около 59 км/ч, с ахn 53

Share this post


Link to post
Share on other sites

Каквото и да си говорим има разлика, аз съм карал такава кола и знам защо и кое е различното, но май ще се окажете прави, че няма смисъл да се отваря скоростна кутия без проблем само заради такава минимална разлика. От сега нататък започваме приготовлението за насаждането на мотор, а основното е търсене на донорче

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди да избираш кутия, избери турбина.

Ако ще оставаш с К03 си остани с компетишънската кутия. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Аз не разбрах с каква кутия и с какъв диф си в момента.

Вариaнтите, които можеш да избираш за 5-та са:

0,838 - от 1.8Т Б5

0,816 - от 2,8 Б4 и Б5

0,789 - от AXN, CMS и др. кутии монтирани на 1,6; 2.0 Б4

0,769 - от CCH. Мисля, че на всички Б4 куатро е такава 5-тата.

0,756 - от CYP

Следват дизелови кутии, които са още по-дълги. 

На тая компетишенската, която е споменал по-горе колегата @okops, 5-та е значително по-къса от на Б5 1,8Т... а на на Б5-цата 5-тата си е къса по принцип...

 

Дифа на тоя компетишън е много къс. По-добре, ако си диф 4,11 ползвай твоята си кутия.

Така ще станат по-добре нещата. Тогава с  0,789 имаш 5-та като на Б5(Ц5) 1.8Т.

 

Освен това, ако ти в момента си с 4,11 диф, за да сложиш компетишън кутията, която е с 4,55, трябва да сменяш задния диф.

 

Edited by GLS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GLS ам аз кутията и дифа от компета си ги имам вече и те ще бъдат монтирани..въпроса е дали да се отваря да се набива по-дълга 5-та или да си кара така..ей тоя филм не ми е ясен дали да си го набивам и дали ще си заслужава. Иначе в момента би трябвало да съм точно с 4.11 диф

Преди 13 часа, robobug написа:

Преди да избираш кутия, избери турбина.

Ако ще оставаш с К03 си остани с компетишънската кутия. 

 В началото ще съм с К03, като мисля да дебна за 073-ка и с нея да карам докато не усетя момента, в който вече ще имам "кохонес" за 2560R...иначе крайната цел е Garretta и конски сили малко под 300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оптималната ти кутия е от А4/1.8Т с 3.88.

С К03 ще е дълга, минеш ли 220-230кс ще е тамън.

Не съм гледал числата на S4/2.7Т кутия, но със сигурност ще е дълга за 1.8.

 

Аз бих карал със стандартната кутия с 4.11, като дойде време за по-голяма турбина най-вероятно ще свалиш мотор. 

Тогава ще сложиш и усилен съединител (от това не може да избягаш).

До тогава (и докато си с по-къса кутия) няма проблем да си караш със стоковия съединител.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама аз искам къс диф, защото кефа е съвсем различен в сравнение с 4.11. Когато го докарам до 2560, тогава ще покарам и ще видя дали кутията от Компетишъна е приятна и подходяща или ще се наложи да минавам на 3.88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.