Jump to content

1.8T строук с 1.9tdi вал


Recommended Posts

От което си правя заключение, че хората които са казали на @robobug това са били прави.

ПО абсолютно лаишки смисления от мен - за нормална кола е ок и това е плюс да получиш повече сила в ниските

Не така стои въпроса с напомпана кола, защото точно там в ниските  и lean се получава белята.

 

Бъркам ли някъде?

 

По темата: Явно никой не е правил това с бутала от 1.9Д. А какво целиш в случая @caspar , че не искаш да ползваш TFSI частите както правят всички. Какви ще са предмиствата според теб?

18 hours ago, DStealth said:

едни пичове от южната ни съседка имат разни коли с 400+ кс от литър

Тва 800 Hp от 2.0 строук ли значи?

Я метни линк, ако имаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Fitil4o написа:

Тва 800 Hp от 2.0 строук ли значи?

Я метни линк, ако имаш?

Стоков М133 на МБ, който си е кован де...

ген2 хибрид, не безизвестните Extreme tuners, колела 2.9 бар-а 660кс

 

18297203_1379892188766855_337588882_o_57b35068429518bde5bdfee9e961ccf282fdfc89.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, DStealth said:

Сериозно, какви са недостатъците, за предимствата има написано вече по-горе, и предвид, че и трите немски марки в най-мощните версии на 4цил мотори

Всъщност никой не го ползва. Примерът е с двулитрови ФСИ мотори с модерно газоразпределение и сложно охлаждане.

 

Моята идея беше евтино и бързо да строкна мотора до 1.9. Получих категорични отговори.

 

От тук нататък мога само да импровизирам и да си разсъждавам теоретично.....но само ако никой няма какво конкретно да каже по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, опираме до момента, че са модерни/сложни/ и че с правилните съпътстващи компоненти и периферия може, а не е твърдо погрешно да се използва/и/или/, ако се търси евтино/...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, robobug написа:

Всъщност никой не го ползва. Примерът е с двулитрови ФСИ мотори с модерно газоразпределение и сложно охлаждане.

Дообре.

 

Skoda Fabia WRC 05

Engine: 1999cc, 4-cylinder, 20 valves, DOHC, Garrett TR30R turbocharger with anti-lag system and 34mm restrictor
Bore x stroke (mm): 82.5 x 93.5
Compression ratio: 8.7:1
Maximum power (bhp/kW @ rpm): 300/221 @ 5500 rpm
Maximum torque (Nm @ rpm): 600 @ 3500 rpm

 

 

Ланча делта интеграле - 84мм диаметър, 90мм ход

Ауди спорт куатро -  79.3мм диаметър,  86.4мм ход

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметни малко съотношения и пак потърси примери.

На мен също ми е интересно дали съществува фабричен мотор със съотношение, каквото би се получило при използване на вал от 1.9д в бензинов 1.8т.

 

Не знам дали ми разбра намека, че ауди са пуснали фабричен тунинг на дългоходовия си мотор.

 

Съотношението на диаметъра към хода води до разни други изисквания. Принципно трябва цялата концепция на мотор (глава, клапани, диаметър на основни и биелни лагери, мазилна система, вид масло и хонинг и......), кутия, тегло на автомобила да се вземат предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-хубав пример от шкодата няма.

20 клапана, 2 литра, технология от 2005 година. Разгледай внимателно всички характеристики.

 

Аз коментирам тезата, че дългоходовите мотори са неуспешни, което е пълна глупост, 10 примера дадох вече.

Не само че са успешни, но и това е най-разумната конфигурация за 4 цил турбо бензин!

 

За тди вал в 1.8т не мога да кажа нищо, не съм правил, не съм и виждал такова нещо.

 

А на ауди грешката с еа888 няма общо с дългия ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата: 

82.5/93.5=0.88

 

Предложението за 1.8т с дизелов вал:

81.5/95.5=0.85 - дай да намерим фабричен бензинов мотор с такова съотношение

 

Принципно - високата скорост на буталото иска по-добро мазане и охлаждане. Иска по-здрави биели, по-леки бутала.

При "стандартни" бутала при просто увеличаване на хода съществува опасност полата на  буталото да започне да удря по стените на цилиндъра. При намаляване полата и като цяло при олекотяване се увеличава термичното натоварване. Променя се изискването към маслото. Примери за двигатели с еднакви параметри на мотори, но с различни бутала са АБК от Ауди80/2.0 и "същия" мотор в Шаран примерно.

 

Явно не си ми разбрал намека за ъпдейта на Ауди през 2011-та. В един момент ауди решават да увеличат буталния болт от 21 на 23мм. И това е свързано с отличното газорапределение на (някои) глави на ЕА888. Т.е. тези глави (с AVS) позволяват да има много по-добро дишане в целия работен диапазон - на 3000 оборота се активират по-острите гърбици на изпусктелния вал.

Хонингът обаче на тези мотори е направен за намаляване на триенето. Прословутите сегменти са съобразени с това - висока скорост на буталото + високи обороти. Т.е. ауди са се опитали да направят мотор, които с малка кубатура да работи добре на ниски и високи обороти. И са успели.....или почти щяха да успеят, ако бяха избрали подходящо масло:).

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ще използвам темата за да питам, кой е най-добрия вариянт за строук на 1.8Т.Виждал съм няколко, но според някой 1.9тди коляновия вал не е добър избор.Какъв е най-добрия според вас и в същото време не най-скъпия ? Колата ще се кара с H-beam биели на MaxSpeeding Rods и TD05 турбина от Ево (туин скрол).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно. Чел съм за вал от tfsi че е може би най-добрия избор за вал.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз карам на сток кубатура с Garrett GTX3071R и колата има фулл бууст 2 бара на 4000 оборота. ТД05-цата и тя ще е там някъде като спуул, но конете няма да са същите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз знам че може и на сток кубатура.Просто няколко човека ми казаха, че ще е доста по добре колата ако се строукне.

Какви са плюсовете и минусите на строука ? Говорим за нормален строук 1.9 максумум 2.0л не повече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Строук си заслужава да се прави, когато ще се кара с доста по-голямо турбо от въпросното ТД05 и ще се гонят коне от порядъка на 600 и нагоре. При теб със строук + ТД05 освен финансово олекване на джоба, друго реално не виждам какво може да се постигне. Все пак парите са си твои и ако не е проблем финансовата страна на нещата действай смело за няколко стотин оборота по-ранен спуул, което пак казвам, че с въпросното турбо за мен е безсмислена гимнастика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоритично от строук винаги има смисъл (разбирай при всякакъв реазмер турбо). На практика - усилието не си заслужава, далеч не е само финансовата страна.

Е тъй, моите 5 ст. ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При добре подбрано турбо и до около 550 коня аз смисъл от строук на 1.8Т не виждам и живия пример е моята кола - 416awhp 456nm с 2 бара бууст от 4000 оборота и диапазон до 7300 оборота. Още повече ми се губи смисъла с тази гимнастика за ТД05-ца, която я бутне 400 коня на мотор я не и след като е избрано това турбо явно се гони бюджетен сетъп и строука още повече не ми се вписва в цялата картинка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...