Илиян Василев Публикувано 4 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2017 Привет на всички! Опитах се и потърсих други теми по въпроса и то за автомобил със съшия мотор, но не открих такива и реших да се допитам до вас. Карам B7 2.0TDI(BRD) 170hp, 2008г. Колата показва на километража, че са изминати 190530км. към момента. а като я купих беше на 186000км. Автомобилът е напълно обслужен - ангренаж, ремъци, обтегач, термостат, антифриз и други. Разбира се, сменени са филтри и масло 5W30(ОРИГИНАЛНИ!). Маслото и филтрите бяха подменени на 187000км. Авотмобилът е с премахнат хардуерно и софтуерно DPF. Преди да закупя колата, беше прегледана в Das Auto Servicе. Там сваляха и кората и преглеждаха мотора и казаха, че странно за този мотор, но няма течове. Филтър/клапан картерни газове е за подмяна, който все още не съм подменил. Преди да подменя маслото ми светна лампата за ниско ниво - "oil level min". След подмяната на маслото се нормализираха нещата и лампата не светваше до вчера, окгато отново изписа "oil level min" и след проверка и отваряне на капака изгасна, което знам, че ще е така още 50км. и пак ще светне. Сега малко детайли: - градко - стремя се да карам между 1600/800 оборота, не я "заварям". - извънградско - карам с максимум 120/30км./ч.(темпомат), като през по-голямата част от пътуването дори със 110км/ч.(темпомат) - карам с гориво Shell V-Power Diesel. - не съм слагал никакви добавки на в горивото и прочие. Днес направих няколко замервания на маслото със съотвените снимки(подредени са по начина, по който съм описал замерванията): - сутринта в 09:00 след като е престоя колата цяла нощ. Докато успея да позиционирам щеката върху салфетката и с другата ръка да снимам, сякаш се постече маслото и не е обяло добре напдиса MAX. - непосредствено след първото, напарвих второ замерване в 09:00. Тук надписът MAX е малко по омаслен. - първо замерване в 17:00 след престой на колата от 09:30 до 17:00. - непосредствено след първото, направих второ замерване в 17:00. След проверката на маслото на няколко пъти и написаното по-горе оставам малко озадачен, тъй като и до момента щеките ми са били различни от тази. Гори ли ми колата масло, имам проблем с датчик ли, или и аз не знам... Ще се радвам, ако ми дадете мнения в тази ситуация и какви биха били причините за разход на масло при този автомобил? Благодаря ви предварително! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 4 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2017 2.0TDI в А4/B7/ има проблем със баланс шафт модула,демек задвижването на маслената помпа. Това е един шестостен който трябва да се види в какво състояние се намира,и ако трябва подмени. Има и блокирали двигатели по тази причина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceckoguide Публикувано 5 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2017 Ти си трета кола за която чувам със светване на лампата, на моята свалихме и почистихме хубаво датчика, като малко след това ако не се лъжа сменихме и шестостена, и не мога да кажа точно от кое се оправи. На познат също свети, сваляха чистиха датчика, смениха го и пак си светка, което ме навява на мисълта че е от този шестостен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pushkata11 Публикувано 5 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2017 Проблема не е в шестотена или в маслената помпа ! Тук става въпрос за ниско ниво на маслото, а не за ниско налягане. Щом маслото не ти е мръднало от максимума на щеката не е повод за притеснение и не трябва да се говори за разход на масло и т.н. Проблема най-често е в датчика за нивото (намира се на картера). Смени го (с оригинален), защото повечето афтърмаркет, компютъра не ги разчита правилно и набива грешки. Почистването на датчика е "временно решение" на проблема. Това ауди има вградена система - като отвориш капака и изчиства грешката за low oil level на таблото (предполага че си долял), след няколко км каране като си направи самодиагностика, пак дава грешка, защото датчика не работи коректно. Пп. Този шестостен за който казахте по-горе си е фабрично слабо място на тези двигатели. Когато се заобли и превърти, маслената помпа спира и пада НАЛЯГАНЕТО на маслото, не нивото му в картера ! Този шестостен ако не си го сменил заедно със обслужването е хубаво да се смени, за да си "вържеш гащите", че ако стане белята излиза скъпо. Поздрави, Васил Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ACTROS Публикувано 5 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2017 (Редактирано) Ок, pushkata 11. Но, човека пише, че преди смяната на маслото, му е светнала лампата. След това, сменя маслото и проблемът изчезва, за 3500 км, след което, отново се появява. Изхождайки от твоето мнение, би трябвало и през тези 3500 км, да му светва тази лампа. Или? Много странно, наистина! Редактирано 5 Октомври 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceckoguide Публикувано 5 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2017 Моят датчик го чистихме преди около 15 000км и все още няма проблеми.На познат го смениха(не с оригинален) и същата работа, светва от време на време.При мен като светваше и гаснеше сам в движение, след известно време пак светне и пак угасне сам! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Милчев Публикувано 5 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2017 Датчика освен ниво отчита и температура на маслото!И ако маслото почне да се, ,,предава" има вероятност по- бързо да загрява (прегрява). Карам ALT(маслояд за който не знае). И датчика моного добре ме имформира състоянието за маслото .И когато ми е на мах. по щека маслото и светне ,на мен ми, ,,светва " какво масло съм сложил .Разбира се това е една възможна причина която не е за пренебрегване! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 5 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2017 Привет, отново! Да, не съм подменил шестостена, което и смятам първо да направя + почистване на датчика. Въпросният шестостен е по-належащ ремонт и мисля по-важен, който ще предотврати по-сериозни проблеми. Замервайки нивото на маслото вече всеки ден и да отблежа, че това ми е първият автомобил с такава щека, аз вече съм в параноя дали "разчитам" правилно какво показва щеката. Все пак мисля, че няма проблем с нивото. Днес сутринта пак проверявах нивото и аз смятам, че нивото е на максимума, поправете ме, ако греша.(прилагам снимки) Интересното, което се случи днес е, че лампата светна отново след преход от 32.5км. градско(София).... :| ето и снимките: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceckoguide Публикувано 6 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 6 Октомври 2017 С какво масло си? Като спомена колегата по-горе за лампата която му светва в главата какво масло е сложил, навръзвам нещата че моята кола беше с Кастрол, който го гореше на умиране, смених го с Тотал, където нямам проблеми и може би тогава някъде спря и да светва лампата.Това е че при мен мен почистването на датчиката и смяната на маслото бяха на едно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 6 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 6 Октомври 2017 Написах ви още в първия пост, маслото е оригинално VW AUDI 5W30 Long Life III, както и филтрите. Не би трябвало да има проблем с маслото. Аз искам да се съветвам с вас за две неща: - Как си измервате маслото? Изваждате, изтривате веднъж щеката, връщате я обратно и после пак я изваждате и отчитате, или още на първото изваждане? - Какви други симптоми са най-основните, ако една кола изгаря маслото? И да подчертая, ако наистина го изгаря, а не го губи от течове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 7 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2017 Колеги, некви идеи за въпросите, които ви зададох? Предварително благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 7 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2017 По първия въпрос относно меренето по щеката-по същият начин. По втория въпрос-примерно от турбото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimir7979 Публикувано 7 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2017 по първият въпрос-спираш колата на равно изчакваш 2-3 мин и вадиш щеката,трябва да е между мин и макс,ако трудно се различава къде е нивото избърсваш ,вкарваш е на ново ,вадиш и гледаш,ако е престояла колата повече от 30 минути може да има малко разлика,спрямо когато е мерено веднага след гасене,но пак трябва да е в границите,ако колата не е наравно показанията не са вярни„при проблем с турбото може да губи масло Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Svetliu90 Публикувано 7 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2017 Колега , ако ти гори 700-800гр на 10к км и нямаш някакви други симптоми , ти препоръчвам да не обръщаш внимание засега . Ако почнеш да пипаш и да ремонтираш и ревизираш частите , може и да си усложниш нещатата . Другото което е : 2.0тди са известни ,че пипат маслото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 8 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2017 Благодаря за отвговорите. Чудя се нещо друго. Ако гореше маслото вътре в цилиндрите, тоест износени са сегментите да речем, тогава би следвало да няма добра компресия и да не може да пали стурин или греша? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2017 Много вероятно, но не е задължително. Примерно ако компресорните сегменти все още са ОК, а маслените сегменти са заминали може да има компресия, но да гори масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceckoguide Публикувано 9 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2017 Аз лично вадя щеката изтривам я, вкарам пак вадя и тогава гледам как е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 9 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2017 Да и аз така си го правя - на абсолютно изстинал мотор. Бях попаднал на тема във форума, където се коментираше, че може да има загуба на част от маслото, ако клапан/филтър картерни газове е за подмяна. Колко пък количество обаче да губи от там.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 11 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 11 Октомври 2017 Колеги, Вярно ли е, че този мотор събира 3.5л. масло? Може ли да има разлика от кола до кола(с BRD мотора) в количеството, което ще събере? Ако да речем тази кола е изгорила 0.500л. масло за 3500км, не би ли следвало да пуши много(бяло-синкав пушек) и да има някакви други видими индикации? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iliyan_pi Публикувано 13 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2017 В официалното описание на Ауди пише, че двигателят поема 3.8л масло заедно с филтъра. А разход от 0.5л на 3500 км не е много - пак там пише, че ремонт е необходим при разход на масло 0.5л на 1000км. Тъй, че спокойно. И не вярвай, че "добрите" коли не харчат масло - даже в момента има чисто нови модели коли, които харчат по 1-2 л. на 10000 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iliyan_pi Публикувано 13 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2017 Извинявам се, но в описанието на Ауди пише, че маслото се проверява на равно място две минути след изключване на двигателя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceckoguide Публикувано 14 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2017 Да колата събира около 3.7-8 л масло, а 500 грама на 3500км е много, нормален разход е на 15к км да доливаш не повече от литър.Аз с предното масло на 2000км доливах 300-400гр и го смених на 6000км маслото и сега с Тотал нямам такива проблеми, а съм вече на 8-9000км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиян Василев Публикувано 15 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2017 Сега, в сервиза, в който ми смениха маслото са ми наляли 3.5л., тъй като в тубата беше останало 1.5л. масло. Като поизследвах още измерването със щеката се оказва, че маслото е към/малко над минимума. Долях 0.500л. и сега ще го следя. Лошото е, че не мога да си отворя капак от снощи. Палеца под таблото се мести свободно и няма опората от опъна на жилото. Или се откачило, или се е скъсало, или палеца нещо се е прецакал.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
justm3 Публикувано 8 Ноември 2017 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2017 Аз моята Б6ца 1,9 тди е карам с 5w40 масло първия път не доливах грам на 10000 км , а сега на втора смяна съм на 8300 км и съм долял 300-400 грама ... да питам според вас нормално ли е или има проблем ...да вметна и ЕГР клапана ми е леко омасливен ПС извинявам се колека ,че ти ползвам темата ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
flober9106 Публикувано 8 Ноември 2017 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2017 И аз да се включа в темата вече трета смяна слагам "RAVENOL 5W40 VPD ,моторът ми е ВRE ,и доливам м/у 150-200г.от смяна до смяна .При мен святка за нивото щом мине под средата на белязката по щека ,при вас незнам дали е така ,и си мисля ,че доливане над 500-600г.м/у смяна не е нирмално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване