slimmshine Публикувано 13 Март 2018 Доклад Share Публикувано 13 Март 2018 (Редактирано) Привет съфорумци! От известно време имам желание да си взема Ауди и по-конкретно съм се насичил към моделите А4 B6(2000-2006) И А6 C5(1997-2004) Бензинови. Съответно от известно време разглеждам по-активно обявите и ми прави впечатление, че масово обявите, които се пускат за въпросните модели са за 3.0 двигателя. Въпроса ми е защо това е така? Двигателя не е читав или просто е скъп за поддръжка и харчи много и хората искат да се отърват от него? Или просто масово това се внася?? Наистина ми е интересно. Моля колегите, които имат опит/впечатления от въпросния двигател да дадат по едно мнение за него. Благодаря Редактирано 13 Март 2018 от slimmshine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kvm_88 Публикувано 13 Март 2018 Доклад Share Публикувано 13 Март 2018 Алуминиев блок с никасилово покритие. Отлюпи ли се, блокът е за боклука. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 13 Март 2018 Доклад Share Публикувано 13 Март 2018 (Редактирано) Глупости, Никасил и Алусил няма в този двигател!!! Двигателя не е толкова скъп за поддръжка, но докато е всичко му е в ред масово се неглежират дейностите и консумативите за поддръжката му. Бих казал, че е рядкост да се намери добре поддържан мотор 3.0 V6-30V. Блока на двигателя е изцяло алуминиев, а цилиндровите втулки са хонинговани по специална технология, нарича се "cosworth casting". Създават се проблеми за хонинга на цлиндрите, както и за гориво разпределителният механизъм при употреба на ниско качествени масла. Редактирано 13 Март 2018 от Nikosaul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niku Публикувано 17 Март 2018 Доклад Share Публикувано 17 Март 2018 Здравейте, Обмилсям покупка на Audi A4 2001- 2005 , разглеждам бензинови мотори 3.0 I или 1.8 Т. Четох много противоречиви коментари. Колата ще се използва предимно за дълги пътувания. Търся здрав и динамичен мотор. Интересувам се от всякаква инфомрация за двата мотора + и -. -Подръжка -Газификация -Първоначално обслужване -Цени на частите -Разход на гориво и т.н Благодаря предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bugssy Публикувано 17 Март 2018 Доклад Share Публикувано 17 Март 2018 1.8 T е по неподходящ за дълги пътувания, ако ще го сравняваме с 3.0. Има много писано и за двата двигателя , ползвай търсачката ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamenkooo Публикувано 17 Март 2018 Доклад Share Публикувано 17 Март 2018 (Редактирано) Колега, от близо 3г. съм с този мотор и сменям само консумативи(масло и филтри на 9-10к макс. ). За дълъг път е супер. При стабилно каране на дълго ще харчи колкото 1.8Т или по-малко, зависи, но шестака си е друга работа. Съвсем друго е усещането Да знаеш, че харчи масло. Моята харчи около 1,5л. / 9к. Редактирано 17 Март 2018 от plamenkooo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niku Публикувано 17 Март 2018 Доклад Share Публикувано 17 Март 2018 Здравейте, Търсих, четох и въпреки това, пак не получих необходимата информация. Четох, че 3.0 I, този двигатли били с никасилово покритие (за всички ли 3.0 I се отнася това?) Проблемът с това никасилово покритие бил, че с времето се износвало и трябвало да се сменя цялата глава. И всички само пишат за това покритие, някой сблъсквал ли се е с този проблем ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi_FeN_1 Публикувано 17 Март 2018 Доклад Share Публикувано 17 Март 2018 Чел си , чел си и нищо не си разбрал "цялата глава" ? Мотора има две глави. Те никакво покритие нямат, не се износва и рядко може да се наложи да се сменят. Това дето се износва е покритието в цилиндрите на блока, основно когато мотора се кара с ниско ниво на маслото или със старо/некачествено масло. Тогава се налага смяна на блока... Но това е лесно предотвратимо с едно просто измерване на компресията преди покупка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
royce Публикувано 18 Март 2018 Доклад Share Публикувано 18 Март 2018 On 17.03.2018 г. at 8:34 AM, niku said: Здравейте, Обмилсям покупка на Audi A4 2001- 2005 , разглеждам бензинови мотори 3.0 I или 1.8 Т. Четох много противоречиви коментари. Колата ще се използва предимно за дълги пътувания. Търся здрав и динамичен мотор. Интересувам се от всякаква инфомрация за двата мотора + и -. -Подръжка -Газификация -Първоначално обслужване -Цени на частите -Разход на гориво и т.н Благодаря предварително. За 3.0 ... - Подръжка - зависи какво точно ... гражданската не е като на 1.8, данъка също. - Газификация - Става на газ, инжекцион около 1500 лв., тороидална бутилка влиза идеално на мястото на резервната гума. - Първоначално обслужване - около 2000 са ти оригиналните части за обслужването от Райно. 2-та ремъка, 2-та обтегача, ролките, водна помпа, термостат, маслата за кутия, дифове и раздатка. Алтернативни ... наполовината ... Ремъка се зацепва малко ... йобано ... Трябва си специален комплект инструменти. Отварят се капаците на клапаните, валовете се блокират един към друг със едни скоби (приличат на подкови), болт се завива на коляновия вал и с една планка се насочва едната ролка спрямо водната помпа. - Цени на частите - пак зависи какво точно ... - Разход на гориво - от 14 газ нагоре градско, извън града 11. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 (Редактирано) Тези двигатели се амортизират още в немско. Не загряват олиото правилно. Нито един немец не съм видял да подгрява двигателя на място. Отделно това е забранено. Пали от паркинга с изстинал двигател и се влива в магистралата за Мюнхен в третата лента със 170-180. След време колата идва 1500 км източно и намира радостен собственик ... Редактирано 19 Март 2018 от Andy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 И какво лошо има в това, че не подгряват двигателя на място? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 Не става дума дали е лошо, а че подават много газ при студен двигател. Нито хлабините в двигателя са достигнали работните си стойности, нито маслото не смазва оптимално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zlobil Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 Всъщност по последни проучвания работата на място или така нареченото “подгряване на маслото" на студен е двигател е по-скоро вредна за него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 Не е чак вредна, но е съвсем излишна. В известен смисъл може да се каже и вредна, да - тъй като води до по-бързото му износване в сравнение със загряването на двигателя в движение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 И колите с принудително пълнене,след каране на ''заварка'' магистрално,спират и директно гасят.Остава и да загряват в първите километри.Ще си купят други. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 (Редактирано) Това вече е съвсем отделен въпрос. Наистина загряването при палене на студен двигател трябва да става постепенно, на възможно най-ниската скорост за съответната предавка до достигане на оптималната работна температура на двигателя, а не "на юруш". Или ако мога да си позволя да използвам терминологията на сина ми - до достигане на оптималната работна температура на двигателя не е добре десният крак на шофьора да "натежава" върху педала на газта... Редактирано 19 Март 2018 от nickgaidarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 ПАК ли ве Гайдарка....... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 О, НИКО - привет! Напиши и нещо по темата този път... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 20 Март 2018 Доклад Share Публикувано 20 Март 2018 13 hours ago, Andy said: Нито един немец не съм видял да подгрява двигателя на място...... Отделно това е забранено. с изстинал двигател и се влива в магистралата за Мюнхен в третата лента със 170-180. Още в ГДР е било забранено подгряването на място А това последното ми го демонстрира една госпожа, от която купувахме кола. Изкара колата от паркинга и като я настъпа, аз едвам я догонвам. Спря на бензиностанцията и тръгна да сипва най-евтиния бензин. Момчето, което купува колата и казва - дай да сипем хубав бензин, тя сочи капачката и казва - "няма нужда", тука пише...... Колата не беше скъпа (за Германия), но не беше и подарък - 15к евро. Та освен студени, ги настъпват и с най-евтиния възможен бензин...за маслото да не отварям дума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kristian92 Публикувано 29 Март 2018 Доклад Share Публикувано 29 Март 2018 3.0 бензин на ауди с код ASN е най-масовия V6 слаган на тези купета(има още един с код BBJ, който аз лично не съм виждал). Собственик съм на такъв двигател в купето на А6 C5 2004г. Двигателя е много приятен, но основно за извънградско и магистрално. Направих пътуване до северна Германия и обратно през Швейцария и определено в скоростите от 130 до 180 е приятно еластичен. В града обаче(Сандански) си е наказание да се кара... С раздаване на повечко газ, когато може, разхода е 27 газ. Лесен за ГИ. Аз лично сменям свещи на 10к с маслото. Засега не съм сменял бобоини, но съм чувал че ще ги сменя всичките в един момент. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 29 Март 2018 Доклад Share Публикувано 29 Март 2018 Най-големият проблем на малкия мотор е тръгването с тежко купе. Именно на градско 3.0 има предимство пред 1.8 - тръгва като електрическа кола....нагоре Б6-ца 1.8т с чип върви по-приятно, а ако е bex направо го размазва. За това 27 газ и друг път е ставало дума - аз не мога да приема, че моторът е изправен и дава такъв разход. В София при куатро и автомат разходът е около 18 газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 29 Март 2018 Доклад Share Публикувано 29 Март 2018 Така е.Все пак 3.0 V6 е атмосферен мотор и тръгва бързо.Докато на извънградско,1.8T с 6 степенна ръчна кутия и чип,върви с него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi_FeN_1 Публикувано 29 Март 2018 Доклад Share Публикувано 29 Март 2018 Върви друг път. 220 коня са си 220 коня. Тръцовете 150 и 163 само с чип стават не повече от 190 в най-оптимистичния сценарий. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 29 Март 2018 Доклад Share Публикувано 29 Март 2018 Така де.Аз не съм казал,че шестака е слаб. Но и аз за кола с чип говоря.Искаш жокер да давам и да разваляме темата на чиляка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HEPBAKA Публикувано 29 Март 2018 Доклад Share Публикувано 29 Март 2018 2 hours ago, Audi_FeN_1 said: Върви друг път. 220 коня са си 220 коня. Тръцовете 150 и 163 само с чип стават не повече от 190 в най-оптимистичния сценарий. Въпросът не е колко коня е пиково, а колко коня има по кривата на оборотите. Много по-приятен мотор е оня който има по-широк диапазон от висок въртящ момент, макар и същите или една идея по-малко коньове. Щото като имаш на 2000 оборота 300нм и така до 5000 (примерно) то ще имаш по-висока мощност от мотор, който има 200нм на 2000 оборота и 270 на 5000 На 1.8Т драмата му в купе като на В6 което е над 1600кг е че отлепя тромаво от място. Аз обаче бих взел 3.0-та защото има изключително предимство извънградско - не е миксер и не бучи така ужасно. Не знам как са скоростите на 3.0, но особено ако са толкова дълги колкото на 2.7, то си е съвсем различно да круузваш на 2600 вместо 4000. Естествено V6цата идва с по-скъпа поддръжка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване