Jump to content

3.0 или 1,8Т


Recommended Posts

Здравейте колеги!

    В момента се оглеждам за друго Ауди и като цяло съм се спрял на а4 б6,но се колебая между 3,0 бензин или 1,8т.Дайте ми съвет кое е по добрият вариант,че нещо много ме разубеждават с трилитровия двигател и автоматичната ск кутия.Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, аз съм с 1.8т колега и съм много доволен. По принцип шестака си е шестак, доста по-плавен е от 1.8т, но това, което на мен ми направи впечатление, когато се возих един път в 3.0 бензин е, че ми е малко мудничък, но това е мое мнение. В крайна сметка имай предвид, че обслужването на шестак е различно от това на 4 цилиндров тръц, но и шестака си има предимства. Имайки предвид, че ще са коли на много километри, липсата на турбина си е не малък разход по-малко, който може да изпърди всеки момент. В крайна сметка,  и двата двигателя имат предимства и недостатъци и моя съвет е да вземеш по-запазената кола. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш кеф, можеш и искаш да си го позволиш - 3.0 бензин. 

1.8Т също си е приятен, но няма общо с шестака.

Екстрите също ще са в полза на 3.0.

Гледай и какъв екземпляр ще излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремапнато BFB ръчка quattro бих избрал в B6. :) Но както ти е казал колегата, гледай да си избереш жива такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, Siciliqneca said:

Здравейте колеги!

    В момента се оглеждам за друго Ауди и като цяло съм се спрял на а4 б6,но се колебая между 3,0 бензин или 1,8т.Дайте ми съвет кое е по добрият вариант,че нещо много ме разубеждават с трилитровия двигател и автоматичната ск кутия.Благодаря Ви предварително!

 

Ако е 3.0 задължително автомат. Ръчните кутии са къси - 140 км/ч при 3700 оборота, а с автомата на 3000 си на 160км/ч. Това беше и причината да разкарам моята.

За магистрално е супер и бих го предпочел отново, НО ...

Както писах наскоро в една подобна тема:

 

ASN Алуминиев блок с покритие (хонинг Cosworth casting), чувствително към калпаво масло (6.3 литра събира) и сярата в бензина. Лапа ли масло от сорта литър на 1000км, значи покритието е настъргано и блока е чао.

Ангренажа е дълъг към 1.5 метра, щото задвижва 5 вала и водна помпа. На разпределителните валове колелетата са вариаторни и са скъпи. Зацепването е със инструментален комплект, белези няма. Избягат ли валовете - почва да не върви.

Вакууми бол. Има и вихрова клапа, щото всмукателния колектор е с променлива дължина. Темата за ремонта на клапата е в раздела за 4F.

Разход под 16-17 в града забрави, но на газ става.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите казаха в общи линии всичко. Имам 100 000 с 1.8 турбо и е евтин за поддръжка, на фона на разход (газ), вървеж (+чип) и комфорт в купето на А6 (при А4 не знам как е). Ако ще е V6 според мен скачай на 2.7т (отново за А6). При 3.0и получаваш мазен вървеж и приятно магистрално каране, но сериозни разходи за 6так, който не блести с кой знае какво. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Обслужване и подръжка на шестак + бонус 2 броя турбини и други благинки :hilezh:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.7Т не е за тънкачи.... :hilezh:

Щото ще завършат трагично и безпаметно краткия си живот скачайки от    столчето и държейки като последна надежда въжето около врата си  докато ритат безпомощно, мъчейкинсе да съпят върху  отминалите си  безнадежни спомени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kvm_88  Не е баш така, щото на тръца ще му извадиш турбината без да вадиш мотора от коша, а при 2.7Т май се вади ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като почнеш от тройник на  турбо-пътищата, минеш през турбините, стигнеш до ЕГТ, и ЕГР, предкат и 4ламби в  ауспуха и катализатори, сложиш един дросел за гарнитура, и няколки бубини за предястие, ангренажа бие душегубския с тия вариатори и вериги, главите капят от гарнитури, полумесеци и тапи...като казан дет вари ракия,  общоизвестно е, че на тия години вече се нуждае от основен ребилд на клапани и водачи, туриш и една газова, която се шашардисва от всичките по-горе изброени проблеми и търсиш като пияница под лампа проблеми с некъдърни чипове.  В допълнително получаваш предница, окачване и рейка за ремонт, и докато няма кво да правиш....си сменяваш дисплей, слагаш автопилот и ретрофитваш нещо за да ти блазни окото. Сменяваш душетроник....безвъзмездно отишл си без време заради раздаването на газ.

Единственото хубаво нещо на тоя двигател е, че става за яко раздаване на газ, което води след себе си... скоропостижното му остаряване и разкарването му за една N-найста от цената.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от състоянието конкретната бройка. От всичко изброено, хронични проблеми има с ЕГТ датчици (егр няма), течове от капаците (стандартно за V двигатели от тези години). Другото неприятно е теснотията в коша.

2.7т е като 1.8т от същите години, като механика.

Ако вземеш некой мъртвец, ще ти скъса джоба, верно е, но това е валидно за всеки премиум гроб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0 с проблемен блок не подлежи на ремонт. Проблемни вариатори - пак е по-добре нова кола.

Вървенето всеки може да тества, преди да реши да купи 15 годишна кола, която после няма продаване....заради мотора.

В Швейцария пролетта излизаха много добри 3.0 за около 6-7к лева и километраж 120-170к км.Съмнявам се търговец да вкара такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди една година си взех А6 C5 с 3.0 ASN и мога да потвърдя, че ако не е в добро състояние, може да те разори. 1 година по-късно, колата е седяла близо половин година по сервизи и са наляти 5к + лв. без да смятаме данъци и други подобни такси.

Като сметна, че има още неща да се правят и мога да кажа, че това е най-лошия ми избор на кола. Когато я взимах 3/4 от проблемите липсваха и бяха много добре прикрити.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, това ще е съсбата на всички съвремени алуминиеви двигатели.....в това число и  3.0тфси. вече виждам два с смляни мотора.

Стигам до заключение, че има ли алуминий, не е проблема...дали ще задере, а кога. 

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, loshdancho said:

... ангренажа бие душегубския с тия вариатори и вериги, ...

 

2.7T май не е с вариатори ...

 

1 hour ago, robobug said:

3.0 с проблемен блок не подлежи на ремонт. Проблемни вариатори - пак е по-добре нова кола.

Вървенето всеки може да тества, преди да реши да купи 15 годишна кола, която после няма продаване....заради мотора.

В Швейцария пролетта излизаха много добри 3.0 за около 6-7к лева и километраж 120-170к км.Съмнявам се търговец да вкара такава.

 

В нета бях гледал някакъв руснак как взе блок от 2.8, малко го "побългари", смени му привода на маслената помпа, заби главите и останалите карантии от 3.0 и пишеше, че за 60к км не е имал ядове.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, royce написа:

 

2.7T май не е с вариатори ...

 

 

А как викаш на веригите с плъзгачите и авансаторите...щото един струва мама та си джаса, и има и банан, и верига.

В комплект изпълнява точно тая дейност: на вариатор на фазите на газо-разпределение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема в алуминиевите блокове/глави, а в лошата поддръжка (или следването на препоръките на производителя) и ниската техническа култура на населението.

Алуминиевият блок има доста предимства и може да издържи много големи натоварвания (почти колкото сив чугун), даже за спортни цели се препоръчва употребата му, но следва да се маже добре, за да не се прегрява локолано. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как викаш на веригите с плъзгачите и авансаторите...щото един струва мама та си джаса, и има и банан, и верига.

В комплект изпълнява точно тая дейност: на вариатор на фазите на газо-разпределение.

Единият се слага в 1.8т.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който и мотор да вземеш можеш да изтеглиш като нищо късата клечка. 1,8Т на познат вече опука 7к след покупката. Ако не си добре с късмета е обречена работата, прекалено дърти са тия коли вече за да бъде определяща модификацията за това колко ще похарчиш. 

 

Относно обтегачите евтиния е само в най-старите 1,8Т май, другите са като 1,8Т. Между другото някои части за 1,8Т се оказаха по-скъпи от на 2,7Т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждах кола с износен банан(плъзгач) и кола с изгорял авансатор(вариатор). Смяната е меко казано....специфична, ако се  прави в сервиз, цената е меко казано...."приятна". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около мен има може би 10тина 1.8т. Опита ми показва, че 1.8т, предно, ръчка е най-тънката лайсна за поддръжка. Ако си я стегнеш ще се радваш на много приятен автомобил, нищо че е на 20 години. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...