Jump to content

Колебание между A5 и A6


Recommended Posts

Здравейте. Колебая се между горепосочените модели в следните моторизации:

1)A5 (2014-2016г., 2.0TDI с 190к.с.,Quattro,S-tronic)

и

2)A6 4G(2012-2014г., 3.0TDI с 204к.с.,Quattro,S-tronic)

 

Изчетох мненията във форума относно А6 в тази конфигурация, но не успях да намеря кой знае колко информация относно А5 във версията със 190к.с.

 

Ще се радвам да прочета мнения на минали/настоящи собственици на въпросните модели и най-вече ме интересуват следните неща:

1)Поведение при зимни условия?

2)Динамика и пътно поведение?-по технически данни разликата в ускорението от 0-100 е в полза на А6, но е минимална (0,2сек), но от друга страна А5 е по-лека  на килограми.

3)Разлика в поддръжката между 2-та модела (А6 няма да е на въздушно окачване)?

4)Често срещани проблеми?

 

Не се интересувам от по-големия мотор с 245к.с. във въпросните модели, така че моля темата да се съсредоточи само върху мнения, насочени към по-горе посочените двигатели. 

Редактирано от tthcn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще се купува от представителство в чужбина и ще бъде с доказана история на не повече от 100-120к. км. като евентуално А5 би било с повече екстри за сметка на А6. Нямам конкретни набелязани обяви за момента. Просто ще ми е доста полезно да прочета мнения на хора от форума за сравнението между двата модела по показателите, които споменах в първото мнение и вече от там да си извадя съответните изводи към какво да се насоча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквай чудеса от 200 коня мотори с квадрат. Държат се добре ,но са скучни за каране. Нема много хора ,които са карали 2 та модела. Седни и 2 те и виж коя ти е по удобна, другото се преживява. 

Нема да намериш уважаващ себе си официален представител, който да продава кола над 100к.  да знаеш....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А5 не съм карал, но с А6 4Г  и А4 B8 имам опит.  Това са различни класове коли.  A5 e на база на А4 Б8, което беше представено през 2007 година.  А6 4G излезе през 2011.  Четири години са много време дори и за модели от един клас.  За мен А6 като лукс, комфорт, електроника, поведение на колата е несравнимо над А5.  Аз лично за същите пари винаги бих избрал А6.  Също така А5 е с безрамкови прозорци и на някои хора доста им шуми при по-високи скорости.  Разбира се А6 струва повече да се поддържа от страна на гуми, спирачки, масла.  Карал съм 3.0 TDI quattro преди и след фейслифта с 245 после 272 к.с.  Разход на дълъг път повече от 8.5 не съм имал, в София градско около 10-10.5.  А6 си е доста голяма кола и за града не е много удобна, но по-магистралата е самолет.  Трябва да решиш какво е важно за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях пред същата дилема преди години и избрах А5 Sportback, визията ми харесва повече и ми е по-младежка.

Особено при фейслифт-а има S Line black edition, който изглежда брутално, ето това например.

Иначе нещата в горния пост са верни, 4G е по-ново поколение кола, отделно, че е и по-висок клас, но както казах аз избрах А5-тицата и се радвам, че го направих :).

Безрамковите прозорци не шумят толкова много чак, колкото ги изкарват, но си има шум особено при по-високи скорости.

10-10.5 с 3.0 автоматик + quattro градско в София може късно вечер или през уикендите, но не ми се влиза в този спор ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако търсиш спортна визия, А5 е твоята кола,обаче двувратката.  Спортбека с 4 врати вече губи малко от спортната осанка. Това е мое мнение разбира се.Ако търсиш комфорт и престиж,вземай 4G-то.За поддръжката какво те притеснява?Щом я купуваш от представителство в Германия,значи всичко по колата ти е топ.Иначе няма да ти дават гаранция 1 година.Дори ще ти бъде обслужена.Но най-добре да влезеш и в двете,и да видиш коя как ти стои.Не се притеснявай,хората дават пробно шофиране,така че веднага ще разбереш коя е твоята кола.За зимните условия също не трябва да се притесняваш,все пак купуваш най-доброто 4х4. Питаш за динамика,а бягаш от големи мотори?204 коня са напълно достатъчни да си джиткаш необезпокоявано навсякъде.И накрая ,ако ги сложиш една до друга двете коли,А5 колкото и да е бъкано с екстри,винаги ще изглежда като по-бедният роднина пред А6. Успех с покупката,и вземи тази която те кефи,не мисли за последващи ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги, коментирали темата-винаги е хубаво да се чуят няколко различни гледни точки.

Основните причини, които ме насочват към А5 (ЗАСЕГА) са по-новата година на производство и по-големия набор от екстри, които би имала за сметка на А6, но пък от другата страна са тези 204к.с. и най-вече 3-литровият мотор, за който съм чувал само положителни отзиви..... Държа да подчертая, че задължително ще пропусна Дистроник-а понеже колата ще нощува навън, а за евентуално въздушно окачване все още се двоумя (е, естествено, че ще се търси кола 2-ра употреба, та... с каквито екстри се случи :) ).

 

Относно т.нар. гаранция, която колегата @Tanko kara A6 спомена : така или иначе колата ще е по програмата на Ауди (:plus) и би трябвало да има някаква гаранция, но дали тази гаранция се покрива от българските представителства на Ауди ИЗЦЯЛО, защото съм чувал (не гарантирам 100% достоверност на информацията), че при BMW например има проблеми с признаване на гаранция по тяхната Premium Selection програма тук?

 

 

Редактирано от tthcn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е по-нова година на производство А5-тицата, но както се каза няколко пъти е половин/едно поколение назад като технологии.

Трудно ще намериш facelift A5 с повече екстри от "нормално оборудвано" 4G, освен ако не се изръсиш наистина доста.

При А5 дистроника е един и не се краде за разлика от тези при А6-тиците, така че няма нужда да го избягваш там, ако търсиш натоварена с екстри А5 така или иначе доста вероятно ще го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имате предвид под поколение технологии?

И двете коли (А4/Б8 и А6/Ц7) са на една и съща платформа - първа версия на MLB.

Използват еднакви мотори и еднакви скоростни кутии. Еднакви спирачки и системи за сигурност - АБС, ЕСП....

Б8 няма възможност за въздушно окачване (което всъщност носи комфорта), но пък има възможност (макар и много рядка) за регулируеми амортисьори.

По някаква причина Б8 е по-тиха.

Дизайнът на таблото на А4/Б8 беше остарял още когато го представиха.

Разликата в междуосието е 10см, което осигурява несравнимо повече място отзад на А6.

А6 има повече опции за кичене и възможност за по-големи мотори.

За поведението на колата голямо значение има мощността и теглото на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS/ESP сигурно и до ден днешен са същите, нямах предвид тях.

Моторите са същите при фейслифт-а, демек при единия модел идват 4 години след представянето му, а при другия са от старта, същото е и с версията на S tronic-a.

Таблото, MMI системата, дизайна, окачването си го споменал ти, но то не е защото е по-нова колата, а заради класа по-скоро, воланите, лостовете и т.н. също се изравняват при фейслифт-а чак.

Добре знаеш какво имаме предвид като цяло, едната кола е проектирана много по-рано от другата.

Иначе дизайна на таблото на B8 си е супер и до ден днешен, особено на инструментите, а като го представиха беше направо самолет в сравнение с B7, да не говорим, че е по-добър (за мен) от на F30, което също е по-ново поколение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от А6 на А3. И от дизел на бензин.

Е, делят ги 10 години. Ама 6цата грам не ми липсва.

Лично мнение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, fifipaldi said:

Моторите са същите при фейслифт-а, демек при единия модел идват 4 години след представянето му,

Моторите са си същите, като при първите А4-ки -  при 2.0Т има CDN (всъщност аз дебна за такава кола - с еа888 първо поколение, но цените са неприятни), същите 2.0Д (без най-малкия)....

Колите са на едно шаси, което е от 2007-ма, чак новата А6-ца е на различно шаси.

Това, че радиото е различно няма отношение към това кога е проектирана колата.

Нещо подобно като А4/Б6 и Б7....но усещането за разлика е по-голямо заради по-високия клас на А6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, че няма 3.0 TFSI преди фейса, няма 3.0 TDI 245 коня, няма и 204 коньовата версия, няма 2.0 FSI (може някой да си го харесва точно него) имат и други разлики в гамата.

Това, че били EA888 1.8 и 2.0 TFSI-тата и при 2-та модела надали говори нещи на автора.

Това, че радиото е различно е точно един от показателите, че е по-ново поколение кола.

Нищо общо нямат разликите между A5 и А6 и тези между B6 и B7.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да няма 3.0Т :). Сега за 3.0Д ме хващаш неподготвен, не ми е бил в таргета за покупка.

Вярно е, че няма дефиниция на "поколение", но е прието, че не радиото и екстрите определят "поколението". А шасито, моторите, скоростните кутии.

Не е прието фейслифта на един модел да се води друго поколение.

Това, че А6 е по-висок клас автомобил, не го прави друго поколение.....а друг клас:)

Ауди не за пръв път правят А6-ца върху старо шаси - първата А6-ца си е чиста 100-ца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нямат, преди фейса го има само в S4, но предполагам не ги обсъждаме тях, че иначе ще намеся и 4.0 TFSI при разликите ;).

Не знам кой е приемал какво се има предвид под ново поколение, но за мен главно е дизайна на екстериора и интериора както и първоначалната година на пускане на модела.

Едната кола е представена 2007-та година, а другата 2011-та и това е ясно видимо само като погледнеш 2-те коли отвън и отвътре, нали не мислиш, че инженерите на марката са спяли през това време.

Има мотори, които не се сменят с десетилетия, като при Астон и други подобни фирми, при по-масовите често се доработват, но мотора си седи същия, не може това да е определящо за поколението на колата.

" Не е прието фейслифта на един модел да се води друго поколение. " това освен ти като сравни B6 с B7 друг не го е споменавал в темата:).

Първото А6 и 100-тицата бяха така да, но тогава реално започна преструктурирането на моделите, имената и т.н. и беше нещо като преход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, нека повдигна малко темата. Вчера имах възможността да тествам А5 Sportback фейслифт quattro S-tronic 2.0TDI 177к.с. Останах меко казано впечатлен от колата във всеки един аспект:

1)Екстериор: изглежда уникално спортно и агресивно от който и ъгъл да я погледнеш (конкретната бройка беше без S-line, но аз определено ще търся такава с S-line exterior+interion package, защото придава още по-завършен облик на самия автомобил).

2)Интериор: доста ми допадна фактът, че цялото табло е изнесено по-близо и по-навътре към водача..като добавим и начина по който изглежда скоростния лост, се създава едно впечатление, че все едно се намираш не в автомобил, а в малък самолет. Пространството отпред както и отзад е повече от достатъчно. Същото важи и за багажното пространство, което също е доста функционално предвид повдигащата се изцяло 5-та врата.

3)Пътно поведение: много плавно (дори неусетно) ускорение, адски неусетно превключване от страна на S-tronic-a . Воланът се върти много леко. Стори ми се много по-бърза от колата, която в момента карам (Пасат В7 2.0TDI 140к.с.), което леко ме озадачи понеже двигателят би трябвало да е един и същ (претърпял само софтуерни промени при 177-те к.с.), а в действителност има осезаема разлика.

 

Честно казано вече се замислям дали има нужда да тествам и А6-цата, тъй като не усетих нищо да ми липсва в А5. Също така все повече се замислям дали да не включва и 3.0TDI 245 к.с. като вариант при евентуален избор на А5 за сметка на някоя и друга екстра, която би имало в повече при по-малкия мотор (190к.с.), но пък там евентуалния пробег би бил малко по-голям (100 000-120 000) срещу 50 000-60 000км. за по-малкия мотор, а според мен малкото километри пробег са една от най-големите екстри на всеки автомобил 2-ра употреба. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги мислиш тия коли с тия пробези ве батин, мечтите са хубаво нещо, ма все пак слезте на Земята, как само ги нареди красиво, 100-120000/50-60000:lol:. После да няма(да се абстрахираме от отвратителната псувня):

Цитат

.Бах това ауди не знам дали всички са така ,но определено това А5/6 почва да ме дразни.Колкото е красиво толкова е трошливо еби му майката.


Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сайтът с върнати автомобили на Ауди Германия е публичен, така че при желание не пречи да влезеш и да погледнеш аджеба къде  и какви ги „мисля тия коли с тия пробези“.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да се каже, крайният резултат е важен, а той ще си проличи след първата хилядарка километри с новата покупка, дотогава....., нека мечтаем^_^.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако покупката на даден модел е самоцел няма да гледаме цените, а основно състоянието.

Но когато цените навлизат в територията на следващия модел трябва да се помисли.

Гледам в ауди.де две а4-ки - едната 2015-та за 29к Евро, другата 2017-та за 35к.

Двете 2.0Д, куатро, с-троник. Не намирам причина да се купи по-старата, още повече, че новата може да мине на лизинг с лекота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...