Jump to content

Проблем с алтернатор


mitakaBe

Recommended Posts

До преди няколко дена имах проблем с алтернатора и по точно в комуникацията, но зареждаше (сменяли са релето с евтино такова). Вчера обаче без никакви признаци че не зарежда и няма ток (всички системи работеха нормално) просто светнаха всички букви на кутията и се принудих да спра и да огася колата , след което установих че акумулатора е на 0%. Смених релето с оригинално такова но пак не зарежда, поне с новото реле вече светна и лампата на таблото. Въпроса ми е възможно ли е това да се дължи на нещо друго а не на алтернатор? И защо след като е спрял да зарежда с другото реле не е светнала лампата на таблото? Колата е с 3.0tdi АSB ако има значение това.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата няма да светне ако са износени четките на реле-регулатора - не затваря веригата. Въпросната лампа няма да светне и като дадеш "контакт" по същата причина. Обърни внимание преди да запалиш двигателя дали светва и после гасне лампата. Щом свети и не зарежда значи проблема е в самия алтернатор - статорна намотка или диодна плочка. Свали алтернатора и го дай за рециклиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тия коли не мисля, че е така системата с лампата, както на по-старите.

Би трябвало компютърът да я светва като установи нещо нередно със зареждането. Нали цял батери мениджър има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, VBI написа:

Лампата няма да светне ако са износени четките на реле-регулатора - не затваря веригата. Въпросната лампа няма да светне и като дадеш "контакт" по същата причина. Обърни внимание преди да запалиш двигателя дали светва и после гасне лампата. Щом свети и не зарежда значи проблема е в самия алтернатор - статорна намотка или диодна плочка. Свали алтернатора и го дай за рециклиране.

Съгласен съм с казаното от теб , но при сваляне на алтернатора и смяна на регулатора с нов ОЕМ установих че на стария четките си бяха добре. Алтернатора ще ходи за проверка и рециклиране днес. Чудя се само за проблема с лампата от къде може да се влияе , при стария регулатор не светна като е спрял да зарежда с новия си светва и индикира за проблема. Преди старт на мотора си светваше лампата и след това си гаснеше както си трябва, след като смениш регулатора след старт на мотора гасне лампата и след 5 секунди светва отново да покаже че не зарежда както трябва да е. Възможно ли е този проблем да идва от евтиното реле без комуникация ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mshbul  Потвърждавам, че при тези коли схемата с лампата е стандартната както и при по-старите модели. Единственото за което се грижи батери менажера е да спира по важност консуматори с цел да се осигури по-голям пробег, но не сигнализира по никакъв, че алтернатора не зарежда. Единственото по което може да се съди с някаква точност за състоянието на алтернатора е лампата на таблото, чиято верига минава през четките на реле-регулатора и намотката на ротора. Въпроса е, че тази индикация не е съвършена и в много случаи (ако зарежда слабо например) няма да отчете проблем с алтернатора.

 

@mitakaBe при теб проблема може да е бил дефектен или менте реле-регулатор, при всички положение обаче ако светва лампата на запален двигател ако е здрав-реле-регулатора проблема ще е в статорна намотка или диодна плочка. Възможно е да са износени лагерите и ротора да се търка в статора и да го поврежда примерно, но всичко това ще се види като се рециклира алтернатора. Вероятно със старото реле като си дал контакт лампата на акумулатора изобщо не е светнала и съответно като си запалил пак не е светила и затова не си обърнал внимание, че може да има някакъв проблем. Сега с новото реле вече светва и индикира проблем с алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI Благодаря за изчерпателния отговор , и аз съм на мнение че проблема ми е диодната плочка но нямам време да го разглабям и ще го занеса направо да го проверят и съоветно сменят и лагерите.

Евентуално след това ще следим за други проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е за вярване, че трябва да следиш тая лампа дали светва и дали я има.

 

Аз въобще не знам какви лампи светват. те са поне 5-6 и изобщо не съм ги заглеждал, освен реотана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е за съжаление, можеше поне едно съобщение да излиза на фис-а ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Fis  няма ли да излезе под 11 волта , че е слаб акумулатора :) ... сега се замислих изобщо виждал ли съм на моята  индикация за акумулатор преди да запали :) ... иначе волтажа може от mmi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като излезе, че е слаб акумулатора вече е късно - половината неща по колата са изключени от батери менажера или дори и двигателя вече е угаснал. Въпроса е като спре да зарежда веднага да изпише на фис-а за проблем с алтернатора за да се вземат мерки.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен всичко работеше до последно: подгрев на седалки, парно, печка, MMI, амбиентното... общо взето всичко по колата си беше нормално и изведнъж на FIS-a светнаха всички букви на кутията и честито първата ми мисъл беше скъсан първичен вал защото колата продалжаваше да си работи докато не отбих и спрях. Оказах се на средата на нищото без никакви симптоми от преди това за проблема. Малко е гадно при кола с толкова модули и електроника да разчитаме на лампата на таблото само... може би ако бях погледнал battery level-a щях да усетя че нещо се случва но нямам навика да го правя при всяко палене на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бяха сложили волтметър на таблото. Ама искат потребителят да не мисли за нищо и като спре колата да им се обади да го обрулят хубаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бруленето започва ако се изтарикатиш и спестиш пари за ремонт според мен. Няма как да караш премиум клас кола и да искаш да ти е евтино , но това е мое виждане

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не.Бруленето идва оттам,че хората във въпросния сервиз са претупали нещата.И то с най-калпавите части.

Имаш ли съвестни механици,с които ставате приятели по-натам във времето,такива неща липсват.

При мен се е случвало да приберат мой автомобил от път,по-бързо от пътна помощ.Всичко е до самите хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като отказа алтернатора колата почна да си гаси една по една не важните системи - първо подгрева на седалките, после не помня какво беше, но накрая светна ABS/ESP, угасна таблото и остана да работи двигателя и фаровете. Отбих веднага и загасих двигателя. Като дадох контакт ми изписа слаб акумулатор и не светна лампата на акумулатора, което ме наведе на мисълта, че проблема е в самия алтернатор. Подадох допълнително ток, запали и почна да зарежда, закарах я до вкъщи и на другия ден направо в сервиза на един приятел (Пепи - buzzi). Той свали алтернатора и го даде на францизкуп за рециклиране, оказа се, че са били износени четките и понякога са допирали. Смениха реле-регулатора, лагери, колектора на ротора и алтернатора се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI - това ме плаши защото при мен тези симптоми не се появиха, единствено подгрева на задното стъкло и на огледалата беше спряло, но това го отдавам на евтиното реле с него даваше грешка - interface to generator no signal intermittent,  но си зареждаше. Сега се надявам да е зареждал по-слабо и за това да не е изключвала системите една по една или просто да е пробил някой диод и за това да е станало така изведнъж при мен. Дано не излезе нещо друго че след смяна на вериги и дюзи ще ми дойде в повече за този месец... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и моето дава тази грешка в батерирегулатора,аз смених всичко по алтернатора релето е бош и пак си я дава тази грешка а си зарежда 14.2 и аз незнам от къде идва проблема

Изпратено от моят Lenovo K33a48 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@icox1333 при мен алтернатора е VALEO и гледам че оригиналното реле което дойде по номер на рама е на valeo , като цената му е в пъти по ниска от VW но поне вече ще знам за напред. При теб алтернатора да не е сменян, до колкото знам алтернаторите ни трябва да са VALEO 180А но това могат да потвърдят по запознатите. С какъв акумулатор си и въведен ли е номера му, да не би за това да ти дава грешката ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

алтернаторите ни трябва да са VALEO 180А се водят екстра...

8GV GEN Alternator 180 A

Което ще рече може да го имате, а може и да го нямате (т.е. по-слаб)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валеото е 180А и е същото като на 2.0тди и 2.0д на BMW. Разликата е в релето и диодния блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето си пише бош 180а даже и по рама излиза да е с бош и нищо нямаше сменяно по него вътре даже и релето си беше оригиналното и аз сравних номера на новото реле съвпада с оригиналното а акумулатора е молл оригинален 115а и го кодирах на 110а защото само такъв излизаше,а друго да питам смених батери регулатора преди време със същия номер защото моя го даваше дефектен да не би да трябва да се кодира нещо или да се настройва това незнам, а като е валео твоят алтернатор наистина са по скъпи частите и са по капризни искат да си е с хубаво реле не някакви с които дават да се заменя

Изпратено от моят Lenovo K33a48 с помощта на Tapatalk

Ето снимка на капакаe86fd335b66b3d02c4e4da103959e704.jpg

Изпратено от моят Lenovo K33a48 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз страдах много с показания на 10 и 0 % на акумулатора, прегледайте това.

Аз минах всички пинове с поялника и от тогава не са ми гаснали никакви системи и не съм имал грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги незнам дали тук трябва да питам не съм се ровил в търсачката от скоро съм собственик на А6 с 3.0 тди вчера направихме диагностика и диагностика ми каза че алтернатора ми е за рециклиране понеже на вагком показа че зарежда на 13.6 а като я измерихме с мултицед зареждаше на 13.9 та въпроса ми е каква е процедурата по сваляне на алтернатора дали се сваля цялата предница и ако има колеги от Бургас да ми препоръчат накой сервиз който знаят какво правят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Penio9012 за да свалиш алтернатора не е нужно да се сваля предницата, на канал или подемник може да се свали. Аз лично я разкачих за да е по удобно и да си рециклирам фаровете и сменя ролки и ремъци докато е спряна колата за рециклиране на алтернатора. Предницата се разкача за 30 минути ако знаеш какво правиш и не е нищо сложно, не е нужно да разкачаш радиаторите просто я издърваш напред. 

Ако не си го правил друг път по-добре се насочи към някой който знае какво прави за да не ти останат после по ч пръст фуги между маската и капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...