Jump to content

Audi A4 B6 1.8T или Audi A4 B7 1.8T


Recommended Posts

Разгледах не малко постове по темата и все още ме боли главата и не знам към кое да се насоча. Разчетох се за b6 1.8t и 3.0 и съм склонен по-към 1.8t. В момента съм собственик на b7 3.0 TDI. Като обслужване ми идва в повече, защото всичко е по 1000. Вериги съм сменял и прочие (все скъпи ремонти). Горивото като разход ми идва и то в повече, при положение, че няма хубави пътища за каране, а използвам колата предимно в градски условия и тук-таме разходка 50-100 км. Насочил съм си вниманието към кола, която да е с по-леко обслужване и съответно разхода на гориво да ме устройва (тоест говорим за газ). Вниманието ми е към b6 и b7 1.8T двигателите.
Гледам, има на пръв поглед (по снимки) читави 1.8T на B6 за по 5-7 бона, както и при B7 за 9-10 бона. След евентуална продажба на текущата ми собственост като кола, обмислям да закупя или B6 или B7.
Интересуват ме мнения като евентуални болежки при B6 и B7 на 1.8T. Всичките ли стават за газифициране. (Най-вероятно ще се търси такава с готова инсталирана.) И каква е разликата при B6 и B7 като обслужване на един такъв мотор. Готов съм да дам до 10 бона за B7, стига да е положението почти като при B6 и да не излиза в пъти по-скъпо. 
Трябва ми ежедневна кола, която да не е със скъпо обслужване (скъпо говоря в сравнение с 3.0 TDI текущите му ремонти) и нисък разход на гориво (газ задължително), като визията за предпочитане е B7 разбира се.

 

Пример за B7 1.8T: https://www.auto.bg/obiava-84877234/audi-a4-1-8-t-sline?fbclid=IwAR0ceAhUpjqOFCM8zNFW8MyraqFkm77bk2WlCyWEpIGwqAB_ScjAs2Bg88I

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Пробвай бартер твоята за Б7 с 1.8Т.

В последно време 1.8Т се оплюва здраво във форума. Баничарките го изпреварвали, не можело да се потегли нормално с него, вибрирал, бучал и други подобни. Та в този ред на мисли може да се навие някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те това само защото всичките се мислят за рейсъри в градски условия. На мен ми стига да мога да се превозвам от точка до точка без проблеми, висок разход и много размисли, a при евентуално изпреварване да мога да дръпна колата, която изпреварвам без особени проблеми (те за това искам да е с турбина, вместо чисто 1.8). Иначе идеята за бартер не е лоша, ще помисля и за този вариант.

Благодаря ти за мнението!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, NNikolow написа:

 

Газовата е течна фаза ... което е принципно хубаво, ама като думне помпата ще идат едни 500 лв поне ... и те така.

Иначе течната фаза я дават, че има същият разход като на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е от скоро в нета за продажба.

Частичен С-лайн пакет е.

Интересна е комбинацията от екстри,явно е или немски или швейцарски внос.

Газовата каква е,не става ясно,без марка и конкретен модел.

Обслужването на всеки един агрегат е по-евтино и достъпно от 3.0ТДИ,спор в това няма.

Среден разход на гориво са около 10литра/100километра газ.

Ако е читава колата откъм тубина и вакуми ще се придвижваш и изпреварваш нормално.

Разход на масло 5В40 до можеби 0.800-1.000мл. / 10.000 се счита за приемлив и нормален.

Редовна смяна на свещи спасява бобините и удължава живота им.

Редовна смяна на въздушен филтър,хубав,спасява дебитомера.

Една профилактика,пълна на компресора и климатичната система с ново масло,фреон и филтърче също спомагат удължаването живота на студеното през лятото.

Термостата е малко ускъпен заради корпуса и датчика дето дава инфо за живите данни,но той не е проблем ако е здрав и оригинален.

Един тройник отзад дето с времето изпуска по-малко охладителна течност заради О-пръстена си но и той ОЕМ не е скъп само е със кофти смяна.

 

Като цяло е това.

Конфигурации в В7 като 1.8ТК вече се намират по-често,зависи от километри,изпълнение и общо състояние.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите.

Да разбирам, че между B7 и B6 няма особена разлика? Кое е за предпочитане? Разбира се при B7 купето е с повече екстри и е по-красиво визуално. Но заслужава ли си B7, вместо B6 заради визията ако обслужване и проблеми са повече при B7, отколкото при B6? Двуумя се дали да е по-новата версия. Плюс/Минус 4 бона не ме бъркат, ако взема B7, стига да няма кофти проблеми и обслужването е да кажем като на по-старата версия - B6.

По принцип ще държа да не е автомат, а ръчка. Въпросната обява я дадох като примерна. Не ме бърка дали ще е quattro или само предно. За предпочитане ще търся седан, но като гледам не са много като бройки в сайтовете за продан. Комби не е изключено, но като краен вариант (черно). 

За бартер единствено може да пробвам, стига да ми изкарат фактури за обслужвания и ремонти (което предлагам и аз по време на сделката на всяка част).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми екстрите са си екстри, има ги и при б6 и при б7, зависи първия собственик как е поръчвал.

Както можеш да имаш б6 със дълбок салон с ел надуване и подгрев, сд чейнджър, мултиволан, ксенон с пръскалки, амбиентно осветление и т.н.,  така можеш да имаш и постна б7-мица с плиткия салон, обикновен касетофон и задни ръчни стъкла....  И обратното.

 

Принципно като разлики между модела, б7мицата има малко по-спортно и стегнато окачване и управление. Разликата е в амортисьорите и рейката.   Другото е козметики.

 

Вече дали си заслужава, зависи колко пари имаш и какви конкретно обяви гледаш.

Ако говорим за б6 за 6000 лв и б7 за 11 000 със сходни екстри, според мен б7мицата не си заслужава изобщо.

Но ако едната е 7к а другата 8, тогава може би си заслужава.

Но трява да се гледа и състоянието разбира се, не само екстри и цена.

 

 

И внимавай с каква кутия ще си вземеш колата, щото моята Б6ца 1.8т е със 140 км/ч на 4000 оборота и не е приятна за магистрала.

Редактирано от quаttro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме съмнява тая кола от примерната обява.Се бях виждал варианти на частичен  S-line,ама чак такъв избор на екстри не бих предполжил, че може да се поръча.Значи ,дал си пари за мултимедия, пък волана ти обикновен трилъчев,дал си пари за седалки, пък климатроника ти няма подгрев на същите,да не говорим за нелепия вид на емблемата  отпред и смешните рефлекторни фарове  без заводски  DRL.Имам  съмнения ,че всичко е садено допълнително,но това може лесно да се провери.Иначе,мотор 1.8Т/ВFB/  в кондиция/без чип/,в комбинация с 6 степенна ръчна кутия и quattro мести учудващо добре купето на B7 avant което тежи 1790 кг.

по документи.Изобщо,това е най-лесната за поддръжка  комбинация  при тази генерация на Ауди, с много приличен вървеж.Пък и щом ще се кара на газ,избора се свежда само до този мотор. Те и цените на запазените екземпляри с повечко екстри говорят красноречиво!

 

 

 

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, quаttro написа:

Принципно като разлики между модела, б7мицата има малко по-спортно и стегнато окачване и управление. Разликата е в амортисьорите и рейката.   Другото е козметики.

В7 има принципно нова ел. инсталация. В6 има отвратително слаби фарове във всичките им варианти. Единственото предимство на В6 пред В7 е лаковото покритие на боята. Доста е устойчиво за разлика от това на В7 което е на водна основа и е доста меко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Ще гледам да търся тази с повече екстри. По принцип не ми се кача от B7 към B6, но зависи от оборудването.
Единствената обява, която намерих от три сайта за продан на коли, описваща критериите ми (б7 седан, 1.8т газ, ръчка) е тази: https://www.auto.bg/obiava-59164705/audi-a4-1-8t
 

Това, което виждам аз е следното:
- Волана е правен (следователно изтъркан) ( минус - грозен е )
- Кожата на задните седалки е вече цепната (при моята А4-ка няма такова нещо) ( лек минус )
- Кожата на предната шофьорска седалка е още по-напукана, а облегалката предполагам е с някакъв допълнителен плат, за да се пази или просто вече е хванала пътя.. ( минус ? )
- Без мутли-волан, въпреки че е с оригинална мултимедия ( ? )
- 5 степенна ръчна кутия ( ? )
- Цветен FIS дисплей ( плюс )
- Куатро ( плюс )
- Подгрев на седалките ( плюс )
- Без задни ел стъкла ( минус )
- Не виждам датчик за светлина ( минус )

На външен вид изглежда същата като моята - запазена, но тук е тъмно синя. Отвътре салона е запазен до някаква степен, без седалките, които е нормално вече да са тръгнали да се цепят от слънцето и времето без поддръжката със специалните "препарати" за тях.  9500 заслужава ли си?

Други седани не виждам аз. Всичко друго е комбита.
При B6 нещо не ме грабват особено седаните, но ако предложите нещо конкретно може и да се позамисля..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При В7 този двигател и куатро се куплира само с 6ст. ръчка. Тази конкретната е на мин. двойно километри. Когато я видиш на живо ще си тръгнеш веднага. :icon_cool:

 

Аз не мога да разбера какво целиш. Да махнеш 3.0ТДИ с вече сменени вериги и да вземеш да правиш друга. Но с потенциално по евтини ремонти за в бъдеще. Аз бих си оставил "големия трактор". 🔞

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова. Големият разход на гориво при 3.0 TDI не ме устройва ВЕЧЕ. Вървежа е едно, но реално не се водя състезател, за да карам по пътищата с висока скорост, а си карам 90-110. Защо да карам бърза кола, като няма да я пъна? Не ме устройва да сипя 50 лева нафта зимата и да мина едва 100 км градско. Не ме разбирайте погрешно, 3.0 TDI е страхотна машина, върви перфектно, но за града единствено е удобна заради автомата, всичко друго пада. Бързото набиране и изтрелване не ми помага по никакъв начин в градски условия. Извън града се кара приятно, но пак ще излезеш със 7 литра разход извънградско, ако я галиш между 90-110, което си излиза 15-16-17 лева, като в същото време може да се задоволиш с по-малък мотор и да излиза по-евтино. Просто се промениха преспективите ми за кола и не мисля, че е много удобно да служа аз на колата и като излезе ремонт, да си приготвям всеки път по 1000 лв, а при 3.0 TDI мотора това е задължително. Вече служих 2 години на колата и смятам да премина към по-лек вариант, в предвид условията на каране (предимно градски) и самият стил на шофиране (тоест моят, който не е състезателен). Разбира се, ще ме е яд да се разделя с такава машина, при положение, че вече е направена изцяло и няма проблеми, а цената за която трябва да я дам, няма как да покрие разходите по всички ремонти правени до момента по нея. Но все пак вече търся икономията, заради предимно градското ми каране в бъдеще. 

От B7 комбитата, нито едно не ми хареса. Всички вътре са пусти, а държат цени около 9-10 бона. Нито мулти-медия, нито мулти-волан и прочие.
 

B6 седаните не са кой знае какво, огледах няколко и се спрях на 2-3, за които също не съм толкова навит..

https://www.auto.bg/obiava-92051964/audi-a4-1-8t-quattro-kozhen-salon-s-pamet-vnos-shveytsariya
- Добра външна визия (не видях одрано, огънато) - може би защото е измита (плюс)

- Без газово (минус) - още 2 бона за това
- Добър кожен салон (плюс)
- Памет (плюс)
- Без мулти-волан (минус)
- Без навигация (каквато и да е) (минус)
- Подгрев (плюс)

- Висока цена (?)

 

https://www.auto.bg/obiava-49408581/audi-a4-1-8t

- Приятен външен вид (плюс)
- Изглежда вдигната отзад (?)

- Фаровете дроп (минус)

- Кожен салон добре (плюс)

- Подгрев (плюс)

- Цветен фис (плюс)

- Възможен коментар на цената (плюс)

- Пръскалки на фаровете (плюс)

- Без мулти-волан (минус)
- Без навигация (каквато и да е) (минус)

- Без газово (минус) - още 2 бона за това

 

https://www.auto.bg/obiava-88320573/audi-a4-1-8t

- Биващ външен вид (плюс)

- Вътре изглежда доста мръсна (?)

- Без задни ел стъкла (минус)

- Без мулти-волан (минус)
- Без навигация (каквато и да е) (минус)

- Сменени доста неща (плюс)

- Няма добри снимки (минус)

 

https://www.auto.bg/obiava-40773543/audi-a4-1-8t-quattro-gaz

- Външни забележки (отзад) (минус)

- Добър салон (плюс)

- Излющени копчета на климатроника (минус)

- Провиснала "жабка" (минус)

- Навигация (плюс)

- Задни ел стъкла (плюс)

=> Тази изглежда най-добре по интериор и екстри (според написаното в обявата)

 

Нещо не ме грабват, но все пак искам да чуя вашето мнение.

Междувременно гледам какви цени вървят A4 B7 3.0 TDI и започвам да плача, че ще се наложи да си продам колата за без пари, с толкова много екстри, сменени вериги и оправени проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 minutes ago, NNikolow said:

Нещо такова. Големият разход на гориво при 3.0 TDI не ме устройва ВЕЧЕ. Вървежа е едно, но реално не се водя състезател, за да карам по пътищата с висока скорост, а си карам 90-110. Защо да карам бърза кола, като няма да я пъна? Не ме устройва да сипя 50 лева нафта зимата и да мина едва 100 км градско. Не ме разбирайте погрешно, 3.0 TDI е страхотна машина, върви перфектно, но за града единствено е удобна заради автомата, всичко друго пада. Бързото набиране и изтрелване не ми помага по никакъв начин в градски условия.

Е как да не помага, то е най-важното :)  Не мога да разбера защо във всяка тема всека казва че кара с ограниченията и конете нямат значение?? Почти всяка кола вгида 200+ това е ясно, обаче дали в града, дали планинско колкото повече толкова по-добре. Като тръгна Пловдив-Смолян примерно дали съм 150коня кола или 400 все си ипреварвам с пълната газ за е безопасно, просто като има повече е милион пъти по-лесно и не чакам и на правя тънки сметки кога ще се включа. И по другите пътища го има макар и в по-малка степен.

 

Реално ако се съобразяваш с мизерните силици на някоя кола можеш да се придвижваш безопасно като не изпреварваш никой и чакаш всички на ляв завой примерно, обаче къде отива комфорта? Тука сме технически форум където се очаква, че повечето ни пука какво караме, аз ако ще да усещам че имам нещо по-мощно само до 50-60 в града пак ще карам такова. Мощността, комфорта и кефа са свързани.

С 1,8Т както вече се спомена не можеш да отлепиш на светофара в жегата, отделно трябва винаги да целиш над 2000об и някакво надуване за да се случват нещата. Отделно и съединителя на куатрото е някаква пародия. Не на последно място 15-20години по-късно по-късно не са останали живи 1,8Т, всички са масово по 120коня сигурно. Имал съм 3бр 1,8Т на а4 и а6, първото беше преди над 10години и тогава все още ставаха нещата, като помня как вървяха тогава като по-нови и сега е просто смешно...

 

Не казвам да се минава на 3.0тди или нещо от сорта, а че само разхода ако се гледа то може направо да се смени и марката с нещо по-новичко и по-евтино...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, DLS написа:

С 1,8Т както вече се спомена не можеш да отлепиш на светофара в жегата, отделно трябва винаги да целиш над 2000об и някакво надуване за да се случват нещата.

 

За първи път забрави да напишеш за бученето при 1.8Т. Където така и не го чух ...:nixweiss:

 

Колегата с 3.0ТДИ нещо премълчава според мен. Сигурно са му обявили цена за належащ ремонт и се е стресирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 minutes ago, МММ1 said:

 

За първи път забрави да напишеш за бученето при 1.8Т. Където така и не го чух ...:nixweiss:

 

Колегата с 3.0ТДИ нещо премълчава според мен. Сигурно са му обявили цена за належащ ремонт и се е стресирал.

Бученето започва да се чува като смениш концепцията и направиш съпоставка :)  А печката също не е кой знае колко тиха и проблема че звука е не е особено впечатляващ, нито подръжката на милионните които масово се продават.

Големия мотор винаги се чува, обаче това кеото се чува е приятно за ухото, всякак си струва за мен лично да плащаш каквото трябва отгоре.

Ако ще е 4цил и очакваш да ти е приятно, то пак става ама трябва да е много ново и да не го пържиш много над 4к об.

Между другото едно време повечето 1,8Т имаха супер празен ход, сега като подминаха 15години и масово приличат на дизели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, DLS написа:

Бученето започва да се чува като смениш концепцията и направиш съпоставка :) 

 

От твоите постове все си мислех, че това бучене го има само при 1.8Т. А то "проблема" бил в концепцията ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко километра се карат на година, след като се кара само градско? Вземи си нещо 5-6 години по-ново, с малък бензинов мотор и си го карай градско, защо би си купил същата 15 годишна кола? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, DLS said:

Бученето започва да се чува като смениш концепцията и направиш съпоставка :)  А печката също не е кой знае колко тиха и проблема че звука е не е особено впечатляващ, нито подръжката на милионните които масово се продават.

Големия мотор винаги се чува, обаче това кеото се чува е приятно за ухото, всякак си струва за мен лично да плащаш каквото трябва отгоре.

Ако ще е 4цил и очакваш да ти е приятно, то пак става ама трябва да е много ново и да не го пържиш много над 4к об.

Между другото едно време повечето 1,8Т имаха супер празен ход, сега като подминаха 15години и масово приличат на дизели. 

Какво приятно има в бученето на дизел? Сподели ни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид дизел и то точно този. Но 6 цилиндъра дизел на магистралата и/или на обороти не бучи, дразнещото е като караш градско под 2к оборота.

Направете си един експеримент - 1,8Т връщам втора примерно на 3к оборота и на моторна спирачка бучи доста яко, на 2,8 бензин примерно правя същото упражнение и нищо не се чува. Отделно усещането за напън и ситна вибрация при ускрение пречат много на комфорта при по-старите 4цил мотори.

 

Ако 1,8Т се купи нов вероятно нещата ще са както при актуалните 1,8т и 2.0т мноого прилично, обаче в момента говорим както би било при покупката на 15годишна кола от единия и другия вид.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0 TDI винаги е било скъпа за поддръжка. С ясна цел и умисъл я взех, че няма проблем да я поддържам с времето. Но в един момент си давам сметка, че за почти 2 години са хвърлени около 5 бона по нея.
По-скъпо от смяна на вериги, едва ли има, освен ако двигателя не е за кофата? В момента е в топ състояние и всичко в нея ми харесва, но единствено не ме "кефи" да пръскам толкова пари за гориво. Последно си направих съпоставка за моята A4 B7 3.0 TDI и на колега A4 B6 2.0 бензин/газ. За 80 лева нафта минах едва 450 километра (75% извънградско на 25% градско). Реших да си направя малка разходка по черноморието, като се почне от Балчик и се мине през всички курорти до Бургас (включително). Излезе 8 разход като светна лампата да заредя. Накратко за 80 лева минавам едва 450 километра, с на колегата колата, за 45 лева минава 500 километра. С ~30 лева съм надолу само заради големият мотор? Честно казано в градски условия няма къде да се пъна и да правя бързи стартове, за да минавам всички, а в същото време не рискувам вече да карам с много над ограничението (след последните получени актове преди половин година..) и реално колата се кара 90-110 МАКС. Защо ми е голям мотор? Със същата скорост на 6 степенна ръчна кутия на 1.8Т не мисля, че ще умра от шум в купето. 

От друга страна колегата както предлага за по-малък мотор не е много удачно. Идеята е като изляза извънградско да мога да изпреваря, а не да изпреварвам 15 секунди с 1.6 в страх, че скоро ще дойде завоя или някой състезател отсреща. Според мен най-удачният вариант е 1.8Т на газ, за да може да го има всичко изброено. Надолу са слаби, нагоре не всичко става като икономия на гориво и обслужване. Затова мисля, че съм се спрял правилно на тази концепция.

 

Септември месец мисля да я дам да я пастират цялостно, да я нащракам и да пусна обява за бартер (за B7 седан 1.8T) (и/или) самостоятелна продажба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, на нищо не си се спрял. Ако колата ти е "перфектна" ще имаш само разходи за гориво и консумативи. Като вземеш на бартер някоя кошница, ще се почесваш всеки месец в сервиза. Стига мисли само за тая газ, мисли за всички разходи. Пак не каза, колко километра караш годишно? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 1 час, NNikolow написа:

Излезе 8 разход като светна лампата да заредя. Накратко за 80 лева минавам едва 450 километра,

Това е добър разход на извънградско каране. Друг е въпроса че 3.0ТДИ не обича късите разстояния и не достигането на работна температура. Което е основателен повод за смяна ако го караш основно градско.

Добре е да покараш това купе с 1.8Т да усетиш как са нещата. Че може като колегата да не харесаш "концепцията" и да чуеш бученето. :icon_cool:

Друг е въпроса с "газта", която е учудващо евтина на фона на бензина. И аз взех да се замислям за нея.

 

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре с'я...евтина била. Ще вземе някой , къде определя цените у лукойл да го прочете т'ва и шЕ гризнем дръвцето. А 80 лв. за 450 км...верно не е кефещо. За тези пари и тези условия,  големия асматик на газ, ще мине 100-тина км отгоре.

Ако има леФ, според мен да се търси В8-ца. Някак да се върнеш от в7 към в6, де'А знам :nixweiss: Само ако в6-цата е S4 ръчка...на газ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...