liverpoolfan Публикувано 27 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 Здравейте! Надявах се да не пиша никога по такъв повод, но явно ще ми се наложи, защото чета от седмица по форумите и се съветвам със сервизи, та вече се чудя по кой път да поема. Карам 2012 А6 с 3.0 ТФСИ на 145к км. Притежавам колата от около половин година и едно от малкото ми оплаквания е прекомерно големият разход на масло. Доливам около 1 литър на 1000 км, като шофирането ми е предимно градско, а кракът ми не е от най-леките. Колата се кара с Равенол RCS 5W-40. След четене на безброй теми се стигна до извода, че трябва да се смени PCV-то и да стискам пръсти този харч да се оправи, но реалността може и да не е такава, защото след консултация с два от най-коментираните сервизи в този форум не останах много обнадежден. От единия сервиз, с който се свързах, горе-долу ми отказаха да ми помогнат, защото на предишни клиенти не са успявали, а от другия сервиз ми казаха, че проблемът рядко се оправял със смяната на PCV-то. Човекът от втория сервиз ми препоръча да направя 2-3 флъша, а след това ако искам да сменям PCV, защото по негови наблюдения само от няколко флъша на маслото проблемът се лекувал до известна степен. Това звучи окей, но за съжаление няма гаранция в каквото и да е. От друга страна чета, че след смяната с последна ревизия на клапана трябва да се флашне и самият мотор, защото последната ревизия работи под различно налягане и без софт на мотора нямало да има ефект, а това се правило само в Ауди... Ауди пък, за да ремонтират мотора искат да правят прегледи, тестове и ме притеснява фактът, че евентуално след изсипване на немалко пари проблемът пак няма да е решен. Четох и други неща, че можело да задере някое бутало, а тогава моторът е в кофата, както и че може да тече от сумати места, но за това не искам и да мисля. И тук идва питането ми към вас, защото се чудя по кой път да поема... Вариантът с 2 флъша на мотора, а след това смяна на PCV и всички неща около него, заедно и с почистване от нагар в неофициален сервиз удачен ли е или да ходя направо в Ауди и да си правят техните неща? Като цяло въпросителни много, а конкретен отговор е трудно да се даде, ясно ми е. Знам че във форума не сте гадатели, но случайно ако някой е минавал по този път или ако може да ме посъветва с нещо ще бъда благодарен и то най-вече дали да се занимавам със флъшовете и дали има смисъл да ремонтирам колата в Ауди. Всякакви други препоръки и мнения също ще бъдат полезни, защото може и да има нещо, което да ми убягва. Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 27 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 Софта на мотора се ъпдейтва и извън Ауди. За останалото няма кой да ти даде правилната рецепта ако такова изобщо има За флъш само детегредентни такива ползвай. Ако иде реч за XADO аз бих го избягвал при наличието на Lubegard, Amsoil и т.н. топ флъшове. п.с. Какво ще рече да ти ремонтират мотора в Ауди, като те сменят само нова със старо ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 27 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 (Редактирано) Остави флъшовете, няма да помогнат. Направо се насочвай към PCV-то. Обаче преди това трябва да провериш дали вече нямаш ревизирания PCV модул, който работи на по-ниско налягане. Виж датата на производство на колата дали е първата половина на 2012 г. или втората. Ако е втората, може вече да е с ревизирания PCV модул. Виж също в историята в Ауди дали модула е сменян след това. Ако вече си с ревизирания, повторната му смяна няма да помогне. Разбира се няма 100% гаранция че ревизирания модул ще отстрани проблема и тогава вече работата става дебела, защото отиваш към смяна на сегменти. Редактирано 27 Ноември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 27 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 Преди да харчиш още пари, направи диагностика с ендоскоп. Състоянието на цилиндрите ще покаже има ли нужда от PCV или разни прехвалени масла и добавки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 27 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 (Редактирано) Минал съм през тази процедура с PCV клапана в Порше преди 6-7 години с S4 B8, някъде около 1000 лв. излезе всичко заедно с тяхната процедура за тестване на харча на масло - пълнят до горе с масло, караш 500 км. и се връщаш да замерят колко е изхарчило. Ако си над лимита ти ъпдейтват софта на колата и ти слагат новата ревизия PCV-то, при мен разхода на масло стана около 100-150 гр. / 1000 км.... колата вече е над 300к км. и мотора още не е за в кофата, едни младежи и дават яко газ. Редактирано 27 Ноември 2020 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liverpoolfan Публикувано 27 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 Преди 18 часа, P_PETKOV написа: Софта на мотора се ъпдейтва и извън Ауди. За останалото няма кой да ти даде правилната рецепта ако такова изобщо има За флъш само детегредентни такива ползвай. Ако иде реч за XADO аз бих го избягвал при наличието на Lubegard, Amsoil и т.н. топ флъшове. п.с. Какво ще рече да ти ремонтират мотора в Ауди, като те сменят само нова със старо ? И аз не знам какво значи точно да ми ремонтират мотора в Ауди, може би нещо не съм разбрал Иначе благодаря за съветите откъм флъшове, защото точно на ХАДО ми препоръчаха. Преди 14 часа, CVT написа: Остави флъшовете, няма да помогнат. Направо се насочвай към PCV-то. Обаче преди това трябва да провериш дали вече нямаш ревизирания PCV модул, който работи на по-ниско налягане. Виж датата на производство на колата дали е първата половина на 2012 г. или втората. Ако е втората, може вече да е с ревизирания PCV модул. Виж също в историята в Ауди дали модула е сменян след това. Ако вече си с ревизирания, повторната му смяна няма да помогне. Разбира се няма 100% гаранция че ревизирания модул ще отстрани проблема и тогава вече работата става дебела, защото отиваш към смяна на сегменти. Със доста стара ревизия съм на PCV-то. По ВИН ми излиза, че на 35к мили са го сменяли и тогава не е сложена най-новата ревизия. Преди 14 часа, МММ1 написа: Преди да харчиш още пари, направи диагностика с ендоскоп. Състоянието на цилиндрите ще покаже има ли нужда от PCV или разни прехвалени масла и добавки. Ще го имам предвид, мерси. преди 42 минути, BECKO написа: Минал съм през тази процедура с PCV клапана в Порше преди 6-7 години с S4 B8, някъде около 1000 лв. излезе всичко заедно с тяхната процедура за тестване на харча на масло - пълнят до горе с масло, караш 500 км. и се връщаш да замерят колко е изхарчило. Ако си над лимита ти ъпдейтват софта на колата и ти слагат новата ревизия PCV-то, при мен разхода на масло стана около 100-150 гр. / 1000 км.... колата вече е над 300к км. и мотора още не е за в кофата, едни младежи и дават яко газ. Благодаря много! Най-вероятно и аз така ще направя, но ще пробвам първо с 2 флъша, а в началото на 2021 ще се свързвам с Ауди. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 27 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2020 (Редактирано) Автора, опитай се да отвориш капачката за маслото докато колата е на обороти. Има ли силен вакуум? От кой град си? Редактирано 27 Ноември 2020 от zhelyazA6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 (Редактирано) Преди 2 часа, liverpoolfan написа: Със доста стара ревизия съм на PCV-то. По ВИН ми излиза, че на 35к мили са го сменяли и тогава не е сложена най-новата ревизия. На въпросния PCV клапан последната му ревизия е от края на 2016, та едва ли когато колата е била на 35хил. мили е била налична последната ревизия ... ама знам ли. Ето нещо като план: - сменяш PCV клапана заедно с всичко останало което се сменя покрай него, като допълнително бих сменил и тръбите за картерната вентилация които са под копресора. - след като е свален компресора, се чисти нагара (едва ли няма да има такъв) - разбираш се със Стефан (kpematop) да ти ъпдейтне софта на мотора - почваш да следиш разхода на масло - Флъшвете ги остави за след като смениш PCV клапана. За XADO флъша не съм ровил, ама и нямам желание ... някак си нямам вяра, че Украинската химия е по-джиджана от тази на американските Lubegard и Amsoil примерно. Колко хил. км имаш минати с Ravenol-a ? Ето ти извадка от ЕТКА, както се вижда има значение кога точно е произведена колата и т.н. (*това не са актуалните парт номера) Редактирано 28 Ноември 2020 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liverpoolfan Публикувано 28 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Преди 14 часа, zhelyazA6 написа: Автора, опитай се да отвориш капачката за маслото докато колата е на обороти. Има ли силен вакуум? От кой град си? Окей, ще проверя за силен вакуум. От Стара Загора съм. P_PETKOV, след като проверих колата излиза, че е излязла от завода на 10ти Декември 2011. На 35к мили е била през 26.08.2014 и тогава са сложили PCV с номер, завършващ на Н, а доколкото знам последната ревизия е от 2016, както написахте и завършва на AC. Иначе е с Равенола от около 2000 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Не е задължително последната ревизия да завършва на AC. Моята е АЕ... Трябва точно да се провери, има няколко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 @liverpoolfan, дай VIN-a ако ти е под ръка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 (Редактирано) @liverpoolfan За твоята кола стават версии AC и AE. Аз бих заложил на последната, такава съм взел и за мен. Приготви си 500 лв за части. Ако има доста км твоята кола и не са сменяни водна помпа и термостат, препоръчвам да плануваш и тях. Още 500 за части. Моят съвет е, не бързай да се хвърляш, а проучи малко материята. Покрай свалянето на вентилатора има много неща за правене. Редактирано 28 Ноември 2020 от zhelyazA6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Преди 2 часа, zhelyazA6 написа: Не е задължително последната ревизия да завършва на AC. Моята е АЕ... Трябва точно да се провери, има няколко. Аз поне така разбирам написаното в ЕТКА, че щом колата е произведена преди 07.05.2012 му трябва PCV клапан с номер 06E103547AС PCV Vent trim revision from 01/10/2016 30mbar Явно твоята кола е произведена след 07.05.2012 и съответно за твоя мотор последната ревизия на PCV клапана е с номер 06E103547AE PCV Vent trim revision from 01/10/2016 150mbar Ако се прави всичко както трябва около PCV клапана частите отиват към 1000 по-скоро ама това са бели кахъри ако с това се оправи харча на масло п.с. Странно обаче защо са сложили PCV клапан на 150 mbar който излиза, че е за Япония ... има нещо странно. За това най-добре да се провери по VIN номер. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liverpoolfan Публикувано 28 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Преди 2 часа, CVT написа: @liverpoolfan, дай VIN-a ако ти е под ръка. Заповядай: WAUGGAFC8CN060081 Преди 1 час, zhelyazA6 написа: @liverpoolfan За твоята кола стават версии AC и AE. Аз бих заложил на последната, такава съм взел и за мен. Приготви си 500 лв за части. Ако има доста км твоята кола и не са сменяни водна помпа и термостат, препоръчвам да плануваш и тях. Още 500 за части. Моят съвет е, не бързай да се хвърляш, а проучи малко материята. Покрай свалянето на вентилатора има много неща за правене. Колата е в момента на 150к километра и бях решил, че ако се сваля чарджърът ще е добре да се почисти, да се сменят всички тръбички около него, както и термостатът. За водната помпа не знаех, но и нея ще имам предвид. Мерси! П.С. Термостатът излиза че е сменян на 60к мили, за водната помпа не съм сигурен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 (Редактирано) @P_PETKOV Защо чак към 1000? Без термостат и помпа. Аз съм взел PCV клапан, гумените уплътнения (червени и зелени), малката тръбичка под чарджъра и един О-ринг. Даже и масло за чарджъра съм взел и съм на 500 лв вече, без термостат и помпа. Тва онлайн етка ли е? На моята малко други неща излизат. Версията Н е някаква междинна и отпада с тея последните. Моята кола е 2013. Редактирано 28 Ноември 2020 от zhelyazA6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 (Редактирано) Освен нещата изброени от теб включва и тръбите под чарджъра и разни хуйни за дюзите дето дават в ELSA, че се сменят. Разбира се зависи кой какви остъпки ползва де. Това е хакната етка от някакви руснаци та може да не е 100% вярна. на Н последната ревизия я дава, че е AB ... То само маслото ма компресора което е 150мл го дават в Порше за 115лв За да се смени термостатът пада и предницата иначе се чупи една тръба дето е 500 и кусур лв да я ева ... при мен някой я беше строшил в немско Редактирано 28 Ноември 2020 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 (Редактирано) Колеги, не знам каква ЕТКА гледате, но на мен ми излиза че опциите са само F, H и L: цък! Вижте № 15: Колата е произведена на 10.12.2011, което е преди 26.12.2011, значи е излязла от завода с F. Редактирано 28 Ноември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Това са оригиналните версии от завода. Всичко е сменено с ревизии. АВ, АС и АЕ са актуалните. Моята е излязла с L, от края на 2014 излизат с Т и сега всичко е АЕ. При другите подели и платформи е подобна картината. Смешното е, че в ЕТКА-та ми излиза ремонтен комплект за тоя клапан, ама само за тези последните ревизии. Значи и те са калпави... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 @CVT 7zap е само за ориентир за актуалните парт номера си трябва ЕТКА. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liverpoolfan Публикувано 29 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2020 Благодаря много за информацията. Само се чудя дали да я карам последно в Ауди или да търся друг сервиз? Препоръки имате ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 29 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2020 Аз не бих я закарал в Ауди. Не е някаква трудна интервенция. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 29 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2020 Заеви ги Ауди. Има достатъчно други сервизи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 29 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2020 (Редактирано) Преди 9 часа, liverpoolfan написа: Благодаря много за информацията. Само се чудя дали да я карам последно в Ауди или да търся друг сервиз? Препоръки имате ли? Провери ли вакуума на капачката? Аз сам ще си правя ремонта. Ама чакам да мине пълнолунието/затъмнението.... 🤪 Редактирано 29 Ноември 2020 от zhelyazA6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
liverpoolfan Публикувано 29 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2020 (Редактирано) Да, проверих за вакуума на студен и загрял двигател. Не знам кое е нормалното, но и в двата случая успях да развъртя и отворя капачката, но с доста усилия. След това като слагах ръката вакуумът не ми се струваше чак толкова силен, но определено ми засмукваше ръката, а работата на двигателя се променяше и ставаше неравномерна. Редактирано 30 Ноември 2020 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zhelyazA6 Публикувано 29 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2020 (Редактирано) Ясно. Клапанът ти е чао... Със сигурност заради това гори масло. Редактирано 29 Ноември 2020 от zhelyazA6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване