Jump to content

Питане за акумулатор


deanov

Recommended Posts

Да, просто трябва да изкараш самата опция от скритото меню. Казва се battery level. Има видеа в youtube как се прави. Поне при мен така се получи, както и при един друг колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при 2.0 TDI за 2010. Аз съм с такава кола и сега ми падна акумулатора. Каних се сума ти време да си купя мултицет и ще е хубаво ако си има вграден софтуер за това.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, AudiSline написа:

Да, просто трябва да изкараш самата опция от скритото меню. Казва се battery level. Има видеа в youtube как се прави. Поне при мен така се получи, както и при един друг колега.

👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Повдигам темата със следното запитване, в Събота взех нов МОЛ 70ач, един ден системата беше с показанията на стария, но вече показва 100% капацитет. Да си карам ли спокойно или да ходя да го запознават официално с компа на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Aleks67 Добре е да се "каже" на колата, че е с нов акумулатор. Моя го смених преди повече от година без да се каже на модула, че е с нов акумулатор понеже трябваше да пътувам спешно. Карах така близо седмица.  След това реших да премемя с мултицет какво влиза в акумулатора, беше 14,8-9в което ми се стори много. След адаптация всичко си дойде на мястото 14,2-4в.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става с ВАГ-КОМ, няма нужда да се ходи някъде:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво са публикували от MOLL по въпроса за BEM code, подобна публикация има и за Banner акумулатори !

Разбира се е много по-добре ако има възможност да се обучи компа, за да разпознава новия акумулатор.

Moll_No troubles without BEM code.pdf

Редактирано от ian peas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето същото, което дискутираме в няколко теми във форума като възможни проблеми, единствено не са писали нищо за начина по който ще се зарежда новия акумулатор (по-скоро за последствията от това) докато Battery manager-a не "разбере", че има нов акумулатор. Въпроса е дали някога ще "разбере" или ще продължи да го зарежда като стар акумулатор. От Ауди препоръчват всеки път да се обучава Battery manager-a, когато се поставя нов акумулатор, така че бих спазвал препоръките на Ауди, а не на производителите на афтермаркет акумулатори. При положение, че е достатъчно просто да се смени последната цифра на серийния номер (ако се слага афтермаркет акумулатор със същия капацитет) не бих рискувал да не обуча Battery manager-a. Най-малкото не обучаването на Battery manager-a може да доведе до излизане от строя на акумулатора по-рано от предвиденото (да изкара 3 вместо 5 години примерно), което е добре дошло за производителите на афтермаркет акумулатори защото ще се купуват и сменят по-често. Така, че ми се вижда икономически оправдано за производителите на афтермаркет акумулатори да пускат такива статии и становища.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии пишат това, което и аз си мисля - че този уведомителен режим е само, за да знае енерджи мениджъра как да управлява консуматорите.

Но не и как да го зарежда. Аз винаги съм се чудил как ще управлява зареждането. трябва плюсовия кабел да минава през този модул - това така ли е?

 

И аз съм в чудене за туарега дали има такова нещо. Няма модул 61. Обаче на някои било в гейтуея. И на по-новите е там. Ако е там гаранция дебелият кабел не минава през него и няма влияние върху зареждането.

 

Има подобна процедура при юпс-те като смениш батериите. И служи само, за да може коректно да изчислява оставащото време при текущия товар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тока на заряд на един акумулатор се контролира много лесно - просто увеличаваш или намаляш напрежението на зарядното. Колкото напрежението на зарядното е по-близко до напрежението на акумулатора, толкова по-малко ток влиза в него.

 

Когато алтернатора е зарядното, можеш му контролираш напрежението чрез регулиране на тока на ротора, така че не е нужно да минава дебел кабел. Тока на ротора минава по доста по-тънък кабел.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес, защото наистина въпроса е какво управлява този модул за управление (пестене) на енергията. Дали само консуматори спрямо наличната в акумулатора енергия или и самия заряд на акумулатора, или и други неща ???

Ако някой колега е запознат с подробности, моля да напише, а най-добре би било да се знае какво казват от AUDI, мисля че тяхното ще е най-близо до истината.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле-регулатора на алтернатора е "умен", Battery Manager-a следи натоварване на двигателя (взима информация и от другите модули в колата по CAN шина), натоварване на алтернатора, тока който се консумира от акумулатора и с какъв ток се зарежда, какъв е текущия заряд в акумулатора (State of Charge - SoC) и т.н. На базата на всичко това избира стратегия по която да зарежда акумулатора. Ако един от този параметри е неверен (примерно не му е "казано", че е с нов акумулатор) това ще промени и начина на заряд на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой купувал ли е акумулатор от Макскар или има ли инфо за този магазин?

Гледам там еко цена за VARTA SILVER DYNAMIC AGM 95AH 850A R+ около 300 лв. и се замислям, понеже в един сервиз ми искаха около 500 лв. за подмяна на батерията.

Аз съм все още с оригиналния, но ми казаха, че колата държи малко по-високи обороти, за да успява динамото са зареджда  с достатъчно напрежение акумулатора. Това е ли възможно също?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Varta Silver Dynamic е от тях. Като цяло съм с много добри впечатления. Отидох да си купувам Varta Blue Dynamic от магазина им на бул. България и Каблешков в София, но бяха свършили и ми продадоха Silver Dynamic на цената на Blue. EKO цената е защото вземат стария и ти връщат около 20-тина лева, в зависимост от теглото му. Изпратих баща ми да си вземе един Varta Blue Dynamic за Голфа от магазина им в Пловдив в Тракия, той също остана доволен.

 

Ако имаш проблем със зареждането не ходи, защото няма да ти дадат гаранция. Мерят зарядното напрежение след като сложиш новия на място.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отнасяй! Хубавото на тези Варти е че са същите като оригиналните на Ауди и можеш да им намериш BEM кода от снимки в Гугъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батерията е купена от Акумулатори.бг, те си имат техници, които със съответните пособия набиват канчето на компа на колата, отнема към 10на мин... Готово!.. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че цената при тях е със 60 лева по-висока от Maxcar за един и същи акумулатор (цък! и цък!)

За тези пари можеш да си купиш VAG-COM и да си го кодираш сам. :)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам и на другите марки са им по-ниски цените.

И аз съм купувал от Акумулатори.бг няколко пъти през годините, но тогава бяха с едни от най-изгодните цени те, сега не знам как са нещата :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Aleks67 написа:

Хех, и що реши, че съм купил Варта???

 

Давам го за пример защото питането на колегата @asenovb е точно за тази Варта.

 

Иначе 70-амперчасовия Мол който ти си взел го дават със 240 лева по-евтин в Maxcar (цък! и цък!)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...