deanov Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Колеги, възможно ли е при А4 3.0 tdi 2012 год., чрез MMI да се провери състоянието на акумулатора? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AudiSline Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Да, просто трябва да изкараш самата опция от скритото меню. Казва се battery level. Има видеа в youtube как се прави. Поне при мен така се получи, както и при един друг колега. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Minkar Публикувано 28 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 А при 2.0 TDI за 2010. Аз съм с такава кола и сега ми падна акумулатора. Каних се сума ти време да си купя мултицет и ще е хубаво ако си има вграден софтуер за това.Sent from my iPhone using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deanov Публикувано 28 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2020 Преди 5 часа, AudiSline написа: Да, просто трябва да изкараш самата опция от скритото меню. Казва се battery level. Има видеа в youtube как се прави. Поне при мен така се получи, както и при един друг колега. 👍 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleks67 Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 Повдигам темата със следното запитване, в Събота взех нов МОЛ 70ач, един ден системата беше с показанията на стария, но вече показва 100% капацитет. Да си карам ли спокойно или да ходя да го запознават официално с компа на колата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 Отиди да го "запознаят" официално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo totev Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 @Aleks67 Добре е да се "каже" на колата, че е с нов акумулатор. Моя го смених преди повече от година без да се каже на модула, че е с нов акумулатор понеже трябваше да пътувам спешно. Карах така близо седмица. След това реших да премемя с мултицет какво влиза в акумулатора, беше 14,8-9в което ми се стори много. След адаптация всичко си дойде на мястото 14,2-4в. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 (Редактирано) Става с ВАГ-КОМ, няма нужда да се ходи някъде: Редактирано 8 Декември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleks67 Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 Нямам VCDS, ще го закарам, мерси колеги! [emoji898][emoji483][emoji898][emoji106]Sent from my VOG-L29 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ian peas Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 (Редактирано) Ето какво са публикували от MOLL по въпроса за BEM code, подобна публикация има и за Banner акумулатори ! Разбира се е много по-добре ако има възможност да се обучи компа, за да разпознава новия акумулатор. Moll_No troubles without BEM code.pdf Редактирано 8 Декември 2020 от ian peas Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 (Редактирано) Общо взето същото, което дискутираме в няколко теми във форума като възможни проблеми, единствено не са писали нищо за начина по който ще се зарежда новия акумулатор (по-скоро за последствията от това) докато Battery manager-a не "разбере", че има нов акумулатор. Въпроса е дали някога ще "разбере" или ще продължи да го зарежда като стар акумулатор. От Ауди препоръчват всеки път да се обучава Battery manager-a, когато се поставя нов акумулатор, така че бих спазвал препоръките на Ауди, а не на производителите на афтермаркет акумулатори. При положение, че е достатъчно просто да се смени последната цифра на серийния номер (ако се слага афтермаркет акумулатор със същия капацитет) не бих рискувал да не обуча Battery manager-a. Най-малкото не обучаването на Battery manager-a може да доведе до излизане от строя на акумулатора по-рано от предвиденото (да изкара 3 вместо 5 години примерно), което е добре дошло за производителите на афтермаркет акумулатори защото ще се купуват и сменят по-често. Така, че ми се вижда икономически оправдано за производителите на афтермаркет акумулатори да пускат такива статии и становища. Редактирано 8 Декември 2020 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 В общи линии пишат това, което и аз си мисля - че този уведомителен режим е само, за да знае енерджи мениджъра как да управлява консуматорите. Но не и как да го зарежда. Аз винаги съм се чудил как ще управлява зареждането. трябва плюсовия кабел да минава през този модул - това така ли е? И аз съм в чудене за туарега дали има такова нещо. Няма модул 61. Обаче на някои било в гейтуея. И на по-новите е там. Ако е там гаранция дебелият кабел не минава през него и няма влияние върху зареждането. Има подобна процедура при юпс-те като смениш батериите. И служи само, за да може коректно да изчислява оставащото време при текущия товар. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 (Редактирано) Тока на заряд на един акумулатор се контролира много лесно - просто увеличаваш или намаляш напрежението на зарядното. Колкото напрежението на зарядното е по-близко до напрежението на акумулатора, толкова по-малко ток влиза в него. Когато алтернатора е зарядното, можеш му контролираш напрежението чрез регулиране на тока на ротора, така че не е нужно да минава дебел кабел. Тока на ротора минава по доста по-тънък кабел. Редактирано 8 Декември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ian peas Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Следя темата с интерес, защото наистина въпроса е какво управлява този модул за управление (пестене) на енергията. Дали само консуматори спрямо наличната в акумулатора енергия или и самия заряд на акумулатора, или и други неща ??? Ако някой колега е запознат с подробности, моля да напише, а най-добре би било да се знае какво казват от AUDI, мисля че тяхното ще е най-близо до истината. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Реле-регулатора на алтернатора е "умен", Battery Manager-a следи натоварване на двигателя (взима информация и от другите модули в колата по CAN шина), натоварване на алтернатора, тока който се консумира от акумулатора и с какъв ток се зарежда, какъв е текущия заряд в акумулатора (State of Charge - SoC) и т.н. На базата на всичко това избира стратегия по която да зарежда акумулатора. Ако един от този параметри е неверен (примерно не му е "казано", че е с нов акумулатор) това ще промени и начина на заряд на акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
asenovb Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Някой купувал ли е акумулатор от Макскар или има ли инфо за този магазин? Гледам там еко цена за VARTA SILVER DYNAMIC AGM 95AH 850A R+ около 300 лв. и се замислям, понеже в един сервиз ми искаха около 500 лв. за подмяна на батерията. Аз съм все още с оригиналния, но ми казаха, че колата държи малко по-високи обороти, за да успява динамото са зареджда с достатъчно напрежение акумулатора. Това е ли възможно също? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 (Редактирано) Моя Varta Silver Dynamic е от тях. Като цяло съм с много добри впечатления. Отидох да си купувам Varta Blue Dynamic от магазина им на бул. България и Каблешков в София, но бяха свършили и ми продадоха Silver Dynamic на цената на Blue. EKO цената е защото вземат стария и ти връщат около 20-тина лева, в зависимост от теглото му. Изпратих баща ми да си вземе един Varta Blue Dynamic за Голфа от магазина им в Пловдив в Тракия, той също остана доволен. Ако имаш проблем със зареждането не ходи, защото няма да ти дадат гаранция. Мерят зарядното напрежение след като сложиш новия на място. Редактирано 9 Декември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
asenovb Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Не мисля, че имам проблем освен, че моят е вече на години. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Отнасяй! Хубавото на тези Варти е че са същите като оригиналните на Ауди и можеш да им намериш BEM кода от снимки в Гугъл. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleks67 Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Батерията е купена от Акумулатори.бг, те си имат техници, които със съответните пособия набиват канчето на компа на колата, отнема към 10на мин... Готово!.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 (Редактирано) Само че цената при тях е със 60 лева по-висока от Maxcar за един и същи акумулатор (цък! и цък!) За тези пари можеш да си купиш VAG-COM и да си го кодираш сам. Редактирано 9 Декември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleks67 Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Хех, и що реши, че съм купил Варта??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HeatheN Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 Като гледам и на другите марки са им по-ниски цените. И аз съм купувал от Акумулатори.бг няколко пъти през годините, но тогава бяха с едни от най-изгодните цени те, сега не знам как са нещата :). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 10 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2020 (Редактирано) Преди 9 часа, Aleks67 написа: Хех, и що реши, че съм купил Варта??? Давам го за пример защото питането на колегата @asenovb е точно за тази Варта. Иначе 70-амперчасовия Мол който ти си взел го дават със 240 лева по-евтин в Maxcar (цък! и цък!) Редактирано 10 Декември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleks67 Публикувано 10 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2020 Минус 2 вагкома съм вече... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване