Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

Абе Гризли, ти си интересен човек, никога не даваш точен отговор!

Като казваш "по-мазно", да взема да наблъскам 2-3 буци Мандраджийско масло в двигателя и готово!

За него знам, че е мазно- цапал съм си дрехите като малък :bia::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

До тук като гледам повечето от форума карат с 10W40. Не се лъжете че на аудитата им харесва това масло, лично аз бих го слагал ако колата ми е след ремонт или гори масло и постоянно трябва да доливам...

Та за здрав мотор, независимо на колко км. е, няма нищо по-добро от пълната синтетика 5W50 или 5W40 или 5W30..

Не се лъжете, че полусинтетиката и минералното масло са по-добри..

Просто съвет. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук като гледам повечето от форума карат с 10W40. Не се лъжете че на аудитата им харесва това масло, лично аз бих го слагал ако колата ми е след ремонт или гори масло и постоянно трябва да доливам...

Та за здрав мотор, независимо на колко км. е, няма нищо по-добро от пълната синтетика 5W50 или 5W40 или 5W30..

Не се лъжете, че полусинтетиката и минералното масло са по-добри..

Просто съвет. :respekt:

Аз съм с 10/40 но го пък сменям на 5000 км а това ще рече май и ноември... Та не мисля че е по добре да карам със синтетика и да я сменям на 15000... А според теб как е по добре ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си идеалният случай за смяна.

Лятоска -> 15В40 минерално е идеално или нещо синтетично (може и полу) на 50, примерно 15В50, 10В50, 5В50.

Зимъска -> 10В40, 5В40, 0В40 в зависимост от кинтите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз точно това се чудех сега при тази смяна дали да не му сипя Мотул 4100 15/50 или пак да си му сложа Q8 10/40. Мотора е доста тих с него и ме е страх да не вземе да работи по шумно от сега. А инак и двете масла са полу синтетика. Вие какво ще ме посъветвате...

Редактирано от dani_94
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Че защо да не се кара примерно с 5W40 и през лятото? то точно това W40 e температурния диапазон - той си съвпада с този на 10W40...

По принцип двигателите на VAG са конструирани за пълна синтетика 5W40 - а аз даже целогодишно карам с 5W50, което е с още по-широки температурни характеристики. Просто това има по-нисък вискозитет -> определено по-добре маже и нагнетява хидравличните повдигачи на клапаните (чува се с просто ухо разликата.. звукът на мотора е МАЗЕН)... Колкото до това на колко километра се сменя - аз винаги го сменям на 10000 км, а това дали ще сменяш 10W40 на 5000 или на 3000, примерно, не го прави добро масло...

Освен това пълната синтетика е много по-устойчива на износване (молекулните структури на такова масло не се накъсват толкова бързо) и си запазва свойствата по-дълго време... не се окислява.. и т.н. А това че ще спестите 20-30 лв. от смяна на масло щото сте сложили полусинтетика или минерално - смятам че е не си струва да се говори за икономия, тъй като смъкваш от ресурса на мотора, особено ако караш на обороти :respekt:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите на АУДИ 89 година са правени за 15В40. Което няма НИЩО общо с 0В40, 5В40 и 10В40. Аааа, 89 година моторите се правят до 95 година. И по-късно.

Синтетика звучи гордо. Ама не се лепи за метал. Писал съм много по темата. И няма да пиша тук.

И между 15В40 и 0В, 5В и 10В40 има драстична разлика в диапазона около 150 градуса. :flipoff:

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятоска -> 15В40 минерално е идеално или нещо синтетично (може и полу) на 50, примерно 15В50, 10В50, 5В50.

Зимъска -> 10В40, 5В40, 0В40 в зависимост от кинтите.

Точно така!Най-общо-лятото 15W,зимата 10W!За старите машинки(с цялото ми уважение към тях),никаква синтетика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цъ, колега. :flipoff:

Първата цифра е зимна стойност. За България вискозитета през лятото е 15В40 (минерално) или втора цифра 50 за синтетика. Или ПОЛУ.

:flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз точно това се чудех сега при тази смяна дали да не му сипя Мотул 4100 15/50 или пак да си му сложа Q8 10/40. Мотора е доста тих с него и ме е страх да не вземе да работи по шумно от сега. А инак и двете масла са полу синтетика. Вие какво ще ме посъветвате...

Гризли би ли ми отговорил на въпроса какво да правя, как ще му е по добре на двигателчето и дали няма да стане по шумно с 15/50 ???

Предварително благодаря :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами според тази диаграма:

maslo.gif

би следвало, че 5W50 може да се използва еднакво добре както 10W40 лятото, и много по-добре зимата :bia:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цъ, колега. :flipoff:

Първата цифра е зимна стойност. За България вискозитета през лятото е 15В40 (минерално) или втора цифра 50 за синтетика. Или ПОЛУ.

:hilezh:

Ми аз точно това казвам!прочети ми по-хубаво поста! :bia:

:flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гризли би ли ми отговорил на въпроса какво да правя, как ще му е по добре на двигателчето и дали няма да стане по шумно с 15/50 ???

Не би трябвало. 15/50 е по-тежко масло подходящо за топло време и натоварени двигатели. Шумът идва обикновено от по-тънки масла които не създават достатъчно налягане. Ако ще го караш само лятото смело го слагай. Не би трябвало нищо да му стане. За студена зима не е подходящо.

Ми аз точно това казвам!прочети ми по-хубаво поста! :hilezh:

Аз съм го прочел но неправилно съм те разбрал. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...