Jump to content

Някой с 4.2ФСИ на газ да сподели опит?


Recommended Posts

Взех една 4ф 4.2фси, уж на майтап, ама колата много ме радва. Мисля да си я оставя основна кола да й сложа газ, обявиха ми, че разхода на бенз ще е 10процента. Ама обещаното не е като даденото. Някой да сподели разходите на гориво как са?

Link to comment
Share on other sites

Конкретно за твоя мотор нямам наблюдения, но принципно:

1. Колкото по-малко бензин, толкова по-високи температури на дюзите;

2. Колкото по-икономично се кара, толкова е по-икономично :) (процентът бензин пада).

 

По точка 1 - колата може да се направи и изцяло на газ, просто рискът за дюзите в по-голям.

При по-голямо натоварване  - по-високи температура и готовият софтуер пуска повече бензин. 

До колко е безопасно намаляването на бензин е въпрос на практически опит.

Не всички производители на газови уредби са дали пълен достъп до софтуера си. Т.е. не всички газаджии имат достъп до всички менюта на софтуера за директно впръскване....а и не всички знаят какво да правят със "скритите" менюта.

 

На практика при мен разходът е средно 15% (но това е за турбо кола). Като в тези 15% се включват и студените стартове.

На магистрала с повечко натискане може да стигне и 30% (пак обръщам внимание на турбината), при "леко" каране може да падне под 10%.

Не малък плюс от ГИ е увеличаването на "range"-a....който става съизмерим с такъв на дизелов двигател.

 

При мен съм установил (приел) следната зависимост - колкото ми показва ФИС-а - толкова ми е разходът на газ + 15% бензин.....и е доста точно.

Edited by robobug
Link to comment
Share on other sites

15% процента със студените стартове е доста добре според мен.

Благодаря за подробното споделяне. Ще очаквам и други да се включат. И без това колата още не е готова.

А каква марка е твоята уредба и на какъв мотор?

Edited by Evgeni K.
Link to comment
Share on other sites

Търкалям 2.0TFSI AXX с газово на LandiRenzo, близо 40к километра.

Останал съм с впечатлението, на база моя мотор и на колеги със същия двигател, но различни газови, че, какъвто е разхода на бензин - такъв е и на газ, но прибавяш и 1 до 3 литра бензин на 100км.

На магистралата гори най-малко бензин, градско разхода е най-голям, като зимата в студа, може и още един литър да прибавиш към градското, защото доста бавно загрява.

Колата работи перфектно на газ, въпреки, че съм я назобал на 250 магарета. Една идея повече се усеща като превключва автомата, докато е на газ.

Направи си добра сметка дали ще избиеш газовото!!!

Ако ще слагаш газово във Варна - драсни едно л.с., за да споделя впечатления и там.

Link to comment
Share on other sites

Без да имам практически опит, но ако карах FSI вероятно бих проучил тази система. Карам 2.6 е с тяхна (но подчертавам обикновен инжекцион, не FSI) и усещането е все едно няма ГИ (всъщност мощността леко се качва на газ).

Link to comment
Share on other sites

Аз пък имам практически опит с тази система, на същата марка, но монтирана на Лексус.

Все проблеми, а сервиз само в София.

Никога повече.

Edited by jon_jinas
Link to comment
Share on other sites

On 5/7/2021 at 11:32 AM, jon_jinas said:

На магистралата гори най-малко бензин, градско разхода е най-голям,

Високият процент бензин при първите 2.0 на градско е заради специфичния режим на този мотор на ниски обороти.

Степента на сгъстяване е като на атмосферен мотор 10.5 (10.3 при по-надутите мотори) , срещу 9.6:1 при следващите 2.0. От там и по-високия процент бензин....а и специфичния шум на празен ход.

Как работи 4.2фси на ниски обороти нямам никаква представа.

 

Едит: ГИ за директно впръскване се различава единствено по компютъра. При мен са използвани различни компоненти, компютърът ми е газитали аеб3000.

Edited by robobug
Link to comment
Share on other sites

Нямам намерение да слагам в София или Пловдив. Твърде много път ако нещо се сговняса. За добро утро правя по 30 км, защото живея извън Варна. Така, че цената на газ бързо ще се избие. Тук нямам никакви колебания. Дори почти съм избрал кой ще го прави. Има едно момче в Бургас с едно S6 изрисувано. Не го познавам, но щом е фен се предполага, че ще е навътре в материята на този мотор. Та те ми обявиха цената от 2700 и 10% разхода на бензин. Сега карам предния 4.2 335 коня.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Така, навъртяхме 10 хил км и съм по-доволен от очакваното. Разход на газ при смесено каране около 15. Разход на бензин 1.6 л твърдо. 4 пъти зареждам до горе бенз 100 октана и си записвам км. После като сметна всеки път ми излиза точно 1.6 л/100 км. И това е със студените стартове. Трябва да уточня, че за целите винаги сутрин я изчаквам да прехвърли и тогава тръгвам. Но през деня почти не остава да изстине. В тези километри има горе долу 50/50 градско/извънградско.

Обаче е и важно къде е слагана. Във варна, за същата уредба ми обясняваха едни големци в бизнеса, как ще ми харчи 4-5 бензин.

Отидох в Бургас при едни пичове, които имат S6 5.2 и реших да са те, защото поне вярвам, че знаят какво правят по този автомобил. Опели и фордове всеки е правил. И не съжалявам. Много коректно отношение и професионална работа. Знаят какво говорят и правят, което вече е голяма рядкост. За този мотор, за мен това са хората.

Edited by Evgeni K.
Link to comment
Share on other sites

Това, че гори малко бензин ти харесва в краткосрочен план, но в дългосрочен не съм убеден, че е добре.Според мен е хубаво малко повечко бензин да минава пред дюзите, за да се запазят...

Link to comment
Share on other sites

Това са легенди. Нищо йм няма на дюзите. Даже като купих колата едната дюза изобщо не беше в час. Тогава да не би да е имала газ? Истината с това довпръскване и разход на бензин е много по-различна от това което циркулира в пространството. Но и е сложно за обяснение затова няма да се захващам.

А, и още нещо за бензиновите инжектори. Изобщо не могат да ги чистят и диагностицират. Като купих колата, ги свалях и пращах на едни мозъци за чистене на стенд, като преди това ги номерирах, защото знаех коя е проблемната. Дадох едни 💸 и ми ги върнаха "почистени". Имахме уговорка да ми кажат кои са добре и кои не - изобщо не улучиха. Слагам ги на колата, само че йм размених местата в главите. И както винаги, О чудо. Мисфайърите се прехвърлиха с инжектора. Купих нов и всичко се оправи. Няма да пиша за разговора после. Цената за чистене беше почти колкото на инжектора нов.

Edited by Evgeni K.
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Evgeni K. said:

А, и още нещо за бензиновите инжектори. Изобщо не могат да ги чистят и диагностицират. 

 

Цената за чистене беше почти колкото на инжектора нов.

Подобни наблюдения съм споделял в друга тема, но ще повторя и тук:

Чистенето на ФСИ инжектори е пълна глупост при обявените цени.

Моите бошове струваха около 90лв/бр с ДДС преди две години.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, venko74 said:

Логично е, при положение, че са директно в мотора при големия огън да имат нужда от охлаждане.

Изобщо тая работа с охлаждането е ЕЖК.  Те и преди така говориха за MPI инжекторите.

 

Link to comment
Share on other sites

На 4.11.2021 г. at 19:13, Evgeni K. написа:

 

 

Защо не ги спират напълно тогава фси инжекторите, докато колата работи на газ?

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"!!
Link to comment
Share on other sites

Защото трябва да минава някакво количество, инъче ще се запушат много бързо. Вси пак са в горивната камера, а отворите са много малки. Дори и 0.5л /100 ще са достатъчни. Но е тънкост да се докара да впръсква малко количество. Самите бензинови инжектори не са проектирани за дебит 1-2 л, при 2000 об/мин. Няма как да стане лесно  Отделно има и заигравка с емулирането на налягане на рейката. И някой като не вдява, най-лесно е да каже, че трябва да се охлажда.

Edited by Evgeni K.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Така, поредни 4300 км, 73 л бензин. При зимни условия си е супер. Те някои дето са MPI се жалват, че харчат повече бензин.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Не искам, за да не излезе реклама. Но много бързо може да ги намерите в нета, имат ауди S6 4F 5.2 брандирано. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Преди 14 часа, Evgeni K. написа:

Отделно, се оказа, че легендите за газифицирането също са глупости. Просто повечето майстори не могат. Едни водещи агу майстори във варна, ми обясняваха, как щяла да харчи 4-5-6 л бензин на 100, как нямало смисъл дрън дрън. Пичовете в Бургас ми я направиха, харчи си 1.6 л /100 заедно със студените стартове и всеки път, че пали на бензин. Всеки 3-4000 хил км, като напълня бензина до горе, смятам и всеки път точно 1.6.

@Evgeni K. Какъв пробег направи вече?

Интересно какъв ще е живота на дюзите с този минимален разход на бензин.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...