Nikola_RS

Maсло за 2.0 TDI - 190 hp

Recommended Posts

Здравейте,може ли да споделите с какво масло карате А4-ките дизел 190 коня с блу,в книжаката ми излизат 2 вида, 5W30 и 0W30 и съм пред дилема кое да сложа? В мом ента сервизния ми интервал за маслото е настроен на 30 000к, което ме води към мисълта че в момента е с 0W30

Edited by Nikola_RS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма значение кое от двете ще сложиш, само гледай да го сменяш на всеки 12 хил. км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам само Aral 5w30...на всичките ми навеси. Интервала за 5w30 пак е 30к

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 w 30 има нормално масло и лонглайф,цената е различна за литър,а какво е предимството на лонглайфа?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лонг-лайф е предназначено за дългия интервал на смяна, не е проблем обаче да се използва за късия. Не ти препоръчвам обаче дългия интервал с каквото и да е масло ако мислиш да караш тази кола повече от 5 години. Иначе българския зимен климат е такъв че дали ще сложиш 0W или 5W няма никакво значение. Просто няма да видиш температури под -30 градуса.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз карам с 0w30, такова ми слагат в Порше де.

Share this post


Link to post
Share on other sites

благодаря ви за мненията,и аз смятам да сложа 0w30 и да карам максимум 15к с една смяна

Share this post


Link to post
Share on other sites

С  ОЕМ 0W30  двигателя ще ти е по-шумен и 15к интервал на смяна само за извънградско каране , препоръчвам 5W30 VMP на Ravenol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Начи по убаво от ОЕМ 0w30 няма ... все пак си е голям майсторлък да продават на такива цени нещо дето по спецификация има рециклирано масло и т.н. магически течности.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ОЕМ 0w30 - сложих,не мисля че се промени шима в двигателя,всичко си е както преди,само сменихме интервала от 30 на 15к,надявам се да няма проблеми

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз смених интервала от 30 на 15к км и аз съм с кастрол 5w30, никакви ядове, пасата Б8 го карах 5 години така...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги.

 

Наближавам 15к км с маслото от Германия и искам да го сменя, но е на flexible интервал и ми показва смяна след около 16к/365d.

Разгледах по различни чуждестранни форуми, но повечето питат как да минат от fixed към flexible интервал, а аз точно обратното, защото карам по-малко от 15к на година. За inspection интервала показва повече и разбрах, че той се занулява през VCDS със сигурност.

При смяната само ресет от MMI ще занулява ли интервала за маслото както трябва или трябва да се ползва VCDS?

Трябва ли и как да променя интервалите през VCDS на 15к/365d, т.е. как да го направя на fixed или дори и да го оставя flexible както е сега на 30к/730d и си сменям на 15к/година и занулявам през MMI няма да е проблем?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Можеш да си смениш маслото и филтрите, да ресетнеш през ММИ (то ще остане на flexible) и просто да караш следващите 15к км.

 

За инспекцията ти трябва VCDS или подобен софтуер, но ти едва ли следваш инспекционните интервали в официален сервиз.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за инфото, а какво ви е мнението за програма 4+ сервиз в порше? Заслужава ли си повечето пари за ОЕМ консумативи и работа в официалния сервиз?

 

10 hours ago, BECKO said:

За инспекцията ти трябва VCDS или подобен софтуер, но ти едва ли следваш инспекционните интервали в официален сервиз.

Ами точно това се чудя дали да не следвам, тъй като досега поддръжката е била, както се казва по книга, само в официален сервиз в Германия. Дали има смисъл да продължавам в официалния сервиз тук или интервалите предписани от производителя не са много приложими в България и да си сменям масло на двигател и филтри с уж хубави марки афтърмаркет на 15к/година. Като недостатък отчитам, че няма да има история, но дали това има толкова голямо значение и има ли смисъл от повече пари само заради история, може би е друга тема.

Като цяло може би повече съм се насочил към варианта обслужване на 15к/година не в официален.

Ясно е, че накрая е въпрос на личен избор и няма правилен отговор, просто набирам мнения :)

Edited by vvvvvvv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оригиналното масло на ВАГ далече не е най-доброто, но при редовна смяна на 15к, нормална употреба (без тежък тунинг, без трак дей всеки уикенд) всичко ще е наред.

За мен проблема с афтърмаркет услугата е, че не знаеш доколко е квалифициран персонала за изпълнение дори на базови операции (като смяна на консумативи) - в официалния сервиз поне на това са ги научили :), защото 90% това и правят.

Ако имаш достатъчно доверен сервиз, съвсем успешно може да ползваш доказани афтърмаркет части (а кои са "доказани" в БГ е друг проблем).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имаш две напълно еднакви коли, едната е с история в официален сервиз, другата уж е обслужвана на 15к. Коя ще вземеш? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е и това, няма спор, по-лесно се продава кола с история в официален сервиз :)

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със сигурност е добре когато колата е обслужвана в официалния сервиз......но кажат ли ти че маслото се сменя на 30000км бегай надалеч от сервиза....

Share this post


Link to post
Share on other sites

На новите коли според Ауди се сменя до 30к км. На мен ми светна за смяна на 21к, така че зависи от стила на шофиране.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така ми обясниха и на мен, че са фабрично настроени на този flexible интервал, при който компютъра взима данни от няколко места, различни датчици и т.н., стила на шофиране, и ти казва когато дойде време за смяна, което може да стане по-рано от заложените 30к/2 години, както е станало при колегата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мда....политиката на всички производители на коли в случая (АУДИ) е да ти гарантират че след изтичане на гаранцията от 5 г и 150000км двигателя ти ще замине в кофата....производителя ти препоръчва long life масло(30000км) и с това знае че си обречен от Пагане.....даже не знам що не го направят на 100 000км интервала за смяна на масло..........сменявайте си на 10 000-12 000 км маслото колеги и не се занимавайте с глупости.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.