SpeedyMan Публикувано 20 Май 2007 Доклад Share Публикувано 20 Май 2007 Днес сутринта паля колата и гледам, че вентилатора в купето не работи на първа и втора степен.. само на трета и четвърта!Много странно ми се видя това, особено като повървя малко на климатик на трета степен се появиха и първа и втора.. после като огасих колата и я подкарах - отново ги нямаше.. повече не се появиха!! Сега май ми трябва схема на вентилатора и най-вече се чудя как е изпълнен.. вариантите са два:1. Ключа превключва резисори и така се получават различните скорости на въртене2. Ключа превключва намотки в самото моторче и така се получават различните скорости на въртенеНякой с опит? Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Пламен Янев Публикувано 20 Май 2007 Доклад Share Публикувано 20 Май 2007 Ми аз така си я карам 1и2се включват след 1-2-3-минути и не знам защо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 20 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2007 Ами при изобщо вече не се появяват 1 и 2 степени Предполагам, че резисторът за втора степен е изгорял... и затова и първата не работи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 20 Май 2007 Доклад Share Публикувано 20 Май 2007 Ключа превключва намотки на едно съпротивление което ти е след вентилатора във въздуховода.. на една метална планка с 2 винтчета. (т.е съпротивлението се охлажда от въздуха дето постъпва в купето). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 (Редактирано) Благодаря колега... довечера щв гледам какво е станало Редактирано 21 Май 2007 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 При мен такъв проблем се оправи с почистване на контактите на ключа. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Пламен Янев Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Kak с Контакт клийнър ли го направи? (почистването на контактите на ключа)или има друг начин? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 (Редактирано) Пръсках ги с WD-40, но се оправи само за известно време и пак се скапа. Може със специален спрей да има по-дълготраен ефект. После бях разглобил всичко, щото сменях радиаторчето на парното и ги почистих с много фина шкурка и парцал след това. Оттогава (миналото лято) бачкат без проблем! Редактирано 21 Май 2007 от tenev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Хмм.. ами трябва да се провери кое е точно проблема.. Лесно ли се демонтира и разглобява този ключ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
btsekovski Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Ключа се сваля доста трудно а и сигурно проблема е в резистора тои се сваля лесно намира се над вентилатора в дясно и за да стигнеш до него трябва да свалиш жабката.Новите ги няма много а и е голяма вероятността да не е качествен втора употреба са между 15 и 30 лева зависи как намериш и задалжително пробваш преди да го вземеш.Успех. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 (Редактирано) ДИАГНОЗАТАЗначи започнах от резисторната матрица, тъй като даже и да беше проблема в ключа, можех лесно да премеря напреженията, които се подават на клемата.. Докато я вадех, чух как нещо падна във въздуховода... след това я изпробвах извадена - същата работа - 1-ва и 2-ра степен ги нямаше..Поогледах я и премерих съпротивленията, които се получават по четирите клеми... оказа се, че както и да въртя мултицета меря само едно и също съпротивление... и то е онова което се подава за трета степен. ТОГАВА ЗАБЕЛЯЗАХ, ЧЕ Е ПРАВЕНА ВЪВ ФРАНЦИЯ!!!!! Абе на кой умник му е хрумнало да вгражда френски боклуци в АУДИ ??? Моторчето също е френско: VALEO!(Следва псувня върху френския инженерен гений!!!) Обаче се вижда, че липсва някаква част от тази матрица - тя е паднала във въздуховода.. докато съм я вадел, затова се е чул онзи шум...Сега ми трябва такава матрица и по възможност НОВА, за да има повече живот в нея... Редактирано 21 Май 2007 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Разгледах разни други снимки.. за сега външно резисторната матрица изглежда ОК... предполагам че повредата е вътре Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 (Редактирано) Целия климатик ти е ВАЛЕО (Рено демек). Ето ти една снимка на моя резисторен блок: Пише и стойностите отгоре. Може би и ТАЗИ аналогична темичка. Редактирано 24 Септември 2012 от grizzly Линк. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 22 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 Благодаря за информацията. По всичко личи, че е от резосторите... сега остава да си намеря такива читави..Като гледам FEBI предлагат два варианта - за коли с климатик и за коли без климатик.. тези които са за без климатик имат радиатор, да се охлаждат. Май по-добре е такава версия да взема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllubo Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 хващаш и запояваш съпротивления с необходимите стойности, които струват стотинки и готово - аз така бих направил Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 22 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 (Редактирано) Да ама трудно се намират резистори за такава мощност... Между другото, как е електрическата схема на тези резистори? Някой има ли я на готово? В смисъл трябва ми да знам резисторите към кои крачета на конектора са свързани или поне межди разните крачета на конектора какво съпротивление трябва да има...Иначе за цялата матрица, нова, ми искат 26 лв. (китайска)...Нометър й по VAG номенклатурата е 191 959 263... Повече ме устройва "191 959 263 C" с допълнителен радиатор, дето охлажда резисторите... ама не мога да намеря... Редактирано 22 Май 2007 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 22 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 В крайна сметка взех резистор китайско производство.. всичко работи ама преди да го монтирам реших да го тунинговам малко Ta ето какво се получи:Обвих резистора с алуминиева ламарина (от капачна на буркан), под която има слой термо-паста.. Отгоре сложих алуминиев радиатор (абе формата му е произволна, такъв имах дето стана), пак термо паста между него и ламарината, и всичко това го хванах със скоби от медна тел (е, има и малко секундно лепило само да фиксира нещата...), капачката е добре изчистена на мястото на контакт с радиатора, понеже там има някакъв слой ламинат...Та тази ламарина поема и провежда топлината на почти целия резистор и я отдава на радиатора.. Мислех да слагам по-голям радиатор ама и този върши работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 (Редактирано) Перфектно изпълнение !!! Ако все пак някой търси тази платка, имам познат дето я дава втора употреба, гаранция че работи!П.с. вие сте си добре, при мен климатроника е италиански, давия или нещо от сорта, така че ... Редактирано 22 Май 2007 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 24 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 24 Май 2007 На едно листче си записах съпротивленията на матрицата... само по диагонал не съм ги дал:Така лесно може да се установи дали резисторът е здрав или не. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miletiev Публикувано 15 Август 2007 Доклад Share Публикувано 15 Август 2007 За колегите, които търсят резисторна матрица за парното, в Ауто 1 на Черни връх 66 имат и двата типа: 191 959 263 - 21.10лв191 959 263С - 53.90лв (с допълнителен радиатор) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ge2e Публикувано 24 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2012 За колегите, които търсят резисторна матрица за парното, в Ауто 1 на Черни връх 66 имат и двата типа: 191 959 263 - 21.10лв191 959 263С - 53.90лв (с допълнителен радиатор)Здравейте,Искам да изтупам темата от праха...от няколко месеца изчезнаха първо 1 степен, а после и втора степен на вентилатора на парното. Поразрових се и намерих доста теми, но все пак малко помощ не е излишна.По нагоре в темата колега е дал стойностите на съпротивленията на блока при проверка. При мен тези стойности не излизат, на 3 от пробите ми изкарва 1 (като стойност). Свалих резисторният блок - как са го навряли там незнам...и на него е изписан следния номер 8A0 959 263 A. В Косер, Евро го нямат, а в Ауто + ми обявиха цена от 180лв ?!?Колегата е дал номер 191 959 263 за 21.10лв - темата е доста стара. Все още не съм сигурен дали проблема е в блока или в ключа - исках да проверя като закача нов блок дали ще се върнат 1 и 2 скорост. Но засега е греда....Въпроса ми е там ли е проблема и от къде мога да си намеря този блок. Б4, АБК, климатик. Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
connor cane Публикувано 24 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2012 Този резисторен блок нов (афтърмаркет, италиански май) струва 20-тина лева.От някоя морга може и за 10-15 да ти дадат оригинален, но на много години - поемаш лек риск и той да се скапе, щото е бачкал колкото твоя, но пак си зависи.Има вариант да ти е нагорял и ключа - при мен поради тази причина не работеше 2-ра степен на вентилатора - просто тя се ползва най-често и нагаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване