Jump to content

Странен проблем с вентилатора на купето..


SpeedyMan

Recommended Posts

Днес сутринта паля колата и гледам, че вентилатора в купето не работи на първа и втора степен.. само на трета и четвърта!

Много странно ми се видя това, особено като повървя малко на климатик на трета степен се появиха и първа и втора.. после като огасих колата и я подкарах - отново ги нямаше.. повече не се появиха!!

Сега май ми трябва схема на вентилатора и най-вече се чудя как е изпълнен.. вариантите са два:

1. Ключа превключва резисори и така се получават различните скорости на въртене

2. Ключа превключва намотки в самото моторче и така се получават различните скорости на въртене

Някой с опит? Благодаря предварително :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз така си я карам 1и2се включват след 1-2-3-минути и не знам защо :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при изобщо вече не се появяват 1 и 2 степени :rotcol:

Предполагам, че резисторът за втора степен е изгорял... и затова и първата не работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключа превключва намотки на едно съпротивление което ти е след вентилатора във въздуховода.. на една метална планка с 2 винтчета. (т.е съпротивлението се охлажда от въздуха дето постъпва в купето).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря колега... довечера щв гледам какво е станало :lol:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kak с Контакт клийнър ли го направи? (почистването на контактите на ключа)или има друг начин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръсках ги с WD-40, но се оправи само за известно време и пак се скапа. Може със специален спрей да има по-дълготраен ефект. После бях разглобил всичко, щото сменях радиаторчето на парното и ги почистих с много фина шкурка и парцал след това. Оттогава (миналото лято) бачкат без проблем!

Редактирано от tenev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм.. ами трябва да се провери кое е точно проблема..

Лесно ли се демонтира и разглобява този ключ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключа се сваля доста трудно а и сигурно проблема е в резистора тои се сваля лесно намира се над вентилатора в дясно и за да стигнеш до него трябва да свалиш жабката.Новите ги няма много а и е голяма вероятността да не е качествен втора употреба са между 15 и 30 лева зависи как намериш и задалжително пробваш преди да го вземеш.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

ДИАГНОЗАТА

Значи започнах от резисторната матрица, тъй като даже и да беше проблема в ключа, можех лесно да премеря напреженията, които се подават на клемата.. Докато я вадех, чух как нещо падна във въздуховода... след това я изпробвах извадена - същата работа - 1-ва и 2-ра степен ги нямаше..

Поогледах я и премерих съпротивленията, които се получават по четирите клеми... оказа се, че както и да въртя мултицета меря само едно и също съпротивление... и то е онова което се подава за трета степен.

post-3398-1179775048_thumb.jpg

post-3398-1179775066_thumb.jpg

ТОГАВА ЗАБЕЛЯЗАХ, ЧЕ Е ПРАВЕНА ВЪВ ФРАНЦИЯ!!!!! Абе на кой умник му е хрумнало да вгражда френски боклуци в АУДИ :bia: ??? Моторчето също е френско: VALEO!

(Следва псувня върху френския инженерен гений!!!) :bia:

Обаче се вижда, че липсва някаква част от тази матрица - тя е паднала във въздуховода.. докато съм я вадел, затова се е чул онзи шум...

post-3398-1179775090_thumb.jpg

Сега ми трябва такава матрица и по възможност НОВА, за да има повече живот в нея...

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах разни други снимки.. за сега външно резисторната матрица изглежда ОК... предполагам че повредата е вътре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия климатик ти е ВАЛЕО (Рено демек). :bia:

Ето ти една снимка на моя резисторен блок:

DSC12294_resize.JPG

Пише и стойностите отгоре. Може би и ТАЗИ аналогична темичка.

Редактирано от grizzly
Линк.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията. По всичко личи, че е от резосторите... сега остава да си намеря такива читави..Като гледам FEBI предлагат два варианта - за коли с климатик и за коли без климатик.. тези които са за без климатик имат радиатор, да се охлаждат. Май по-добре е такава версия да взема :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да ама трудно се намират резистори за такава мощност...

Между другото, как е електрическата схема на тези резистори? Някой има ли я на готово? В смисъл трябва ми да знам резисторите към кои крачета на конектора са свързани или поне межди разните крачета на конектора какво съпротивление трябва да има...

Иначе за цялата матрица, нова, ми искат 26 лв. (китайска)...

Нометър й по VAG номенклатурата е 191 959 263... Повече ме устройва "191 959 263 C" с допълнителен радиатор, дето охлажда резисторите... ама не мога да намеря...

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка взех резистор китайско производство.. всичко работи ама преди да го монтирам реших да го тунинговам малко :D

Ta ето какво се получи:

post-3398-1179865240_thumb.jpg

Обвих резистора с алуминиева ламарина (от капачна на буркан), под която има слой термо-паста.. Отгоре сложих алуминиев радиатор (абе формата му е произволна, такъв имах дето стана), пак термо паста между него и ламарината, и всичко това го хванах със скоби от медна тел (е, има и малко секундно лепило само да фиксира нещата...), капачката е добре изчистена на мястото на контакт с радиатора, понеже там има някакъв слой ламинат...

Та тази ламарина поема и провежда топлината на почти целия резистор и я отдава на радиатора.. Мислех да слагам по-голям радиатор ама и този върши работа :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia::bia:

Перфектно изпълнение !!!

Ако все пак някой търси тази платка, имам познат дето я дава втора употреба, гаранция че работи!

П.с. вие сте си добре, при мен климатроника е италиански, давия или нещо от сорта, така че ...

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едно листче си записах съпротивленията на матрицата... само по диагонал не съм ги дал:

resistors.JPG

Така лесно може да се установи дали резисторът е здрав или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

За колегите, които търсят резисторна матрица за парното, в Ауто 1 на Черни връх 66 имат и двата типа:

191 959 263 - 21.10лв

191 959 263С - 53.90лв (с допълнителен радиатор)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

За колегите, които търсят резисторна матрица за парното, в Ауто 1 на Черни връх 66 имат и двата типа:

191 959 263 - 21.10лв

191 959 263С - 53.90лв (с допълнителен радиатор)

Здравейте,

Искам да изтупам темата от праха...от няколко месеца изчезнаха първо 1 степен, а после и втора степен на вентилатора на парното. Поразрових се и намерих доста теми, но все пак малко помощ не е излишна.

По нагоре в темата колега е дал стойностите на съпротивленията на блока при проверка. При мен тези стойности не излизат, на 3 от пробите ми изкарва 1 (като стойност).

Свалих резисторният блок - как са го навряли там незнам...и на него е изписан следния номер 8A0 959 263 A. В Косер, Евро го нямат, а в Ауто + ми обявиха цена от 180лв ?!?

Колегата е дал номер 191 959 263 за 21.10лв - темата е доста стара.

Все още не съм сигурен дали проблема е в блока или в ключа - исках да проверя като закача нов блок дали ще се върнат 1 и 2 скорост. Но засега е греда....

Въпроса ми е там ли е проблема и от къде мога да си намеря този блок.

Б4, АБК, климатик.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този резисторен блок нов (афтърмаркет, италиански май) струва 20-тина лева.

От някоя морга може и за 10-15 да ти дадат оригинален, но на много години - поемаш лек риск и той да се скапе, щото е бачкал колкото твоя, но пак си зависи.

Има вариант да ти е нагорял и ключа - при мен поради тази причина не работеше 2-ра степен на вентилатора - просто тя се ползва най-често и нагаря. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...