Jump to content

Смяна маншона на рейката


IRON MAN

Recommended Posts

Здравеите,колеги

става въпрос за Ауди 100 ААД,маншона на кормилната рейка е скъсан и искам да го сменя,но някои неща не са ми много ясни и ще ви помоля за малко инфо.

1-во при новия маншон има разлика в размера на отворите(в магазина проверяваха няколко пъти и са сигурни че няма грешка),аз си мисля,че нарочно е изработен така за да няма грешки при монтажа но не съм сигурен.

2-ро ако някой е извършвал ремонта и знае някакви тънкости за по лесна и безпрепятствена работа да пише.От прочетеното във форума разбрах,че се разкача реиката от лявата страна(като застана пред колата)и маншона се нанизва.Едвали ще е толкова просто.

3-то от ляво има два тръбопровода които най вероятно са за маслото и ще трябва да ги разкача и ме интересува да ли се губи много масло от там,а също и колко масло събира цялата система.Знам,че трябва да се налива само оригиналното масло,но освен че е зелено на цвят друго не знам все някакви характеристики трябва да има това масло.Колеги от форума ползват и кастрол което пък било червено и са много доволни.Според мен марката не е от толкова голямо значение колкото самите характеристики.

4-то от карането със скъсания маншон вече са се налепили доста прахоляци по реиката та въпроса ми е преди да сложа новия могали да го поизчистя като го напръскам с WD-40 обилно?

5-то реиката си е хидравлична и маншона доиде без никаква смазка,но въпреки това нямали да е добре ако вътре го намажа с малко грес?

6-то след цялата процедура необходим ли е стенд на предницата,че в нашия град кадърен НЕМА ?

Прилагам и една схема за по-голяма яснота.

Предварително благодаря на всички,ако успея ще правя и снимки та да можем да барнем една тема в направи си сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, смяната на маншона е много трудоемка операция. Сваля се цялата рейка, ако е бил скъсан от повече време, почти сигурно е, че ще се налаожи и подмяна на уплътненията - това няма как да го свършиш сам - необходимо е сериозно оборудване - освен това задължително се прави и хидравличен тест след рециклирането. Аз сменях маншон преди 2 години в сервиза в ТУ София - 3-ма души им отне почти 2 дена демонтажа и монтажа (това е само информативно - все пак съм с друг двигател). Освен това, маншона, който си купих от магазина се оказа неподходящ и те ми сложиха техен маншон. От работата им останах доволен, а и цената която дадоха беше най-добра. Дано съм ти бил полезен - успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги не съм правил този ремонт до сега за това и задавам толкова много въпроси,но винаги има първи път а пък и в нашия град само един от маисторите е правил подобен ремонт и коментара му беше,че за по-малко от 70лв нама и да ми погледне колата а аз си взех маншона за 15лв :flipoff:

А пък и става въпрос за AAD има доста място в сравнение с другите.

Поне кажете спецификацията на маслото да знам какво да поръчвам,а и по важното какви са вашите наблюдения.Последното ще е полезно на всички тук.

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото си го пише на капачката на резервуара за хидравликата. За 70 лв!!! :) При мен труда беше 270лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да смениш маншона препоръчително е да се свали рейката. Действително има доста място, но без да я свалиш рискуваш да повредиш новия маншон при монтажа. Иначе може да пробваш да разкачиш щуцерите от лявата (срещу колата) страна, да откачиш волана от рейката, да откачиш щангите на накрайниците (но после трябва отново да приплескаш фиксаторите на винтовете) да я отвиеш от купето, да махнеш скобите и като махнеш стария маншон да се опиташ да нахлузиш новия. Подкрепям колегата Lord of the Rings, че ако е карана дълго време с повреден маншон може да има "странични" ефекти :) , като минималното е поне да се изчисти стержена. Затова е много по-добре да я свалиш цялата рейка и да и направиш необходимия ремонт. На предишния модел 100-ца съм правил тази операция и те уверявам, че е голям чанч, въпреки, че и там имаше доста място, а рейката е почти същата. Така, че както казва колегата venko74, ако нямаш опит в тези неща - не се захващай. Като се има в предвид колко разглобяване и сглобяване е нужно, а и след това обезвъздушаване и проверка на всички щуцери за течове, мисля, че 70лв е добра цена за тази операция :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прочети тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=19362&hl=

В сервизите са ми искали за тая работа от 80 до 150 лв. Наистина е доста трудно, но мисля, че може и да стане с повече зор. Откъм шофьора рейката се държи на два болта, които се развиват, а от другата страна на един вертикален, който се развива и рейката може да се мръдне, след като я отвиеш и от болтовете, които я държат откъм кормилните щанги. Шибаното е, че мястото е много малко. Пиши после какво и как си направил.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прочети тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=19362&hl=

В сервизите са ми искали за тая работа от 80 до 150 лв. Наистина е доста трудно, но мисля, че може и да стане с повече зор. Откъм шофьора рейката се държи на два болта, които се развиват, а от другата страна на един вертикален, който се развива и рейката може да се мръдне, след като я отвиеш и от болтовете, които я държат откъм кормилните щанги. Шибаното е, че мястото е много малко. Пиши после какво и как си направил.

Приятел, аз съм сменял маншон на В4, бая зор видях без да свалям рейката ама стана, маншона не го пълни с грес за да не се скъса ,

ако няма теч на хидравлично масло от уплътнението, може и да се разминеш без по-рериозно разглобяване.

Хидравликата се обезвъздушава като вдигнеш предницата и направиш няколко пълни завъртания на ляво и дясно.

Няма да се плашиш ,Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, аз съм сменял маншон на В4, бая зор видях без да свалям рейката ама стана, маншона не го пълни с грес за да не се скъса ,

ако няма теч на хидравлично масло от уплътнението, може и да се разминеш без по-рериозно разглобяване.

Хидравликата се обезвъздушава като вдигнеш предницата и направиш няколко пълни завъртания на ляво и дясно.

Няма да се плашиш ,Успех!

Имаш ли представа колко е огромна разликата между Б4 и ауди 100 :rolleyes:

Щом на Б4 си видял зор ако сменяш на стотица ще ти мине мисъл и за самоубийство :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, смяната на маншона е много трудоемка операция. Сваля се цялата рейка, ако е бил скъсан от повече време, почти сигурно е, че ще се налаожи и подмяна на уплътненията - това няма как да го свършиш сам - необходимо е сериозно оборудване - освен това задължително се прави и хидравличен тест след рециклирането. Аз сменях маншон преди 2 години в сервиза в ТУ София - 3-ма души им отне почти 2 дена демонтажа и монтажа (това е само информативно - все пак съм с друг двигател). Освен това, маншона, който си купих от магазина се оказа неподходящ и те ми сложиха техен маншон. От работата им останах доволен, а и цената която дадоха беше най-добра. Дано съм ти бил полезен - успех!

колега,само да те питам...можеш ли да ми обясниш точно каде се намира сервиза? карам повече от 3 години със скъсан маншон,но имам вече и доста теч и ще трябва рециклиране :hilezh:

270лв за цялата операция ли ти взеха , включват ли се някакви части??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една друга, но подобна тема на колежката RED-AUDI:

блокът е 11 в ТУ, а телефоните са : 0889308859 - Стефан Шаклев и 0888632321 - Любомир Шишов.

Пиши после кво е станало и колко пари си дал за работата, че и на мен ми предстои тая работа. Успех. :rolleyes:

Здравеите,колеги

...

3-то от ляво има два тръбопровода които най вероятно са за маслото и ще трябва да ги разкача и ме интересува да ли се губи много масло от там,а също и колко масло събира цялата система.Знам,че трябва да се налива само оригиналното масло,но освен че е зелено на цвят друго не знам все някакви характеристики трябва да има това масло.Колеги от форума ползват и кастрол което пък било червено и са много доволни.Според мен марката не е от толкова голямо значение колкото самите характеристики.

4-то от карането със скъсания маншон вече са се налепили доста прахоляци по реиката та въпроса ми е преди да сложа новия могали да го поизчистя като го напръскам с WD-40 обилно?

5-то реиката си е хидравлична и маншона доиде без никаква смазка,но въпреки това нямали да е добре ако вътре го намажа с малко грес?

6-то след цялата процедура необходим ли е стенд на предницата,че в нашия град кадърен НЕМА ?

Прилагам и една схема за по-голяма яснота.

Предварително благодаря на всички,ако успея ще правя и снимки та да можем да барнем една тема в направи си сам.

Преди да откачиш тръбичките от рейката, точиш цялото хидравлично масло откъм резервоарчето. Системата събира 1 л течност и се налива най-добре оригинална VW G002 000 или понастоящем нейния по-нов заместител G 004 000 . Има теми, в които колеги казват, че слагат и други марки течности. Аз бих го направил, ако нямам друг избор само.

Преди да сложиш новия маншон изчисти рейката с коресилин. Грес не слагай.

Реглаж на предния мост не би трябвало да е необходим. Но при разкачени от рейката кормилни щанги не бива да повдигаш предните колела.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,само да те питам...можеш ли да ми обясниш точно каде се намира сервиза? карам повече от 3 години със скъсан маншон,но имам вече и доста теч и ще трябва рециклиране :rolleyes:

270лв за цялата операция ли ти взеха , включват ли се някакви части??

Къде се намира по-горе написаха :)

270 ми взеха за всичко - разглобяване, рециклиране, сглобяване.... виж дали включва цената на маншона не си спомням, ама той беше някъде 20-30лв.

Само информативно, в Дунев за същото нещо ми поискаха 360лв.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира по-горе написаха :jump:

270 ми взеха за всичко - разглобяване, рециклиране, сглобяване.... виж дали включва цената на маншона не си спомням, ама той беше някъде 20-30лв.

Само информативно, в Дунев за същото нещо ми поискаха 360лв.....

;) преди доста време си правех колите само при Дунев,но много надуха цените и нямат свестни майстори,за тва въобще не ходих там :lol: ........ сега видях за адреса... 10х ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,

днес след първия рунд с моята кошница,машината победи и ме отказа времено но не и до там,че да ходя на маистор.

Моята идея,да сменя маншона без да свалям реиката се оказа наистина невъзможна,тъи като планката на която се държи от ляво е била заварена за купето и не ми стига мястото.

Така в краина сметка мисля следващата неделя да се помъча пак,но вече наистина ще се мъча да я свалям.

От ляво се държи на един болт който днес ми взе здравето,от дясно са два които излизат към колелото в калника и ми се струва,че ще паднат без много бои,но ме притеснява захващането към кормилния прът,от схемите които имам оставам с впечатлението че там е на шлици и като я издърпам трябва да излезе.Ако има някакви други скрити капани кажете.

От днешната борба научих,че за тази работа задължително е да сме двама,с МНОГО ЯКИ и подходящи инструменти,достатъчно време и МНОГО А МА МНОГО НЕРВИ.

В моя случай всичко по рейката си е наред и искам само да сменя маншона за да не се стига до рециклирания или замени а и не съм толкова забогатял,че 70 или 80лева да не ме бъркат,предпочитам с тези пари да си купя някои друг по як ключ или нещо друго а не да ги давам бъдева,знам че и маисторите трябва да ядът ЛУКАНКА ама не и от мен.

ТАКА,ЧЕ ЩЕ ПОМОЛЯ КОЛЕГИТЕ КОИТО СА СЕ СБЛЪСКВАЛИ С ТОВА ЧУДО ДА СПОДЕЛЯТ ИНФО А НЕ САМО ДА МЕ ПРАЩАТ ПО СЕРВИЗИТЕ. :)

ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже на моето старо ауди 100 му беше скъсан маншона на рейката, ще си позволя следния пост:

не съм толкова забогатял,че 70 или 80лева да не ме бъркат,....,знам че и маисторите трябва да ядът ЛУКАНКА ама не и от мен.

ТАКА,ЧЕ ЩЕ ПОМОЛЯ КОЛЕГИТЕ КОИТО СА СЕ СБЛЪСКВАЛИ С ТОВА ЧУДО ДА СПОДЕЛЯТ ИНФО А НЕ САМО ДА МЕ ПРАЩАТ ПО СЕРВИЗИТЕ. :)

(след това изказване) мога само да те посъветвам да си продадеш аудито и да си купиш например...опел или голф.

успех ти желая и се извинявам, че съветът ми не е технически.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(след това изказване) мога само да те посъветвам да си продадеш аудито и да си купиш например...опел или голф.

успех ти желая и се извинявам, че съветът ми не е технически.

Колега аман от такива изказвания или от рода (ти като караш такава кола имаш пари за актове ремонти и изгъзици)Аз съм на ясно,че подръжката на такъв автомобил не е евтина,но в момента имам възможност да си копувам значително по-евтино всички части,подръжката сигурно ми се равнява като на опел а и на мен ми е хубаво да си човъркам по колата може да се каже,че е като хоби.А AUDI си купих защото не ми се

ремонтира всеки ден искам здрав и надежден автомобил какъвто беше и предишното AUDI.

А форума нали е за това да споделяме опит и знания и възможно най-малко излишни средства и нерви.Ако греша поправиме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам ти успех с начинанието. От моя опит с предишната ми 100-ца мога да те посъветвам преди да откачиш рейката от купето първо да откачиш от нея маркучите (щуцерите) които я захранват защото после въобще няма да можеш да ги отвиеш. Другото нещо са кормилните щанги. При отхлабването на болта на скобата на кормилния прът би трябвало да се извади без проблем. Въпроса е, че разглобяването е едната страна на монетата :) , но после сглобяването е доста по-трудно и особено трябва да внимаваш със захващането на кормилния прът и кормилните щанги! Това е ходова част и трябва много да се внимава! Всяка грешка може да се окаже фатална! Ако нямаш опит в тези неща мой съвет е да не се захващаш :) , а да оставиш тази работа на професионалисти. Не на последно място е качеството на инструментите. По мой спомен имаше някакви еврейски звезди или шестограми и ако нямаш истински такива като нищо може да повредиш нещо до състояние до което не 80лв, а 280 да не ти стигнат при последващ ремонт. Имай впредвид, че 50% от майсторлъка са качеството на инструментите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Iron Man, не съм искал да те засегна.

аз също чат пат си ровя сам по колата.

но смяна на рейка на ауди 100...или смяна на маншон (защото на практика е едно и също) си изисква сериозни познания, сериозно оборудване и не на последно място- ОПИТ.

успех ти желая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже на моето старо ауди 100 му беше скъсан маншона на рейката, ще си позволя следния пост:

(след това изказване) мога само да те посъветвам да си продадеш аудито и да си купиш например...опел или голф.

успех ти желая и се извинявам, че съветът ми не е технически.

Колега, човека и всички ние имаме право да решаваме за кво и как да си даваме или да не си даваме парите, нали? Някои си слагат газови уредби на Аудитата, въпреки че с Опели ще им е още по-евтино (нищо лично), други си купуват части от вносител по-евтино по цени на едро, трети си правят сами колите, не на последно място щото не всеки "майстор" познава наште коли. Аз мисля, че 70 лв. са си бая пари за даване за един ден работа, верно е, знам че е трудна и тежка работа, но щом колегата иска да пожертва време и усилия, мога да му кажа само евалла за ентусиазма и упоритостта :2gunsfiring_v1: , а опитът идва с времето.

Здравеите колеги,

днес след първия рунд с моята кошница,машината победи и ме отказа времено но не и до там,че да ходя на маистор.

Моята идея,да сменя маншона без да свалям реиката се оказа наистина невъзможна,тъи като планката на която се държи от ляво е била заварена за купето и не ми стига мястото.

Така в краина сметка мисля следващата неделя да се помъча пак,но вече наистина ще се мъча да я свалям.

От ляво се държи на един болт който днес ми взе здравето,от дясно са два които излизат към колелото в калника и ми се струва,че ще паднат без много бои,но ме притеснява захващането към кормилния прът,от схемите които имам оставам с впечатлението че там е на шлици и като я издърпам трябва да излезе.Ако има някакви други скрити капани кажете.

...

ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ

Щом е заварена откъм страната на единия болт, как смяташ да я извадиш, даже да отвиеш другите два болта? Ако ги отвиеш и освободиш болта и от другата страна евентуално с някакъв секач, тънко длето ако има място да вкараш между каросерията и края на рейката и да се опиташ да я освободиш. Трудно ми е да си представя, че някой ще я завари. Като си мисля сега, едва ли ще има място за секач, но мисля, че няма и място да се завари, може просто да е запекла яко. Откъм кормилния вал би трябвало да е на шлици и да излезе лесно. В крайна сметка е въпрос на 10-на сантиметра настрани да се издърпа. Ония две калпачета на тръбичките на хидравличната течност се отвиват с еврейски звезди.

Желая ти успех. :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншона на рейката можеш да го смениш и сам.Моята е АСЕ двигател и се разглобяват и вход.колектори и куп други нещица.Както е описал колегата по горе като откачиш кормилните щанги,откачаш и всичко по дребно което може да ти попречи или да се счупи.Равиваш болтоввете на рейката.Тия от към шофьора са на много гадно място.Само там ми отидоха 20-тина минути.като освободиш рейката не я вади ,а само я завърти от дясната страна (поне при мен само надясно имаше място).Както е застанала леко диагонално през дупката на кор.щанга започваш да нахлузваш маншона.Ето тук вече ще ти трябва още 1 чифт ръце.Не съм слагал грес,нити съм я почиствал рейката.Вече четвърта година си карам без проблем.Маншона се слага малко трудно,но за не повече от 15 минути.Сглобяването е по обратен ред.Не е нужно да ходиш на реглаж,защото там щангите са фиксирани.Не можеш да изместиш центровката на предницата.Цялата операция ми отне около 3,5-4 часа ,но при мен се разглобява много повече отколкото при теб.Инструментите наистина са много важни.Не само като качество.Течността за хидравликата в каталозите дават ,че е зелена,но на моята беше червена и аз червена сложих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в Пловдив за един ден ми го смениха, като свалиха цялата рейка и така...

Взеха ми 50 лв.

Маншона ми струваше 20 лв.

:bia:

Сега смятам само да си сложа оригинално масло или някакво алтернативно на оригиналното, че тез мискини в сервиза ми сложиха Приста Ойл :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, човека и всички ние имаме право да решаваме за кво и как да си даваме или да не си даваме парите, нали? Някои си слагат газови уредби на Аудитата, въпреки че с Опели ще им е още по-евтино (нищо лично), други си купуват части от вносител по-евтино по цени на едро, трети си правят сами колите, не на последно място щото не всеки "майстор" познава наште коли. Аз мисля, че 70 лв. са си бая пари за даване за един ден работа, верно е, знам че е трудна и тежка работа, но щом колегата иска да пожертва време и усилия, мога да му кажа само евалла за ентусиазма и упоритостта :respekt: , а опитът идва с времето.

Да всеки има право да решава за какво да си дава парите но не е ли по добре да даваме повече и да печелим повече

Мисля че доста от проблемите ни идват точно от това че всеки се занимава със всичко и не прави нищо както трябва

Българинът си ремонтира колата,апартамента,техниката вкъщи и всичко за което не му се дават пари за майстори

Само че като се захванеш с нещо което не ти е работа-първо ще изгубиш доста време,после няма да го направиш както трябва,ще ти потрябва някой инструмент,и куп други неща

Ако си имаш някаква смислена работа от която да печелиш пари,за времето което ще изгубиш да си правиш колата или ремонта вкъщи ще спечелиш достатъчно пари да си платиш на майстори

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно имаш право, по-добре е повече пари да печелиш.

Имало е някои неща, които съм си правил по колите по-съвестно и по-качествено от майстор.

Имало е неща, с които не съм можел да се справя и съм ходил в сервиз.

Имало е случаи, в които майстор не можел да направи нещо повече или по-добре от мен, или направо се е осирал.

Според мен най-добре е да имаш парите да ти ремонтира читав майстор колата, но и да имаш времето да седиш при него и да гледаш кво и как прави. За всеки случай. Да си оставиш колата просто така и да дойдеш да си вземеш - никога не бих го направил след последната ми случка с майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно имаш право, по-добре е повече пари да печелиш.

Имало е някои неща, които съм си правил по колите по-съвестно и по-качествено от майстор.

Имало е неща, с които не съм можел да се справя и съм ходил в сервиз.

Имало е случаи, в които майстор не можел да направи нещо повече или по-добре от мен, или направо се е осирал.

Според мен най-добре е да имаш парите да ти ремонтира читав майстор колата, но и да имаш времето да седиш при него и да гледаш кво и как прави. За всеки случай. Да си оставиш колата просто така и да дойдеш да си вземеш - никога не бих го направил след последната ми случка с майстор.

И ти си прав-просто повечето майстори не мислят как да оправят нещо,а как да вземат повече пари

Човек когато сам си прави нещо ще вложи цялото си старание,но проблема е с времето-вече времето става доста скъпо и колкото по скъпо ти е собственото време,толкова по малко неща ще правиш,които не са ти професия :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в Пловдив за един ден ми го смениха, като свалиха цялата рейка и така...

Взеха ми 50 лв.

Маншона ми струваше 20 лв.

:hilezh:

Сега смятам само да си сложа оригинално масло или някакво алтернативно на оригиналното, че тез мискини в сервиза ми сложиха Приста Ойл :hilezh:

Колега, кажи къде прави тази гимнастика в Пловдив, че и а з съм за смяна на маншона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...